Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
danneke80 schreef:Born2BCrazy schreef:Wel opvallend dat met name de rokers denken dat er veel onrust komt, kleine kroegjes failliet gaan..
Beetje positief denkenDenk zelf dat het wel mee gaat vallen (ben idd een niet roker).
Denk dat mensen er wel gauw aan zullen (moeten) wennen, immers het is overal gelijk..
en die kleine kroegjes..de winst hangt toch niet af van sigaretten?
Of je nou in de grote kroeg niet mag roken of in de kleine kroeg niet mag roken..dan maakt de keuze toch niets uit??
enne dat rokers thuis blijven..dat gaat ook wel vervelen na x aantal maanden lijkt me.
ga er wel vanuit dat deze maatregel 'permanent' is nl.
Ik snap die mensen van de kleine kroegjes wel. Grote kroegen maken een rookruimte in hun kroeg en kleine kroegen hebben daar de plek niet voor.
Dan valt het te raden waar de rokende mens gaat zitten: in de grote kroeg (ik wel althans).
In die grote kroeg zit ik natuurlijk niet alleen maar met mijn rokende en niet rokende vrienden omdat we vaak als groep op stap gaan.
Daarom denk ik dat het met de randverschijnselen wel mee zal vallen.
Ik geloof dat ze in andere landen (waaronder Ierland) ook geen rookruimtes hebben in kroegen waardoor er dus wel veel overlast op straat is. Maar misschien dat iemand anders dat beter weet. Ik ben nog nooit in een rookvrije horeca-land geweest.
Mystica schreef:Maar de verandering is toch juist begonnen "tegen rokers"( en ik weet dat het voor werknemers is, heb ik zelf ook al een paar keer gezegd etc etc). Nu daar blijkbaar veel weerstand tegen is, wordt er gekeken naar iets waar beide zich in kunnen vinden, en dan is het onnodig?
Vasthi schreef:Gisteren voor de eerste keer rookvrij uit eten geweest. Gewoonweg heerlijk!!!!!! Alleen al dat uitzicht al op al die paffende mensen buiten, geweldig.
_Sigrid_ schreef:Ik was gisteren op de Euromast met een paar vriendinnen. Nadat we uitgebreid Rotterdam hadden bestudeerd van vanaf 150 meter hoogte, gingen we even langs het restaurant om te plassen.
Kom ik op de wc, doe het hokje open...ja hoor. Daar had een die-hard verslaafde een sigaretje zitten paffen. Hing een hele walm en filter dreef nog in de toiletpot.
Dat was wel erg sneu...dat je op de plee gaat roken.
_Sigrid_ schreef:Kom ik op de wc, doe het hokje open...ja hoor. Daar had een die-hard verslaafde een sigaretje zitten paffen. Hing een hele walm en filter dreef nog in de toiletpot.
Dat was wel erg sneu...dat je op de plee gaat roken.
IKbenEllen schreef:Nicolletje schreef:Behalve in het hotel waar ik werke, heb ik nooit een eetpauze gehad, nee.
En gewoon 8 uur per dag gewerkt, geen pauze? Dan zou ik toch eens naar mijn baas stappen, dat is ie namelijk verplicht
kaill87 schreef:dat mag je niet zeggen Nomination, volgens bijna iedereen hier is dat niet zo( vind zelf ook van wel hoor ).
Mijn vriend werkt als uitsmijter en die moet er wel degelijk op letten dat er nu niet meer gerookt wordt, misschien dat sommige portiers er minder op letten. Eigenaar krijgt tenslotte de boete als er toch gerookt wordt.
Was vanmorgen ergens wat drinken in een zaak, heb eens aan het personeel gevraagd of ze er iets van merkten van dat rookverbod. Zij antwoordden dat het qua geur in de zaak geen verschil geeft ( en er zaten ook niet-rokers tussen ) maar dat ze niet merkten dat er mensen echt wegbleven. Maar nu kon je daar ook buiten zitten en zullen ze dat pas echt met slecht weer merken.
Nomination schreef:kaill87 schreef:dat mag je niet zeggen Nomination, volgens bijna iedereen hier is dat niet zo( vind zelf ook van wel hoor ).
Mijn vriend werkt als uitsmijter en die moet er wel degelijk op letten dat er nu niet meer gerookt wordt, misschien dat sommige portiers er minder op letten. Eigenaar krijgt tenslotte de boete als er toch gerookt wordt.
Was vanmorgen ergens wat drinken in een zaak, heb eens aan het personeel gevraagd of ze er iets van merkten van dat rookverbod. Zij antwoordden dat het qua geur in de zaak geen verschil geeft ( en er zaten ook niet-rokers tussen ) maar dat ze niet merkten dat er mensen echt wegbleven. Maar nu kon je daar ook buiten zitten en zullen ze dat pas echt met slecht weer merken.
Wacht maar tot de verwarming iets aangaat, of je in een discotheek staat, of een drukke tent.
Ik ging bijna over mijn nek!
Nomination schreef:Had het een paar maanden terug in Frankrijk ook al. Je ruikt alles, riool, zweet, gewoon een smerige geur van allerlei geurtjes door elkaar. Dan heb ik liever een rooklucht.