Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:51

Die mechanische sprinterstem is inderdaad... ja, ik snap wat je bedoelt :(:)

Inoterry die informatie is gewoon beschikbaar op de schermen die naast de deuren in de trein hangen. Als die tenminste áán staan :Y)

Als een trein ergens om 12:21 moet aankomen vind ik: "we komen om 12:21 uur aan in station Huppeldepup. Hier kunt u overstappen op [bestemmingen, vertrektijden en perrons]. Dat heeft al een heel andere lading dan "geheel volgens dienstregeling". Hoewel dat laatste natuurlijk wel weer leuk is voor de mensen die de dienstregeling uit hun hoofd kennen. Maar die doelgroep lijkt me minder groot dan de mensen die in staat zijn om te zien en snappen dat het 12:21 uur is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:54

Weet ik, ik sta ook altijd dapper voor te lezen wat er op het scherm staat :') . En als het niet op het scherm staat hebben de meeste mensen die info ook nog wel op een mobiele telefoon, tablet of laptop mocht de nood aan de man zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:05

Koper schreef:
*Knip*

Amersfoort? Had daar hetzelfde probleem. Wist niet beter dan dat die dingen beide handelingen aankonden, maar blijkbaar kunnen sommige palen je uitchecken voordat je überhaupt bent ingecheckt.

Shadow0

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:44

Ik weet nog niet wat ik van uitchecken-zonder-inchecken moet vinden:
- of het is iets waardoor ik me schaam voor het vak ict omdat dit echt werkelijk te bedroevend voor woorden is,
- of, en die optie hou ik ook open, het is een 'fout' die toevallig wel verdomd fijn uitkomt omdat het dus elke keer wel geld oplevert. In dat geval hoop ik op een klokkenluider....

Die poortjes zijn verder uberhaupt afschuwelijk. Niet om ze te gebruiken (op zich valt dat wel mee), maar vooral ook om wat ze uitstralen en wat het betekent voor het station dat ineens niet meer toegankelijk is. Brrrr.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:06

Koper schreef:
Wat is dat toch met "Het is puntjepuntje uur puntjepuntje en geheel volgens dienstregeling komen wij zo aan bij station Huppeldepup." En dat dan bij elk station wat de trein aandoet. Het lijkt me niet meer dan normaal dat het ding volgens dienstregeling rijdt?

Maar dat was niet mijn grootste ergernis vandaag. Oh nee.

lijkt mij ook niet meer als normaal.
heb wel eens gehad dat er werd omgeroepen "wonderbaarlijk genoeg zijn wij zelfs te vroeg op amsterdam cs gearriveerd" :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:15

Ik had één keer een lolbroek: Dames en heren, zoals u van ons gewend bent arriveren wij over enkele minuten geheel volgens dienstregeling op station Groningen :+

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:31

Die paaltjes/poortjes zijn inderdaad om werkelijk gek van te worden. Ik was laatst uitgestapt op een van onze 'kleine' stations, daar staan paaltjes, en ik was in de haast vergeten uit te checken. Maar ik moest die avond naar de sportschool en dus zou ik langs het hoofdstation van onze stad komen. Ik dacht, dan check ik daar wel even uit. Scheelt weer gedoe. Maar daar staan poortjes en aangezien ik aan de buitenkant van het station stond, werd ik voor de tweede keer ingecheckt. Heel telefonisch gedoe met de NS gehad om duidelijk te maken hoe het kan dat ik 2x ingecheckt sta. Ja eh, dat is jullie systeem hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:43

Ik heb geen smartphone meer , en ik heb graag duidelijkheid dus roep de gehele dienstregeling maar om :P

Op mijn vaste station geen poortjes , vind die dingen bloed irritant :+

Laatst was ik ov vergeten in de bus , kaartje kopen dus. En die man mopperen en zoeken waar het spul is , en met veel kabaal vond ie het . Dus ik zitten en hij weer mopperend en smijtend het spul wegleggen := , had bijna de neiging om te vragen met welk been hij zijn bed was uitgestapt :(:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:32

