Justy schreef:Dusss.... Alle Turken hebben een hekel aan alle Marokkanen?
Duss alle Nederlanders hebben een hekel aan Marokkanen???
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande"]
[quote="Lovely schreef:Dit is wel generalisatie ten top.
sarabande schreef:Jouw zoon hoeft niet te kiezen voor een van die nationaliteiten vanuit zijn godsdienst en zolang dat wel zo is lijkt het me een stuk duidelijker als mensen een keuze moeten maken. Voor hen en voor het land waar ze wel willen wonen, maar niet altijd bij willen horen.
sarabande schreef:Turken zijn nog minder gek op Marokkanen dan Nederlanders ondanks hetzelfde geloof, maar dat even terzijde.
Lovely schreef:Dat is helemaal een nonargument natuurlijk. Ja, ik kom uit Amsterdam, maar ik ken niet ALLE Turken en ik weet dus niet wat alle Turken van ALLE Marokkanen vinden. Persoonlijk ken ik enkele Turken en enkele Marokkanen en er is er geen eentje die aan jouw stelling voldoet.
Roosmarijn schreef:Maar waarom dan eigenlijk? Dat vraag ik me al tijden af. Overigens is mijn persoonlijke ervaring, in mijn eigen woonplaats en regio, dat de turkse jongeren altijd heel goed geïntegreerd zijn, mee doen met het lokale leven.
Lovely schreef:Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat er dán gebeurd. Moet hij daar z'n straf uit zitten of is hij dan een vrij man, in dat laatste geval denk ik dat er sprake gaat worden van dweilen met de kraan open.als hij iemand afschiet en de keel doorsnijdt wegens diens ideeën, zou hij dan wel uitgezet mogen worden naar, uhm, Canada of Finland?
Lovely schreef:Joost, als hij iemand afschiet en de keel doorsnijdt wegens diens ideeën, zou hij dan wel uitgezet mogen worden naar, uhm, Canada of Finland?
Sammie schreef:Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat er dán gebeurd. Moet hij daar z'n straf uit zitten of is hij dan een vrij man, in dat laatste geval denk ik dat er sprake gaat worden van dweilen met de kraan open.
Roosmarijn schreef:Wat Joost zegt, ken ik ook nog wel een mooi voorbeeld van van mijn vroegere aardrijkskunde leraar. Zijn ouders zijn indertijd naar Canada geëmigreerd om daar hun landbouw bedrijf voort te zetten. Op een gegeven moment waren de ouders op leeftijd, hadden geen opvolging want de kinderen waren nog in Nederland. Vader komt te overlijden, moeder ziet het niet zitten om op haar leeftijd daar te blijven dus wil remigreren. Nope, u heeft ervoor gekozen een andere nationaliteit aan te nemen dus u mag niet terug.
Sammie schreef:Maar dan kan ze toch hier heen weer emigreren?
MaryKate schreef:Zo, de pleuris is hier beneden losgebroken, staat een hele groep marokanen op straat te gillen, met vuurwerk naar elkaar te gooien, en alle nederlanders te bedreigen: net gingen we kijken wat er aan de hand was en kregen we het volgende naar ons hoofd:
Vuile k*nkerhollander, je gaat er aan, je verdient niet beter!!
Nu wonen we hier in een probleem buurt en de politie doet niets, onze honden zijn al vergiftigd en ik word dagelijks bedreigd.Een uur geleden de politie gebeld, die zouden langskomen, nog niets gezien, geweldig toch weer...