Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:fotolijstje schreef:Het is gewoon onzin, kijk dat het veilig moet logisch. En als het veilig gebeurd waarom zou je diegene moeten laten zakken puur omdat hij een methode niet gebruikt? Die zwarte lijst is sowieso belachelijk, er zijn al zoveel wachtrijen en je betaalt je helemaal scheel aan de rijlessen maarja dat is mijn mening
Mee eens.
En ik vind zo'n examen ook een farce hoor. Wie doet nou nog autorijden zoals hij dat in de lessen deedAls ik zo op de weg om me heen kijk niet veel
Met een beetje logisch nadenken rijd je een stuk veiliger op de weg dan met al die duffige protocollen.
Esther schreef:Menino schreef:
Mee eens.
En ik vind zo'n examen ook een farce hoor. Wie doet nou nog autorijden zoals hij dat in de lessen deedAls ik zo op de weg om me heen kijk niet veel
Met een beetje logisch nadenken rijd je een stuk veiliger op de weg dan met al die duffige protocollen.
Zouden maar meer mensen rijden zoals ze geleerd hebben, daar wordt het een stuk veiliger van.
fotolijstje schreef:Het is gewoon onzin, kijk dat het veilig moet logisch. En als het veilig gebeurd waarom zou je diegene moeten laten zakken puur omdat hij een methode niet gebruikt? Die zwarte lijst is sowieso belachelijk, er zijn al zoveel wachtrijen en je betaalt je helemaal scheel aan de rijlessen maarja dat is mijn mening
xPabloBokt schreef:Officieel moet je met je rechterhand het portier openen en met je linkerhand de deur open duwen, nadat je in de spiegel hebt gekeken. Zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen.
xPabloBokt schreef:Officieel moet je met je rechterhand het portier openen en met je linkerhand de deur open duwen, nadat je in de spiegel hebt gekeken. Zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen. Maar, ik doe het ook niet meer zo en mijn instructeur gaf ook aan dat in de spiegel kijken en niet met een noodvaart je deur open gooien, ook gewoon volstaat.
Net zoals het schoolse kijken bij uitvoegen, ik kijk echt niet meer over mijn rechterschouder als ik pal langs een geluidswal uitvoeg (zonder vluchtstrook ertussen). Sommige dingen zijn gewoon niet meer nodig.
Menino schreef:xPabloBokt schreef:Officieel moet je met je rechterhand het portier openen en met je linkerhand de deur open duwen, nadat je in de spiegel hebt gekeken. Zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen. Maar, ik doe het ook niet meer zo en mijn instructeur gaf ook aan dat in de spiegel kijken en niet met een noodvaart je deur open gooien, ook gewoon volstaat.
Net zoals het schoolse kijken bij uitvoegen, ik kijk echt niet meer over mijn rechterschouder als ik pal langs een geluidswal uitvoeg (zonder vluchtstrook ertussen). Sommige dingen zijn gewoon niet meer nodig.
Whut.
Wat is daar dan het idee achter?
Ik vond het wel hilarisch ook, dat de eerste paar bladzijdes van je theorieboek een soort leefstijl interventie waren.
"om goed te rijden moet je goed eten, drinken, en geen stress hebben. Het is ook belangrijk om goed te slapen" . En dat dan bladzijdes lang![]()
Als je toch eens iedereen die niet goed gegeten, geslapen of gedronken en teveel stress heeft van de weg zou mogen plukken
xPabloBokt schreef:Whut.
iirrssjjee schreef:Net een heel vervelend gesprek gehad met mijn leidinggevende waarbij de emoties best hoog op liepen. Waarbij hij vond, dat ik blij mocht zijn dat het bedrijf vond dat ze genoeg de ruimte boden dat ik zwanger mag zijn en dat toen ik zo ziek daarvan was thuis mocht blijven. Serieus? Wtf
iirrssjjee schreef:Net een heel vervelend gesprek gehad met mijn leidinggevende waarbij de emoties best hoog op liepen. Waarbij hij vond, dat ik blij mocht zijn dat het bedrijf vond dat ze genoeg de ruimte boden dat ik zwanger mag zijn en dat toen ik zo ziek daarvan was thuis mocht blijven. Serieus? Wtf
Plop1997 schreef:Ook weer heel vervelend voor je werkgever natuurlijk dat dat wettelijk verplicht is.
oomens schreef:xPabloBokt schreef:Whut.
https://www.theaa.com/driving-advice/safety/dutch-reach
oomens schreef:Plop1997 schreef:Ook weer heel vervelend voor je werkgever natuurlijk dat dat wettelijk verplicht is.
Dat is inderdaad heel vervelend voor werkgevers. Maar ja, je mag iemand niet weigeren om het feit dat diegene zwanger zou kunnen worden, dat heet geloof ik geslachtsdiscriminatie. Als je als werkgever dat risico wil vermijden, dan moet je er van de wet eerst een andere flutreden bij verzinnen waarom je mensen wel mag weigeren.
oomens schreef:Plop1997 schreef:Ook weer heel vervelend voor je werkgever natuurlijk dat dat wettelijk verplicht is.
Dat is inderdaad heel vervelend voor werkgevers. Maar ja, je mag iemand niet weigeren om het feit dat diegene zwanger zou kunnen worden, dat heet geloof ik geslachtsdiscriminatie. Als je als werkgever dat risico wil vermijden, dan moet je er van de wet eerst een andere flutreden bij verzinnen waarom je mensen wel mag weigeren.
fleurtjeuh schreef:Kookaburra schreef:CBR en hun nieuwe maatregelen.
https://www.autoblog.nl/nieuws/opgelet- ... st-3351616
Maakt de lat voor mensen die al bang zijn om te zakken nóg hoger. Zoals voor mijVoor onze doelgroep gaat het averechts werken.
Ach dat artikel is wel een beetje overdreven hoor.
Zwarte lijst, kom nou toch..
En ik snap niet waarom het de drempel horen zou maken?
Ja het wachten is poedersuiker, maar die tijd kan je goed gebruiken om uit te werken waarom het precies mis ging of waar je aan kan werken om de stress te verminderen zodat het de volgende keer wél gaat.