Wie nog meer? Ebay!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:48

DubbelFun

Re: Wie nog meer? Ebay!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:53

Je vind de gekste dingen op ebay :)
Ik heb nog eens zo moeten lachten om een barbie die op sterren lijkend was gemaakt inkl. bijbehorende kleding :D Maar dan net naar het belachelijke toe :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:54

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:55

Aparte kombi; dubbelgebroken-tongboog én knevel.
Lijkt me niet echt stabiel in de mond liggen eigenlijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:59

Ik ben juist wel benieuwd naar de werking, ik geef het best een grote kans.
De knevel maakt het geheel wel stabieler, tongvrijheid heeft ze nog niet eerder gehad.
Een dubbel gebroken bit vind ik nou sowiezo niet erg stabiel overigens.
Verder is het een leuk hebbeding, maar ik hoop dat ze er fijn op loopt.

Waar de ander dus niet liep op een Myler lv 1, liep ze wel op een level 3 met tongboog.
Vandaar dat ik dit even zo ga proberen.
Daarnaast vandaag een dubbelgebroken gold brass bustrens besteld van 13 mm dik.
Kijken of een dunner bit een verschil maakt, nu heeft ze een 18 of 20 mm dikke dubbelgebroken.
Dan heb ik ook nog een ongebroken bustrens en enkelgebroken knevel..
Dan kom ik al een heel eind..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 00:05

Jeetje 20 mm !! Ik moet er niet aan denken dat in een paardenmond te doen :)
Maar ja ik ben westerndiktes gewend :D

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:42

@Liesje84 Leuke set! :) Ik wil wel graag je creaties zien! :)

En kunnen jullie ajb deze vraag beantwoorden? Ik heb schoenen gekocht via een amerikaanse website en ik heb gekozen voor de paypal methode en verzenden heb ik gekozen voor: 'International Priority Mail 15-20 day via U.S. mail to your post office' (was goedkoper dan via 3-6 dagen en thuis) maar nu denk ik in een keer 'K*T straks moet ik bij het postkantoor invoerrechten betalen........' Is dat waar? Dan kan ik beter kiezen voor die andere verzend methode?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:06

Je moet bij beide gewoon invoerrechten betalen

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:03

Ligt eraan, (als dat nog steeds zo is).
Tot 29 euro ben je BTW vrij en hoef je ook geen invoersrechten te betalen. Vanaf 29 euro tot aan 150 euro, betaal je (zo uit mijn hoofd 19% BTW) en geen invoersrechten en boven de 150 euro, betaal je de BTW er boven op en van dat bedrag ook nog 12% invoersrechten.
Maar kan zijn dat het nu al wel weer veranderd is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:11

@ielsjj_ : je hebt het helemaal goed op het bedrag van van 29 euro na, dat moet 22 zijn :)
http://www.douane.nl/particulier/intern ... en-02.html
Tegenwoordig is de inklaring door de douane overgedragen aan de TNT en het gebeurt nu maar zéér zelden dat een pakje erdoor komt zonder belasting te moeten betalen.
Toen de douane het nog deed schoot er zelfs wel eens een zadel zo door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:14

Ja maar het maakt niet uit welke bezorgmethode je kiest, dat bedoelde ik :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:24

Dat kán wel uitmaken.
Bij de USPS (Amerikaanse post) betaal je achteraf evt kosten aan de TNT-postbode.
Bij een andere bezorgdienst (UPS/DHL etc) zit het soms in de transportkosten, maar ook die kunnen achteraf declareren (maanden later oid).
Persoonlijk werk ik alleen met de USPS; goedkoper en tot nu toe altijd netjes afgeleverd.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:32

Ik heb net weer op een heel leuk enkelbandje geboden. Voor die 70 cent kan ik het niet laten staan. :)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:33

Oke TOP! SUPER bedankt. Het was 140 euro dus precies goed! Ik heb een paar schoenen gekocht om uit te proberen hoe alles werkt/gaat. Tot nu toe nog alles goed! :) :) En ook iets van de amerikaanse Ebay. Helaas duurt het verwerken van geld wel lang...Maar ja...geduld moet je hebben.

@dubbeldun jij werk(te) toch bij de douane oid? Als je nou iets koopt voor een paar honderd euro? Hoe zit het dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:45

Ik werk niet bij de douane hoor :) Ik importeer(de) gewoon erg veel :D
Als ik bijv. een zadel koop in Amerika en ik laat het per USPS versturen vraag ik de verkoper sowieso om het traceernummer. Verder vraag ik een uitdraai van de ebay-veiling met het gewonnen bedrag in de doos te doen.
Ik heb een mailadres van de douane/TNT en meld het zadel alvast aan met een kopie van de paypal-betaling en de traceerkode. Dan hoeven ze geen brieven te gaan sturen waarin je een opgave van de waarde moet doen, dat vertraagt alleen maar :D.
Als de doos wordt ingeklaard gaan ze dus de kosten berekenen. Voor leerprodukten reken ik altijd 1,23 x het aankoop inkl. verzendbedrag + 25 euro behandelingskosten. Dan weet ik wat ik ongeveer aan de postbode kwijt ben.
Al met al hóeft het niet lang te duren, maar dat is wel afhankelijk van hoe druk het is, rond de Kerst ben je de sjaak iig :+

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:47

Weet iemand hoe je kan zien wat iemand zijn maximumbod is? Ik probeer op een riem te bieden allen word binnen 1 seconde weer overboden door het maximumbod van iemand.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:49

dat kun je niet zien :) ik zou gewoon op de laatste 10 seconden jou echt maximal bod doen... nu maak je het jezelf alleen maar duur, want zelfs al overbied je hem, dan heeft hij de tijd weer jou te overbieden...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:51

