[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:26

Storm schreef:
Stel voor dat het mijn zoontje of dochtertje was die zou overlijden. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om het lijkje in het koude ruim te laten. Ik zou mijn kind bij me willen houden, op schoot, dicht tegen me aan. Geen probleem met lichaamssap of wat dan ook, niemand zou mijn kind bij me weg krijgen.

Dat kan toch ook niet als je in de lucht bent? Daarvoor moet je eerst geland zijn om in het ruim te komen.

Suliko

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:01

Maar stel ze is in een lijkzak gelegd en terug in de stoel gezet? Dat is toch al helemaal bizar? Maar anders krijg je inderdaad een heel gedoe met lichaamssappen. En daar kan je als familie misschien minder last van hebben of dat het niet uitmaakt, maar uit ervaring kan ik helaas zeggen dat het echt een walgelijke geur af geeft. Wij hebben een keer een hond in de auto gehad die al aan het overlijden was en leegliep van alle kanten… die geur is nooit meer helemaal uit de auto gekomen.
Maar ik kan me niet voorstellen hoe het is om naar je dode ouder te zitten die in een lijkzak zit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:23

Er is toch een speciale ruimte voor mensen die overlijden tijdens hun vlucht? En anders leggen ze in het gedeelte waar de crew kan slapen een lichaam neer. Dat is wat ik heb gelezen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:27

Vriendin van mij is stewardess, dus ik heb haar even gevraagd, maar ze zei idd dat er echt nergens extra plek is om dan maar even een lichaam te laten. Dat ze wel een verhaal gehoord had dat ze een overleden persoon op een van de toiletten gezet hadden, maar vervolgens al rigor mortis ingetreden tegen de tijd dat ze geland waren en toen was het ook dramatisch om die persoon van het toilet en uit het toilet hokje te krijgen…

Niet doodgaan in een vliegtuig dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:59

Staat genoteerd. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:28

fjordjes schreef:
Er is toch een speciale ruimte voor mensen die overlijden tijdens hun vlucht? En anders leggen ze in het gedeelte waar de crew kan slapen een lichaam neer. Dat is wat ik heb gelezen.

Als je in een klein vliegtuig zit (bijv. Een 737) dan is er geen slaapruimte voor de piloten, simpelweg omdat dat gaat om korte vluchten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:29

Dan landen ze toch op het eerstvolgende mogelijke vliegveld??

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:31

fjordjes schreef:

Ik was hier net wat over aan lezen en er stond dat er bij één maatschappij een soort plek voor was. Maar dat de meeste maatschappijen de personen terug op hun stoel zetten.

Ik weet ook niet of je een mens en hond kunt vergelijken. Ik vind een hond soms levend al stinken (sorry!). Maar het ligt ook erg aan de doodsoorzaak of je stinkt bij of vlak na overlijden, leerde ik uit dit topic. In het vliegtuig zal het vaak toch een hartprobleem zijn of iets soortgelijks.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:43

Singapore Airlines heeft speciale kasten voor lichamen in hun vliegtuig. Als je googled op singapore airlines dead body storage zie je ergens een foto er van.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 06:19

Ik denk dat het met die lichaamssappen wel meevalt. Wij hebben mijn oma in mei dood in bed aangetroffen, helaas lag ze er waarschijnlijk al een etmaal. Zij had alleen wat urine laten lopen en het stonk ook absoluut niet. Zag er gewoon nog prima uit. Ze had een paar lijkvlekken op haar lijf en haar vingers waren zwart.

Rigor mortis verdwijnt trouwens ook alweer vrij snel. Dus dan is 8 uur nog vrij kort, al lijkt het me wel een verschrikkelijk idee.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:49

Sanet schreef:
Vriendin van mij is stewardess, dus ik heb haar even gevraagd, maar ze zei idd dat er echt nergens extra plek is om dan maar even een lichaam te laten. Dat ze wel een verhaal gehoord had dat ze een overleden persoon op een van de toiletten gezet hadden, maar vervolgens al rigor mortis ingetreden tegen de tijd dat ze geland waren en toen was het ook dramatisch om die persoon van het toilet en uit het toilet hokje te krijgen…

Dat kan ik me zeker voorstellen dat het lastig is om dan nog iemand te verplaatsen. Dit baseer ik even op het overlijden van één van mijn pony's. Dacht dat het handig was om hem in de tuin in te laten slapen, maar wist niet dat dood en niet flexibel gewicht door een poortje krijgen zó zwaar en moeilijk zou zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:02

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:08

Je verzint het niet hé :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:15

:wow:
Dat is ook wel echt een hele sneue doodsoorzaak.

