tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:49

Je zegt dat je vrij zeker bent dat dit niet de persoon is waar je mee eindigt. En dat je niet op de toekomst wilt focussen met deze persoon en dat het gaat om het plezier. Dat zie ik niet echt als een serieuze relatie maar meer als een tussendoortje.

Eske_B

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:05

Als je net een maand samen bent, weet je dat misschien nog niet. Na 1-2 jaar zou dat wel moeten meestal.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:28

Voor degene die het willen weten; Het weerzien van mijn ex verliep best soepel. Ik heb mezelf soms bewust op de achtergrond gehouden omdat ik het ook niet nodig vind hem (bewust) pijn te doen met verhalen over mijn huidige vriend. Voor de rest kwam een vriendin naar me toe "Is het je opgevallen dat hij een kort gesprekje met je aanging?" uuuh nee dat was me dus niet opgevallen, dus nouja het verliep dus eigenlijk best soepeltjes.
Maar op het einde heeft hij (opnieuw) voor mij bevestigd hoe goed het is dat de relatie over is. Er kwam weer een kant van hem naar boven die ik echt verschrikkelijk vind maar die gewoon bij hem hoort.

Wat een geruststelling dat ik geen enorm gevoel van spijt of verliefdheid kreeg bij het weerzien van hem, al had ik eigenlijk ook niet verwacht dat ik dat wel zou hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:48

Fijn dat het 'goed' ging en dat je iig bevestigd bent in je keuze. Ben wel benieuwd naar die vervelende eigenschap van hem ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:42

Jildau schreef:
Tsja dat zie ik anders. Ik ga er vol voor of niet. Liever dat ik dan keihard op mijn bek ga dan dat ik mij in ga houden en niet mijzelf kan zijn. Als iemand mijn vriend is dan vind ik het hoe dan ook wel mega poedersuiker als het over gaat, ben dan toch wel gekwetst. Maar ik heb geen zin om daar bij voorbaat al vanuit te gaan.

Voor mij hoeft dit persoonlijk gewoon niet. Betekent niet dat ik me daardoor anders ga gedragen of mezelf niet kan zijn. Denk dat zoiets heel persoonlijk en anders is bij iedereen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 00:49

Mag ik hier ook meekletsen? Na 11 jaar gecompliceerde relatie besloten te stoppen. Het vraagt te veel ik ben gesloopt. Dus we gaan de scheiding aanvragen en ik ga morgen urgentie aanvragen voor een huurhuis pfffff ik ben op gestressed moe gefrustreerd en verdrietig.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:39

Fijn dat het goed is verlopen, Colien! Die extra bevestiging dat het goed is dat het over is tussen jullie, lijkt me echt een goed gevoel :)

Callum: Welkom... wat rot voor je, 11 jaar is niet niks zeg! Ik kan me voorstellen dat je er nu doorheen zit en dan ook nog dingen moeten regelen, zoals scheiding en woning.... Hoe gaat het nu met je?

Bij mij is de breuk inmiddels een dikke maand geleden. Ik voel me vandaag redelijk. Zolang ik niet met hem geconfronteerd word of veel aan de leuke momenten tussen ons denk, gaat het wel. Ben nog steeds niet tot veel in staat, maar heb bijvoorbeeld gister wel even geskate met m'n beste vriendin in het park. Ik had er eigenlijk geen zin in en heb me er echt heen moeten slepen, maar bleek toch wel even lekker...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:22

Hoi, mag ik me ook melden?

