Zooist schreef:Moll schreef:sorry maar in alles spreek je je zelf en de bijbel en god tegen in dit alles, God is God, en god dult niet dat er een ander word aanbeden.
dus Jezus kan geen god zijn zoon van of niet hij is geen god, zijn eigen woorden, alleen de vader is goed, ik niet.
er is volgens het oude en het nieuwe testament maar 1 God, dus hoe je het draait of keert want zelfs Jezus zelf geeft dit aan, is hij geen god, en zijn vader zou dit niet willen dus ieder die dit wel gelooft is een afdwalend schaap, een schaap wat af is gedwaald van het pad, en verslonden word door de wolven van de onderwereld.
Wat jij wilt geloven![]()
Ik geloof het nu eenmaal anders.
Ieder zijn eigen geloof!
Je kan altijd " een stok vinden om een hond te slaan " .
Maar ik ben wel benieuwd hoe men wil verklaren, hoe het komt dat Christenen een bovennatuurlijke vrede kunnen ervaren?
(Jezus zei: mijn vrede geef Ik u)
Of hoe criminelen 180 graden kunnen veranderen?
Of dieven in plaats van stelen gaan uitdelen?
alle respect dat je gelooft en dat je je eigen daar in kan berusten, voorbeeld ik kan heir in mijn omgeving een zwaar grivormeerd persoon die zijn 5 jarige zoon dood gereden heeft zien worden en door dat hij in god geloofd zijn berusting hier in kon en kan vinden alle respect hier voor, dat mensen dus met dat soort dingen het een plaats kunnen geven en het zo weg kunnen zetten, met de woorden het was gods wil en hij had zijn taak volbracht op aarde, mooi, fijn dat je dat kan, dat je je eigen laat beperken door iets wat in een boek staat en die regels na leeft is ook jou goed recht, en respect voor dat, dat er een inkeer kan komen in iemands leven, moeten we dit meteen als godelijke intervetie zien of zo iets? kom daar ben ik wat te nuchter voor, ik ken de verhalen hoor ben immers griformeerd op gevoed en heb ook bijbel studie gehad en categesatie, moeten doen en alles er om heen. dus gedoop, en de heilige geest mee gekregen, maar goed blijkbaar is deze niet blijven hangen.