Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:36

Varekaj, heb je toevallig in mei een dressoir in licht tot middenhout (van licht eik tot teak zeg maar) en/of halfhoge boekenkasten in wit of licht hout, met een breedte van een dikke 3 meter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:57

Het is teak, maar onbehandeld. Dus redelijk ruw hout, mits opschuren en laagje lak erover kan je er nog iets moois van maken. Of gewoon opschuren, door m'n ex zitten er hier en daar op de meubels wat vlekken.

Eens kijken, wat heb ik tegen dan in de aanbieding: een tafel voor 4 (6 als je op de kop ook 2 man zet) in lichtbruin teak, maar ze is wel redelijk hoog. Zou het even moeten nameten, maar een standaardstoel is net tikje te laag (ofwel zijn mijn stoelen te laag :+ ).
Dan nog een tv-meubel, zelfde type hout en zelfde kleur. Heeft 2 schuifdeurtjes en 2 lades in het midden met bronskleurig handvatje/hengseltje. Moet ook nog nagemeten worden :)

Eventueel komt er nog een bijpassend salontafel bij en als ze niet past in het nieuwe huis, ook een soort bibkast. Onderaan 3x 2 deurtjes, dan 3x3 schuifjes en daarboven dan open rek. Inclusief bijhorend laddertje :D :D Maar die kast gaat echt alleen weg als ze écht niet past in het huis, want op die kast ben ik echt wel smoorverliefd.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:13

Ik kom even jullie topic binnenvallen met een vraagje..
Een tijdje geleden heb ik wag verkocht via mp, het geld stond er snel op en de koper wilde het met brievenbus post verstuurd hebben, dezelfde dag met voldoende postzegels op de bus gedaan. Echter zegt ze nu dat ze zhet nog steeds niet ontvangen heeft.
Het had weken geleden al binnen moeten zijn, ondertussen hebben we een aantal keer over en weer gemaild.
Nu had ik dus net een mail met daarin dat de afzender altijd verandwoordelijk is en dat ze de helft van haar geld terug wil, en dat ze daarmee al schappelijk is.
Wat zouden jullie doen? Ik vind het haar verantwoordelijkheid, ze had er ook voor kunnen kiezen het met pakketpost te laten sturen, en wie zegt dat het niet is aangekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:22

Hangt er vanaf, heeft ze zelf van te voren duidelijk gezegd dat ze het via briefpost wilde? Dan is het haar probleem en heb je kans dat ze zegt dat ze het niet heeft om de helft terug te krijgen..
Hangt ook van haar toon af wat ik zou doen, als ze gaat lopen dreigen zou het voor mij wel klaar zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:25

Dit blijft zo lastig. Je kunt sowieso bij postnl een formulier opvragen en invullen. Stel dat het echt niet is aangekomen, zou het heel misschien dan bij de post boven water kunnen komen?! (niet geschoten is altijd mis)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:34

Dat maakt het voor mij ook zo lastig, in vorige mails was ze erg vriendelijk maar nu kwam ze toch ineens dreigend over op mij. Zo'n formulier hebben we ingevuld, maar vooralsnog is het nog niet boven water.
Ivm verzendkosten wilde ze het via briefpost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:41

Om wat voor bedrag gaat het?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:53

Een totaal van 22, 70 dat wil ze dus delen.
Het gaat mij eigenlijk niet eens om het geld, maar dat ze meteen begint te blèren dat ik verantwoordelijk ben en ze nog schappelijk is met alleen de helft terug te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:58

Ja lastig, je kan afwachten wat er uit komt via het formulier.. Of ze heeft het echt niet gekregen, of ze zegt dat ze het niet heeft en krijgt het zo voor de helft, zij kan wel roepen dat jij verantwoordelijk bent maar het is haar eigen risico, ze had ook voor een pakket kunnen kiezen, dit zou ik haar sowieso mailen, dat jij dus niet verplicht bent om het geld terug te storten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:00

Wat waardeloos zeg! Aan de ene kant zou ik het heel banketstaaf vinden als iets niet bij de koper aan komt. Aan de andere kant kiest ze er zelf voor om het als brievenbuspost te laten verzenden, ze had het ook kunnen komen halen of als pakketje kunnen laten verzenden.
Vind het echt heel erg lastig zeggen of ik wel of niet de helft van het bedrag terug zou storten. -O-

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:03

hou er ook rekening mee dat ze het wel gewoon binnen heeft maar nu probeert nog even geld terug te vangen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:05

Het is alleen zo balen dat zoiets nooit aan te tonen is....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:05

Ik heb het ook eens gehad, ging om 10,- en was ook briefpost.
Koper dreigde de politie erbij te halen, omdat ik hem aan het oplichten was en het hoesje niet op de bus had gedaan. Had gezegd dat als het hoesje er binnen een week nog niet was hij het geld terug kreeg, omdat de brievenbus bij mij niet werd geleegd (ook niet na meerdere klachten van mij naar de post toe).
Inmiddels stond er al een waarschuwings advertentie over mij op marktplaats dat ik een oplichter was. Deze heb ik heel snel laten verwijderen door marktplaats, omdat dit niet het geval was.

