Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 00:45

haha geweldig!!!

mijn zusje kwam toen ze een jaar of 4 was sochtends met een schaar bij mij op bed zitten. en ik had een paar dagen dervoor mijn haar in een pony laten knippen. en ze knipt zo een pluk van haar haar af :oo ''kijk nu heb ik net zo mooi haar als jij''

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 01:14

Schitterende verhalen!

Een vriendin van me heeft een stel jongere zusjes die nogal over het leven nadenken. Toen ze 3 en 5 waren zaten ze voor bedtijd nog even te kletsen: "Zeg, ben jij wel eens zwanger geweest? Nee? Hmm, ik ook niet." Schitterend wat een wijsheid.

Ook zo mooi hoe kinderen alles zo letterlijk kunnen nemen: "Frank (5jr), wil jij de chips even pakken? Dat staat achter het volle krat bier"... Na een lange zoektocht verschijnt een geirriteerde Frank in de woonkamer "Ik kan dat volle krat niet vinden!" Zijn vader wijst het even aan en zegt: "Daar, je kijkt er gewoon overheen". Frank wordt boos en zegt: "Nou, je zei vol! Hier is een flesje uit!"

Ik schijn vroeger zelf erg goed in emotionele chantage te zijn geweest: Ik mocht op de terugweg van boodschappen geen koekje pakken, omdat we daarna gingen eten. De teleurstelling was groot, want de keer daarvoor mocht het wel. "Papa, als je nu nog één keer zegt dat Hilde geen koekje mag, dan krijgt Hilde een traantje :( " Ik kan me niet zo goed herinneren of ik dat koekje nou heb gekregen of niet.

Ook kan ik mij nog goed de frustratie herinneren toen ik een kroket kreeg ipv een frikandel. Maarja, wat wil je als je een "Kortodel" besteld bij je ouders?

Mijn moeder heeft haar hart vastgehouden toen ik mijn variatie op ikke pikke porretje zong in bijzijn van de buurman:
Ikke pikke porretje, mijn moeder heeft een snorretje, mijn vader heeft een pik, Af ben ik!
Wat de tekst nu wel moet zijn ben ik nu zelfs nog steeds vergeten (A) iets met een Sik geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 03:04

goeroe schreef:
hafjegek schreef:
(ze had de snorharen van de kat er af geknipt) _O-

Dat heeft mijn vriend ook een keer gedaan toen hij klein was. Die arme beesten zijn echt gehandicapt zonder snorharen. :=

Ik zei vroeger altijd weeseepunnepapier (heel snel) tegen wc-papier. En waspiepies tegen wasknijpers. Mijn moeder had het altijd over waskniepers.

Haha uit twente zeker? :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 06:31

hafjegek schreef:
...mn moeder kwam op een ochtend beneden en de kat zat op de bar en ze loopt er langs, en ze loopt terug en die kat kijkt haar aan, en ze denkt er is iets raars met die kat. en ze loopt verder, even later weer langs die kat kijkt die kat weer aan......... Jessi!!!!
komt zuslief aan lopen: jaa????
mam: wat heb jij met die kat gedaan???
zus: nou eh papa scheert zich toch ook altijd?

(ze had de snorharen van de kat er af geknipt) _O-

Zoiets heeft m´n jongste broer (nu 41, toen 5 :+ ) ook gedaan!
Op de vraag van mijn moeder waarom hij de snorharen van de poes had afgeknipt antwoorde hij "Het stond zo slordig mam!"
:')

M´n oudste broer, toen de jongste net geboren was:
"mam, mam: de vuilnisman is er!!
Moeder: "ja, ik zie het!"
Broer: "moet je niet nog wat weggooien?!"
Moeder: "nee hoor, papa heeft gisteren alles al buiten gezet."
Broer: "Kunnen we B. (jongste broertje) dan niet meegeven?!!"
:D

IrisP92 schreef:
beneden: bulille

Mijn dochter zei (en zegt vaak nog steeds, ze wordt nu 20) bemeende :+ .

