Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:34

Ailill dat klinkt bizar zeg!!

Dat mensen goed gaan op ruzie bij buren zeg.... Als mijn buren rzie hebben word ik daar alleen maar heel onrustig van en een naar gevoel van. Hoop geschreeuw en gebonk... Ik ben blij dat het tegenwoordig een stuk minder is, nadat de overbuurvrouw boos aan hun deur heeft gestaan dat ze met hun achterlijke ruzies niet zon klereherrie moesten maken omdat ze de volgende keer de politie zou bellen (dat had ik dan wel weer afgeluisterd :o)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:56

Amber_anne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Biecht, ik heb eens een (al open) enveloppe open gemaakt van mijn destijds huisgenoot. Het was een oproep voor een rechtszaak. Hij was verdachte. :')

Ik was de boze mensen, deurwaarders etc aan de deur zo zat dat ik wilde weten wat er speelde. :=

Oehh wat had die gedaan?

Stond er uiteindelijk niet bij. -O-

Ik gok zelf wanbetaling en/of diefstal. Hij is uiteindelijk door een deurwaarder uit huis gezet en heeft later nog in de bak gezeten.[/quote]

Dat is dan weer jammer -O-

Maar wat een drama

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:13

Dat ik zo bevooroordeeld ben dat ik niet in zee durf en mijn spullen bij mijn ligbed achter te laten omdat er een hele groep Oost-Europeanen naast me zit := En gisteren met Grieken daar geen last van had.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:18

Fitzroy schreef:
Dat ik zo bevooroordeeld ben dat ik niet in zee durf en mijn spullen bij mijn ligbed achter te laten omdat er een hele groep Oost-Europeanen naast me zit := En gisteren met Grieken daar geen last van had.

Ik ben dan weer zo wantrouwig dat ik mijn spullen gewoon nooit achter durf te laten :') ongeacht welke mensen er in de buurt zitten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:48

Ik durf mijn spullen ook nooit onbeheerd achter te laten. En als ik het doe dan graaf ik een kuil, en doe daar de tas in met helemaal onderin mijn spullen, de rest er bovenop. En dat dek ik af met een handdoek. En het liefst schuif ik het bedje er nog over. Of leg er een opblaasiets op.
Dan houd ik het in de gaten vanaf zee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:48

Sherivey schreef:
Fitzroy schreef:

Ik ben dan weer zo wantrouwig dat ik mijn spullen gewoon nooit achter durf te laten :') ongeacht welke mensen er in de buurt zitten.

Dit heb ik dus ook.
Ik vertrouw wat dat betreft niemand meer.
Of dat nu Jan, Ali of Tomasz is.

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 09:51

Mijn ervaring met Egmond en Bergen is dat je buren ook wel een oogje in het zeil houden, zeker als je meldt dat je alleen bent en even wilt zwemmen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:52

Urbanus schreef:
Mijn ervaring met Egmond en Bergen is dat je buren ook wel een oogje in het zeil houden, zeker als je meldt dat je alleen bent en even wilt zwemmen.

Maar volgens mij is dit geen Egmond of Bergen maar Griekenland.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 09:54

Ik zou dan even kennis maken ofzo?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:56

Urbanus schreef:
Ik zou dan even kennis maken ofzo?

Heey Tomasz/Ali, ik laat hier mijn iphone, mijn AirPods, portemonnee en sieraden achter. Zou jij er even op willen letten?
Zoiets?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 10:01

Ja? Ook als ik in Kroatië of Spanje ben vraag ik aan m'n buren of ze een oogje in het zeil willen houden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:03

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:08

Tancreda4 schreef:
Ailill dat klinkt bizar zeg!!

Dat mensen goed gaan op ruzie bij buren zeg.... Als mijn buren rzie hebben word ik daar alleen maar heel onrustig van en een naar gevoel van. Hoop geschreeuw en gebonk... Ik ben blij dat het tegenwoordig een stuk minder is, nadat de overbuurvrouw boos aan hun deur heeft gestaan dat ze met hun achterlijke ruzies niet zon klereherrie moesten maken omdat ze de volgende keer de politie zou bellen (dat had ik dan wel weer afgeluisterd :o)

Ligt er een beetje aan hoe en wat, wat mij betreft.
Ik heb wel een keer heel erg moeten lachen om onze vorige overburen.
Voor het verhaal, wij hebben beide een carpoort, dus alleen de voorste auto kan wegrijden. Zij hebben er net als wij 2 onder staan.

Ik was boodschappen uit aan het laden.
Ruzie, veel gescheld... man komt kwaad naar buiten stampen.
Drukt op de afstandbediening van de auto... gaat de achterste open :')
Man verbaasd kijken... stampt weer boos naar binnen en komt terug met de goede sleutel.
Het zag er zo stom uit dat ik inmiddels de slappe lach had en mij achter mijn kofferbakklep probeerde te verbergen.
Hij zag het en schoot toen ook heel erg in de lach.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:27

Gewoon die dingen niet meenemen. Ik laat meestal alleen een handdoek en een jurk achter

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:28

Suzanne F. schreef:
Maar volgens mij is dit geen Egmond of Bergen maar Griekenland.

