Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yolien schreef:marius schreef:Onze zoon heet Yannick.. Ook niet echt allerdaags..
Onze dochter heet "gewoon" Marije.
Yolien, vind jouw boktnaam wel heel erg leuk als meisjesnaam haha!
Dank je!
Mijn naam schrijf je met een J, dus gewoon Jolien
Maar moet zeggen dat ik na al die jaren die Y ook wel leuk vind.
Al zou het mij tegenhouden om deze aan mijn kind te geven, want dan moet ze voor de rest van haar leven haar naam spellen, en das niet leuk.
Als ze mij vragen naar mijn naam, zeg ik altijd Jolien, op de Hollandse manier. En mijn achternaam, van de rijke tak, met H U en een N.
opisop_shop schreef:Verder vind ik het belangrijk dat een naam zowel voor de kindertijd als volwassentijd leuk moet zijn.
Ik zeg altijd je moet er zowel postbode als advocaat mee kunnen worden zeg maar, maar het moet niet zo stijfjes zijn dat het niet leuk past bij een lief kinderkopje.
vuurneon schreef:Ik wil ook geen moeilijke naam voor een kind, heb een rottige achternaam (wel prachtige) en die moet ik al elke keer spellen hahaom een kind nou beide te laten spellen is niet tof, duurt zo lang
(kan natuurlijk ook de naam van mijn vriend later aannemen, maar ik wil mijn naam houden en de kinderen ook mijn achternaam doorgevnweet mijn vent alleen nog niet
. Ach, duurt nog minstens 2 jaar haha )
Konstantine schreef:Ik vind Rosan wel mooi, maar dan gaan mensen het toch fout zeggen...
Rosalie vind ik weer helemaal niks.