Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:56

Zonder keuken gaat dat heel lastig. Ze strippen onze volledige benedenverdieping :+
Frisdrank is natuurlijk wel een goed idee!

We eten zelf tijdelijk bij mijn schoonouders.

hagelslag

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:20

Kun je een koffiekan/theekan neerzetten?
Of met verlengsnoer van boven koffiezetapparaat ofzo?
Bij mn zusje werd een lange tijd ook gerenoveerd en de bouwvakkers waren erg blij dat ze koffie en koek kregen(en vrijdags patat met snack)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:41

Ik ga morgen idd even kijken voor een waterkoker!

Iedere week patat met snack vind ik wel ver gaan.
Ik wil best voor stroopwafels etc zorgen en op het einde van de verbouwing pizza laten aanrukken, maar iedere week patat en snacks vind ik overdreven. Dat eten we zelf nieteens :+
We zijn zes tot acht weken aan het verbouwen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:33

Over het algemeen is het zo, hoe meer je ze geeft hoe meer ze voor je doen als er bijvoorbeeld iets extra's moet gebeuren.

Hier krijgen ze altijd koffie/thee, iets lekkers en mijn ouders eten altijd warm tussen de middag, dus mee eten als ze willen.

Hoezo kun je geen koffie of thee zetten? Het enige wat je daar voor nodig hebt is een stroompunt en een tafeltje. Hetzij boven, het zij ergens beneden in een hoekje.
Heb het idee dat je een beetje te moeilijk denkt := Dat ze alles slopen wil niet zeggen dat er nergens meer een stroompunt is. Hoe ga je voor jezelf koffie en thee zetten dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:09

Ik dacht idd te moeilijk. Het was al laat he? :')
Koffie/thee en iets lekkers is idd wel goed te doen, maar een complete frietpan of maaltijd vind ik echt overdreven. Ze worden toch al betaald? := en voor extra klusjes betalen we ook gewoon.
Ik ben wel van plan om tegen het einde van de verbouwing pizza's te doen, maar iedere dag of week warm eten regelen vind ik echt overdreven :o Ik neem aan dat ze zelf gewoon brood meenemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:45

Je moet niks.

Maar ik ben ook opgegroeid met een moeder die elke dag soep maakte voor ze. En lekkere broodjes en kroketten elke week etc.

Maar mijn moeder is een feeder. :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:11

Cayenne schreef:
Zonder keuken gaat dat heel lastig. Ze strippen onze volledige benedenverdieping :+
Frisdrank is natuurlijk wel een goed idee!

We eten zelf tijdelijk bij mijn schoonouders.

Koffie en thee; een vensterbank of camping tafeltje en een stopcontact, meer heb je niet nodig. Vervang het gebakken ei dooor frietjes of kibbeling en de mannen zijn je eeuwig dankbaar. Of jouw pizza idee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:15

Koffie, thee en fris en een koek wel.
Maar verder ga ik niet.
Eet ik zelf overdag door de week ook niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:18

We gaan koffie, thee, cup a soup en stroopwafels neerzetten.
En aan het einde van de vertbouwing laten we pizza's komen denk ik (mits het allemaal naar tevredenheid is verlopen natuurlijk).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:18

Je hebt alleen een stopcontact nodig voor koffie en thee, geen hele keuken. Pak koeken erbij voor de koffie en op vrijdag of zaterdag frietje of soep ofzo.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:24

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat.
Maar begin van onze badkamer verbouwen waren hier andere lui aan de gang dan aan het eind.

Van sloper tot loodgieter, electricien, tegelzetter, kitter.
Het waren allemaal andere mensen op andere dagen.

Dus niet perse zo dat met de pizza je dat geeft aan die slopers die zo fijn waren.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:29

Mijn broertje werkt in de sierhekwerken en elektrische poorten, ik kan je vertellen dat ze bij de mensen die met dit weer of dikke regen zelf met een kopje koffie voor het raam staan te kijken hoe zij aan het werk zijn zonder drinken aan te bieden er een stuk beroerder uit komen dan de mensen die wel gewoon netjes een kopje koffie zetten.

Die eerste hoeft niet te vragen om een struikje te verplaatsen als die in de weg staat voor het hek, terwijl ze bij die 2de met liefde een extra gat graven of wat bestrating terug leggen.

Het werkt wel 2 kanten op.

En je hoeft echt niet elke dag een uitgebreide lunch te verzorgen maar een keer iets regelen gaat echt blije mensen opleveren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:40

DuoPenotti schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat.
Maar begin van onze badkamer verbouwen waren hier andere lui aan de gang dan aan het eind.

Van sloper tot loodgieter, electricien, tegelzetter, kitter.
Het waren allemaal andere mensen op andere dagen.

Dus niet perse zo dat met de pizza je dat geeft aan die slopers die zo fijn waren.

Klopt idd, maar de aannemer komt op het einde nog met de meeste bouwvakkers terug voor nabespreking/eindoverdracht.

