Fitzroy schreef:Geen idee, maar dat is dus wel een reden om het niet te gebruiken.
Wat dacht je van fietsen, auto’s enz. Er zijn genoeg artikelen op MP die ruim over de 2000,- gaan.
DuoPenotti schreef:Klopt, maar denk dat veel van die artikelen opgehaald worden en dan contant afgerekend?
Precies, dat soort artikelen (auto's, dure fietsen enz.) worden doorgaans niet opgestuurd en niet betaald via een MP betaalverzoekje. Ik zou als verkoper dat iig niet accepteren, want via MP betaalverzoek staat pas de volgende werkdag (tussen 09:00 - 17:00 uur) op je rekening. Bij dat soort dure zaken wil je het bedrag meteen op de rekening hebben.
Waar het om gaat is de echte handel via MP. Een collega van mij koopt ook partijen producten (vaak pallets van het één of ander) op op en verkoopt dat dan per stuk door door in NL via MP. Nou weet ik van hem dat hij alles netjes opgeeft bij de belastingdienst, maar er zullen er genoeg zijn die dat niet doen en het is prima dat ze die er uit gaan filteren.
De belastingdienst zal ook niet zeuren als je één of twee dure fietsen doorverkoopt via MP, maar als je er 4-5-6 per maand verkoopt....
En acht, mijn hoogste MP verkoopwinst, via MP betaalverzoeken, in 1 jaar was iets van €800, ik kan met niet snel voorstellen dat men, als particuliere verkoper, jaar na jaar aan de €2000 komen via betaalverzoeken.