wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:26

Wat valt daar niet aan te begrijpen? Als jij voor het schap met de mayo staat en je kijkt welke minder vet is dan de rest. Je pakt die mayo dan kies je dus bewust voor die mayo. Dat teveel mayo niet goed voor je is weet iedereen maar als je op die manier erop let dat je de meest gezonde variant daarvan pakt ben je bewust bezig met kiezen en zorg je uiteindelijk voor een bewustere levenstijl. De meeste mensen kijken dan niet alleen meer naar die ene mayo die minder vet is maar ook naar andere producten. Bijvoorbeeld de halvolle chocomelk ipv de volle. Halvolle melk ipv volle melk enz.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:28

volgens mij gaan we een beetje offtopic.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:29

Ach dat is niet de eerste keer hier Vork

Maar goed je hebt gelijk laten we maar weer ontopic gaan Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:57

danneke80 schreef:
Born2BCrazy schreef:
Wel opvallend dat met name de rokers denken dat er veel onrust komt, kleine kroegjes failliet gaan..
Beetje positief denken Knipoog Denk zelf dat het wel mee gaat vallen (ben idd een niet roker).
Denk dat mensen er wel gauw aan zullen (moeten) wennen, immers het is overal gelijk..

en die kleine kroegjes..de winst hangt toch niet af van sigaretten?
Of je nou in de grote kroeg niet mag roken of in de kleine kroeg niet mag roken..dan maakt de keuze toch niets uit??

enne dat rokers thuis blijven..dat gaat ook wel vervelen na x aantal maanden lijkt me.
ga er wel vanuit dat deze maatregel 'permanent' is nl.

Ik snap die mensen van de kleine kroegjes wel. Grote kroegen maken een rookruimte in hun kroeg en kleine kroegen hebben daar de plek niet voor.
Dan valt het te raden waar de rokende mens gaat zitten: in de grote kroeg (ik wel althans).
In die grote kroeg zit ik natuurlijk niet alleen maar met mijn rokende en niet rokende vrienden omdat we vaak als groep op stap gaan.
Daarom denk ik dat het met de randverschijnselen wel mee zal vallen.

Ik geloof dat ze in andere landen (waaronder Ierland) ook geen rookruimtes hebben in kroegen waardoor er dus wel veel overlast op straat is. Maar misschien dat iemand anders dat beter weet. Ik ben nog nooit in een rookvrije horeca-land geweest.

dat wist ik niet, van die rookruimtes.. Bloos Of tenminste, niet over nagedacht, laten we het zo zeggen.
Maarre wat moet ik me daar bij voorstellen?
Echt zo'n rokers hok?? Klinkt niet heel aanlokkelijk Nagelbijten / Gniffelen
EDIT: even artikel bekeken..ziet er wel een beetje uit zoals ik gedacht had.. echt zo'n 'rokers hol' blauw van de rook Vork

Mystica schreef:
Maar de verandering is toch juist begonnen "tegen rokers"( en ik weet dat het voor werknemers is, heb ik zelf ook al een paar keer gezegd etc etc). Nu daar blijkbaar veel weerstand tegen is, wordt er gekeken naar iets waar beide zich in kunnen vinden, en dan is het onnodig?

De vraag is natuurlijk of je de rokers moet 'steunen' in hun 'slechte verslaving'.. Indirect (of ze het nou willen of niet) is het wel beter voor hun als ze niet kunnen roken..onder het mom van 'voor hun eigen bestwil'.
(Ik geef toe dit is wel een beetje ver doorgedacht Nagelbijten / Gniffelen )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:17

Moderatoropmerking:
Ik heb al eerder een hulk in dit topic geplaatst, als er niet op een normale en respectvolle manier gediscussieerd kan worden, dan gaat dit topic op slot.

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:23

Ik vind het prima.. dat in de horeca een rookverbod geldt.. als ik naar een restaurant ga, en daar word overal gerookt.. vind ik echt erg smerig! dus daar ben ik wel blij mee.
alleen met het uitgaan, vind ik wel een beetje stom.. want nu krijg je al die "lui" op straat en dan gaat daar zich alle ruzies vormen..

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 06:15

Gisteren voor de eerste keer rookvrij uit eten geweest. Gewoonweg heerlijk!!!!!! Alleen al dat uitzicht al op al die paffende mensen buiten, geweldig.
Jammer dat m'n kleding toch nog een beetje stinkt naar rook. Die lucht van jarenlang rook zit gewoon nog in de stoelen en banken.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:02

Bij ons op de manege zitten er nu best veel buiten ( incl. me Tong uitsteken) .. Verder vind ik wel dat het er binnen nu erg lekker ruikt Nagelbijten / Gniffelen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:53

Vasthi schreef:
Gisteren voor de eerste keer rookvrij uit eten geweest. Gewoonweg heerlijk!!!!!! Alleen al dat uitzicht al op al die paffende mensen buiten, geweldig.

is dit een vorm van leedvermaak of moet ik het anders opvatten?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:29

En of er nog gewoon gerookt wordt hier. Lips are sealed
Gisteren in de discotheek, geen bewaker die er wat van zei... Nagelbijten / Gniffelen Dus in hoeverre werkt dat verbod nou echt? Het werd hier iig niet serieus genomen.
(zelf rook ik trouwens niet.)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:32

Misschien moet men er nog aan wennen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:50

Vind eerder erg dat mensen moeten aangesproken worden, en er door de horeca bewaking moet ingehuurd worden. Voor ze stoppen met roken. Snap die mensen echt echt niet

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:30

Ik was gisteren op de Euromast met een paar vriendinnen. Nadat we uitgebreid Rotterdam hadden bestudeerd van vanaf 150 meter hoogte, gingen we even langs het restaurant om te plassen.
Kom ik op de wc, doe het hokje open...ja hoor. Daar had een die-hard verslaafde een sigaretje zitten paffen. Hing een hele walm en filter dreef nog in de toiletpot.

