OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:14

En in het topic zelf is ook een zoekfunctie, dus zoveel moeite is dat niet.. Een beetje zelf research doen kan geen kwaad :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:20

Weet iemand het mailadres van de klantenservice toevallig? ik vertik het namelijk om nog meer te gaan bellen na 30 euro aan kosten!

ik hoor hier van iedereen dat je een bevestigingsmail ontvangt als ze je aanvraag voor de ov-chipkaart hebben ontvangen, maar ik heb nog steeds niets gekregen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:32

info@ov-chipkaart.nl :) En het zou kunnen dat de klantenservice van de studenten ov chipkaart een eigen e-mailadres heeft, maar dat weet ik niet zeker. Dat zou je even op moeten zoeken.

Hoe dat zit met die bevestigingsmail kan ik je niet vertellen, ik leverde bij het ophalen van mijn ov jaarkaart gewoon een pasfoto in en twee weken later had ik mijn chipkaart netjes binnen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:36

die 2de pasfoto inleveren bij het ophalen bij mijn ov-jaarkaart; dat doe ik al 3 jaar; ze hebben inmiddels dus tenminste wel 3 pasfoto's gehad van mij.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:03

Ik heb deze week mn studentenreis product opgehaald bij de paal bij de C1000. Ding was wel meeeegatraag.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:14

Szan schreef:
Dat zijn dan mensen die op saldo reizen of wat dan ook.
Maar studenten hoeven echt NIET in en uit te checken, dat staat overal, op de website, op de stations zelf, etc.

ow aha ok :p duidelijk!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:24

Geloof het of niet! Ik heb zowaar mijn ov-chipkaart binnen gekregen!

Het moet niet gekker worden zeg :P. Nu ga ik me ook maar wagen aan het ophaalgezever :P. Gelukkig staat hier nooit een rij en staat er ook nog eens zo'n paal naast mijn werk!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:35

ik zit me net te bedenken dat ik uit boosheid vergeten ben alle gegevens in te vullen op het aanvraagformulier, en alleen een pasfoto heb opgeplakt, en een kopie van legitimatie bij heb gevoegd *DOOMM :') maar ik weet niet zeker of het zo is, ik twijfel :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 09:52

Ik heb zojuist mijn product ook opgehaald. Eitje!

Nu even checken of het er allemaal wel opstaat :P

Het systeem zal best gaan werken áls iedereen maar een OV-chipkaart heeft + zijn product erop heeft kunnen zetten, maar daar zit nu juist het probleem :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:02

Geloof het of niet, je OVchip wordt dus WEL geblokkeerd wanneer je niet uit checkt. Vandaag had ik dat feest, leuk als je ergens op tijd moet zijn en je hebt al vertraging. Wat ik zeg: super systeem!

Daarvoor had ik al geprobeerd mijn reisding op te halen/pas te activeren, maar dat was tijdelijk niet mogelijk, ook leuk. :D

:Z

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:29

Mag ik ook even mijn frustraties uiten?

Vandaag weer een zeurbericht op nu.nl dat studenten hun kaart moeten activeren. Ik naar het station, eindelijk een paal zonder rij gevonden, krijg ik de melding 'ophalen product mislukt'. :(

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:58

zap schreef:
Ik heb zojuist mijn product ook opgehaald. Eitje!

Nu even checken of het er allemaal wel opstaat :P

Het systeem zal best gaan werken áls iedereen maar een OV-chipkaart heeft + zijn product erop heeft kunnen zetten, maar daar zit nu juist het probleem :P

Hoe check jij of het er wel opstaat? Ook ik heb vandaag mijn reisproduct maar opgehaald ook al moet ik hem pas vanaf de 22ste halen als ik de site moet geloven, mijn achternaam begint namelijk met de 'Z'. Maar na al dat gezever op het nieuws en het feit dat nog maar 1/3 hem zou hebben geactiveerd zag ik het schrikbeeld al voor me: ellendelange rijen, paaltjes die niet werken en tenslotte een dikke boete. Dus ik heb hem vanmorgen opgehaald, inderdaad, dat paaltje was ubertraag en ik weet nou ook niet zeker of mijn weekabbo er wel op staat.. Ik heb niks in het beeld gehad van: 'kan niet opgehaald worden of wat dan ook' . Nee, ik zou nu volgens het paaltje 2 dingen op me kaart hebben staan. (Achteraf even opgezocht want ik vond 2 reisproducten een beetje raar maar 1 is dus mijn vrijreizenproduct en de ander de 40%korting) Maar hij bleef zo lang Tot Ziens zeggen dat ik niet weet of het er nu wel of niet opstaat. Ik dacht dat je het op de site kon checken en ik heb een account aangemaakt maar nog steeds kan ik nergens vinden of mijn abbonement er nu op staat. Ik ga vrijdag naar huis dus ik vraag het dan wel aan een conducteur als die het wil checken maar als jij een manier hebt waardoor je het thuis kan checken..... :Y)

En zucht, ik denk dat de OVchipkaart DE flop van 2010 gaat worden. Dat kan nooit goed gaan met overstappen van trein naar bus (denk aan de rijen bij de paaltjes en dus je aansluiting mist) en als ik alleen al kijk naar de propvolle bus hier in Groningen die naar het Zernike rijden. De bussen zullen minstens 5 minuten achter op schema liggen als iedereen langs dat paaltje moet gaan...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:08

Bij de mensen achter me lukte het ook niet, daar was ik wel blij om, ligt het tenminste niet aan mijn kaart.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:10

Tinkelbell schreef:
Geloof het of niet, je OVchip wordt dus WEL geblokkeerd wanneer je niet uit checkt. Vandaag had ik dat feest, leuk als je ergens op tijd moet zijn en je hebt al vertraging. Wat ik zeg: super systeem!

Daarvoor had ik al geprobeerd mijn reisding op te halen/pas te activeren, maar dat was tijdelijk niet mogelijk, ook leuk. :D

:Z

Werd jouw ov-chipkaart na één keer niet uitchecken al geblokkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:09

Nee, na 20 keer. :))

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:13

O, dan kan het nog een paar keer mis gaan. :Y)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:15

Ik heb dat ding opgehaald bij zo'n paal.
Vanavond voor het eerst met de trein met dat gekke pasje... Spannend!!! Ik ga er dus vanuit dat ik alleen hoef in en uit te checken en verder niets...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:17

Tinkelbell schreef:
Nee, na 20 keer. :))

ah dus het is na 20 keer..
(had 40 pagina's geleden al gezegd dat het niet zo heel verstandig is om niet uit te checken omdat na een x aantal keer je pas geblokkeerd wordt.. wist alleen niet meer na hoeveel keer^^)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:20

ja, dat klopt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:20

Nou, ik wou mijn bestelling ophalen en dat lukte dus niet, zucht. Je mag toch tot 1 februari nog gewoon reizen met je papieren OV? Moet morgen namelijk van Groningen naar Schagen (NH)...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:21

yep

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:21

Gelukkig maar, ik begon me al zorgen te maken.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:30

Moet je op je tijdelijke ov-chipkaart ook je studentenproduct opzetten?

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:50

Nee, in de brief staat op deze tijdelijk pas staat een week OV.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:27

In de trein hoef je dus niet in en uit te checken.