Ik kan me nog wel herinneren dat onze parasol (wat best een lomp en zwaar ding was) aan het strand in Frankrijk werd meegenomen door de wind en dat ging echt met een rotvaart! We rende er nog achteraan maar hij waaide zo de zee op/over (niet erin zegmaar :') ) en verdween voorbij de horizon. Ik kan me wel voorstellen dat dat ding iemand flink had kunnen verwonden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:25

Suliko schreef:
:wow:
Dat is ook wel echt een hele sneue doodsoorzaak.

Ik kan me nog wel herinneren dat onze parasol (wat best een lomp en zwaar ding was) aan het strand in Frankrijk werd meegenomen door de wind en dat ging echt met een rotvaart! We rende er nog achteraan maar hij waaide zo de zee op/over (niet erin zegmaar :') ) en verdween voorbij de horizon. Ik kan me wel voorstellen dat dat ding iemand flink had kunnen verwonden.

Idd ik ben er eens bijgewerkt dat die windschermen van aluminium en doek de lucht ingingen met een stevige vlaag en vervolgens op een kleine jongen zn voorhoofd landde, heel lelijk was dat stuk . En die had nog geluk

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:58

Shenavallie schreef:
Sanet schreef:

Dat kan ik me zeker voorstellen dat het lastig is om dan nog iemand te verplaatsen. Dit baseer ik even op het overlijden van één van mijn pony's. Dacht dat het handig was om hem in de tuin in te laten slapen, maar wist niet dat dood en niet flexibel gewicht door een poortje krijgen zó zwaar en moeilijk zou zijn.

Weet je gelijk waar de term "dood gewicht" vandaan komt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:02

Zelfs mensen met nog maar een gewicht van rond de 50 kilo zijn nog zwaar :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:02

_Reneee schreef:
Ik denk dat het met die lichaamssappen wel meevalt. Wij hebben mijn oma in mei dood in bed aangetroffen, helaas lag ze er waarschijnlijk al een etmaal. Zij had alleen wat urine laten lopen en het stonk ook absoluut niet. Zag er gewoon nog prima uit. Ze had een paar lijkvlekken op haar lijf en haar vingers waren zwart.

Rigor mortis verdwijnt trouwens ook alweer vrij snel. Dus dan is 8 uur nog vrij kort, al lijkt het me wel een verschrikkelijk idee.

Dan heb je wel mazzel gehad. Ik heb een tijd lang als overledenen verzorger gewerkt en ben regelmatig bij een gelijksoortig overlijden geweest als jouw oma en die lagen er toch niet zo florissant bij, onder de deken dan hè :r
Het zal ook schelen dat ze heeft gelegen, als je overeind zit doet de zwaartekracht zijn werk...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:38

Noisy schreef:

Weet je gelijk waar de term "dood gewicht" vandaan komt[/quote]
Ja, die was sowieso al bekend. :D Tijdens het sjorren en duwen om het te verslepen zei ik nog tegen mijn man dat ik ter plekke besloten had om geen (serie)moordenaar te worden. Veel te zwaar werk om een lijk te verstoppen. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:39

Onali schreef:
Zelfs mensen met nog maar een gewicht van rond de 50 kilo zijn nog zwaar :+

Dat wil ik best geloven!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:56

Noisy schreef:
_Reneee schreef:

Dan heb je wel mazzel gehad. Ik heb een tijd lang als overledenen verzorger gewerkt en ben regelmatig bij een gelijksoortig overlijden geweest als jouw oma en die lagen er toch niet zo florissant bij, onder de deken dan hè :r
Het zal ook schelen dat ze heeft gelegen, als je overeind zit doet de zwaartekracht zijn werk...

Doe je dat werk niet meer? Kan me een topic herinneren die je erover begonnen was en vroeg me al af waarom die jammerlijk stilgevallen was...
Hoe komt het dat je alsnog beslist hebt dat werk niet meer te willen doen?

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:14

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:23

Uitleg?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:40

Mummies in Indonesië worden na een tijd weer opgegraven en dan gaan ze ze mooi aankleden met kleding en accessoires. Foto’s zijn dode mensen, mummies, met kleding en zonnebrillen op.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:43

Oh dat.
Is al vaker besproken hier.
Waarschijnlijk het oude topic.