afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:38

Ik heb net m'n TTT gedaan en mijn examinator was echt een eikel. Vork

Hij zat constant geïrriteerd te zuchten (waar ik dus zenuwachtig van werd) en gaf echt een rare reden waarom ik m'n bijzondere verrichtingen niet gehaald heb. Ik moest een omkeeropdracht doen, ik quote "Je draaide hem netjes, maakte goed gebruik van je koppeling, rem en gas, je keek goed en je hebt niet gehinderd, maar ik had nog een stukje doorgereden voordat je zou draaien. Daarom kan ik je het helaas niet geven."

Grom.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:50

Dat is een vreemde reden, wat zei je instructeur ervan?
Ik ben er super blij mee en tuf vrolijk rond. Nu geld gaan sparen voor m';n E

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:00

M'n instructeur kent hem en zei na het rijden in de auto dat het echt een zak is. Vork

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:07

ik ben vanmorgen in 1 keer geslaagd voor mn theorie, het scheelt dat ik zaterdag de hele dag les erover gehad bij een rijschool.

nu nog even goed doorlessen en dan kunnen we hopelijk januari, februari aanvragen.. hier staat nu op het moment niet zo'n lange wachttijd voor, dat scheelt dan zeker!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:44

Saskiaatje schreef:
Ik heb net m'n TTT gedaan en mijn examinator was echt een eikel. Vork

Hij zat constant geïrriteerd te zuchten (waar ik dus zenuwachtig van werd) en gaf echt een rare reden waarom ik m'n bijzondere verrichtingen niet gehaald heb. Ik moest een omkeeropdracht doen, ik quote "Je draaide hem netjes, maakte goed gebruik van je koppeling, rem en gas, je keek goed en je hebt niet gehinderd, maar ik had nog een stukje doorgereden voordat je zou draaien. Daarom kan ik je het helaas niet geven."

Grom.

Dat zei die bij mij dus ook, ik heb toen wel mn vrijstelling gehad, mocht hem toen op zich wel.. Toen kreeg ik hem met mijn examen ook, en toen begreep ik wel waarom mijn instructeur dat vond.. ik kon niet meer met hem door één deur en ik zakte dus Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door blauw00gje op 16-12-08 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:45

odilia schreef:
ik ben vanmorgen in 1 keer geslaagd voor mn theorie, het scheelt dat ik zaterdag de hele dag les erover gehad bij een rijschool.

nu nog even goed doorlessen en dan kunnen we hopelijk januari, februari aanvragen.. hier staat nu op het moment niet zo'n lange wachttijd voor, dat scheelt dan zeker!

Gefeliciteerd Lachen
Hoeveel fouten had je?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:34

Pff over een half uur mijn allereerste rijles .. Nagelbijten / Gniffelen

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:40

Dreeetje schreef:
Pff over een half uur mijn allereerste rijles .. Nagelbijten / Gniffelen

Succes!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:58

Ik ben vanmorgen gezakt voor mijn rijbewijs.
Balen want het ging eigenlijk best lekker en ze had een beetje zeik puntjes.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:04

Zoals?

Wel balen.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:11

ooh das idd wel balen..ze hebben altijd wel wat te zeiken hoor..zelfs als je slaagt.. raar volk Tong uitsteken

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:28

Ik heb in juli een keer afgereden en ben toen gezakt (zat toen ook in dit topic) Daarna ben ik 4 maanden op stage gegaan, zou daar afrijden, had ik vlak voor mn examen (12 november) mn pink gebroken en uit de kom, zat in het gips, dus mocht niet afrijden..Heb nou weer contact opgenomen met mn rijinstructeur en die gaat weer een examen boeken..

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:05

Ik moet vrijdag afrijden. Om 11 uur, en ben nu al zenuwachtig!
Wat voor pilletjes/druppeltjes zou ik nu nog kunnen halen?

