Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 10:02

CastaMickey schreef:
Mokken heb ik genoeg. Drink heel graag thee maar theegenwoordig kan ik er niet goed mee theegen :( Word meestal supermisselijk van thee, hebben meer mensen daar last van? Waarschijnlijk een overgevoeligheid voor theïne of tannine is mijn eigen diagnose..

Ik heb me er niet heel erg in verdiept maar er is ook thee zonder Theïne

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:08

Charaz schreef:
Voor de Blond liefhebbers hier, mag tweedehands ?

Als het om Blond gaat dan absoluut! :j
Dingen als tweedehands kleding of keukengerei liever niet i.v.m. lichte smetvrees.

Het chipjesprobleem heb ik nog niet eerder gehad met mijn servies. Er is weleens iets gevallen maar nooit iets beschadigd bij normaal gebruik.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:12

ynskek schreef:
CastaMickey schreef:
Mokken heb ik genoeg. Drink heel graag thee maar theegenwoordig kan ik er niet goed mee theegen :( Word meestal supermisselijk van thee, hebben meer mensen daar last van? Waarschijnlijk een overgevoeligheid voor theïne of tannine is mijn eigen diagnose..

Ik heb me er niet heel erg in verdiept maar er is ook thee zonder Theïne

Zelfde probleem helaas. Ik kan al misselijk worden van een glas (of slok) water op het verkeerde moment. Maar bij thee is het eigenlijk steevast hetzelfde, ook met allesvrije thee helaas.

M_D_H

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:38

Pfoe, dat is ellendig zeg (al moest ik wel lachen om theegenwoordig en theegen :') )
Ik denk dat als ik niet meer theegen thee kan, mijn wereld stopt... En de hel start voor de mensen om mij heen :=
Ik heb echt een enorm ochtendhumeur wat alleen verdwijnt door een kop thee :') _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:46

Jolien87 schreef:
Charaz schreef:

Als het om Blond gaat dan absoluut! :j
Dingen als tweedehands kleding of keukengerei liever niet i.v.m. lichte smetvrees.

Het chipjesprobleem heb ik nog niet eerder gehad met mijn servies. Er is weleens iets gevallen maar nooit iets beschadigd bij normaal gebruik.

Tweedehands mag zeker! Blond is echt heel duur namelijk, en aangezien ik al redelijk wat mokken heb, is dat ook geen item dat hoog op mijn verlanglijst staat :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:24

Blond voor mij ook niet. Vind het meeste niet echt geweldig en het gaat snel stuk.
Heb hier een paar items staan waarvan ik
ze wel graag wilde hebben,maar meer hoef ik ook niet ;)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:38

Charaz schreef:

Ja hoor, geen probleem.
Als ik geen thee meer kon drinken dan had ik toch een serieus probleem vrees ik, drink het de hele dag door. As we speak staat mijn favoriete Blond Amsterdam mok (de paarden mok, met ‘Eva’ op het oor) naast mij met gember-kurkuma thee <3

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:42

M_D_H schreef:
Pfoe, dat is ellendig zeg (al moest ik wel lachen om theegenwoordig en theegen :') )
Ik denk dat als ik niet meer theegen thee kan, mijn wereld stopt... En de hel start voor de mensen om mij heen :=
Ik heb echt een enorm ochtendhumeur wat alleen verdwijnt door een kop thee :') _O-

Ach, vergeleken met hoe het een halfjaar geleden was is het al extreem verbeterd, daar theeken ik voor hoor O:)
En soms als ik geluk heb kan ik ergens in de middag een hete kop thee wel aan. Alleen m'n vaste theetje in de ochtend is echt een no go geworden. Wie weet wordt het nog beehter!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:20

Tweedehands dingen zijn voor mij geen probleem! Alleen katten dingen zijn soms wat lastiger tweedehands ivm geurtjes die erin kunnen zitten (die ik niet ruik, maar mn katten wel)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:24

Tancreda4 schreef:
Tweedehands dingen zijn voor mij geen probleem! Alleen katten dingen zijn soms wat lastiger tweedehands ivm geurtjes die erin kunnen zitten (die ik niet ruik, maar mn katten wel)

Hier ook! Ik koop zelf altijd graag tweedehands, vooral boeken. Ik heb op bol.com een compleet verlanglijstje gemaakt met boeken die ik tzt op marktplaats of in de kringloop aan wil schaffen. Ik bedoel. 20 euro voor een boek.. :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:36

Als iemand tweedehands blond dingen van efteling of dierentuinen kan vinden: super leuk! Helaas heeft onze hond er een heleboel van tafel gezwiept :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:40

Roosch schreef:
Tancreda4 schreef:

Hier ook! Ik koop zelf altijd graag tweedehands, vooral boeken. Ik heb op bol.com een compleet verlanglijstje gemaakt met boeken die ik tzt op marktplaats of in de kringloop aan wil schaffen. Ik bedoel. 20 euro voor een boek.. :')

Hmm, ja, als je het zo bekijkt heb ik een klein fortuin hier in de kast staan en op zolder liggen :') _O-
Ik begin in eens te begrijpen waar zo'n groot deel van mijn salaris naar toe gaat :') _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:41

Ja, ik heb ook HEEL veel maar met nieuw kopen ben ik echt opgehouden een jaar of tien geleden. Mijn hemel..

Hou daarom van koopjes op marktplaats! Ik was alleen altijd de kluts kwijt wat ik allemaal wilde dus zo een lijstje is reuze handig. :')

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:43

Tweedehands vind ik geen probleem.