Kan misschien een beetje onsamenhangend klinken, excuses daarvoor.
Mijn ex en ik zijn bijna 2 jaar samen geweest. Hij had alles wat ik ooit zou willen en zou voor mij door het vuur gaan. Toch door alles ben ik op een gegeven moment de vonk kwijtgeraakt. Ik wilde hem niet langer aan het lijntje houden en heb het dus uitgemaakt.
Nu ben ik dus volledig ingestort. Ik heb echt het idee dat ik een grote fout heb gemaakt en heb op dit moment ook echt geen controle over mijn emoties. Ik voel me zo brak terwijl ik diegene ben die er een punt achter gezet heeft. Als ik me slecht voelde was hij er altijd voor mij en ik mis hem enorm.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:40

_Snow_White schreef:

Mijn ex en ik zijn bijna 2 jaar samen geweest. Hij had alles wat ik ooit zou willen en zou voor mij door het vuur gaan. Toch door alles ben ik op een gegeven moment de vonk kwijtgeraakt. Ik wilde hem niet langer aan het lijntje houden en heb het dus uitgemaakt.
Nu ben ik dus volledig ingestort. Ik heb echt het idee dat ik een grote fout heb gemaakt en heb op dit moment ook echt geen controle over mijn emoties. Ik voel me zo brak terwijl ik diegene ben die er een punt achter gezet heeft. Als ik me slecht voelde was hij er altijd voor mij en ik mis hem enorm.

Ik denk dat dat het welbekende "zwarte gat" is waar je invalt na het verbreken van een relatie. Je hebt niemand meer om al je dingen tegen te vertellen, om elke avond tegen aan te hangen, om te bellen als er iets is. Dat valt weg en doet uiteraard pijn. Maar die pijn gaat wel weer over, is nu erg vervelend.

Dat je er zelf een punt achter hebt gezet wil niet zeggen dat het voor jou makkelijk is.

Madison schreef:
Fijn dat het goed is verlopen, Colien! Die extra bevestiging dat het goed is dat het over is tussen jullie, lijkt me echt een goed gevoel :)

Callum: Welkom... wat rot voor je, 11 jaar is niet niks zeg! Ik kan me voorstellen dat je er nu doorheen zit en dan ook nog dingen moeten regelen, zoals scheiding en woning.... Hoe gaat het nu met je?

Bij mij is de breuk inmiddels een dikke maand geleden. Ik voel me vandaag redelijk. Zolang ik niet met hem geconfronteerd word of veel aan de leuke momenten tussen ons denk, gaat het wel. Ben nog steeds niet tot veel in staat, maar heb bijvoorbeeld gister wel even geskate met m'n beste vriendin in het park. Ik had er eigenlijk geen zin in en heb me er echt heen moeten slepen, maar bleek toch wel even lekker...

Dat is ook echt een goed gevoel die bevestiging. Ik wist het van te voren eigenlijk al aangezien ik me nog nooit zo fijn bij een vent heb gevoelt als dat ik nu bij mijn huidige vriend heb (ooh wat klinkt dit alsof ik nooit van mijn ex gehouden heb, maar dat is uiteraard niet zo want dan had ik het nooit 3,5 jaar volgehouden!)

Goed dat je erop uit gaat Madison! Dat is de enige oplossing om weer verder te gaan hoe lastig het soms ook is.

callum schreef:
Mag ik hier ook meekletsen? Na 11 jaar gecompliceerde relatie besloten te stoppen. Het vraagt te veel ik ben gesloopt. Dus we gaan de scheiding aanvragen en ik ga morgen urgentie aanvragen voor een huurhuis pfffff ik ben op gestressed moe gefrustreerd en verdrietig.

Heftig, scheiden. Sterkte de komende periode

Mer1980 schreef:
Fijn dat het 'goed' ging en dat je iig bevestigd bent in je keuze. Ben wel benieuwd naar die vervelende eigenschap van hem ;)

Heb jou een pb gestuurd ivm dat mijn ex een aantal vrienden/vriendinnen op bokt heeft zitten en ik het niet nodig vind om het dus openbaar te zetten omdat het voor iemand anders geen "issue" hoeft te zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:49

_Snow_White schreef:

Ook als je de relatie hebt verbroken moet je door een rouwproces. Dat is heel gewoon. En daar bovenop heb je misschien ook wel heel veel schuldgevoelens. Ik vind uitmaken echt 10 keer erger dan uitgemaakt worden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:07

lieveli schreef:
Ook als je de relatie hebt verbroken moet je door een rouwproces. Dat is heel gewoon. En daar bovenop heb je misschien ook wel heel veel schuldgevoelens. Ik vind uitmaken echt 10 keer erger dan uitgemaakt worden.

