Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:11

Mijn bestelling is bij de verkeerde Homerr bezorgd, kan helaas niet zien welke want er zijn er hier 2 of 3. Ze zouden het alsnog naar het goede punt sturen maar duurt weer lekker lang dus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:48

tengeltje11 schreef:
Volgens mij gaat dit automatisch naar het dichtstbijzijnde pakjespunt, als je dit wil veranderen moet je dit doen voor je weer iets koopt, dan kan je klikken op de verzendoptie en een ander kiezen. Als het pakket aankomt, krijg je een bericht met adres waar het aangekomen is en volgens mij zie je het pakjespunt ook bij de opties in je profiel.

Het pakje heb ik inmiddels opgehaald bij het pakjespunt hier dicht in de buurt. Het was dus het goede punt. Moet ik dan ergens nog wat veranderen bij mijn instellingen ( en waar dan ? ), of gaan alle pakjes van alle verzenders daar dan automatisch heen ?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:24

Maris schreef:
tengeltje11 schreef:
Volgens mij gaat dit automatisch naar het dichtstbijzijnde pakjespunt, als je dit wil veranderen moet je dit doen voor je weer iets koopt, dan kan je klikken op de verzendoptie en een ander kiezen. Als het pakket aankomt, krijg je een bericht met adres waar het aangekomen is en volgens mij zie je het pakjespunt ook bij de opties in je profiel.

Het pakje heb ik inmiddels opgehaald bij het pakjespunt hier dicht in de buurt. Het was dus het goede punt. Moet ik dan ergens nog wat veranderen bij mijn instellingen ( en waar dan ? ), of gaan alle pakjes van alle verzenders daar dan automatisch heen ?

Als je iets koopt dan zie je dit. Als je op het pennetje naast "Toko en adresgegevens die ik rood heb gemaakt" klikt krijg je een kaart en kan je een ander punt kiezen, vergelijk ook even de verzendkosten van de verschillende punten want homer is soms 2.50 en iets anders kan zo 6 euro zijn. Maar ik kijk ook altijd wel naar hoeveel dagen het duurt.

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:33

Dank je wel :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 14:40

Met DHL en Mondial gaan de meeste pakjes supersnel de laatste 2 weken vind ik :)

Wat betreft een grove fout van verkoper, vind ik dat er gewoon een knop bij zou moeten komen voor "retour sturen op kosten van verkoper" en, zodat je dat via je Vinted account kan doen en niet ineens buiten Vinted om moet werken....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 20:25

Idd, want stel, verkoper stuurt echt iets die goed fout is, en houdt het been stijf, dan mag jij als koper de retourkosten betalen, dat zit fout, en als het dan iets van enkele euro’s is,laten mensen het erbij omdat terugsturen duurder is, en als je een geschil opent, kan je geen review meer geven, dus er zullen veel slechte reviews wegblijven omdat met eerst aangeeft niet tevreden te zijn en het er uiteindelijk bij maat omdat de retourkosten te hoog zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 08:35

Hoe duur is een retour?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:03

Tengeltje: precies :j

En dan nog, dan stuur je het retour. Buiten Vinted om. Dus duurder dan wanneer het via Vinted kan want ik kan zelf geen pakje voor 3 euro verzenden.... En het staat nergens geregistreerd op Vinted dat je het terugstuurt. En hoe moet de verkoper dan terugbetalen, ook buiten Vinted om? Moet je ook maar afwachten of ze dat doen want er zit geen Vinted omheen waar ze nog een beetje voorzichtig mee zijn vanwege reviews. Want qua review kan je er dan ook niks mee want het duurt te lang allemaal en Vinted heeft het dan allang afgehandeld....

Hier dus ook de ervaring dat als je iets krijgt dat een compleet andere maat is of waar ineens een gat in zit, dat je het dan maar laat want je bent sowieso de sjaak...

Op die manier kunnen mensen gewoon lekker slecht spul verkopen want het heeft toch geen consequenties voor ze. Je zou verkopers gewoon moeten straffen met:

1] geen geld ontvangen
2] retourkosten betalen

Zodat de koper dan hooguit voor Jan Doedel het pakje opgehaald en weggebracht heeft, maar in ieder geval niet betaald heeft voor dat foute artikel.

En ik vind trouwens ook dat er een terugbetaal-knop zou moeten zijn, zodat verkoper een bedrag terug kan storten als iets niet overeenkomt met de omschrijving. Zodat je samen af kan spreken dat je dan een korting krijgt of dat je zegt van ik stort je geld terug, hou het maar dan hoef ik geen retourkosten er nog bovenop te betalen. Zoiets.

Ik vind het echt heel raar dat Vinted zegt kopers te beschermen terwijl ze in het echt eigenlijk volledig hun handen er vanaf trekken wat het retourneren betreft. Bij van die dingetjes van een paar euro is zelf retourneren gewoon te duur.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:22

Maar klopt het dan niet wat er in de voorwaarden staat? Dat Vinted erbij komt als je er niet uit komt met de verkoper? En hebben jullie dit nou vaak?

In welke prijsklasse kopen jullie?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 09:51

Je mag retouren als iets kapot, anders,… is, maar de koper betaalt dan zelf voor de retour. Stel ik kocht als Belg iets in Nederland of Frankrijk, kom je echt in de buurt van 10 euro retourkosten. Niet niets natuurlijk om zelf te gaan ophoesten….

