Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:13

MarlindeRooz schreef:
Ik ga wel echt helemaal slecht als ze nog weer gaan bepalen om thuis te studeren. Kunnen ze echt niet maken maar eigenlijk ga ik er al wel vanuit. -O-

Ik zit precies in zo’n positie dat ik de groep ben die vanuit de uni als laatste pas weer er heen mag. %)

Hoezo kunnen ze het niet maken dat je thuis studeren moet maar wel dat je volledig thuis werken moet? Dat is voor veel mensen net zo geestdodend hoor. Ik werk sinds maar 2020 thuis en voorlopig is er geen uitzicht op naar kantoor mogen,

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:14

Waarom mag je nog niet naar kantoor Spenk? Wij mogen alweer een tijdje weer naar kantoor maar maximaal 50% van de tijd en op halve capaciteit dus ipv 20 mensen maximaal 10.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:16

Nou omdat er nog steeds een volledig thuiswerkadvies geldt :) die is maar héél kort ingetrokken geweest. Ik werk voor de overheid dus wij volgen die regels en dat betekent iedereen werkt thuis.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... basisregel

Werk thuis tenzij echt niet anders kan. En dat is voor mijn functie en voor heel veel andere collega's niet aan de orde ons werk kan thuis net als 90% van de kantoorbanen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:21

Spenk schreef:
Nou omdat er nog steeds een volledig thuiswerkadvies geldt :) die is maar héél kort ingetrokken geweest. Ik werk voor de overheid dus wij volgen die regels en dat betekent iedereen werkt thuis.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... basisregel

Werk thuis tenzij echt niet anders kan. En dat is voor mijn functie en voor heel veel andere collega's niet aan de orde ons werk kan thuis net als 90% van de kantoorbanen.

Oké, wij zijn semi overheid maar ben wel blij dat er niet zo streng mee wordt omgegaan. Na de versoepelingen mochten we toch weer af en toe naar kantoor. Ik ga nu 1 X in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:22

Tja als kabinet zegt thuiswerken kunnen wij moeilijk als overheid wel lekker naar kantoor gaan := als die het al niet doen waarom zouden bedrijven zich er dan wel aan houden .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:24

Het was toch al langer bekend dat kinderen ook besmet raakten van de delta variant? Ook hier in Nederland zijn er genoeg positief geteste kinderen.
De opgenomen personen gaat over minderjarigen, dat is in Florida onder de 21. Hoeveel onder de 12 staat niet vermeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:25

Hier geen overheid maar wij werken ook volledig thuis hoor. Buiten het persoonlijke contact draait de boel net zo hard of misschien wel harder door dan toen we op kantoor zaten.

Hier dus ook al 1,5 jaar thuis op extreme uitzonderingen na.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:29

SusanH schreef:
Shadow0 schreef:
Als mensen ooit ontdekken dat we al honderden jaren allerlei maatregelen treffen om allerlei besmettelijke ziektes te stoppen, worden ze vast heel boos := (Dus, niet verder vertellen!)

Alleen is het nooit zo vergaand geweest als nu. En je kunt je terecht afvragen of we ooit weer terug gaan naar de situatie van voor corona. Als je in landen als Israël ziet dat men dingen toch weer terug draait. Daar woont het grootste aantal gevaccineerden ter wereld. Ons is voorgespiegeld dat vaccinatie de uitweg zou zijn waardoor we terug naar normaal zouden kunnen. Maar het begint er steeds meer op te lijken dat dit niet zo is. Dat steeds meer mensen de kant van complot theorieën op gaan kan ik wel begrijpen.

Ik maak me daar wel zorgen om. Want de groep die het er niet meer mee eens is groeit. En daar zitten ook minder gematigde mensen tussen.

Volgens mij is het complete leven totaal anders dan 100 jaar terug. 100 jaar geleden was er amper elektra om maar wat te noemen. Ook een wat andere levensstandaard dan nu (en stukken minder mensen).

Hier zo nu en dan op kantoor, maar grotendeels thuis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:32

Spenk schreef:
Tja als kabinet zegt thuiswerken kunnen wij moeilijk als overheid wel lekker naar kantoor gaan := als die het al niet doen waarom zouden bedrijven zich er dan wel aan houden .

Het is ook een advies. Vorig jaar was het een norm toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:39

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:42

Dan vind ik het nog kwalijker dat het kabinet dit niet doet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:46

Bij online studeren zien wij wel een kloof ontstaan.
Ons bedrijf geeft bepaalde modulen bij een uni en wat vorig jaar erg opviel is dat er enorme uitschieters naar boven en naar onder zijn, het gemiddelde is verdwenen. Waarschijnlijk durven toch een hoop mensen online minder goed te vragen of vinden het moeilijk om het echt te snappen.
Dat is een schadelijk effect want dan selecteer je meer op goed om kunnen gaan met digitale media dan op de stof zelf.
Het is nog niet duidelijk hoe dat voorkomen kan worden. Bij klassikaal onderricht zie je namelijk veel directer aan iemands gezicht of het aangekomen is.
Dit is een kleine studierichting.
Voor studies die in grote hoorzalen plaatsvinden zal het waarschijnlijk juist weer amper een verschil te zien zijn gok ik. Daar is het kunnen terugspelen juist wellicht weer een voordeel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:58