Zijn er hier trouwens nog meer mensen die een snelcursus gedaan hebben bij de ANWB? Ik heb dat namelijk gedaan. Heb nu 32 lessen gehad, in 1 maand. Maar nu hoor ik opeens allemaal negatieve verhalen over de anwb. Dat ze slechte lessen geven en weinig slagings kans. Ik weet natuurlijk niet wat goede lessen zijn omdat dit het enige bedrijf is waar ik les.

Iemand ervaringen met de ANWB?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:34

Christel3 schreef:

Zijn er hier trouwens nog meer mensen die een snelcursus gedaan hebben bij de ANWB? Ik heb dat namelijk gedaan. Heb nu 32 lessen gehad, in 1 maand. Maar nu hoor ik opeens allemaal negatieve verhalen over de anwb. Dat ze slechte lessen geven en weinig slagings kans. Ik weet natuurlijk niet wat goede lessen zijn omdat dit het enige bedrijf is waar ik les.

Ik heb zelfs pilletjes gekregen van de dokter. propranolol heet het. Helpte bij mij erg goed. Had voor het afrijden 1.5 uur daarvoor eentje ingenomen.
Anwb zelf geen ervaring mee. Een van mij rij-instructeur die werkte eerst bij de ANWB, maar die zei voor ene is het juist goed en voor de ander niet. Ligt eraan wat je zelf prettig vind.
Een kennis die heeft 3 weken les gehad en is daarna gelijk afgereden via de ANWB en gelijk de eerste keer geslaagd, maar alleen durfde die zelfs toen die zijn rijbewijs had de snelweg niet meer op. Dus of het nou echt goed is om alles in een paar weken te doen is een ander verhaal, maar dat is totaal verschillend per persoon.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:40

Natasja22_01 schreef:
ooh das idd wel balen..ze hebben altijd wel wat te zeiken hoor..zelfs als je slaagt.. raar volk Tong uitsteken

Haha ja idd.
Je moet altijd zo'n zelfreflectieformulier in vullen en dan moet je 1 tot 5 aankruizen. Dat formulier bekijken ze alleen als je geslaagd ben en ik ging toen ik de laatste keer moest afrijden er vanuit dat ik weer zou zakken dus ik had voor de grap over 5 aangekruisd (zeer goed) dus die examinator nee daar ben ik het niet mee eens bla bla bla.... was wel grappig, maar echt een raar volk idd

@Tooske: Waarom ben je gezakt dan en was dit je eerste keer?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:40

Macchiato schreef:
de zenuwen.. was zooo zenuwachtig! maar de examinator zei ook dat er stukken tussen zaten dat hij zich af vroeg waarom ik mijn rijbewijs nog niet had. Maar in de stad verprutste ik het.
ik les bij rijschool Kamphuis (1-mans zaakje)
Bij welke rijschool les jij dan?

Kamphuis ken ik niet... Ik les bij spits92. Balen dan dat je door je zenuwen zakt zeg Boos! Ik zit ook te twijfelen of ik wat van die kalmerende zooi moet halen of niet..

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:48

Ik heb vandaag mijn TTT gehad en het ging echt K*t
Bochtje achteruit ging prima maar moest op zo'n hele kleine smalle parkeerplaatsje parkeren en toen vloog de auto een beetje vooruit dus dat was niet echt goed:P

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:07

Niemand rijdt perfect, dat kan ook niet, als je ziet dat de mensen van tegenwoordig ongeveer 40 uur lessen, voor ze op examen gaan. 40 uur om te leren jezelf staande te houden in het 'oh-zo-drukke' verkeer van tegenwoordig.
Natuurlijk is het niet leuk om te zakken, of kritiek te krijgen, maar blijf een beetje realistisch, je hebt het wel over 1 van de gevaarlijkste 'onderdelen' van het leven. Als ze jou de weg op sturen, terwijl ze twijfelen of je het kan, dan tekenen ze misschien wel jou doodvonnis. Daarnaast, zij(instructeurs/examinatoren) hebben nog de mogelijkheid om in te grijpen, maar bedenk eens hoe het is voor mensen om naast jou te zitten, terwijl ze niet in kunnen grijpen en jij nog niet bepaald 'goed' rijdt....

