[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:22

Dat niet, maar mijn standaart omroep bij een eindpunt is altijd "u word allen vriendelijk verzocht de trein vriendelijk te verlaten" :D .
En dan zijn er van die mensen die naar me toe komen met de mededeling dat ik de mensen niet kan verplichten de trein vriendelijk te verlaten _O- .

Ik had vandaag een meneer in de trein die het niet zo op mijn kaartlezer had, "past u wel op met die straling van dat apparaat" zei hij _O- _O- . De arme man was helemaal geschokt toen ik hem vertelde dat er aanzienlijk meer straling van de bovenleiding en van mijn telefoon komt dan van mijn kaartlezertje :(:) :(:)

Naomi_Jortje

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:14

Ik heb eventjes 'n vraagje, misschien dat iemand van jullie dit weet :)
Vriendin en ik gaan morgen vanuit Eindhoven naar Den Haag, maar we willen in Utrecht d'r even uit, moet je dan 'n retourtje Eindhoven-Utrecht kopen en Utrecht-Den Haag, of vink je dan gewoon via Utrecht aan, en mag je d'r dan uit? :+
Ik deed dat vroeger wel is vaker, maar ik weet niet meer wat ik nou altijd deed haha :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:34

@Naomi_Jortje, als de reisplanner (dus die van NS, niet 9292) aangeeft dat een reis langs een bepaald station gaat, hoef je daar geen extra kaartje voor te kopen. De reis mag tussendoor ook gewoon onderbroken worden, alleen terugsteken mag niet. In dit geval geeft de reisplanner voor Eindhoven/Den Haag cs 2 opties aan, de ene is rechtstreeks, de andere is overstappen via Utrecht. Je mag dus gewoon in Utrecht er even uit ;) .

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:35

Oké, thx voor je antwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:33

Ik zit in treinstel 888 wat een nummer :))

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:45

Hebben jullie het ook gehoord/gelezen van die treinbotsing in België? Afschuwelijk hè.. :n

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:45

Als het maar niet 666 is :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:48

Unwritten schreef:
Ik zit in treinstel 888 wat een nummer :))

Er staat in de matrieelagenda dat er tag's in het hele stel zijn. Wat in de wereld zijn zijn tag's :? :? ????

MarrieLeen schreef:
Hebben jullie het ook gehoord/gelezen van die treinbotsing in België? Afschuwelijk hè.. :n

Inderdaad vreselijk, er zijn al 20 doden geteld, en ze zullen er nog wel meer vinden omdat ze nog niet in alle rijtuigen overal bij kunnen komen -O- -O- -O-

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:53

Vreselijk hè, de mensen die nog vast zitten, zitten daar al sinds uur of 9 vanochtend.. :(:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:02

Ik zat alleen net een nieuwsbericht te lezen, en ze zeggen nu al dat 1 van de treinen door een rood sein is gereden. Zo aan de foto's te zien verwacht ik niet dat de betreffende machinist nog in leven is om zichzelf te kunnen verdedigen. Ik vind het dus een beetje ernstig respectloos dat ze nu al met dat nieuws komen :(:) :(:) :(:) .
Wat nog enger is, er staat in hetzelfde stukje dat nog niet al het matrieel in België is uitgerust met TBL1, hetzelfde als in Nederland ATB. Lekker veilige gedachte :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:04

Inoterry schreef:
Ik zat alleen net een nieuwsbericht te lezen, en ze zeggen nu al dat 1 van de treinen door een rood sein is gereden. Zo aan de foto's te zien verwacht ik niet dat de betreffende machinist nog in leven is om zichzelf te kunnen verdedigen. Ik vind het dus een beetje ernstig respectloos dat ze nu al met dat nieuws komen :(:) :(:) :(:) .
Wat nog enger is, er staat in hetzelfde stukje dat nog niet al het matrieel in België is uitgerust met TBL1, hetzelfde als in Nederland ATB. Lekker veilige gedachte :=

Ja dat las ik ook. Ze hebben het alleen over het spoor ipv de trein zelf? Zoiets zit toch in de trein zelf?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:04

Ja, en dan te bedenken dat er daar misschien ook wel mensen bij zitten, die ernstig hulp nodig hebben, afschuwelijk, in die kou, het donker.. :n

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:09

Het hele spoornetwerk in België is uitgerust met dat systeem, alleen nog niet alle treinen :? .

En dan te bedenken dat ze hier in Nederland al bezig zijn om alle treinen uit te rusten met een verbeterde versie van de ATB.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:12

Schandalig....

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:24

Vind dat ze sowieso wel achter lijken te liggen qua mobiliteit, ook die snelwegen hier en daar, mijn hemel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:04

Volgens mijn vader heeft een kwart van de treinen in belgie pas dat systeem :\

888 is een Mat64, wat TAGs zijn? Zijn dat die stickers met het nummer erop? Dus heeft het meerdere nummers?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:10

Tag's zijn niet de treinstelnummers :D .
Er staat in de matrieelagenda, waar we de defecten aan een trein moeten melden, "tag's gehele stel". Ik begin te denken dat het hele stel is ondergekliederd met een stift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:24

Oh dat kan wel. Er zat een hoop geklieder op binnen en buitenkant. :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:29

Dat is het denk ik Ino! Je ziet steeds meer treinen rijden, helemaal onder de graffiti.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:34

Leerzaam topic voor mij vandaag, nu weet ik eindelijk hoe ik graffitie moet melden zonder dat ik persee moet bellen, gewoon tag's invullen ipv graffitie _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:35

:')

Ik heb een boek, station to station, met allemaal treinen vol graffiti :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:59

Laatst kwam er een sprinter langs waarvan de ramen zelfs helemaal onder de graffiti zaten. :=

Trouwens Ino, kunnen conducteurs/trices nou ook zelf berichten omroepen op het station, ja toch?
En klopt het dat veel ook een computerstem is, of niet?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:21

In de SGM en de SLT zit een ingebouwde omroep. We moeten dan het treinnummer invoeren, en het Reizigers Informatie Systeem doet dan de rest. Daarnaast is er op die 2 matrieelsoorten de mogelijkheid om zelf ook een omroepbericht te plaatsen.
Op de rest van al het matrieel moet al het omroepen door de machinist en de conducteurs worden gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:28

Ik vind die omroep in SGM en SLT echt vervelend :=

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:38

Als het goed werkt, vind ik het wel makkelijk eigenlijk :D . Als ik met iemand bezig ben, hoef ik dat niet te onderbreken om even om te roepen.
Ik heb het ook wel eens gehad dat het omroepsysteem helemaal van slag was, iedereen werd een beetje horendol van die stem die maar bleef vertellen dat het volgende station Dieren was en dat we door zouden gaan naar Nijmegen, Zutphen en Elst en dat de mensen over moesten stappen voor Tiel, om vervolgens inneens in Arnhem aan te komen waar de mensen over kunnen stappen voor Apeldoorn en we gaan door naar Arnhem presikhaaf en Nijmegen Lent, enz, enz............... 8)7 :roll: . Ik heb toen onze technische hulplijn gebeld, en die hebben me uitgelegd hoe ik de hele zwik kon resetten. Gelukkig had onze ingeblikte omroepmevrouw daarna de weg weer gevonden :D .