Klopt en ik doe het altijd zo. Geen probleem. Nu zitten er aan alle kanten weer Grieken dus ben alweer 2 x in zee geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 10:29

Ik ga niet zonder telefoon en geld naar het strand :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:30

Ik ook niet. Anders kan ik toch niet bokken O:) en frappé bestellen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:34

Ok ik denk dat mijn biecht van vandaag is dat ik best wel basic op vakantie ga?

Ik ben volgens mij zelfs nog nooit naar een strand geweest waar ze überhaupt wat verkopen :+

En dan ga ik zwemmen, opdrogen in de zon en weer doorrr :):)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 10:35

Niet echt een spannende biecht. Of überhaupt een biecht _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:40

Fitzroy schreef:

Als Oost-Europeaan I'm officially triggered :Y)

In Oostblok kun je tenminste je fiets zonder slot voor de supermarkt neerzetten zonder dat die binnen 30 seconden een nieuwe eigenaar heeft :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:42

Ik heb ooit de politie gebeld omdat tegenover mijn studentenhuis illegale prostitutie was.

Er werd openduur bij ons studentenhuis wel 10 keer op een avond aangebeld, meerdere avonden, ik super bang want was alleen. En had een keer open gedaan en toen wilde een man echt binnen komen. Dus ik dacht eerst dat het dezelfde man was die aanbelde want hij werd redelijk agressief dat ik hem niet binnenliet, heb ‘m echt buiten geduwd. Ik onze buurjongens geappt na van 8 tot half 12 de bel om het half uur te horen, en die wisten wel wat er aan de hand was want die hadden al een aantal oost Europese vrouwen naar binnen zien gaan tegenover ons en een man die fout eruit zag met een dikke bak. Ik had rond 10 ook gekeken wat er nu eigenlijk voor de deur stond en zag ook mannen van ons naar tegenover lopen.
Allebei de politie gebeld, maar die hebben het eerst een week in de gaten gehouden.

Wij in diezelfde week burenborrel en er stond weer een man bij ons aan de deur. Wij schreeuwen dat ie tegenover moest zijn voor de prutsmutsen. Super schamend voor hem eigenlijk :')
Wij denken dat mensen ons adres kregen als foute adres.

Na een week een grote politie inval gehad. Wij nog gebeld erover door de politie en ze zeiden dat het idd illegale prostitutie was. En dat het goed was dat wij zo opgelet hebben en als het weer gebeurd we moeten bellen. Hierna stond het appartement weer te huur :')
Nu kan ik er wel om lachen maar ik was écht bang op en duur.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:45

Mijn biecht is dat ik net anwb langs heb laten komen om mijn koplamp te vervangen…
Ik weet zelf echt niet hoe dat moet en mijn man is van huis _O-

Tja werd vannacht staande gehouden door de politie en heb geen zin in een boete.. moet vanavond laat weer gaan werken dus moest toch gemaakt worden O:)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:51

Urbanus schreef:
Ik ga niet zonder telefoon en geld naar het strand :=

Ik heb een waterdicht telefoonhoesje, en een niet-elektrische autosleutel die ik in mijn zwembroek doe als ik alleen ben :D Ideaal, dan hoef ik geen waardevolle spullen achter te laten maar heb ik toch mijn telefoon bij me.
En met mijn telefoon kan ik pinnen. Een beetje losgeld durf ik nog wel achter te halen. Dat is vaak niet meer dan €5,00, als mensen daar blij van worden :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:04

Ik vind het heerlijk om mijn kerel te plagen!

Nu vergeet hij best snel iets, als ik het gewoon zeg. Maar zodra ik hem plaag, helemaal via de app, vergeet hij het dus helemaal niet meer.

Zo maak ik geregeld weddenschappen met hem, wie hij eerder belt. "De aannemer? Of de kapper? Waar zetten we op in?" En daardoor vergeet hij dus niet meer te bellen, sterker nog. Hij belt ze dan alle twee in één uur.

Hij ziet hier de humor echt van in. En hierdoor hebben we eigenlijk geen wrijving meer.

Maar deze vond ik ook te leuk om niet te delen!!

Of hij de stofzuiger van boven wil halen, want dat ding is loodzwaar, de trap is kttt, dus doe ik dat liever niet.
Hij heeft hem boven gebruikt, dus nu komt de vraag...
Wil je hem ook naar beneden brengen??

Komt ie.

'Henry roept mij de hele tijd van boven.
"Jitske... Ik wil naar beneden."

Maar als ik Henry laat vallen van boven naar beneden. Gaat ie straks dood.
Hebben we weer een crematie of begrafenis.
En dat zou ik zo sneu vinden.
Henry is tenslotte al drie jaar bij ons, en wil dat Henry nog veel langer zijn dienst kan doen bij ons...

Wil jij vanavond Henry naar beneden tillen?'

:')

Ik hou van hem... M'n kerel <3

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:06

oomens schreef:
Anders wacht je gewoon tot er een dolfijn aanbiedt om op uw gerief te passen.

_O- deze blijft leuk

Ik heb laatst nog mijn spullen onbeheerd achtergelaten op het strand. Had niet de indruk dat iemand iets ging jatten.

@ sureido heftig :oo