De zus (toen net 2) van mijn ex vriendje stond boven de wieg naar d´r broertje te kijken:
"Zó, jij kleine schoft!"
:oo

Anoniem

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:15

_O-

Die kat, ik kan me echt helemaal voorstellen dat je dan als moeder zoiets hebt van 'er klopt IETS niet >;) '

Rockie2 (bijna 3) noemt ons aquarium stelselmatig het 'kwakwarium' :') en er zwemmen niet eens eendjes in!

Rockie3 (1,5) heeft eindelijk ontdekt dat hij een jongetje is en roept nu steeds 'daar miemol' (daar is m'n piemel) :')

Rockie1 (4,5) vanmorgen: "Mam, wil jij nog achter de computer, want dan zet ik hem gewoon wel even voor je aan hoor!" (Zit ik er vaak achter? O:) ) En net, over dat we vanmiddag een paar daagjes op vakantie gaan: "Mam, je moet natuurlijk niet Rockie3 z'n luiers en doekjes vergeten, en z'n beker, want die heeft hij wel echt nodig he?" :+:

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:40

Laatst kwam het buurmeisje hier aan de achterdeur, ze wilde met mij spelen. En ook op die dag was mijn stiefvader jarig. Dus ze staat voor de deur, stiefvader doet de deur open en ze zegt meteen is Eveline thuis? Waarop mijn stiefvader een beetje grappend zegt van moet je mij niet feliciteren ik ben jarig (meisje is 6). Zegt ze ja gefeliciteerd ik wist het wel en ze begon over haar eigen vader die jarig was geweest. Mijn stiefvader vraagt hoe oud hij is geworden en het meisje zegt 45. Mijn stiefvader reageert heel vriendelijk en zegt zozo dat zie je er nog niet aan af. Het meisje vraagt en hoe oud ben jij dan geworden waarop mijn stiefvader 47 antwoord en zij reageert met:"Dat zie je er wel aan af!"

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:29

Had het met groep 8 over verzorging en verschillende typen huidsoorten. Zegt een meisje: 'jaaa, ik heb ook een droge huid, behalve mn voorhuid, die is kei vet!'. Waarop de jongens helemaal in een deuk liggen. Zelf wist ze niet waarom de jongens zo lachten, daar kwam ze na enige uitleg later pas achter.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:30

Mijn neefje (3) dit weekend, komt iemand tegen die hij nog niet kent, dus geeft netjes een handje:
'Ik ben Merijn'
'Hallo Merijn, ik ben Anne, hoe oud ben jij?'
'3 jaar, en jij?'
'Ik ben 26'
'Wow, dan ben jij duur!'

En

'Paaaaap, deze lekkere dingen vind ik niet lekker!'

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:35

laatst tijdens het oppassen, hij was aan het klieren met water dus had ik hem het spuitje afgepakt (4)

"Als jij mij NOU dat spuitje niet teruggeeft, ga ik in huis, doe de deur op slot en pak HEEEL VEEL ranja"

dus ik rustig "en dan? Ga je dat allemaal opdrinken?"

"Nee! dat gooi ik ALLEMAAL tegen de ramen, als je mij dat nu dat spuitje niet geeft!"

hahaha, het was later wel weer allemaal goed gekomen hoor ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:58

Boterkoekje schreef:
goeroe schreef:
Ik zei vroeger altijd weeseepunnepapier (heel snel) tegen wc-papier. En waspiepies tegen wasknijpers. Mijn moeder had het altijd over waskniepers.

Haha uit twente zeker? :D

Nee, niet eens. Uit Groningen/Drenthe. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:46

Haha ik ken het woord uit uit Groningen/Drenthe :j

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:21

Een gesprekje tussen mijn neefje en nichtje afgelopen weekend:

"mag ik nu??"
- "Nee over 100 minuten!"
"100 minuten??....dan ben je allang dood man!"