Denk ik dat ik het daar met je eens ben. Ik vind het lastig omdat ik de laatste maanden gewoon niet zeker was van mijn gevoelens en ik dat hem niet langer aan kon doen. Toch, nu dat het uit is zijn er ineens allemaal die sterke gevoelens en mis ik hem extreem. Alsof ik mijzelf door de twijfel de afgelopen tijd in de war heb gebracht

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:33

Die twijfel voelde je niet voor niks, maar nu is alles gewoon een beetje troebel. Spreek met jezelf af dat je het 4 weken aankijkt. Ik kan je garanderen dat je over 4 weken niks meer voor hem voelt. Het moet nu gewoon even zakken. Het is ook spannend nu, ineens alleen. Dan lijk je te zijn vergeten welke dingen je niet leuk meer vond.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:48

Thnx allemaal nou de ellende was nog niet klaar vanacht hebben mijn chinchillas vreselijk gevochten en is er 1 klem komen te zitten met een achterpoot in tralies en half kaalgetrokken door de ander. Dus ik ben nu helemaal gesloopt.

En dat zwarte gat klopt. In ene moet je het alleen doen. En heb je niemand om even dingen tegen te zeggen of vragen. En ookal weet je dat het beter is toch wil je niet.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:15

Tijd is inderdaad de beste remedie... Ik vind dat zelf ook lastig, helemaal nu het zomer is en ik me op bepaalde dingen had verheugd, maarja..

Rot voor je, callum.... Heb je wel mensen om je heen, waarbij je je verhaal kwijt kunt? En heeft de chinchilla het overleefd?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:40

Vooralsnog leeft hij nog maar is afwachten of de verlamming wegtrekt. Verder heb ik 2 vriendinnen gelukkig. En tijd is idd wat helpt

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:13

Hoe gaat het met iedereen hier?

Met mij redelijk. Het is nu anderhalve maand geleden. Na drie weken kreeg ik een soort van tijdelijke opleving, maar de laatste week heb ik het weer wat zwaarder. Het is dus echt waar dat het met vallen en opstaan gaat.... Ik sta er nog niet voor open om weer te gaan daten, alhoewel het soms wel door m'n hoofd schiet.

Komt tijd, komt raad.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:17

Mijn vorige relatie is inmiddels al een maand of 10 uit. Soms dacht ik er nog aan, ondanks dat ik heel gelukkig ben met mijn huidige vriend. Maar de laatste 2 maanden eigenlijk bijna niet meer. Ik heb nog vriendschappelijk contact met mijn ex. Het is goed zo :)

@Madison, ik zou gewoon lekker wachten tot je er klaar voor bent, met tijd komt raad inderdaad :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:57

Meiden, hoe is het? Knuffels!!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:31

Lieveli: ik heb je net een PB gestuurd :)

Met mij gaat het met vallen en opstaan. Het blijft gewoon onwijs pijnlijk.... Maar als het cliché waar is dat dit gaat slijten, dan zit ik m'n tijd wel even uit en probeer intussen toch af en toe iets leuks te doen.
M'n grootste angst is gewoon waarheid geworden en dat doet zeer....

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:18

Colien schreef:
Ik denk dat dat het welbekende "zwarte gat" is waar je invalt na het verbreken van een relatie. Je hebt niemand meer om al je dingen tegen te vertellen, om elke avond tegen aan te hangen, om te bellen als er iets is. Dat valt weg en doet uiteraard pijn. Maar die pijn gaat wel weer over, is nu erg vervelend.

Dat 'zwart gat' bestaat inderdaad. Ik ben er na een maand bijna uit, maar damn wat val je in 1 keer hard -O-
Het is in 1 keer leeg, stil enz. brrr.

Veel sterkte allemaal

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:21

Wat toevallig dat ik dit topic vind, komt als geroepen.....

