Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:13

Justy schreef:
Dusss.... Alle Turken hebben een hekel aan alle Marokkanen? Verward

Duss alle Nederlanders hebben een hekel aan Marokkanen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:15

sarabande"]
[quote="Lovely schreef:
Dit is wel generalisatie ten top Verward.

Nee realiteit, dat zou je als Amsterdammer ook kunnen weten.
[/quote]
Dat is helemaal een nonargument natuurlijk. Ja, ik kom uit Amsterdam, maar ik ken niet ALLE Turken en ik weet dus niet wat alle Turken van ALLE Marokkanen vinden. Persoonlijk ken ik enkele Turken en enkele Marokkanen en er is er geen eentje die aan jouw stelling voldoet .

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:16

sarabande schreef:
Jouw zoon hoeft niet te kiezen voor een van die nationaliteiten vanuit zijn godsdienst en zolang dat wel zo is lijkt het me een stuk duidelijker als mensen een keuze moeten maken. Voor hen en voor het land waar ze wel willen wonen, maar niet altijd bij willen horen.

Maar goed, even hypothetisch:

Als we permanent naar Nederland verhuizen en mijn zoon iets crimineels doe (definieer crimineel: een parkeerbon, Al Jazeera kijken?), dan wordt het Nederlands paspoort van mijn zoon afgenomen en wordt hij uitgezet? Lijkt me nogal vreemd voor een geboren en getogen Nederlander.

ik ben me trouwens wild geschrokken, mijn nieuwe satellietontvanger kwam uit NL en daar stond ook Al Jazeera op, die ga ik dus maar netjes op slot zetten..

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:18

sarabande schreef:
Turken zijn nog minder gek op Marokkanen dan Nederlanders ondanks hetzelfde geloof, maar dat even terzijde.

Maar waarom dan eigenlijk? Dat vraag ik me al tijden af. Overigens is mijn persoonlijke ervaring, in mijn eigen woonplaats en regio, dat de turkse jongeren altijd heel goed geïntegreerd zijn, mee doen met het lokale leven. De marokkaanse jongeren daarentegen is vaak een doffe ellende. Neem de koopavonden in het dorp, waar ze oudere mensen en vrouwen lastig vallen die op de straat lopen. Je kunt ze niet aankijken of ze zitten bovenop je. Ze mogen niet drinken dus veroordelen ze de nederlanders die dat wel doen, in de lokale horeca en zoeken om alles mot. Als ik kijk op mijn werk, hebben we een turkse vrouwelijke collega, een marokkaanse vrouwelijke collega en twee mannelijke marokkaanse collega's. De dames zijn beide praktiserend moslima, maar de turkse draagt bijvoorbeeld geen hoofddoek op het werk omdat ze zegt dat dat helemaal niet hoeft als je binnenshuis bent. De marokkaanse doet dat dus wel en naarmate ze langer bij ons werkt wordt haar voorhoofd steeds minder zichtbaar.

Bovendien heeft een groepje uit Soest een aantal jaar geleden de broer van mijn vriend op sterven na dood geslagen. Alleen maar omdat broer 's nachts met de auto de spoorweg overgang wilden oversteken en aan hun vroeg of ze misschien op de andere rijbaan konden gaan staan zodat hij er langs kon. Flink hoor met z'n 9-en iemand te grazen nemen. Broer heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen met o.a dubbel gecompliceerde kaakbreuk en overige fracturen en heeft permanente zenuwbeschadingen in zijn gezicht. De daders hebben alleen boetes gehad en een taakstraf. Een aantal van die daders zitten dus bij die groepen die het centrum terroriseren en zodoende zie je ze nog iedere keer. [/list]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:19

Joost, als hij iemand afschiet en de keel doorsnijdt wegens diens ideeën, zou hij dan wel uitgezet mogen worden naar, uhm, Canada of Finland?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:19

Lovely schreef:
Dat is helemaal een nonargument natuurlijk. Ja, ik kom uit Amsterdam, maar ik ken niet ALLE Turken en ik weet dus niet wat alle Turken van ALLE Marokkanen vinden. Persoonlijk ken ik enkele Turken en enkele Marokkanen en er is er geen eentje die aan jouw stelling voldoet .

