Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:00

Ik vind het CBR heel vervelend voor mijn moeder, ze moet elk jaar opnieuw een rijtest afleggen i.v.m. haar Alzheimer diagnose. Kost ons bijna 500 euro iedere keer omdat je al een half jaar van te voren met een arts moet gaan zitten om al je documenten optijd binnen te hebben voor het examen, als er iets van vertraging in zit (artsen zijn natuurlijk ook mensen maar we wachten al 4 weken op het rapport van de neuroloog) ben je je rijbewijs gewoon kwijt. Ze moet ook ieder jaar een nieuw pasje, pasfoto's etc.

Ik vind het prima dat ze een rijtest moet afleggen voor de veiligheid maar het wordt je echt heel lastig gemaakt, heel veel druk en stress komt er voor mijn vader en case manager bij om alle afspraken en documenten optijd te regelen. Voor mijn moeder is haar vrijheid dat ze krijgt van haar rijbewijs echt heel veel waard anders hadden we het laten verlopen omdat al die rompslomp er omheen echt niet leuk is. En dat ieder jaar opnieuw tot ze echt afgekeurd wordt door de neuroloog.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:13

Menino schreef:
fotolijstje schreef:
Het is gewoon onzin, kijk dat het veilig moet logisch. En als het veilig gebeurd waarom zou je diegene moeten laten zakken puur omdat hij een methode niet gebruikt? Die zwarte lijst is sowieso belachelijk, er zijn al zoveel wachtrijen en je betaalt je helemaal scheel aan de rijlessen maarja dat is mijn mening :+

Mee eens.

En ik vind zo'n examen ook een farce hoor. Wie doet nou nog autorijden zoals hij dat in de lessen deed :') Als ik zo op de weg om me heen kijk niet veel :') Met een beetje logisch nadenken rijd je een stuk veiliger op de weg dan met al die duffige protocollen.

Zouden maar meer mensen rijden zoals ze geleerd hebben, daar wordt het een stuk veiliger van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:18

Esther schreef:
Menino schreef:

Mee eens.

En ik vind zo'n examen ook een farce hoor. Wie doet nou nog autorijden zoals hij dat in de lessen deed :') Als ik zo op de weg om me heen kijk niet veel :') Met een beetje logisch nadenken rijd je een stuk veiliger op de weg dan met al die duffige protocollen.

Zouden maar meer mensen rijden zoals ze geleerd hebben, daar wordt het een stuk veiliger van.

Mwah. Als ik me herinner hoe de mensen in mijn omgeving gemiddeld reden toen ze net geslaagd waren ben ik toch ernstig blij dat na een aantal jaren op de weg, je rijkunsten toch wat meer conformeren naar andere weggebruikers :D :D

Nooit zo bang geweest in een auto als bij mijn broer toen die voor het eerst ging rijden met zijn rijbewijs :')

Maargoed. Wel een hoop debielen op de weg, dat ben ik ook wel weer met je eens :D

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:28

Ook dat nog ja haha. Mijn moeder heeft jaren in de zakelijke dienstverlening gezeten en reed 35+ jaar bijna dagelijks naar Maastricht, Eindhoven of Zeist voor haar werk vanuit midden Limburg. Ondanks haar ziekte rijd ze beter dan de meeste weggebruikers. Ze rijd zelfs beter dan ik! Niet dat ik per se slecht rijd, ben ondertussen ook van m'n beginnersrijbewijs af maar als je zou moeten kiezen tussen bij mij en mijn moeder instappen zou ik altijd bij m'n moeder instappen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:33

fotolijstje schreef:
Het is gewoon onzin, kijk dat het veilig moet logisch. En als het veilig gebeurd waarom zou je diegene moeten laten zakken puur omdat hij een methode niet gebruikt? Die zwarte lijst is sowieso belachelijk, er zijn al zoveel wachtrijen en je betaalt je helemaal scheel aan de rijlessen maarja dat is mijn mening :+

Geloof mij ik gebruik de methode nog steeds en al een aantal keer gehad dat ik erg blij was dat ik de methode gebruik.

Doe je het niet dan wordt je zo'n automobilist die geheid een keer en fietser tegen zijn deur krijgt.

Het is gewoon een eis om het examen te halen niet meer en niet minder.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:41

Welke methode hebben jullie het over? Nooit officieel geleerd volgens mij en ook nooit op gezakt op het niet toepassen. Lijkt me voldoende om even in je spiegels en schouder te kijken voor je uitstapt toch?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 11:42

Officieel moet je met je rechterhand het portier openen en met je linkerhand de deur open duwen, nadat je in de spiegel hebt gekeken. Zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen. Maar, ik doe het ook niet meer zo en mijn instructeur gaf ook aan dat in de spiegel kijken en niet met een noodvaart je deur open gooien, ook gewoon volstaat.

