Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:44

wemkelover schreef:
Ik wil me hoofd wel weer in het zand steken. Baaaah.
Vanochtend ging het redelijk goed kreeg ik complimentje dat ik toch wel met kleine stapjes vooruit ging.
Moest ik om vier uur weer en het ging zo klote, weer bij vooraf aan. Toen zei die we gaan de automaat ff halen om je zelf vertrouwen weer te krijgen en dat doen we ff paar keer. Maar ik wil niet afrijden in een automaat, maar ja als ik nooit leer schakkelen,eigenlijk het alles tegelijk moeten doen ( ben verdorrie ook nog een vrouw, die horen alles tegelijk te kunnen doen), zie ik het somber in.

Wat gaat er dan mis bij het schakelen?
Misschien is het helemaal niet verkeerd om een paar keer in een automaat te rijden. Als je daarna meer zelfvertrouwen hebt, gaat het vaak ook beter. Als ik zenuwachtig / gestresst ben tijdens rijles dan slaat de auto ook veel sneller af.
Hoeveel lessen heb je trouwens gehad? :)

joke20

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:45

Vanavond maar weer wat leren.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:47

Ik liet de auto vandaag ook bijna afslaan. Vorige week de andere auto ook bijna. Door het wisselen van auto's was het weer wennen. Heb in 15,5 uur dat ik gereden heb de auto in totaal 3 keer af laten slaan. :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:48

En dan gelijk de koppeling intrappen kan ie ook niet afslaan.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:49

in het begin sloeg hij bijna nooit af bij mij en de laatste paar keren was ik zo slecht aan het rijden en sloeg hij elke les wel een keer af

maar nu gaat het weer goed en handel ik snel als hij drijgt af te slaan

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:51

Ik moest vandaag een vrachtauto inhalen op de snelweg van m'n instructeur. Maar daarvoor was er net file geweest en die kwam dus terug. Auto voor me ging vol in de rem, ik ook. Zag het been van m'n instructeur al gaan om in te grijpen. Hij heel droog: ''Oh sorry.''

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:52

_O-

astriidj

Bij mij sloeg ie in het begin ook bijna niet af, maar dat was omdat mijn instructeur me toen nog hielp :P
Nu slaat ie af en toe nog wel eens af, maar dan wil ik gewoon te snel wegrijden en dan gaat het fout..

Noeps

Bij mij is de auto minstens 95 keer afgeslagen. Eerste 15 lessen soms wel 9x per les waarvan 4x voor hetzelfde stoplicht. :o
Inmiddels gaat dat wel beter hoor, laatste lessen ging het erg goed. Alleen vandaag 1 keer omdat ik weg wilde rijden in de 2.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:53

En hij wil dat ik volgende keer op navigatie ga rijden. Heb dat nog nooit gedaan, dus wel leuk! :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:54

Plien91 schreef:
Bij mij is de auto minstens 95 keer afgeslagen. Eerste 15 lessen soms wel 9x per les waarvan 4x voor hetzelfde stoplicht. :o
Inmiddels gaat dat wel beter hoor, laatste lessen ging het erg goed. Alleen vandaag 1 keer omdat ik weg wilde rijden in de 2.

Ach, het kan altijd gebeuren. Ik schrik er altijd zo erg van. :=
En m'n instructeur vind het ook niet zo chill. Toen ik het de eerste keer deed zei hij heel boos: ''Hoo, dit kan dus echt niet he.''
Schrok me dus ook rot van zijn reactie. :+

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:55

Mandyy schreef:
En hij wil dat ik volgende keer op navigatie ga rijden. Heb dat nog nooit gedaan, dus wel leuk! :D

heb ik vanaf mn 2e les gedaan..
maar doe mij de cluster opdracht maar :))

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:57

Hallo bokkers!
Ik heb even een vraag aan jullie, hopelijk weten jullie het en kunnen jullie het mij uitleggen..

Ik word in augustus 18 jaar oud en uiteraard wil ik voor me rijbewijs gaan. Nu ben ik op zoek naar een rijschool.
Je ziet overal slaginspercentages staan, maar ik snap niet hoe ze dat daar neerzetten.
Bijv. 56 - 60
Kan iemand mij dit uitleggen? :)

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:00

Is dat niet hoeveel procent van de leerlingen meteen de eerste keer slaagt?
In dit geval zit dat dus tussen de 56 en 60%
Gefeliciteerd geslaagden!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:53

Plien91 schreef:
wemkelover schreef:
Ik wil me hoofd wel weer in het zand steken. Baaaah.
Vanochtend ging het redelijk goed kreeg ik complimentje dat ik toch wel met kleine stapjes vooruit ging.
Moest ik om vier uur weer en het ging zo klote, weer bij vooraf aan. Toen zei die we gaan de automaat ff halen om je zelf vertrouwen weer te krijgen en dat doen we ff paar keer. Maar ik wil niet afrijden in een automaat, maar ja als ik nooit leer schakkelen,eigenlijk het alles tegelijk moeten doen ( ben verdorrie ook nog een vrouw, die horen alles tegelijk te kunnen doen), zie ik het somber in.