Dat was wel erg sneu...dat je op de plee gaat roken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:31

Er zijn altijd bewakers in een diskotheek echt niet om "rokers in toom te houden" :X
Dus je kunt het alweer een beetje minder erg vinden Haha!

Lyonesse

_Sigrid_ schreef:
Ik was gisteren op de Euromast met een paar vriendinnen. Nadat we uitgebreid Rotterdam hadden bestudeerd van vanaf 150 meter hoogte, gingen we even langs het restaurant om te plassen.
Kom ik op de wc, doe het hokje open...ja hoor. Daar had een die-hard verslaafde een sigaretje zitten paffen. Hing een hele walm en filter dreef nog in de toiletpot.

Dat is idd vrij sneu ROFL

furious

_Sigrid_ schreef:

Zullen vast meer mensen zijn die nu op die manier binnen gaan roken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:33

Het blijven aso's hè....die gewoon tegen de regels ingaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:33

Erg eigenlijk dat mensen hun leven zo kunnen laten dirigeren door een verslaving. Maar goed, dat is dan weer een hoofdkenmerk van een verslaving: afhankelijkheid.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:31

kijk ik rook ook, maar ik ga het uitgaan niet laten omdat er niet meer gerookt mag worde.
dan rook ik maar even niet Clown
ben wel zeer benieuwd hoe dat gaat vanavond , even wennen zonder me sigaret Knipoog

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:00

Maakt mij niks uit.. als ze maar iets anders verzinnen of die smerige luchten die er nu rondhangen.

Had het een paar maanden terug in Frankrijk ook al. Je ruikt alles, riool, zweet, gewoon een smerige geur van allerlei geurtjes door elkaar. Dan heb ik liever een rooklucht.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:07

dat mag je niet zeggen Nomination, volgens bijna iedereen hier is dat niet zo Clown ( vind zelf ook van wel hoor ).

Mijn vriend werkt als uitsmijter en die moet er wel degelijk op letten dat er nu niet meer gerookt wordt, misschien dat sommige portiers er minder op letten. Eigenaar krijgt tenslotte de boete als er toch gerookt wordt.

Was vanmorgen ergens wat drinken in een zaak, heb eens aan het personeel gevraagd of ze er iets van merkten van dat rookverbod. Zij antwoordden dat het qua geur in de zaak geen verschil geeft ( en er zaten ook niet-rokers tussen ) maar dat ze niet merkten dat er mensen echt wegbleven. Maar nu kon je daar ook buiten zitten en zullen ze dat pas echt met slecht weer merken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:08

IKbenEllen schreef:
Nicolletje schreef:
Behalve in het hotel waar ik werke, heb ik nooit een eetpauze gehad, nee.

En gewoon 8 uur per dag gewerkt, geen pauze? Dan zou ik toch eens naar mijn baas stappen, dat is ie namelijk verplicht Knipoog

Ik heb anders ook nooit pauze.. Ja als er toevallig even geen klant komt..

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:12

kaill87 schreef:
dat mag je niet zeggen Nomination, volgens bijna iedereen hier is dat niet zo Clown ( vind zelf ook van wel hoor ).

Mijn vriend werkt als uitsmijter en die moet er wel degelijk op letten dat er nu niet meer gerookt wordt, misschien dat sommige portiers er minder op letten. Eigenaar krijgt tenslotte de boete als er toch gerookt wordt.

Was vanmorgen ergens wat drinken in een zaak, heb eens aan het personeel gevraagd of ze er iets van merkten van dat rookverbod. Zij antwoordden dat het qua geur in de zaak geen verschil geeft ( en er zaten ook niet-rokers tussen ) maar dat ze niet merkten dat er mensen echt wegbleven. Maar nu kon je daar ook buiten zitten en zullen ze dat pas echt met slecht weer merken.

Wacht maar tot de verwarming iets aangaat, of je in een discotheek staat, of een drukke tent.
Ik ging bijna over mijn nek!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:13

Nomination schreef:
kaill87 schreef:

Wacht maar tot de verwarming iets aangaat, of je in een discotheek staat, of een drukke tent.
Ik ging bijna over mijn nek!

Misschien ligt het dan wel aan de discotheek!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:13

Nomination schreef:
Had het een paar maanden terug in Frankrijk ook al. Je ruikt alles, riool, zweet, gewoon een smerige geur van allerlei geurtjes door elkaar. Dan heb ik liever een rooklucht.

Nogmaals... Het is niet alleen de lucht/geur/stank (of hoe je het wilt noemen) van rook. Sterker nog, voor mij is rooklucht een bijzaak. Het gaat mij om het vervelende effect dat rook heel direct op mij heeft - op mijn ogen en op mijn longen. Daar ga ik mij naar van voelen, niet van de lucht op zich.