Ik stel nergens ALLE, dat is zwart/wit en we leven tegenwoordig in kleur

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:22

Anoukie schreef:
Hebben jullie de hele afscheidsbrief en de dreigbrief al gelezen? Op www.nu.nl kun je die vinden. Kippenvel, echt waar. Walgelijk gewoon!

Ik heb 't net gelezen, hoe kan iemand zo ver zakken Ziek

Het staat overigens hier

sarabande

Roosmarijn schreef:
Maar waarom dan eigenlijk? Dat vraag ik me al tijden af. Overigens is mijn persoonlijke ervaring, in mijn eigen woonplaats en regio, dat de turkse jongeren altijd heel goed geïntegreerd zijn, mee doen met het lokale leven.

Precies en juist zij voelen zich beschadigd omdat het minder rationeel denkende deel van de Nederlanders hen over een kam scheert met Marokkanen met wie ze alleen de godsdienst gemeen hebben.
Ze hebben overigens ook niet voor niets meestal gescheiden eigen moskeeen

Anoniem

Je uitspraak is generaliserend zoals die is. Ik ben Amsterdammer en moet weten volgens jou, dus wat weet jij er dan van in die strekking, jij woont hier niet* en komt dit niet tegen op straat.

[*privacygevoelige info aangepast]

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:23

Lovely schreef:
als hij iemand afschiet en de keel doorsnijdt wegens diens ideeën, zou hij dan wel uitgezet mogen worden naar, uhm, Canada of Finland?
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat er dán gebeurd. Moet hij daar z'n straf uit zitten of is hij dan een vrij man, in dat laatste geval denk ik dat er sprake gaat worden van dweilen met de kraan open.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:24

Wat ik opvang van een vriendin van mijn moeder (adjunct directeur van een prot. christelijke (!!) basisschool in Geuzenveld) is dat het op school ook altijd mot en schelden is tussen de turkse en de marokkaanse (noord-afrikaanse) kinders. Ouders gaan ook geregeld bijna op de vuist. Overigens is het een zwarte school. Het is ook de school waar een paar jaar geleden zo'n ophef was omdat de meisjes geen hoofddoek mochten dragen. De kinderen mogen ook niet deelnemen aan de godsdienst lessen, wat ik heel vreemd vind want die ouders hebben er toch voor gekozen om hun kinderne naar een christelijke school te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:25

Roosmarijn, er zal gerust wat zijn, maar niet zo algemeen als Sarabande het denkt te moeten stellen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:26

Ik weet niet waar jij precies woont, Lovely, maar misschien is er in wijken als Geuzenveld, Slotervaart etc. meer sprake van ghetto vorming.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:26

Lovely schreef:
Joost, als hij iemand afschiet en de keel doorsnijdt wegens diens ideeën, zou hij dan wel uitgezet mogen worden naar, uhm, Canada of Finland?

Dan sla ik hem persoonlijk verrot en ga ik naast hem in de gevangenis zitten (vanwege mishandeling Knipoog ) om te zorgen dat hij dat nooit meer doet, ook niet als hij uit die gevangenis komt.

maar natuurlijk ga ik ervan uit dat hij dat niet doet, daar probeer ik hem althans goed voor op te voeden.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:28

Misschien zijn de turkse mensen ook wel bozig over het gezegde vieze turk terwijl turken over het algemeen juist heel schoon op zichzelf en hun omgeving zijn en het de noord-afrikanen zijn, die te vies zijn om aan te pakken.?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:28

Sammie schreef:
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat er dán gebeurd. Moet hij daar z'n straf uit zitten of is hij dan een vrij man, in dat laatste geval denk ik dat er sprake gaat worden van dweilen met de kraan open.