Gisteravond heeft, geheel onverwachts, mijn vriend onze relatie verbroken. We gingen een drankje en hapje doen in de stad en we hadden het super gezellig, tot het afscheid.... "ik ben hier niet alleen om wat met je te drinken" |( De grond zakte even onder m'n voeten vandaan, wat een afschuwelijk gevoel. We kenden elkaar 9 maanden en hadden elke dag contact met elkaar, en nu voelt het gewoon alsof er een heel stuk van m'n leven is weggeslagen. We hebben het er vandaag via whatsapp nog uitgebreid over gehad, maar ook afscheid genomen..... Zo moeilijk. Morgen komt de eerste dag dat we helemaal geen contact meer hebben sinds 9 maanden, daarna de eerste week, eerste maand etc.
Echt alle cliché's zijn waar. Telkens denk ik dat het wel gaat, maar dan denk ik weer aan de leuke dingen die we samen deden en hebben meegemaakt en dan kan ik niks anders dan heel hard janken. En ik weet dat het tijd kost en dat het weer helemaal goed gaat komen, maar ik zou nu het liefst even een maandje gaan slapen zodat het wat minder pijn doet allemaal -O- -O-
Wat een poepzooi.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:30

Jullie ook sterkte.... Voor degenen die hun verhaal kwijt willen, staat mijn PB open... Anderhalve maand geleden toen mijn relatie verbroken was, tot op de dag van vandaag, heb ik contact met mensen van Bokt en dat helpt me heel erg!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:35

UhNee schreef:
Wat toevallig dat ik dit topic vind, komt als geroepen.....

Gisteravond heeft, geheel onverwachts, mijn vriend onze relatie verbroken. We gingen een drankje en hapje doen in de stad en we hadden het super gezellig, tot het afscheid.... "ik ben hier niet alleen om wat met je te drinken" |( De grond zakte even onder m'n voeten vandaan, wat een afschuwelijk gevoel. We kenden elkaar 9 maanden en hadden elke dag contact met elkaar, en nu voelt het gewoon alsof er een heel stuk van m'n leven is weggeslagen. We hebben het er vandaag via whatsapp nog uitgebreid over gehad, maar ook afscheid genomen..... Zo moeilijk. Morgen komt de eerste dag dat we helemaal geen contact meer hebben sinds 9 maanden, daarna de eerste week, eerste maand etc.
Echt alle cliché's zijn waar. Telkens denk ik dat het wel gaat, maar dan denk ik weer aan de leuke dingen die we samen deden en hebben meegemaakt en dan kan ik niks anders dan heel hard janken. En ik weet dat het tijd kost en dat het weer helemaal goed gaat komen, maar ik zou nu het liefst even een maandje gaan slapen zodat het wat minder pijn doet allemaal -O- -O-
Wat een poepzooi.

Stappenplan:

1. Haal Ben&Jerrys.
2. Zet Netflix aan.
3. Kijk Girlmore girls.
4. Jank de ogen uit je kop

:(:)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:54

Dat zijn de enige dingen die verlichting geven ja..... dat en afleiding. Zit er helemaal bij als het cliché, jankend in bed met netflix en een zak chips :') Daar zie ik dan ook wel weer de humor van in. Gelukkig werk ik veel aankomende weken en heb ik een fijn vangnet.

Ik dwing mezelf om te denken dat er een goede reden hiervoor is.... dat we misschien toch teveel verschillen, dat het zo had moeten zijn, dat het het lot is..... maar voor nu voelt het alleen maar verschrikkelijk :( De laatste keer dat ik me zo voelde was toen m'n opa overleed, echt alsof je in rouw bent.

Het zou ook anders zijn geweest als het niet zo abrupt ten einde was gekomen denk ik -O- Dacht dat wat we hadden stabiel was, maar het bleek niet stabiel genoeg. Afgelopen weekend gingen we nog samen naar een festival en dat was echt fantastisch, achteraf gezien een topweekend als 'afsluiter'.

Pfffff, was er maar een pil waarmee je iemand kan vergeten :roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:55

Hoe oud ben je mop?