Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:10

waarom ik soms uit het niets iets heel vaags herinner (voor ogen zie), geheel zonder aanleiding of link.

En dan niet iets noemenswaardigs maar meer iets in de orde van.... type vloertegel bij vrienden in de badkamer, een autoritje naar de supermarkt, dat ene noestje in dat plankje op je tienerkamer. Type haarkam die je vage kennis in de vensterbank heeft liggen. :')

En als je het dan weer ziet, dat het dan heel precies is wat je gedacht had. Alsof het gisteren was.
Vaak zijn het niet eens dingen die ik vaak zag. Ook dingen die ik echt maar 1x eerder heb gezien.

En dan zit ik echt niet te fantaseren, maar ben ik bezig met totaal iets anders. :') }:0

Zo zag ik jaren een beeld voor ogen, zo rond bedtijd. Kon maar niet rijmen wat het was. Het had de structuur van een spons,.... vond het echt een leuke puzzel. Tot ik het echt terugzag. Grof duits brood.

Mijn oudste beeld was van een bos met aan de zijkanten planken, met de combinatie van het gevoel dat je er hoorde. Bleek later dat wij kampeerde op zo'n locatie. Maar tot mijn 3e levensjaar.

Bambi1995

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:09

Ik heb ook wel eens wat raars, ik heb soms wel eens het gevoel dat ik iets eerder heb mee gemaakt. Als of ik het van te voren gedroomd heb ofzo. Heel raar.... maar dat lijkt dan echt zo

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:24

Bambi1995 schreef:
Ik heb ook wel eens wat raars, ik heb soms wel eens het gevoel dat ik iets eerder heb mee gemaakt. Als of ik het van te voren gedroomd heb ofzo. Heel raar.... maar dat lijkt dan echt zo

Owh dat heb ik ook soms! Dan denk ik echt van huh dat heb ik toch al een keer gehoord/gezien

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:29

ik vraag me altijd waarom iedereen altijd na binnen kijkt als ze hier lans lopen/fietsen/rijden...de woonkamer in...(ik ben geen bn er..)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:37

Automatisme ? Hahaha ik doe het ook wel regelmatig. Gek eigenlijk :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:37

Ik denk omdat de mens van nature nieuwsgierig is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:38

Haha om die reden heb ik op het raam van dat raam-folie geplakt. Voelde me zo bekeken elke keer.. :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:41

ik denk idd beide, nieuwschierig en automatisme...

ik ben he topic nog aan het doorlezen stukkie terug ging het over coma patienten, wat ik me dus ook vaak af vroeg krijgen coma patienten niet veel doorlig plekken, of worden ze telkens verlegd of op speciale matrasen gelegd?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:00

Bambi1995 schreef:

Heet dat niet een deja vu?
Heb het ook wel eens.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:06

Christiene schreef:
ik denk idd beide, nieuwschierig en automatisme...

ik ben he topic nog aan het doorlezen stukkie terug ging het over coma patienten, wat ik me dus ook vaak af vroeg krijgen coma patienten niet veel doorlig plekken, of worden ze telkens verlegd of op speciale matrasen gelegd?

Die liggen op speciale luchtmatrassen waar continue lucht doorheen gepompt wordt. De compartimenten legen ietsje en vullen daarna weer zodat drukpunten en dus doorligplekken voorkomen worden.

Van dat raam kan ook nog zijn dat mensen naar hun eigen spiegelbeeld kijken. Betrap mezelf er ook op dat ik dat doe, naar binnen loeren doe ik biivoorbeeld niet maar kan me voorstellen dat het er zo uit ziet

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:38

Ik vraag me ook een aantal dingen af:

1- Waarom brengt een van onze poezen altijd een dode prooi mee naar huis, en miauwt er tegen? Maar eet het nooit op.

2- Als onze poezen op schoot komen gaan ze altijd eerst "trappelen" Wij noemen het zo, weet niet of jullie het snappen?

3- Voor de kraamverzorgsters, is het niet lastig dat je bv.. bij gezin A de theedoeken moet strijken en bij gezin B hoeft dat niet, Of is daar ook een vast protocol voor?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:42

haffiefreak schreef:

1- Waarom brengt een van onze poezen altijd een dode prooi mee naar huis, en miauwt er tegen? Maar eet het nooit op.