Wat gaat er dan mis bij het schakelen?
Misschien is het helemaal niet verkeerd om een paar keer in een automaat te rijden. Als je daarna meer zelfvertrouwen hebt, gaat het vaak ook beter. Als ik zenuwachtig / gestresst ben tijdens rijles dan slaat de auto ook veel sneller af.
Hoeveel lessen heb je trouwens gehad? :)

Nou, bijvoorbeeld je komt op een rotonde af. Dan moet je gas loslaten,lichtjes remmen, koppel in drukken in zijn twee zetten, rem wel licht vasthouden. Waarschijnlijk vergeet ik nog iets, o ja spiegels kijken.... Nou ja moet alles tegelijk doen. En dan zitten er ook nog mensen achter mij, sommige zonder geduld en blind want ze zien de L niet. Nou ja daar word ik zenuwachtig van en dan ga ik verkrampen en dan kan je niet meer sturen of niet goed meer. Afslaan gebeurd mij ook vaak. Mischien is het ook wel goed hoor. Maar ik kan dit allemaal wel, want als er geen andere bestuurders zijn en buiten de bebouwde kom gaat het allemaal goed.
Ik schiet in de stress, en dat moet niet ........

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:55

Wemkelover, herkenbaar. Maar de laatste paar lessen is dat bij mij ineens over. Het rijden gaat meer vanzelf, waardoor ik veel tijd heb om te kijken en niet meer in onverwachte situaties terecht kom.

Hoeveel lessen heb je gehad?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:00

Ik heb nu 7 lessen gehad.
Nog niet zo lang maar toch.... volgens mij staat die instructeur van mij soms doodsangsten uit naast mij hahah

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:02

Ah joh, dat komt echt van zelf! :j
Het voelt heel rot, maar moet je je nu niet druk over maken!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:06

Mandyy schreef:
Ah joh, dat komt echt van zelf! :j
Het voelt heel rot, maar moet je je nu niet druk over maken!

Ja je hebt wel gelijk natuurlijk.
Maar ik weet vanzelf dat ik een heel stresserig persoon ben. Ook wel met paarden.
Vooral met mennen, terwijl mij leraar naast me stond ik men altijd met stress.
Dus hoop dat het zo niet gaat met autorijden, dat ik na paar lessen hierom kan lachen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:18

Rijles ging echt lekker :D

En mocht net meteen de auto van mijn moeder op de oprit zetten (stond nog op straat), wat een rotding :') Je moet gas geven bij het starten, koppeling werkt heel houterig.. En daar ga ik deze zomer wel mee op vakantie _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:21

wemkelover schreef:
Ja je hebt wel gelijk natuurlijk.
Maar ik weet vanzelf dat ik een heel stresserig persoon ben. Ook wel met paarden.
Vooral met mennen, terwijl mij leraar naast me stond ik men altijd met stress.
Dus hoop dat het zo niet gaat met autorijden, dat ik na paar lessen hierom kan lachen.

Het komt echt goed! :j Ik was dramatisch in het begin met autorijden. Ben ook ontzettend aan het stressen altijd.
M'n instructeur heeft zich de eerste les afgevraagd of hij wel het geduld zou hebben om mij les te geven.
M'n 4e les zat ik jankend in de auto, stress en niets lukte.
Heb nu 15,5 uur gereden en kan er eindelijk van genieten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:52

Nou ik had maar een half lesje vandaag :+ Hij heeft hem ook maar als ene halve les gerekend := Heb in totaal iets van 25 minuten staan wachten bij een stoplicht :+ Voelt ook lekker aan in je been :=

En nu heb ik heel stom mn mobiel in de lesauto laten liggen, die krijg ik morgen dus weer terug :') Direct een belemmering, wil iets betalen maarja dat gaat niet aangezien een TAN code dan naar je mobiel wordt verzonden :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:54

x_Marr schreef:
Nou ik had maar een half lesje vandaag :+ Hij heeft hem ook maar als ene halve les gerekend := Heb in totaal iets van 25 minuten staan wachten bij een stoplicht :+ Voelt ook lekker aan in je been :=

En nu heb ik heel stom mn mobiel in de lesauto laten liggen, die krijg ik morgen dus weer terug :') Direct een belemmering, wil iets betalen maarja dat gaat niet aangezien een TAN code dan naar je mobiel wordt verzonden :')

Heel herkenbaar!
Op een zaterdag gelest, telefoon in de auto laten liggen
Gelukkig had ik die maandag weer les :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:55

Stom van je telefoon! := Gelukkig heb je hem morgen al weer.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:16

Ik mag van de instructeur de auto altijd op onze oprit zetten (lees: loopt schuin af naar de garage.. aan de ene kant de auto van de buren en de andere kant een muurtje.. Da's best lastig.. en ook wegrijden van die helling.. meteen de hellingproef gedaan dus :D