Omdat ik zelf in de gaten hielt wanneer ze eindelijk de brievenbus geleegd hadden, kon ik ook zien dat inmiddels het hoesje nog niet bij de man binnen kon zijn.
Ik heb de man een week na de email zijn 10,- terug gestort, geen bedankje of niks kon eraf, dat ik dus toch echt geen oplichter was. Ook niet toen zijn hoesje toch binnen kwam, want ik had meerdere brievenbus post in de brievenbus zitten en daar kreeg ik, na de week uitstel, wel netjes de melding van dat deze binnen waren gekomen.

Misschien dus nog om een week uitstel vragen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:38

Wolkje schreef:
Ik wilde vorige week een bit kopen via Marktplaats.
Dat kon wel, geen probleem. Ze stuurde meteen haar bankgegevens mee, dus dat kon snel geregeld worden.
Krijg ik de dag erna een mailtje dat ik het bit alleen kon kopen als ik beloofde om t niet te gebruiken.
Ze vond het geen leuk idee als ik daarmee zou gaan rijden.

Ik heb dat maar genegeerd, t geld overgemaakt en mijn adres gestuurd.
Vervolgens krijg ik mijn geld retour met de mededeling dat ze t bit liever zelf hield omdat ik niet had beloofd t bit niet te gebruiken.
Ze wilde mijn paard paardenleed besparen. :\

linkje naar het bit :')

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:16

Ik heb het ook een keer gehad met het verzenden van een een wedstrijdbroek per brievenbuspost. Dat wilde ook de desbetreffende koper omdat het dan goedkoper is.
De broek is volgens haar nooit aangekomen. Bewijs het maar eens maar dat kan dus niet. Echt een rotsituatie. Bij de post geklaagd maar zij doen er dus niets aan.
Uiteraard wel een week of 2 gewacht en toen maar het geld teruggestort.
Zal het nooit weten of ik bedrogen ben.
Hier heb ik wel van geleerd dat ik alles per pakket opstuur!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:27

Varekaj schreef:
Het is teak, maar onbehandeld. Dus redelijk ruw hout, mits opschuren en laagje lak erover kan je er nog iets moois van maken. Of gewoon opschuren, door m'n ex zitten er hier en daar op de meubels wat vlekken.

Eens kijken, wat heb ik tegen dan in de aanbieding: een tafel voor 4 (6 als je op de kop ook 2 man zet) in lichtbruin teak, maar ze is wel redelijk hoog. Zou het even moeten nameten, maar een standaardstoel is net tikje te laag (ofwel zijn mijn stoelen te laag :+ ).
Dan nog een tv-meubel, zelfde type hout en zelfde kleur. Heeft 2 schuifdeurtjes en 2 lades in het midden met bronskleurig handvatje/hengseltje. Moet ook nog nagemeten worden :)

Eventueel komt er nog een bijpassend salontafel bij en als ze niet past in het nieuwe huis, ook een soort bibkast. Onderaan 3x 2 deurtjes, dan 3x3 schuifjes en daarboven dan open rek. Inclusief bijhorend laddertje :D :D Maar die kast gaat echt alleen weg als ze écht niet past in het huis, want op die kast ben ik echt wel smoorverliefd.

Teak tafel heb ik pasgeleden gekregen, maar in je dressoir heb ik evt. wel interesse, moet je me nog even laten weten wat de afmetingen zijn/vraagprijs/foto? Tvmeubel misschien ook, maar de tvplaats is heel smal bij ons en ik wil eigenlijk naar een flatcreen tv voor aan de wand toe. Salontafel heb ik evt. ook interesse in mocht die beschikbaar komen. Je bibkast is vermoedelijk schitterend maar vermoedelijk ook heel ver boven mijn meubelbudget :o Dat zijn dingen die ik mezelf heb beloofd voor 'ooit als we nog eens heel veel geld hebben'. :D :D :D

Stuur me maar een PBtje als je tijd hebt, heeft geen haast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:06

Als ik een gaatje vind maak ik dit weekend dan foto's met de maten erbij.
Dressoir is er niet, heb ik geen plek voor. Wat wél kan, is de bibkast in 2 delen, en met het onderste deel heb je dan... juist, een dressoir :Y)
Op zich vind ik het zo ontzettend zonde om alles weg te doen, is nog maar paar jaar oud (eind 2008 of begin 2009) maar het past gewoon niet binnen de stijl die vriendlief wil in het nieuwe huis. Hij heeft dat gekocht voor we wat hadden, dus hij kiest ook de meubels en hij heeft liever wat strakker ipv landelijk.