Zo, klinkt erg zwaar allemaal... Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:09

Ja het was mijn eerste keer vandaag!
Had dezelfde examinator(een vrouw) als bij mijn TTT en vond haar toen al niet zo geweldig en nu had ik ze dus weer.
En ze wist precies wat er natuurlijk die keer niet lekker ging.
En nu reed ik eigenlijk heel lekker het was wel glad en mistig dus niet ideaal.
Maar ze vond dat ik meer overzicht moest hebben met rotondes ja ze zat een keer met haar voet bij de rem wat niet nodig was en ze vond dat ik de na controle met kijken bij kruispunten en met afslaan niet goed deed.
Al met al niet erg veel aanmerkingen en mijn instructeur zei dat best had kunnen slagen zo alleen zij niet.
Het is zeker niet het einde van de wereld alleen beetje jammer van het geld.... Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:11

Mijn instructeur walgt van de ANWB maar goed.
En ik had helemaal niks ingenomen hoor was eigenlijk helemaal niet zo zenuwachtig en had gewoon lekker gereden maar goed!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:27

_Cynthia_ schreef:
Christel3 schreef:

Ik heb zelfs pilletjes gekregen van de dokter. propranolol heet het. Helpte bij mij erg goed. Had voor het afrijden 1.5 uur daarvoor eentje ingenomen.
Anwb zelf geen ervaring mee. Een van mij rij-instructeur die werkte eerst bij de ANWB, maar die zei voor ene is het juist goed en voor de ander niet. Ligt eraan wat je zelf prettig vind.
Een kennis die heeft 3 weken les gehad en is daarna gelijk afgereden via de ANWB en gelijk de eerste keer geslaagd, maar alleen durfde die zelfs toen die zijn rijbewijs had de snelweg niet meer op. Dus of het nou echt goed is om alles in een paar weken te doen is een ander verhaal, maar dat is totaal verschillend per persoon.

Dat ligt dan inderdaad niet aan de ANWB, maar aan de persoon. Niet iedereen is er geschikt voor. Je leert natuurlijk een hoop in erg korte tijd..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:03

Waar heeft diegene dan eigelijk gelest? Ik heb bijvoorbeeld gelest in een stad waar de snelweg op 20 minuten rijden afstand zit en met afrijden kom je daar dus niet eens. Ik ben tijdens de lessen maar 1 keer op de snelweg geweest, dus voor mij zal het ook wel heel erg spannend gaan worden... Overigens niet gelest bij de ANWB.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:05

Ik ben wel bij de ANWB geweest, heb vorige maand mijn rijbewijs gehaald. Ik heb de snelcursus in 10 dagen gedaan. Het was echt heel goed geregeld en het is inderdaad heel intensief, het is ook per persoon verschillend of je het aan kan. Zo ismijn ' mede-rijlesser' niet geslaagd en moet nog 10 uur rijden(indicatie van de examinator) en ben ik met vlag en wimpel geslaagd.
Het is heel intensief, ik was ook echt een paar dagen kapot na de cursus. Maar ik heb nou wel m'n papiertje Lachen Had een goede instructeur die alles helder uitlegde. Ja ik ben heel tevreden over de ANWB. Maar eigenlijk vind ik niet dat je een hele organisatie ' niks kan vinden' want bij elk bedrijf heb je 'rotte appels'...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:09

ik ben zo blij dat ik bij CBR weg ben.. geldwolven daaroo.. pff ik cross ik lekker rond in een mini^^

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:42

pinuts schreef:
ik ben zo blij dat ik bij CBR weg ben.. geldwolven daaroo.. pff ik cross ik lekker rond in een mini^^

Ja voor mij het zelfde? Een Mini wat voor eentje? Ik ga zometeen een proefrit maken in een Mini Cooper Knipoog