Inderdaad, als een Iraniër Salman Rushdie vermoordt in Nederland en wij zetten hem uit, dan zal men hem in Iran hoogstwaarschijnlijk als een volksheld verwelkomen. Misschien krijgen we nog een bedankje voor het betalen van het vliegticket Knipoog

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:30

Wat Joost zegt, ken ik ook nog wel een mooi voorbeeld van van mijn vroegere aardrijkskunde leraar. Zijn ouders zijn indertijd naar Canada geëmigreerd om daar hun landbouw bedrijf voort te zetten. Op een gegeven moment waren de ouders op leeftijd, hadden geen opvolging want de kinderen waren nog in Nederland. Vader komt te overlijden, moeder ziet het niet zitten om op haar leeftijd daar te blijven dus wil remigreren. Nope, u heeft ervoor gekozen een andere nationaliteit aan te nemen dus u mag niet terug.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:39

sarabande schreef:
Duss alle Nederlanders hebben een hekel aan Marokkanen???

Wat bedoel je hiermee te zeggen? Jij stelt dat Turken een hekel hebben aan Marokkanen, Lovely zegt dat jij generaliseert en vervolgens zeg jij: Nee, dat is realiteit. Ik vatte dus even samen wat ik las uit jouw opmerkingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:08

Ik verwijs naar mijn bovenstaande post als antwoord op de opmerking van Roosmarijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:11

Roosmarijn schreef:
Nope, u heeft ervoor gekozen een andere nationaliteit aan te nemen dus u mag niet terug.
Maar dan kan ze toch hier heen weer emigreren?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:50

Roosmarijn schreef:
Wat Joost zegt, ken ik ook nog wel een mooi voorbeeld van van mijn vroegere aardrijkskunde leraar. Zijn ouders zijn indertijd naar Canada geëmigreerd om daar hun landbouw bedrijf voort te zetten. Op een gegeven moment waren de ouders op leeftijd, hadden geen opvolging want de kinderen waren nog in Nederland. Vader komt te overlijden, moeder ziet het niet zitten om op haar leeftijd daar te blijven dus wil remigreren. Nope, u heeft ervoor gekozen een andere nationaliteit aan te nemen dus u mag niet terug.

Das pas echt goed krom.
Bestaat die wet nog steeds zo?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:53

Sammie schreef:
Maar dan kan ze toch hier heen weer emigreren?

nee want ze is geen nederlander meer en komt niet uit een arm land
(laten we niet vergeten dat de meeste vluchtelingen econmische vluchtelingen zijn) ze is ook geen vluchteling uit een oorlogs gebied of uit een land waar we ooit een overeenkomst mee hebben afgesloten of een europees land en mag dus net zoals bv australiers alleen emigreren naar nederland als een baan heeft waar ze niemand anders voor kunnen vinden (waar geen nederlanders voor zijn die de papieren en de mogelijkheid hebben dit te doen..)

die mensen mogen dus niet hier komen

extremisten uit noordafrika die een hekel hebben aan het christendom ons maar een laag volk vinden en zich niet wensen aan te passen aan onze normen en waarden wel ....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:17

Jemig zeg. Zij jullie nu nog steeds bezig om politiek correct politietje te spelen. Hoezo een discussie om zeep willen helpen Verdrietig
Niemand heeft het hier over alle Marokkanen, niemand heeft het hier over alle Turken en niemand heeft het hier over alle Nederlanders.
Wees nu eens niet zo flauw om iedereen elke keer te dwingen om vooral niet te vergeten dat je het niet over alle hebt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 22:17

MaryKate schreef:
Zo, de pleuris is hier beneden losgebroken, staat een hele groep marokanen op straat te gillen, met vuurwerk naar elkaar te gooien, en alle nederlanders te bedreigen: net gingen we kijken wat er aan de hand was en kregen we het volgende naar ons hoofd:
Vuile k*nkerhollander, je gaat er aan, je verdient niet beter!!
Nu wonen we hier in een probleem buurt en de politie doet niets, onze honden zijn al vergiftigd en ik word dagelijks bedreigd.Een uur geleden de politie gebeld, die zouden langskomen, nog niets gezien, geweldig toch weer...

Is dit wat we in de toekomst vaker kunnen verwachten, of een emotionele reactie die straks weer bedaart?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 22:20

Ann schreef:
Is dit wat we in de toekomst vaker kunnen verwachten, of een emotionele reactie die straks weer bedaart?

Waar haal je dit berichtje vandaan. Ik kan het niet zo snel niet terugvinden. In welke woonplaats is dit?