Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 21:07

Afbeelding

Fotomeets had ik al bekeken, allemaal niet echt handig qua data/locatie (erg ver weg). Succes met alle meets! :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:30

Mooie foto Courses! Beter dan de vorige eerlijk, maar misschien dat de stijl me hier meer aanspreekt.
Model heeft een speciale look! Kun je wel wat mee denk ik.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:21

Deze stijl spreekt mij ook iets meer aan Courses, mooi. Fijne plaat om naar te kijken :j

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:49

Deze vind ik ook heel tof. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:33

Grappig. Jullie vinden de foto's van Courses elke keer geweldig wanneer ik denk "mwoah"... en andersom. :D Ik vind deze foto niet mooi. De zwart witte vind ik weer wel leuk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 16:56

No offence meiden, maar het hele 'niet mooi' en dergelijke daar lees ik tegenwoordig echt een beetje overheen. Het is niet echt zinnig voor mij zonder enige onderbouwing kritiek te bekijken want daar heb ik gewoon weinig aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:10

Ik ben ook niet helemaal weg van deze laatste foto. Ik vind het model net teveel belicht, waardoor de andere kleuren voor mij niet meer mooi uitkomen.

Maar dat is mijn mening, uiteraard. Ik vond die andere wel erg mooi! :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:16

Ik heb geen verstand van fotografie Courses dus daar kan ik ook geen onderbouwde kritiek op geven.

Ik kan wel mijn oordeel geven over wat ik mooi vind en wat niet, maar daar heb jij weinig aan want "dat is smaak" (zeg je zelf ook altijd). Enige kritiekpunt wat ik op de foto kan geven is dat ik maar naar haar neus blijf kijken. Wellicht dat dat met een andere belichting en/of compositie beter had gekund? Nogmaals, van fotografie heb ik weinig verstand en mijn inziens werk je met goede modellen samen, die veel beter zijn dan ik en er zelf ongetwijfeld meer verstand van hebben, dus kan ik alleen maar kritiek/tips/commentaar geven vanuit wat ik zelf vind en liever anders (of niet) had gezien.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:22

Deze foto vind ik persoonlijk ook niet zo mooi, deels denk ik omdat ik het model niet zo fijn vind poseren:
Haal blik vind ik een beetje 'dood' en ik vind haar uitdrukking een beetje, tja.. uitdrukkingloos.
Wat was het idee erachter?
Verder vind ik het wel een mooi genomen foto, dus ligt meer aan model denk ik dan... :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 22:47

Alleen 'vind ik niet mooi' kan ik gewoon weinig mee, als je aangeeft wat je niet mooi vind (pose, licht, compositie) o.i.d dan kan ik er wellicht iets mee of het verantwoorden waarom het mijn keuze is geweest :) Ik snap dat er hier geen fotografen zitten! No problemo, echter is het voor mijn tijd en moeite wat er in mijn werk zit 'vind ik niet mooi' .. daar kan ik niks mee :P

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:03

Volgens mij heb ik in dit topic nog niet gereageerd, maar ik volg al een tijdje.
Even snel voorstellen: Ik ben Martine. heb pas 1 shoot gedaan, maar heb wel op fantasy fairs ervaring op gedaan met model zijn.

Mijn probleempje:
Ik heb voor volgende week donderdag afgesproken met een fotograaf die op facebook een oproepje deed.
Alleen ik bedenk me nu eigenlijk dat ik er nog niet bij stil heb gestaan dat die gast wel eens een creep kan zijn ofzo. Er komt wss wel een Mua bij, dus ben ik niet alleen.
Maar hoe doen jullie dat? En hebben jullie nog tips?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 23:08

Ik check altijd z'n profiel, het werk wat 'ie maakt en gooi er een Google door. Je mag mij de naam wel even sturen via PB, kan ik even voor je checken :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:40

Courses schreef:
Alleen 'vind ik niet mooi' kan ik gewoon weinig mee, als je aangeeft wat je niet mooi vind (pose, licht, compositie) o.i.d dan kan ik er wellicht iets mee of het verantwoorden waarom het mijn keuze is geweest :) Ik snap dat er hier geen fotografen zitten! No problemo, echter is het voor mijn tijd en moeite wat er in mijn werk zit 'vind ik niet mooi' .. daar kan ik niks mee :P

Een fotograaf kijkt anders naar een foto, en het kan natuurlijk zijn dat een foto fototechnisch prima in elkaar zit. Toch spreekt de foto niet aan.

Zelf denk ik dat juist het publiek de foto moet aan spreken, en niet andere fotografen.