Net zoals het schoolse kijken bij uitvoegen, ik kijk echt niet meer over mijn rechterschouder als ik pal langs een geluidswal uitvoeg (zonder vluchtstrook ertussen). Sommige dingen zijn gewoon niet meer nodig.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:43

xPabloBokt schreef:
Officieel moet je met je rechterhand het portier openen en met je linkerhand de deur open duwen, nadat je in de spiegel hebt gekeken. Zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen.

Zo heb ik het ook geleerd ja. Tegenwoordig ben ik blij als ik überhaupt een hand vrij heb met uitstappen omdat er allerlei tassen, drinkbekers en andere zooi mee moeten. :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 11:44

Ja, ik trek ook altijd met een hand mijn rugzak mee vanaf de bijrijdersstoel en doe dan met de andere vol met sleutels en telefoon de deur open. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:48

xPabloBokt schreef:
Officieel moet je met je rechterhand het portier openen en met je linkerhand de deur open duwen, nadat je in de spiegel hebt gekeken. Zo heb ik het geleerd bij mijn rijlessen. Maar, ik doe het ook niet meer zo en mijn instructeur gaf ook aan dat in de spiegel kijken en niet met een noodvaart je deur open gooien, ook gewoon volstaat.

Net zoals het schoolse kijken bij uitvoegen, ik kijk echt niet meer over mijn rechterschouder als ik pal langs een geluidswal uitvoeg (zonder vluchtstrook ertussen). Sommige dingen zijn gewoon niet meer nodig.

Whut.
Wat is daar dan het idee achter?

Ik vond het wel hilarisch ook, dat de eerste paar bladzijdes van je theorieboek een soort leefstijl interventie waren.

"om goed te rijden moet je goed eten, drinken, en geen stress hebben. Het is ook belangrijk om goed te slapen" . En dat dan bladzijdes lang :D

Als je toch eens iedereen die niet goed gegeten, geslapen of gedronken en teveel stress heeft van de weg zou mogen plukken :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 11:51

Menino schreef:
xPabloBokt schreef:

Whut.

Ik vond het wel hilarisch ook, dat de eerste paar bladzijdes van je theorieboek een soort leefstijl interventie waren.

"om goed te rijden moet je goed eten, drinken, en geen stress hebben. Het is ook belangrijk om goed te slapen" . En dat dan bladzijdes lang :D

Als je toch eens iedereen die niet goed gegeten, geslapen of gedronken en teveel stress heeft van de weg zou mogen plukken :D

Dan mocht ik permanent de weg niet meer op. :Y)

Dat portier openen is om te voorkomen dat de deur open vliegt als er wind staat en om te voorkomen dat je hem te lomp open gooit voor het geval er toch ineens een andere weggebruiker opduikt.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:52

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:55

Net een heel vervelend gesprek gehad met mijn leidinggevende waarbij de emoties best hoog op liepen. Waarbij hij vond, dat ik blij mocht zijn dat het bedrijf vond dat ze genoeg de ruimte boden dat ik zwanger mag zijn en dat toen ik zo ziek daarvan was thuis mocht blijven. Serieus? Wtf :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 11:57

iirrssjjee schreef:
Net een heel vervelend gesprek gehad met mijn leidinggevende waarbij de emoties best hoog op liepen. Waarbij hij vond, dat ik blij mocht zijn dat het bedrijf vond dat ze genoeg de ruimte boden dat ik zwanger mag zijn en dat toen ik zo ziek daarvan was thuis mocht blijven. Serieus? Wtf :+

Wat fijn dat jouw leidinggevende vindt dat je blij mag zijn met de wet. :')

Wat een koekwaus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:59

iirrssjjee schreef:

Tijd voor een andere baan denk ik wat een sukkel!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:59

iirrssjjee schreef:

Ook weer heel vervelend voor je werkgever natuurlijk dat dat wettelijk verplicht is. :+

Echt klote dat hij dan zo naar gaat doen naar jou :knuffel:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:01

Whut? :oo
Is dat een Neanderthaler of zo?
Wat een dwaas zeg -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:01

iirrssjjee schreef:

Wat een lieverd :D Je zou maar niet discrimineren op zwangerschap en mensen niet door laten werken als ze ziek zijn.

Ik zou zeggen. Stop de persen. Vraag een lintje voor hem aan :D Deze held moet erkenning krijgen voor zijn bravoure en ongekende heldendaden.