Froukje: Het zou niet bij me opkomen om met een kop warme thee te kijken naar bouwvakkers die niets te drinken hebben. Dan voorzie ik ze echt wel.
Maar ik neem verder aan dat ze gewoon zelf een broodtrommel meenemen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

Ah zo.
Ja dan is dat wel een moment waarop je dat kan doen :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:50

Tussendoor misschien ook nog een keer een grote zak worstenbroodjes in de magnetron donderen.
Het blijven tenslotte Brabanders :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:56

Cayenne schreef:
Tussendoor misschien ook nog een keer een grote zak worstenbroodjes in de magnetron donderen.
Het blijven tenslotte Brabanders :')

Nou zoiets is een prima optie!
Daarom zei ik ook, het hoeft echt niet elke dag want ze hebben inderdaad hun eigen broodtrommel wel mee, maar die extraatjes worden wel erg gewaardeerd. :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:22

Het waren bij mijn zus vaste bouwvakkers die iets van 2-3 maand daar aan het werk waren.
Ik heb geen idee hoe vaak ze natuurlijk patat/snack heeft uitgedeeld.
Sws had ze zelf de pan aangezet ipv het vd snackbar te halen

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:27

Brabanders doen natuurlijk worstenbroodjes, als wij ze meerdere dagen langs hadden kochten we twee zakken witte bollen en een paar blikken knakworsten :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Koffie en thee standaard, evt fles cola.

En ga af en toe (niet per se vast iedere dag) even naar ze toe tijdens koffie pauze, met een pak gevulde koeken, speculaas whatever en doe een bakje mee.
Dat geeft namelijk ruimte om even snel te schakelen over dingetjes.
Ofwel qua verbouwing, ofwel qua waar de werklui verder tegenaan lopen.

Doe dan ook nog ongeveer eens per week wat warms in de winter (bakkie verse soep, hete saucijzenbroodjes) of kouds in de zomer (ijsje) en dan kun je niet echt fout zitten.

Overigens is mijn ervaring dat je een relatie met werkmensen nooit zo snel kapot kunt krijgen als wanneer je op ze neerkijkt.
Dat een paar keer gezien door stomme sufferds in mijn omgeving en dat valt doorgaans (terecht) niet erg lekker :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:12

Ik ben daarin misschien niet zo gastvrij. Omdat ik het vergeet :') maar blijf er meest wel bij/in de buurt. Help waar kan, al is het maar wat rommel opruimen of dingen aangeven. Afen toe vragen of ze drinken willen met een koekje erbij. Kwa echt voedsel zullen ze toch echt zelf hun kostje moeten meenemen.

Waterkoker en je kunt soep koffie en thee maken. Gebruik desnoods wegwerp spullen als je niet fatsoenlijk kunt afwassen. Al is de wastafel in de badkamer een uitstekende afwasbak :)) kleine oven boven neerzetten.

Waar is Mango trouwens dan in de tussentijd? Dat vraag ik me dan weer af :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Manlief vond het eerst ook raar en had er helemaal niet aan gedacht dat je ze zelf van drinken en wat extra's voorziet. Hij is gewoon niet zo sociaal onderlegd wat dat betreft :')

Ze zullen hier 6 tot 8 weken bezig zijn. De complete benedenverdieping gaat op de schop: nieuwe vloerverwarming en nieuwe vloer, open haard vervangen en schouw uitbreken, nieuwe keuken plaatsen, alles stucen/verven etc.
Ik wil idd de relatie goed houden en zal er echt wel af en toe bij zitten! We hebben geen frituurpan of airfryer, dus zelf patat bakken is geen optie helaas. Worstenbroodjes is geen probleem. Onze combi-magnetron verhuist met ons mee naar de bovenverdieping.

Karuna: Mango pakt ook zijn koffertje en verhuist mee naar de bovenverdieping :D
We hebben twee logeerkamers helemaal omgebouwd en er een extra speelboom bij gekocht voor hem zodat hij op de bovenverdieping ook een eigen plek heeft om te zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Gelukkig. Ik kan me voorstellen dat het voor hem wel stress zal geven. Zijn vaste plekken weg, lawaai, trillingen, gebeuk, vreemde mensen en daarna de verflucht en zo. Wel een beste verbouwing zo te lezen poe

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

Vind Mango het vreemd of vind ie het wel prima?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Hij is nu nog beneden maar ik denk wel dat hij het spannend gaat vinden allemaal. We verhuizen zaterdag naar de bovenverdieping.
Ik kijk er wel tegenop idd voor hem. Hij komt wel regelmatig even op de bovenverdieping, maar nu voor een langere periode is natuurlijk andere koek. En dan ook nog vreemde geluiden etc. Daarom blijven we zeker de eerste weken zoveel mogelijk bij hem in de buurt om hem gerust te stellen.
We hebben een luchtreiniger en pakken de deuren extra in etc om zoveel mogelijk stof en verflucht tegen te gaan zodat hij daar geen last van heeft. Vanwege hem hebben we dus ook geen airfryer. Die zijn qua vrijkomende stoffen niet veilig voor papegaaien.
We hebben de verbouwing zolang mogelijk uitgesteld, maar het moet toch ooit eens gebeuren!

Mango is gek op verstoppertje spelen in keukenkastjes, dus hij krijgt zelfs zijn eigen kastje in onze nieuwe keuken :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Cayenne schreef:
Mango is gek op verstoppertje spelen in keukenkastjes, dus hij krijgt zelfs zijn eigen kastje in onze nieuwe keuken :')

Dit vind ik zo lief! maak je een filmpje van hem met verstoppertje spelen in zijn eigen kastje als het zo ver is? Dat lijkt mij geweldig :')