Shadow0 schreef:
Ik weet nog niet wat ik van uitchecken-zonder-inchecken moet vinden:
- of het is iets waardoor ik me schaam voor het vak ict omdat dit echt werkelijk te bedroevend voor woorden is,
- of, en die optie hou ik ook open, het is een 'fout' die toevallig wel verdomd fijn uitkomt omdat het dus elke keer wel geld oplevert. In dat geval hoop ik op een klokkenluider....

Die poortjes zijn verder uberhaupt afschuwelijk. Niet om ze te gebruiken (op zich valt dat wel mee), maar vooral ook om wat ze uitstralen en wat het betekent voor het station dat ineens niet meer toegankelijk is. Brrrr.

Of optie 3: de kosten. Voor het hele ov-chipgedoe is gewoon het verkeerde systeem aangekocht. Destijds goedkoop uitgerold door de Japanners, en als de kosten dan belangrijker dan zijn efficiency of gebruikersvriendelijkheid dan krijg je dus dit.

De "vanaf hier kunt u ieder ogenblik worden gefouilleerd"- look hangt daar denk ik niet mee samen. Maar wie weet ook wel :P

Enne, ik heb ook geen smartphone. Maar ik heb wel oogjes. En daarmee kan ik op de borden zien waar en wanneer welke trein vertrekt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:32

Ann1992 schreef:
Die paaltjes/poortjes zijn inderdaad om werkelijk gek van te worden. Ik was laatst uitgestapt op een van onze 'kleine' stations, daar staan paaltjes, en ik was in de haast vergeten uit te checken. Maar ik moest die avond naar de sportschool en dus zou ik langs het hoofdstation van onze stad komen. Ik dacht, dan check ik daar wel even uit. Scheelt weer gedoe. Maar daar staan poortjes en aangezien ik aan de buitenkant van het station stond, werd ik voor de tweede keer ingecheckt. Heel telefonisch gedoe met de NS gehad om duidelijk te maken hoe het kan dat ik 2x ingecheckt sta. Ja eh, dat is jullie systeem hoor.

Je moet ook altijd op je uitstaphalte uitchecken. Dat is ook bij onze ov. Als je vergeet uit te checken kun je niet meer bij een andere ov middel uitchecken.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:14

Ach die paaltjes zijn ook niet alles hoor :+
In de spits komen hier altijd 2 treinen tegelijk aan. Veel mensen die moeten uitchecken en maar 4 paaltjes tot onze beschikking. Reken maar vast 15 minuten extra voor uitchecken _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:05

Iejoorr schreef:
In de spits komen hier altijd 2 treinen tegelijk aan. Veel mensen die moeten uitchecken en maar 4 paaltjes tot onze beschikking. Reken maar vast 15 minuten extra voor uitchecken _O-

Is "hier" toevallig Zaandam? :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:07

Daar staan toch wel meer dan 4 palen? Verspreid over t perron. Maar iedereen lijkt daar wel dezelfde te willen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:11

In Zaandam staat er maar 1 per perron. Althans toen ik er nog naartoe moest. Het was zaak om zo dicht mogelijk bij die paal uit te stappen, anders kon je in de rij aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:12

Ik vind die poortjes eigenlijk wel handig, vooral als ze gewoon dicht zitten. Kan je nooit vergeten in te checken en ook nooit vergeten uit te checken. Ze zijn ze nu op Utrecht aan het plaatsen en ik kan niet wachten tot ze dicht zitten :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:13

Koper schreef:
In Zaandam staat er maar 1 per perron. Althans toen ik er nog naartoe moest. Het was zaak om zo dicht mogelijk bij die paal uit te stappen, anders kon je in de rij aansluiten.

