Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:12

SienenIvo schreef:
Vinden jullie 1000 euro voor een 15 jarige haflinger veel?

Hangt af van de ouders, de afstamming, behaalde premies, sport niveau, karakter, geslacht, gezondheid, etc.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:12

Veels teveel! Haflingers vind je op iedere straathoek.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:13

SienenIvo schreef:
Vinden jullie 1000 euro voor een 15 jarige haflinger veel?

Ik vind dat niet!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:15

@SI ligt eraan in welke staat de haflinger verkeerd ;), er zijn meer factoren die wel mee spelen vaak. Leeftijd zegt niet altijd wat meer speelt vaak wel mee.

spicegirl

verleden week had ik een advertentie voor tuinbenodigdheden. een bod gedaan door iemand. goed, acceptabel bod, dus ik gemaild:bod is goed, kom maar halen !niets gehoord. na een paar dagen nog eens gemaild. nooit meer wat gehoord. een nieuwe advertentie geplaatst, en er bij gezet ; alleen bieden als je serieus bent..
krijg ik een bod.gemaild; bod is goed, kom maar halen.niets meer gehoord. er is overheen geboden. ik weer gemaild ; bod is goed, kom maar halen.niets meer gehoord (voor de duidelijkheid; dit waren 3 verschillende personen ).
wat is er nu mis met die mensen ?? het gaat om een heel klein bedrag.waarom dan bieden, en dan niets meer laten horen. je kan toch, fatsoenlijkerwijze altijd nog mailen dat je geen interesse meer hebt ? of je bod terugtrekken ?
:( -:(-

GamblersCup

En ik kan prijzen vergelijken ;)

Malima, je kunt er een mailtje achteraan sturen of hij/zij wil reageren op je bod of dat je anders je bod verwijderd.
Heb ik ook een keer gedaan. Bod gedaan, had er zelf eigenlijk haast mee. Na twee dagen al een mailtje er achteraan gestuurd dat ik niet wilde zeuren, maar dat ik er zelf eigenlijk wat haast mee had en of ze in konden schatten wanneer ze een beslissing zouden nemen. Omdat ik anders gauw verder zou gaan zoeken. Heel beleefd. En toen kreeg ik een mail terug: "Oh oliebol, ik ben accoord met je bod maar ben je vergeten te schrijven! Je mag het op komen halen hoor!" :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:20

Als je iets graag wilt, zou ik er zeker een mailtje acheraan sturen! is mij ook wel eens gebeurd dat ik een hele rij 'verleng uw advertentie' aan het verwijderen was en daar dus per ongeluk een bod tussen stond... Daar kom je eigenlijk niet meer achter, tot iemand een mailtje stuurd :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:21

Ik snap soms ook de logica niet van geen reactie meer geven, het is toch niet zo moeilijk of om je bod in te trekken of een mailtje te sturen, niet akkoord wel akkoord en hoe veder enz enz.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:23

gebrek aan fatsoen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:24

Of op teveel ad's geboden en geen overzicht meer hebben.

NienSCHaap

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:30

ja dat kan ook maar dat is dan niet handig, ik maak ook altijd in een aantal periode's advertentie's aan als ik alles in 1x doe heb ik het overzicht ook niet meer ;) dat probeer ik zo te voorkomen om makkelijk te werken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:30

een stuk of 30 ? >;)
je krijgt een mailtje van MP, en het staat in je "mijn MP " waar je op hebt geboden.
en dan stuur ik ook nog altijd een mailtje, en nog 1 ter herinnering.dan die ook gemist ? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:46

Hmm, hier ook wat raars, net meegemaakt. Ik had een bod gedaan op een nieuwe bank en de verkoper was akkoord gegaan, ik had aangegeven dat ik de bank pas volgend weekend kan komen halen omdat ik dit weekend in het buitenland zit. Was geen probleem. Dus ik mail voor het rekeningnummer... krijg ik een mail terug dat de bank al verkocht is aan iemand die ´m wel eerder op kon halen. Niet netjes :n maar ja, wat doe je eraan?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:48

Vind ik ook niet kunnen zo heb ik dus iemand voor mijn marathonwagen die pas vrijdag kan komen.
En andere wou meer betalen en hem dan gisteren op gehaald hebben, maar ik ben met die andere mensen inzee gegaan en gezegd dat vrijdag goed is.
Kun je niet maken om hem dan aan iemand anders te verkopen, wel zou ik het dan klote vinden als ze hem niet kopen _O- maar goed dat is dan niet anders.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:26

Je kunt natuurlijk als verkoper dan reageren met "Prima dat je vólgend weekend wilt komen, maar als ik daarvoor verkopen kan, is ie weg". Dan weet de koper dat en heeft er of maar voor te zorgen dat het eerder opgehaald wordt, of hoopt dat het tussendoor niet verkocht wordt. En de verkoper heeft meer zekerheid.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:30

Daar hebben mijn ouders ooit n hele ruzie over gehad. Ze hadden de vouwwagen tekoop staan, en met een aantal mensen een afspraak staan dat ze zouden komen kijken. Bij het maken van de afspraken ook duidelijk gezegd dat het 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' was. Een iemand wilde een afspraak voor 2 weken verder, ja, das prima maar je hebt kans dattie dan al weg is.

En inderdaad, vouwwagen diezelfde week nog verkocht, dus mijn vader iedereen afbellen. Man helemaal kwaad 'en wij hadden een afspraak, bladiebladiebla'. Ja hee, dan moet je eerder komen!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:34

Ik heb vandaag snel gehandeld. Vanochtend belde iemand voor een buggy die ik te koop had en ze heet ém net opgehaald, voor de prijs die ik in gedachten had. Zij blij, ik blij :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:48

Saroanda, haha dat is mooi :D!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:37

@NienSCHaap
Dat had ik eerst ook altijd, dat ik het dan voor de eerste koper heel lang bezet hield etc.
Maar naar een paar ervaringen dat die koper dan toch op 1x besluit het niet te kopen,
en jij dus in die tussen tijd al aardig wat potentiele serieuse kopers hebt afgeslagen.
Ik doe nu ook gewoon.. wie het eerst haalt wie het eerst maalt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:41

Ik doe dat niet :P De 'nieuwe' koper met hopelijk wel echt de intentie om te kopen kan er ook niets aan doen dat anderen daarvoor het verpest hebben.
Ook vind ik dat wanneer je meerdere kopers daarvoor hebt, deze ook wel weer daarna komen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:51

Ik had het ook gesnapt als ze niet akkoord waren gegaan omdat ik de bank pas over 2 weken kan halen hoor, maar ZIJ ging zelf akkoord want het was geen probleem, blabla. Maar nu opeens wel. Zeg dat dan eerder, dan ga ik gewoon verder kijken. Vind ik geen probleem hoor maar wees dan even eerlijk :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:54

GamblersCup schreef:
Veels teveel! Haflingers vind je op iedere straathoek.

Ik vond het eigenlijk niet veel!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:54

Precies! En dan ligt het er ook nog eens aan of die echt in de weg stond of dat ze hem gewoon zolang zelf gebruikten!?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:55

Ze reed hem 1 keer in de maand.

Maar ik moet er bij zeggen dat er wel echt alles bij zat!

Wintec zadel,hoofdstel,...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:57

OH SORRY, had het over de bank hoor........ :o :D
(maar ik zou het er zeker voor over hebben hoor!)