#not.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:03

Ik wil wat gaan doen, maar lig een kat op schoot.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:07

Plop1997 schreef:
Ook weer heel vervelend voor je werkgever natuurlijk dat dat wettelijk verplicht is. :+

Dat is inderdaad heel vervelend voor werkgevers. Maar ja, je mag iemand niet weigeren om het feit dat diegene zwanger zou kunnen worden, dat heet geloof ik geslachtsdiscriminatie. Als je als werkgever dat risico wil vermijden, dan moet je er van de wet eerst een andere flutreden bij verzinnen waarom je mensen wel mag weigeren.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:10

oomens schreef:
xPabloBokt schreef:
Whut.

https://www.theaa.com/driving-advice/safety/dutch-reach

Ik ken dus via via iemand die dus op een autodeur is geklapt met de fiets dankzij iemand die m zo open gooide, die kwam met dr gezicht op de punt van de deur en is nu blind aan een oog of mist m zelfs, dus ja ook uitstap techniek is best belangrijk...

liever een keer teveel kijken dan zoiets veroorzaken, ik kijk zelfs met auto op onze oprit nog veel te goed
Laatst bijgewerkt door Maddy_Paola op 24-06-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:10

oomens schreef:
Plop1997 schreef:

Dat is inderdaad heel vervelend voor werkgevers. Maar ja, je mag iemand niet weigeren om het feit dat diegene zwanger zou kunnen worden, dat heet geloof ik geslachtsdiscriminatie. Als je als werkgever dat risico wil vermijden, dan moet je er van de wet eerst een andere flutreden bij verzinnen waarom je mensen wel mag weigeren.

Ja het is echt ellendig. Hoorde het laatst nog van een vriendin die iemand moest inwerken bij haar oude baan. Persoon was zwanger en een week voor ze een contract kreeg kwam een collega er achter dat ze zwanger was en had dit tegen de baas verteld. Geen contract gekregen natuurlijk maar een banketstaaf excuus, houdoe en bedankt. -O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:14

oomens schreef:
Plop1997 schreef:

Dat had ie 4,5 jaar geleden toen hij mij aannam moeten bedenken hoor. Je kan verwachten dat een vrouw van halverwege de 20 ergens binnen 10 jaar een keer zwanger word. :Y)

Agh, mijn man en ik zeiden al. We gaan even op blote knietjes en excuseren dat we niet van te voren met hem overlegd hebben dat ik graag zwanger wilde worden. Dat we het nooooit meer zullen doen en voortaan eerst in 3voud zijn toestemming vragen.....
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 24-06-22 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:16

fleurtjeuh schreef:
Kookaburra schreef:
CBR en hun nieuwe maatregelen.
https://www.autoblog.nl/nieuws/opgelet- ... st-3351616

Maakt de lat voor mensen die al bang zijn om te zakken nóg hoger. Zoals voor mij -O- Voor onze doelgroep gaat het averechts werken.

Ach dat artikel is wel een beetje overdreven hoor.
Zwarte lijst, kom nou toch..

En ik snap niet waarom het de drempel horen zou maken?
Ja het wachten is poedersuiker, maar die tijd kan je goed gebruiken om uit te werken waarom het precies mis ging of waar je aan kan werken om de stress te verminderen zodat het de volgende keer wél gaat.

Omdat ik prima autorijd. Ik durf ook zo naar Amsterdam te rijden als ik mijn rijbewijs heb. Mijn instructeur durft zelfs zijn priveauto uit te lenen aan mij als ik mijn rijbewijs heb. En dat vertrouwt hij maar erg weinig mensen toe. Maar ik heb teveel stress heb rondom het wel/niet slagen tijdens het examenrijden. En die stress speelt mij parten. Ook tijdens een faalangstexamen. En dan wordt het niet slagen door alle maatregelen nóg vervelender... Dus wordt de stress nog groter -O-

Het is gewoon het meest rare examen ooit..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 12:30

Ik had hetzelfde, Kookaburra. Ik heb eerste twee reguliere examens gedaan, bij de eerste volkomen terecht dat ik gezakt was (ondanks dat het nog steeds door de toetsdruk kwam), bij de tweede was ik echt laaiend dat ze me had laten zakken.

Ik stond op een kruispunt, situatie: ik haaientanden, tegenligger haaientanden. Ik linksaf, hij rechtdoor en daarmee hij dus ook voorrang. Hij liet mij echter voor gaan. Na een tiental seconden oogcontact, groot licht knipperen en gebaren dat hij eerst mocht, ben ik voor gegaan.

Gezakt. Alleen daarop. De rest van het examen ging goed.

Ik was zó ongelooflijk boos daarna. Heb de daarna de derde keer ook voor een faalangstexamen gekozen, rijinstructeur bewust 'achtergelaten' op het CBR en ben met complimenten geslaagd..

Ik hoop voor jou dat de volgende keer ook raak is, het is gewoon banketstaaf.. de examinator bij het faalangstexamen vroeg mij ook letterlijk 'ben je bang om te rijden?' waarop ik letterlijk het antwoord gaf wat jij nu aangeeft: 'nee, ik rijd zo naar Amsterdam in mijn eentje. Liever gisteren dan vandaag.'