2- Als onze poezen op schoot komen gaan ze altijd eerst "trappelen" Wij noemen het zo, weet niet of jullie het snappen?

3- Voor de kraamverzorgsters, is het niet lastig dat je bv.. bij gezin A de theedoeken moet strijken en bij gezin B hoeft dat niet, Of is daar ook een vast protocol voor?

Bedoel je dat ze met hun voorpoten om en om in je duwen met hun nagels? Want dat doen ze als kitten namelijk om de melk te stimuleren oid maar die van ons doet dat ook..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:44

haffiefreak schreef:

omdat jouw kat jou een beroerde jager vindt, hij brengt jou zijn prooi, omdat ie denkt dat je dat zelf niet kan :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:45

Ohh dat gevoel van het verleden heb ik ook .
Soms zie ik dingen en dan heb ik een 'flashback" naar waar ik het eerder heb gezien.
De gekste dingen, een deur die opengaat ... iemand die wat zegt.
Net alsof ik het al eerder ergens heb gehoord en alsof ik het al een keer heb meegemaakt

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:00

Martinklok schreef:
Ohh dat gevoel van het verleden heb ik ook .
Soms zie ik dingen en dan heb ik een 'flashback" naar waar ik het eerder heb gezien.
De gekste dingen, een deur die opengaat ... iemand die wat zegt.
Net alsof ik het al eerder ergens heb gehoord en alsof ik het al een keer heb meegemaakt

Precies dit dus! heel raar.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:04

Net alsof je al een deel van wat er nog moet/gaat komen al een keer in een stukje film hebt gezien.
Je weet niet dat het eraan komt..maar zodra er iets gebeurd weet ik direct van "Hee dit heb ik toch al een keer gezien/meegemaakt ?"

Zo vreemd...ik wil echt weten hoe dat kan en hoe je dat krijgt :P

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:08

Dat heet een Déjà Vu :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:38

Citaat:
Bij een déjà vu ontstaat er een kortsluiting, waardoor het beeld zich eerst in de hersenen opslaat, voordat de hersenen zich bewust worden van het beeld. Omdat het een kortsluiting is kan je je dus ook niet herinneren wanneer en hoe je het eerder hebt meegemaakt, want al die informatie is niet opgeslagen in je hoofd. Als je voor het eerst een déjà vu mee maakt kun je hier best van schrikken. Maar heel veel mensen hebben hier wel eens last van dus er is niets "vreemds" met je aan de hand!

Bron: http://www.willemwever.nl/vraag_antwoor ... an-precies

Ik heb het idd ook wel eens :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:50

Laatst bijgewerkt door Indy_Mouse_9 op 14-07-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:54

Indy_Mouse_9 schreef:
Of het is een glitch in de Matrix, natuurlijk :o

En magisch genoeg kan ik daar heel slecht een uitleg van op internet vinden...
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=glitch+in+the+matrix
urban dictionary schreef:
Def 1. From the 1999 film The Matrix: Referring to a human experiencing déjà vu as caused by the Machines altering the Matrix.

Dat zeg ik ook altijd als er dezelfde auto voor ons rijdt, dat de matrix gereset is :P

Ik voel me een beetje blond maar zouden er ook satanische moslims zijn?
Met in plaats van een omgekeerd kruis een omgekeerde maan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:00

euh huh? Je bedoelt als tegenhanger van de satanische kerk?

Zitten die lui niet in Syrie op dit moment? O:)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:07

Nee je hebt het christendom en de satanische kerk als tegen hanger.
Vroeg me af of er ook een islamtegenhanger was.

Hoewel die lui in syrië voor mij ook satanistisch genoeg zijn :x

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:56

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag :o

Heel vaak zie ik dat fotografen hun nekband nooit om hun nek doen/dragen.
Waarom niet? Het zit er toch niet voor niets aan, en het is toch ook een soort bescherming en zekerheid voor de camera?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:12

Ik wikkel dat ding altijd om mijn pols, gewoonweg omdat ik hem niet lekker om m'n nek vind zitten :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:55

Zon camera is best zwaar om de nek :=