Herrie, dat vind ik de oude hondenkoppen in de schipholtunnel en dan de conducteur die nog wat om probeert te roepen. Dan vind ik de nieuwe dubbeldekkers heerlijk stil! Al hebben ze tegenwoordig steeds vaker die nieuwe sprinters ipv die oude hondenkoppen en ook alweer paar keer van die dubbeldekkers met van die groene banken.
Pff ik verbaas me er nog steeds over hoeveel mensen de stilte coupe niet respecteren
Anoniem
Geplaatst: 24-09-09 19:32
Ik vind DDAR echt klef. (Die groenbankige dubbeldekkers). Ik weet absoluut niet waar het fout gaat, maar zelfs met open ramen smelt je er nog uit. Dat was voor de zomer echt lang niet zo
ja dat is zo, heb ook een keer in een nieuwe dubbeldekker met kapotte airco gezeten, was ook net een sauna. Kwam de conducteur vertellen dat de rest van de trein wel airco had, we mochten verhuizen. Gingen toen heel wat mensen weg en ik vond het uiteindelijk wel lekker rustig, dus maar besloten in de rustige sauna te blijven zitten.
Anoniem
Geplaatst: 24-09-09 19:36
Volgens mij mag je in principe dan niet blijven zitten, omdat de ventilatie dan ook niet werkt.
Maar ik vind die oude treinen soms echt geen pretje. Er hangt ook gewoon echt een 'dikke warme lucht' tegenwoordig in de DDAR. Ik pak naar mijn werk tegenwoordig ook Utrecht maar mee. Krijg het gewoon benauwd als ik 50 min in de DDAR moet zitten
We mochten gewoon blijven zitten van de conducteur, alleen als we wat koeler wilde zitten mochten we verhuizen.
Ik mag 's ochtends uitstappen op Utrecht en 's middags er daar weer in. Al vind ik het wel jammer dat er niet meer van die oude treinen rijden, die we eerst hadden tussen schiphol en utrecht.
Ik vind het jammer dat de Fyra hier niet langskomt. Die wil ik wel nemen
Fyra is volgens mij nu ook zo, dat je voor twee treinstellen zitjes kunt reserveren. En in de rest zo kan zitten, afhankelijk of je een eerste of tweede klas kaartje hebt.
Uhuh, das die nieuwe HSL tussen Amsterdam - Rotterdam en verder
Morgenochtend weer werken. Hoop dat de DDAR naar Amsterdam een beetje meevalt qua temperatuur dit keer. Anders pak ik mooi de 8:22 op Gouda naar Utrecht
Is dat de HSL trein? Die zie ik wel eens, kom die tegen op schiphol. Vraag me wel eens af, is het nou verplicht om tussen Schiphol en Amsterdam CS een toeslag te hebben voor die trein of niet? Omdat op dat stuk geen tijdswinst wordt gemaakt volgens mij tov de gewone treinen, hij moet over dezelfde route, pas vanaf Hoofddorp krijgt ie eigen sporen.
Denk dat het idd om de neus gaat. Vind de neus niet echt mooi.
Ik had juist een enorm drukke trein vanmiddag om 3u, terwijl het dan altijd nog lekker rustig is.. Maar kwam denk ik omdat het maar 1 treinstel was, terwijl het er normaal 2 zijn.