:D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:32

Doe deze week ponykampbegeleiding en zaten jongen (11) en meisje (10) naast elkaar op een bankje, en hoor het meisje zeggen: "Ik vind het gewoon niet leuk, het was geheim". Dus nieuwsgierige ik vraag wat er aan de hand is.. Om een lang verhaal kort te maken bleek dat ze verkering hadden en dat dat geheim was, maar iedereen wist het nu en lachtte hun uit.

Dus ik zeg dat ze jaloers zijn en dat het heus leuk is dat hun verkering hebben. Dat ik zelfs wel jaloers ook ben, want ik wil ook graag verkering hebben. Zegt dat meisje: "Dat lukt je vast niet".. }:0 En bedankt.. ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:34

Uppojono schreef:
Doe deze week ponykampbegeleiding en zaten jongen (11) en meisje (10) naast elkaar op een bankje, en hoor het meisje zeggen: "Ik vind het gewoon niet leuk, het was geheim". Dus nieuwsgierige ik vraag wat er aan de hand is.. Om een lang verhaal kort te maken bleek dat ze verkering hadden en dat dat geheim was, maar iedereen wist het nu en lachtte hun uit.

Dus ik zeg dat ze jaloers zijn en dat het heus leuk is dat hun verkering hebben. Dat ik zelfs wel jaloers ook ben, want ik wil ook graag verkering hebben. Zegt dat meisje: "Dat lukt je vast niet".. }:0 En bedankt.. ;)

Zoo he.. Das aardig :+

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:36

heb me rot gelachen om sommige uitspraken hier _O- :D

vandaag ging mijn zoontje met de bso met de stoomtrein vanuit apeldoorn naar dieren,patrick vertaalde dit in zijn eigen woorden:

''we gaan met de stroomtrein naar de dieren!'' :')

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:49

Uitspraken van mijn dochters:
"Ik lust niet bokkekes" (worteltjes)
"mijn melk moet even in de maffietron" (magnetron)
"Mama mag de patjoeter aan?"(computer)

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:50

Ooh daar gaat een hardloopfietser, (wielrenner :') ) (5 jaar !)

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 14:06

Mijn oppaskindjes waren gistermiddag een tent aan het maken in de tuin. Komt de jongste (3) vragen of hij ze de pijpers mochten hebben. Hij bedoelde dus de wasknijpers. :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:13

_O-

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:05

Uppojono schreef:

Probeer je even aardig te zijn....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:18

Mijn dochter zei van de week een haan is een meneren kip.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:12

ik mocht vroeger niet schelden thuis (wie wel?) en toen ik dus op mijn 8e ofzo boos begon met "God.."en mijn moeder me al kwaad aan begon te kijken, maakte ik dat heel wijs af met "...fried Bomans!" (Godfried Bomans is een schrijver, hoe ik dáár op die leeftijd nu weer bij kwam :? )

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:25

Ik rij momenteel één maal in de week wat rondjes met de koets om de kinderen van onze camping een pleziertje te doen. Geef ik het commando Draf zegt een meisje, nee hoor ik ga er nu echt niet af, ze gaan veel te snel nu.... Zo standaard, maar zo grappig als ze het zeggen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:01

sans6 schreef:
ik mocht vroeger niet schelden thuis (wie wel?) en toen ik dus op mijn 8e ofzo boos begon met "God.."en mijn moeder me al kwaad aan begon te kijken, maakte ik dat heel wijs af met "...fried Bomans!" (Godfried Bomans is een schrijver, hoe ik dáár op die leeftijd nu weer bij kwam :? )

Hahahaha! Dat ken ik... Godfried Bomans van Bohemen..! Ik ken de beste man niet, maar ook ik gebruikte die term op jonge leeftijd al. Volgens mij iets op school van hem moeten lezen ofzo..

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:25

ja dat vermoeden heb ik ook.... kan me er alleen geen boekjes meer bij bedenken..