Staan al heel lang meerdere op het perron. Zeker een paar jaar. 1 bij de trappen inderdaad en verder meerdere hoe verder je van de trap af loopt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:15

friendly schreef:
Koper schreef:

Staan al heel lang meerdere op het perron. Zeker een paar jaar. 1 bij de trappen inderdaad en verder meerdere hoe verder je van de trap af loopt.

Als je uitstapt bij de trap heb je dus de keuze uit in de rij staan of eerst op expeditie op het perron en daarna weer terug naar die zelfde trap. Ik vind 't niet relaxed.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:16

Koper schreef:
Iejoorr schreef:

Haha nee, ''hier'' is in Alphen :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:18

Hebben ze 't daar óók gedaan? :oo Die vieze lijers >;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 06:34

Ik ben voor Leeuwarden ook benieuwd straks. :=
Ze zijn begonnen met de voorbereidingen (hele plein gaat op de schop).

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:31

purny schreef:
Ann1992 schreef:

Je moet ook altijd op je uitstaphalte uitchecken. Dat is ook bij onze ov. Als je vergeet uit te checken kun je niet meer bij een andere ov middel uitchecken.

Het betreft beiden een treinstation. Ik begrijp zelf ook wel dat ik gewoon op het juiste station uit had moeten checken. Het ging mij er meer om dat ik door bovenstaande situatie én in Utrecht, én in mijn woonplaats ingecheckt stond voor de ns. Of ik nu aan de binnenkant of buitenkant van die poortjes sta, het systeem moet dat gewoon niet goed keuren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:00

Handig dat er nu maar 1 paal van arriva het doet die ook buiten zicht staat.

Ik ben dus net overgestapt van NS naar arriva door de poortjes uit en in te gaan. Want je kan natuurlijk niet aan dezelfde kant in en uitchecken. :+

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:36

Weet je waar ik nou echt van kan genieten? Als het perron helemaal vol staat en de deur van een nog lege intercity direct voor mijn neus stopt.

Iets met de kleine dingen in het leven :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:43

Iejoorr schreef:
Koper schreef:
Iejoorr schreef:

Haha nee, ''hier'' is in Alphen :))

Alphen is ook echt belachelijk inderdaad := Ik ga met de lift (vanwege krukken) en daar check ik gewoon uit, hoef ik niet aan te sluiten in de rij. Ideaal :D Maar gelukkig kom ik er niet vaak :P

Leiden is ook super jammer dat de poortjes dicht zijn, was ook echt een goed doorloopje van de bus naar het ziekenhuis bijvoorbeeld. Nou heb ik altijd m'n OV chipkaart bij me, maar er zijn ook genoeg mensen die dat niet hebben natuurlijk. Zoals m'n moeder.
Laatst lag m'n vader in het LUMC (direct naast het ziekenhuis) en omdat hij plotseling opgenomen was wilden we 's avonds om een uurtje of half 9 nog even eten halen. Restaurant in het ziekenhuis al dicht, dus maar op het station pasta gehaald. Maar zij had geen OV chipkaart bij zich, ik wel gelukkig. Liep ik met 2 bakken pasta te strompelen :')

Fijn is dat he GA, of dat het perron bij de trappen helemaal afgeladen vol staat, jij zelf naar de plek loopt waar de achterkant van de trein stopt en je dan een coupé voor je alleen hebt :')

Hier voornamelijk ook de ergernis dat de roltrappen op Blaak het supervaak niet doen. En ik ben bang voor die lift :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:07

goldenarrow schreef:
Weet je waar ik nou echt van kan genieten? Als het perron helemaal vol staat en de deur van een nog lege intercity direct voor mijn neus stopt.

Iets met de kleine dingen in het leven :))

Haha ja, meestal is het dezelfde trein, en dan kan ik altijd al redelijk goed gokken waar de deur gaat zijn, ben ik dan zo blij om dat je als eerste snel de trein op kan