Mocht de bibkast daar niet binnen passen dan geef ik je een seintje. Over een prijs valt er altijd te praten ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:09

Wanneer iemand iets per envelop verstuurd wil hebben zeg ik altijd HEEL duidelijk dat ik dat best wil doen, maar dat dat volledig op eigen risico is. Als het dan niet aan zou komen zou ik ook echt geen geld terug gaan geven :n Dat is dan een kwestie van principes. Moeten ze maar niet zo krenterig zijn hoor :P

Gelukkig nog nooit gebeurt :)

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:20

Ik heb mijn dsi XL verkocht voor 90,- ik doe de deur open zegt een man ik kom voor de dsi xl, ik zeg kom maar binnen. Hij pakt die ds begint erop te spelen??!! en hij legt 90,- euro op de tafel en hij is weer weg. Ik heb nog nooit zo'n snelle niet gedag zeggende man gezien! Whaha je had erbij moeten zijn. hij was in een halve minuut weer weg!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:23

Voor de duidelijkheid over verantwoordelijkheid bij verzending: -bron-

Bij koop van een bedrijf dan is de verkoper aansprakelijk.

Bij koop tussen twee consumenten staat er in de wet (art. 7:9 BW) dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. Volgens de wet (art 6:41 BW) moet aflevering gebeuren op de plaats van de koop (meestal bij de verkoper thuis) en daarmee komt de verzending naar een andere plaats vervolgens voor rekening van de koper. Dit geldt alleen als er niets anders is afgesproken! Als er in de advertentie staat "ik stuur het op" (o.i.d.) dan is de verkoper aansprakelijk! (Ten eerste omdat de plaats van aflevering dan “ter plaatse van de koper” is (en niet van de verkoper), en ten tweede omdat contractueel afgesproken is dat de verkoper gaat bezorgen en het niet-aankomen dan wanprestatie is.)

Dit betekent het volgende:
  • Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
  • Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
  • Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.
  • Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.

Zet dus altijd in de advertentie dat verzenden op risico van de koper is. Dan ben jij als verkoper niet aansprakelijk voor de levering.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:37

Moeilijk dus...
In de advertentie stond ophalen of verzenden, vanwege de kosten wilde ze het via briefpost. Helaas heb ik niks gezegd over eigen risico, en volgens het bericht hierboven valt dit dus in het grijze gebied.
Alleen zag ik net dat ze in haar laatste mail een andere naam gebruikt.
Ik wil geen gezeur over een stom pakje en wilde eigenlijk wat geld terugsturen maar nu weet ik het even niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:40

Wolkje schreef:
Ik wilde vorige week een bit kopen via Marktplaats.
Dat kon wel, geen probleem. Ze stuurde meteen haar bankgegevens mee, dus dat kon snel geregeld worden.
Krijg ik de dag erna een mailtje dat ik het bit alleen kon kopen als ik beloofde om t niet te gebruiken.
Ze vond het geen leuk idee als ik daarmee zou gaan rijden.

Ik heb dat maar genegeerd, t geld overgemaakt en mijn adres gestuurd.
Vervolgens krijg ik mijn geld retour met de mededeling dat ze t bit liever zelf hield omdat ik niet had beloofd t bit niet te gebruiken.
Ze wilde mijn paard paardenleed besparen. :\

Ehm... waarom stond ie te koop dan? :D
Ik heb ook bitten te koop.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:46

ik heb een rubber ongebroken bitje ook :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:31

Ik kruip weer even uit de meelees hoek ;)

Ik zoek dit soort lijsten (hoeft dus geen spiegel in te zitten, mag gewoon alleen de lijst zijn en ze hoeven er ook niet tip top uit te zien) om te pimpen:

Afbeelding

Ze mogen in alle kleuren en afmetingen zijn, maar het moet wel een diepe lijst zijn zodat je wat op het randje kan zetten. Heeft iemand toevallig zoiets liggen, of tips waar ik zoiets kan vinden? Ik heb net al [ Marktplaats onder de zoektermen "lijsten" "diepe lijsten" "grote lijsten" gezocht, maar heb tot nu toe nog niets gevonden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:30

Varekaj schreef:
Als ik een gaatje vind maak ik dit weekend dan foto's met de maten erbij.
Dressoir is er niet, heb ik geen plek voor. Wat wél kan, is de bibkast in 2 delen, en met het onderste deel heb je dan... juist, een dressoir :Y)
Op zich vind ik het zo ontzettend zonde om alles weg te doen, is nog maar paar jaar oud (eind 2008 of begin 2009) maar het past gewoon niet binnen de stijl die vriendlief wil in het nieuwe huis. Hij heeft dat gekocht voor we wat hadden, dus hij kiest ook de meubels en hij heeft liever wat strakker ipv landelijk.

Mocht de bibkast daar niet binnen passen dan geef ik je een seintje. Over een prijs valt er altijd te praten ;)

Ik hoor het wel van je!