Officieel kun je dat niet zien, alleen proefondervindelijk uitproberen door telkens een klein bedrag te bieden, maar zit je er dan boven dan staat je bod wel :)
In dat geval moet je gewoon een bod zetten wat het jou max waard is en het erbij laten als je overboden wordt.
Onofficieel kun je erachter komen door een 'fout' bod in te voren (hoog bedrag), dan kun je zien wat jouw uiteindelijk bod is geworden en wat dan dus het max. auto-bod van die ander was.*
Een fout bod kun je intrekken (mits niet te kort voor het aflopen van de veiling geboden).
Maar dat soort trucken wordt geregistreerd en kun je dus niet te vaak toepassen ;)

*edit: hier heb je dus niet veel aan als de veiling nog voldoende looptijd heeft. Hooguit dat je weet dat het jouw prijs te boven gaat en je dus niet meer hoeft te bieden.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:55

Oké bedankt voor de tips. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:07

manishdra schreef:
dat kun je niet zien :) ik zou gewoon op de laatste 10 seconden jou echt maximal bod doen... nu maak je het jezelf alleen maar duur, want zelfs al overbied je hem, dan heeft hij de tijd weer jou te overbieden...

Tja, daar blijven de meningen dus over verdeeld.
Natuurlijk 'drijf' je een prijs op als je gaat bieden, maar wachten tot het allerlaatst geeft vaak alleen maar frustratie omdat (vaak vanwege een autobod) je het toch niet kunt winnen. Dan kun je maar beter meteen bieden en er achter komen dat het item te duur wordt en op zoek gaan naar iets anders.
Want als je nl wacht met bieden met het idee 'ik win het op het laatst wel' dan laat je misschien een leuk ander koopje wél lopen.

Persoonlijk staat me dat tegen van de Duitse ebay; iedereen wacht altijd tot het laatst met bieden en het laatste uur schiet de prijs omhoog.
Niet alleen de koper zit dan in onzekerheid over de prijs van het item (wat te verwachtten), maar ook de verkoper die met een hele lage prijs gestart is.
Weliswaar doet ie dat natuurlijk zelf (mede ook om de aanbiedingskosten te drukken), maar ik heb nu al meermalen meegemaakt dat een item waarvan de prijs té laag bleef door de verkoper wordt verwijderd (gesloten als zijnde verkocht) omdat die het risiko van een hele lage prijs niet wil nemen.
en dan heeft niemand er iets aan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:27

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:29

Mooi hoofdstel colette! :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:35

DubbelDun schreef:
Tja, daar blijven de meningen dus over verdeeld.
Natuurlijk 'drijf' je een prijs op als je gaat bieden, maar wachten tot het allerlaatst geeft vaak alleen maar frustratie omdat (vaak vanwege een autobod) je het toch niet kunt winnen. Dan kun je maar beter meteen bieden en er achter komen dat het item te duur wordt en op zoek gaan naar iets anders.
Want als je nl wacht met bieden met het idee 'ik win het op het laatst wel' dan laat je misschien een leuk ander koopje wél lopen.

Persoonlijk staat me dat tegen van de Duitse ebay; iedereen wacht altijd tot het laatst met bieden en het laatste uur schiet de prijs omhoog.
Niet alleen de koper zit dan in onzekerheid over de prijs van het item (wat te verwachtten), maar ook de verkoper die met een hele lage prijs gestart is.
Weliswaar doet ie dat natuurlijk zelf (mede ook om de aanbiedingskosten te drukken), maar ik heb nu al meermalen meegemaakt dat een item waarvan de prijs té laag bleef door de verkoper wordt verwijderd (gesloten als zijnde verkocht) omdat die het risiko van een hele lage prijs niet wil nemen.
en dan heeft niemand er iets aan.

Door schade en schande ben ik gewoon mee gaan doen en heb ik zo wel veel koopjes op de kop weten te tikken. Is voor mij wel een reden om zelf niet zo snel iets aan te gaan bieden, maar ik had er op de NL-ebay ook last van (op het laatste moment bieden van anderen) Eigenlijk maak je het eerlijker als je na het laatste bod de looptijd met, zeg maar, 5 minuten verlengt, maar ja, dat hebben ze niet gedaan...
Ik heb verder nooit meegemaakt dat een verkoper zijn artikel ervanaf haalde.

En tja, als ik moet kiezen uit zekerheid nu en misschien een koopje later... dan moet ik nu eenmaal kiezen :P pech gehad en weer verder zoeken. Maar ja, ik zoek dan ook geen speciale dingen of zo. En ik ben ook al wat zaken misgelopen omdat ik op het moment dat het afliep niet op zat te letten, niet ingelogd was, of niet op de computer zat/kon komen.

Als ik geen zin heb in bieden doe ik sofort kaufen of kijk op ik gewone sites/ marktplaats ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:38

Ik doe nooit meteen bieden.... Ik zet alles wat ik evt interessant vind op de 'volg' lijst. en ongeveer 5min voor het einde kijk ik waar het bod op staat... en als nog 30sec te gaan is vul ik mijn max bod in wat ik ervoor zou willen geven.
Meestal win ik ook nog (voor minder dan mijn max).
Voordeel is: In principe kan niemand meer 'sneller' bieden dan jij, tenzij het een automatisch bod is dat hoger gaat dan die van jou, dat is dan pech, want zoveel geld ga ik er niet aan uitgeven ;).
En werkt eigenlijk prima :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:47

Ik bied ook nooit meteen..
Meestal bied ik op het laatste moment, heeft me toch wel een aantal koopjes bezorgd.
Behalve als het midden in de nacht afloopt, dan ga ik daar echt niet voor opblijven :')

Die gast op de vorige pagina trouwens, buy my opinion _O-