Servies hoef ik niet, ik laat te weinig servies kapot vallen.
Wierrook is ook een hele sterke flop vaak te indringend. Geurkaarsen daarin tegen hou ik van, voornamelijk warme winter geuren.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 12:43

Heb je ook een voorkeur qua schrijvers etc. Roosch of dat niet echt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:46

Ja, ik ben echt van de chicklit, Chantal van Gastel, Wendy Brokers, Lucinda Riley, Jill Mansell, Gaby Rasters dat soort dingen. :))
Kan mezelf echt helemaal verliezen een middagje dan. Ik lees ook echt BELACHELIJK snel. :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-21 12:49

en dan alleen in het Nederlands of ook in het engels?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:52

Ik heb een voorkeur voor Nederlands. Toevallig wel twee Engelse Jill Mansells uit zo een mini-bieb getoverd laatst, daar moet ik nog aan beginnen.

Binnenkort nog es een rondje kringloop cq marktplaats, ik hoop nog een vakantie te boeken ergens voor kerst. :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:54

Roosch schreef:
Ja, ik ben echt van de chicklit, Chantal van Gastel, Wendy Brokers, Lucinda Riley, Jill Mansell, Gaby Rasters dat soort dingen. :))
Kan mezelf echt helemaal verliezen een middagje dan. Ik lees ook echt BELACHELIJK snel. :')

Zo ken ik er nog een.... Ik verbaas me altijd hoe mensen dat doen. Met een weekendje weg gaan er bij diegene 3 boeken doorheen en bijj mij 3 hoofdstukken hahaha. Ik doe met gemak een x aantal maanden met een boek :')

Chickflicks vind ik ook heerlijk. Alle boekem van Cecelia Aharn heb ik al. Van Jill Mansell een paar. Ik lees het liefst Engels.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 12:56

geerte schreef:
Tweedehands vind ik geen probleem.

Servies hoef ik niet, ik laat te weinig servies kapot vallen.

Wierrook is ook een hele sterke flop vaak te indringend. Geurkaarsen daarin tegen hou ik van, voornamelijk warme winter geuren.

Tijd voor een griekse avond *\o/*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:00

Tweedehands is hier ook zeker geen probleem. Maar dan wel schoon en netjes.

Thrillers en Chicklits, I love it _/-\o_

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:02

En de wens is echte boeken en geen ebooks? Heb zelf veel op de ereader staan, ideaal bij met name vakanties, scheelt nogal wat kilo's bagage.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:02

Roosch schreef:

Ja dat is wel echt herkenbaar.
Nu doordat mijn hoofd nog zo'n ellende is moet ik echt een wekkertje zetten, anders heb ik zo het boek uit en dan dolt het nog allemaal na in mijn hoofd, niet handig.
Hierdoor doe ik nu langer met mijn boeken als normaal en ik merk dat ik daardoor minder plezier in het lezen heb helaas :(

Vroeger nam ik 2 boeken (en geen dunne boekjes) mee als ik naar school ging, voor in de trein (heen en terug) en voor op school voor tijdens de pauze, ik had maar een 1,5 uurtje reistijd enkele reis, al moet ik wel zeggen dat ik op een traject zat met standaard veel vertraging.
Dat was het moment dat ik besloot een e-reader te nemen.
Ik nam op vakantie ook altijd een weekend tas mee gevuld met boeken :+

Anyway, ik koop nog steeds nieuw, ik heb een kuchlichtelijkekuch vorm van smetvrees (tot grote hilariteit van mijn schoonfamilie schijnbaar, die er afgelopen weekend achter kwamen dat die kuchlichtelijkekuch vorm er zelfs voor zorgt dat ik rouw vlees snij met mes en vork voor het de pan in gaat, en dat ik gehakt kruid en daarna meng met een pollepel en dat ik gehaktballetjes maak met een ijsschep... en ik zie niet in waarom dat grappig is, of verbazingwekkend, want ik pak de vaatwasser ook niet in :r )
Dus hier komen geen gebruikte spullen in huis, tenzij ze van mijn ouders af komen (dan weet ik dat ze schoon zijn, en dan nog maak ik eerst alles schoon met dettol ) ik ben dus ook oprecht nooit in een kringloopwinkel geweest, zal vast schoon zijn, maar alleen al het idee dat er spullen van een ander in mijn huis staat, of dat ik boeken lees die van een ander af komen... Misschien heeft die persoon wel geniest in het boek, of zijn handen niet gewassen en zitten er allemaal bacillen aan :r
Of van die snotbolletjes van kinderen die in hun neus peuteren, daar dan bolletjes van maken en dat overal achterlaten :r

Oke goed, 2de hands is dus een ding voor mij :n :+

Ik lees qua boeken het liefst Nederlands, op mijn telefoon en op de e-reader staat voornamelijk Engels, maar met mijn e-reader ben ik niet meer gelukkig...
Mijn schoonzus zou er boeken op zetten, heeft een ongewenste update gedraaid, en sinds dien kan ik er niet meer mee omgaan, ik betwijfel ook of hij nu nog werkt.
Ik wil wel een nieuwe, maar dat is wel een beetje buiten budget :') _O-
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 19-10-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:03

Neonlight schreef:
En de wens is echte boeken en geen ebooks? Heb zelf veel op de ereader staan, ideaal bij met name vakanties, scheelt nogal wat kilo's bagage.

Ik vind een e-reader echt 10 keer niks.Dat echte papier blijft toch het lekkerst! :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 13:05

Lous schreef:
Neonlight schreef:

Ik vind een e-reader echt 10 keer niks.Dat echte papier blijft toch het lekkerst! :j

Maar het klopt wel, mijn voorkeur is ook een echt boek, maar voor vakanties en onderweg is een e-reader wel ideaal