Ik snap wel dat studeren online gewoon veel moeilijker is. Ik deed zelf een Spaanse cursus, klassikaal. Halverwege de tweede cursusreeks kwam corona. Online heb ik de lessen nog wel gevolgd, maar dat kostte mij enorm veel moeite. De interactie is anders, ook de scherpte. Gekke is dat thuiswerken dan wel weer wil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:25

Spenk schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ga wel echt helemaal slecht als ze nog weer gaan bepalen om thuis te studeren. Kunnen ze echt niet maken maar eigenlijk ga ik er al wel vanuit. -O-

Ik zit precies in zo’n positie dat ik de groep ben die vanuit de uni als laatste pas weer er heen mag. %)

Hoezo kunnen ze het niet maken dat je thuis studeren moet maar wel dat je volledig thuis werken moet? Dat is voor veel mensen net zo geestdodend hoor. Ik werk sinds maar 2020 thuis en voorlopig is er geen uitzicht op naar kantoor mogen,

Waar wordt dit aangehaald? Het is allebei vervelend.
Maar eerlijk: ik werk liever thuis waar ik gewoon voor betaald wordt i.p.v. dat ik constant thuis studeer en daarvoor moet betalen. De kwaliteit van het onderwijs is veel minder en als 50% van de opdrachten samenwerkingsopdrachten zijn.. Gaat ook niet super digitaal, medestudenten blijven gewoon weg en dan moet je alsnog 'samenwerken'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:39

Ik volg ook nog een opleiding en vindt dat net als thuiswerken prima te doen online maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:37

Rare vraag mss… ik ben nog niet gevaccineerd omdat het lichamelijk niet hoed genoeg gaat wb mijn ziekte dus ik ben heel voorzichtig
Vandaag maakte ik kennis met nieuwe staleigenaar en die man gaf me een hand en zonder nadenken deed ik t. Daarna dacht ik .. dommmm
Ik moest een paar keer mn haar wat in mn gezicht waaide opzij doen , verder daarna ontsmet
Is de kans op besmetting groot nu?
Klinkt superstom dit denk ik maar maak me wel zorgen vooral omdat mn arts zei als je het krijgt heb je ws een groot probleem

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:39

Denk dat je niet zo bang hoeft te zijn, wanneer je niet meteen je hand in je mond, ogen of neus hebt gestoken.
Wel opletten want wanneer die man dus handen schud is het de vraag of dat ook per ongeluk ging of dat hij zich niet aan de basisregels houd. En contact met je arts blijven houden zodat je wel geprikt kunt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:23

Spenk schreef:
Ik volg ook nog een opleiding en vindt dat net als thuiswerken prima te doen online maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk.

Ieder z’n omstandigheden is misschien beter uitgedrukt en daarnaast zal het natuurlijk ook nog per persoon verschillen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:46

Spenk schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik snap het best. Ik betaal 7000€ per jaar voor een studie en het niet mega tof vind als ik nog zelf een jaar thuis mag uitzoeken. Heb alles gehaald hoor, daar niet van. Maar je steekt meer op als je op school studeert en ook echt kan oefenen met de kennis. Ik ga niet alleen voor het diploma of de titel maar wil mezelf ook zo goed mogelijk ontwikkelen.
Ik hoop dus echt dat we gewoon colleges op school kunnen volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:21

Gewoon interesse maar wat mis je dan in oefenen met de kennis? Ik werk gewoon in groepjes waarmee je dan samen gaat oefenen. Dan wordt de grote groep opgedeeld in subgroepjes en ga je samen uit elkaar. Ik ervaar nu eigenlijk geen verschil daarin met de 2 HBO studies waar ik al een diploma voor gehaald heb op school. Maar dat kan natuurlijk ook per richting verschillen :D.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:25

Nah heel veel mensen kunnen gewoon minder goed leren vanaf een computer.
Het volgen van een online college met minimale interactie vraagt ook veel meer.
Natuurlijk zijn er mensen bij wie die stijl van leren wel past. Maar dat is voor heel veel mensen niet het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:28

Maargoed dat geldt natuurlijk ook voor mensen die thuiswerken en zijn behoorlijk wat mensen die het veel beter doen op een kantoor. Ik denk dat het roeien is met de riemen die er zijn :j en niet dat de ene categorie ''meer recht'' heeft dan de andere.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:29

Spenk schreef:
Maargoed dat geldt natuurlijk ook voor mensen die thuiswerken en zijn behoorlijk wat mensen die het veel beter doen op een kantoor. Ik denk dat het roeien is met de riemen die er zijn :j en niet dat de ene categorie ''meer recht'' heeft dan de andere.

Met als verschil dat je voor thuiswerken betaald wordt en voor thuis studeren moet betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:35

Maar dat maakt toch niet dat als het OMT het niet veilig genoeg acht dat dan alsnog de hogescholen en uni's maar volledig en zonder afstand open moeten?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:37

Spenk schreef:
Maar dat maakt toch niet dat als het OMT het niet veilig genoeg acht dat dan alsnog de hogescholen en uni's maar volledig en zonder afstand open moeten?

Een aantal Bokkers geeft aan graag weer college te volgen op de uni als dat kan. Niet dat ze het koste wat kost willen…