Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xManon_ schreef:Regen is koud!
Ik vind regen pas erg als ik eruit ga.
Als ik met de hond buiten loop in de regen of met het paard buiten ben, is er niks aan de hand.
En dan thuis zit je met die natte kleren aan en druipend haar..
Maar op zich is regen niet zo erg als wij erover doen misschien inderdaad
Rintah schreef:Jacquelinee_ schreef:Ik had het er gister met een stalgenoot over, en ik vind het eigelijk nog steeds raar, dat we hebben een hekel aan regen terwijl we wel graag zwemmen, en onder de doche staan. Met regen is het toch niet anders, je word toch nat, alleen met regen heb je kleren aan. We kwamen bij het onderwerp omdat we altijd maakt niet uit wat voor weer zaterdags naar de bossen gaan, en tjha gister zijn we zeikes nat geregend..
groot verschil, douchen is warm water, en zwemmen is of binnen of met warm weer
met regen is het een stuk vaker koud en ook vaak winderig, waardoor het nog kouder aanvoelt
moet inderdaad zeggen, dat als het heet is een regenbuitje zeer vervrissend kan zijn en dan vind ik het ook helemaal niet erg
Lillian__ schreef:dat iene miene mutte ook niet errug aardig is
Iene miene muito
Tempo de n' gruta
Tempo de n' kasala
Iene miene muito
Es de baixe
Dit zou uit de slavernij komen, en min of meer betekenen:
Veel meisjes
Tijd om te vrijen
Tijd om te trouwen
Veel meisjes
Daar beneden
Op de slavenschepen werden de mannen immers bovendeks, en de vrouwen benedendeks ("daar beneden") vervoerd.
Kaus schreef:Ik kom er vandaag achter dat de naam Aragog van die spin van Harry Potter ( http://images.wikia.com/harrypotter/images/d/d2/Ara.jpg )
is vernoemd naar Arachnofobie ( Engelse woord Arachnophobia )
of te wel spinnenfobie.
Weet eigenlijk niet of het echt zo is maar vond het wel een goede theorie.
Iemand die het met mij eens is?
shirleyp schreef:Kaus schreef:Ik kom er vandaag achter dat de naam Aragog van die spin van Harry Potter ( http://images.wikia.com/harrypotter/images/d/d2/Ara.jpg )
is vernoemd naar Arachnofobie ( Engelse woord Arachnophobia )
of te wel spinnenfobie.
Weet eigenlijk niet of het echt zo is maar vond het wel een goede theorie.
Iemand die het met mij eens is?
Ik denk eigenlijk dat het woord Arachna komt van het Latijnse woord voor spin... Fobie is een angst, het woord daarvoor geeft aan om welke angst het gaat, bijvoorbeeld bij Claustrofobie.
MarlindeRooz schreef:Nemurin schreef:
Nou, welke kwam er het eerst?
Edit: Uit je baardje plassen?!
het ei, want al was er een kip.. dan moest er alsnog een haan zijn