Het is voor niet fotografen niet aan te duiden wat ze niet aanspreekt in een foto.
Denk ik....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:51

Vind ik als model ook wel moeilijk, kan het bij mezelf redelijk zeggen, maar ben nog niet kundig genoeg om echt een duidelijk antwoord te geven. Snap dat dat niet nuttig is Courses.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:55

Maar Courses, begrijp me niet verkeerd maar als je niet op 'aaahs' of juist 'bahs' zit te wachten, waarom plaats je dan toch steeds je foto's in dit topic? Ik vind het leuk dat je ze laat zien. Ik heb alleen nog niet gezien dat je in dit topic ook inhoudelijk commentaar krijgt en het klinkt nu alsof je dat een beetje onbevredigend vindt. Of begrijp ik je nu verkeerd?

martjuh Ik heb de fotografen eerst gegoogled en ik heb iemand meegenomen. Mocht het dan toch nog een engerd zijn dan ben je er niet alleen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:16

Er wordt weer een geweldige meeting georganiseerd!!
Jiska steekt veel tijd in deze meeting vooraf en ook tijdens de meeting regelt zij alles.
Wie heeft er zin in een gezellige maar vooral goed geregelde meeting met ontzettend tof thema.
Make up en styling is geregeld!

[FM] Fotomeeting 2in1 high fasion/gala en....

Zondag 19 april 2015. Locatie: Kootwijk

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:04

Astor schreef:
Er wordt weer een geweldige meeting georganiseerd!!
Jiska steekt veel tijd in deze meeting vooraf en ook tijdens de meeting regelt zij alles.
Wie heeft er zin in een gezellige maar vooral goed geregelde meeting met ontzettend tof thema.
Make up en styling is geregeld!

[FM] Fotomeeting 2in1 high fasion/gala en....

Zondag 19 april 2015. Locatie: Kootwijk

Gaaf ideeën voor die meeting! Wanneer worden de definitieve modellen gekozen?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:10

Gewoon opgeven meis! Voor meer informatie kun je Jis pben!

Sorry voor de spam elke keer hier, maar zo kunnen jullie wel oefenen met model staan.
En heb ik mooie modellen voor mijn lens die dag :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:08

Annetje schreef:
Maar Courses, begrijp me niet verkeerd maar als je niet op 'aaahs' of juist 'bahs' zit te wachten, waarom plaats je dan toch steeds je foto's in dit topic? Ik vind het leuk dat je ze laat zien. Ik heb alleen nog niet gezien dat je in dit topic ook inhoudelijk commentaar krijgt en het klinkt nu alsof je dat een beetje onbevredigend vindt. Of begrijp ik je nu verkeerd?

martjuh Ik heb de fotografen eerst gegoogled en ik heb iemand meegenomen. Mocht het dan toch nog een engerd zijn dan ben je er niet alleen.

Ik post foto's omdat ik fotograaf ben en hierin met modellen werk. Enerzijds is dit dus een goede showcase, anderzijds kunnen de modellen op deze manier zien hoe ik werk, mijn visie zien en gewoon het feit dat het met het topic te maken heeft speelt daar ook een rol in. Waar ik enkel niet op zit te wachten is 'Vind ik niet mooi' zonder enige beargumentatie. Uiteraard mag je iets niet mooi vinden maar geef dan netjes aan wat je niet mooi vind, want anders lees ik er echt keihard overheen gezien het gewoon geen zin heeft me daar druk om te maken. Als ik fototechnisch commentaar zoek ga ik naar een andere hoek, daar zit ik hier niet voor. :)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:17

Courses schreef:
[ Afbeelding ]

Fotomeets had ik al bekeken, allemaal niet echt handig qua data/locatie (erg ver weg). Succes met alle meets! :)

Ik stoor me een beetje aan dat blauwe om haar heen, en haar mond heeft een beetje een rare houding. Verder vind ik het een goede foto :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:49

Dat is de muurachtergrond volgensmij ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:32

Mijn Living Doll :)
Ballonnen shoot van afgelopen zondag.

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 23:26

De muur is blauw Emmy, die heb ik expres zo gelaten en ik had geen verf bij me :p

Ik zag 'm al Jessie! Gelukkig is je jurk heel gebleven! Tof :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:12

Ja ben er heel blij mee. Nu ben ik opzoek naar een paardenmasker een een model :') (wit op wit)
Voor de modellen: ik zoek een zeer slanke dame die geen problemen heeft met naakt maar ik geloof dat ik hier niet veel 18+ zit?
Schetsje maak ik vandaag ergens even

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 16:19

Sorry Jessie, ik doe absoluut geen naakt :P Volgens mij zitten hier niet veel 18+ meiden inderdaad! (Althans, niet voor naakt :') )

Ik heb me maandag toch een tof model en een nog toffere locatie, word echt helemaal tof! :D