Hier is het heel verschillend. Ik kan een truitje van 3 euro kopen, maar ook een jas van 70 euro.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:00

Als je overeen komt iets retour te sturen geeft Vinted het geld niet vrij aan verkoper. Als jij het terug stuurt heb jij bewijs dat je het opgestuurd hebt, als tracking aangeeft dat het aangekomen is is dat goed geloof ik.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:28

Tuurlijk, maar jij, als koper, staat in voor de retourkosten en dat vind ik scheef, want voor een truitje van 8 euro, gaat niemand 10 euro verzending neerleggen en een neg review kan je dan niet meer geven en de slechte verkoper komt ermee weg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:36

Dat is het hem. Bij veel artikelen komt het er praktisch gezien op neer dat je retourkosten (van buiten Vinted om verzenden) zo'n beetje net zo hoog zijn als wat je voor je complete aankoop betaald hebt....

En dan moet je dus nog maar afwachten of de verkoper je retourkosten vergoed....die heeft daar natuurlijk ook geen zin in, want in principe staat (meen ik) in de regels van Vinted dat de kosten voor het retour sturen voor de koper zijn -O-

Dat is natuurlijk prima in het geval dat de koper niet goed opgelet heeft, daar moet de verkoper dan niet de dupe van worden :)

Maar als de verkoper dus iets stuurt dat niet overeenkomt met de omschrijving (of met een onvermeld gat ofzo) dan is het best wel zuur want dan zit je als koper met iets dat je anders nooit gekocht zou hebben en je kan eigenlijk geen kant op want terugsturen is te duur... en geld terug krijgen ligt ook niet erg voor de hand omdat er dus gewoon de knoppen ontbreken om een andere prijs overeen te komen / op kosten van 1 van beide partijen een retourverzending aan te maken.

Ik koop in verschillende prijsklasses maar heb nu 1 keer gehad dat wantjes enkele maten kleiner waren dan vermeld. Daar had ik dus helemaal niks aan. Een keer een shirtje met gaatjes die niet vermeld waren. En een keer een broekje met een gat. En die stond ook nog zo op de foto een beetje geplooid dat je het gat niet kon zien èn ik had nog heel specifiek gevraagd of er geen beschadigingen waren!

Dan baal je toch best wel dat je eigenlijk niks kan -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 15:31

Ja dat snap ik, dat is zuur. Ook wel het risico van tweedehands misschien maar dan slaat die kopersbescherming dus alleen op het aankomen van het product.

Lastig verhaal want ik heb op mp wel eens een dure gebreide trui verkocht en de koper stuurde een foto dat er een gat in zat. Die wilde dus een deel van haar geld terug.

Ik heb de trui echt geïnspecteerd voordat ik hem verkocht dus daar ging ik niet mee akkoord. Ik wil maar zeggen, er zitten aan beide kanten haken en ogen.

Ik koop alleen bepaalde merken op Vinted en altijd nieuw met of zonder kaartjes want bij de conditie 'goed' weet je al niet of de verkoper dezelfde norm hanteert als jij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:34

Ja precies, het gaat puur om het arriveren van een pakje.

Bij alles dat niet nieuw met kaartje is, vraag ik sowieso door of er gebruikssporen zijn en of ze even willen kijken of er niet ergens een gaatje zit. Een onopvallend vlekje een keer bij iets dat ik echt graag wil maar niet te vinden is, vind ik niet zo'n ramp in dat geval, maar gaatjes daar baal ik wel stevig van.....

Trouwens wat betreft een trui: ik had dat een keer met een wollen truitje, super leuk regenboog kleuren ding, nog twijfel van zal ik het wel verkopen weet je wel ;) Nagekeken, foto's gemaakt, verkocht. Koper was er blij mee.

Stuurde nog een verdrietig berichtje dat haar kind het voor elkaar had gekregen om na 1 keer dragen thuis te komen van school met een gaatje op de mouw....ik dacht ook NEEEE wat zonde! Maar ze had een dag later nog eens naar de verkoop foto gekeken en berichtte dat het wel leek of het gaatje daar ook zichtbaar was? Was wel lastig te zien, maar wel toevallig precies daar een piepklein "schaduwvlekje" in de trui.

Ik nog foto's doorgezocht waarin die kleine die trui droeg en verdraaid!! Daar zag ik dat mini-vlekje toch ook! Precies op die plek.... dus blijkbaar zat er echt een gaatje....dat ik niet heb gezien bij het nakijken van de trui (ik snap nog steeds niet hoe ik dat nou gemist kan hebben....) en de koper ook niet had gezien bij het nakijken na ontvangst.

Maar daarom maak ik altijd foto's van alle kanten, dat is altijd wel fijn als er achteraf toch iets gemeld wordt :j

Maargoed, in mijn aankopen waarbij er iets niet goed was, waren de verkopers het er mee eens dat het hun fout was. En dan was de reactie "stuur het maar terug" maarja zij wilden dat dan ook niet betalen natuurlijk, die verzendkosten naar het buitenland zijn veel te hoog :n

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 20:30

Maar zelfs bij ‘nieuw zonder kaartje’ heb je geen garantie, al meermaals iets in die categorie gekocht die echt overduidelijk wel gedragen was, en dan een reactie krijgen a la ‘ ja, maar wat had je gedacht dan voor die prijs?’ Sorry, slaat nergens op, al zat echt nieuwe dingen voor een prikje gekocht die duidelijk ook nieuw waren, zet het dan als ‘heel goed’ en iedereen tevreden. Zoiets snap ik nooit goed…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:13

Wat ik verkoop is ook effectief erg weinig tot niet gedragen maar ik voel me dan alsnog bezwaard om dat aan te vinken :') Want ja, iets wat 2-3x gedragen is, is dat echt nog heel goed of gewoon goed?
Bij schoenen vind ik dat best makkelijker, je maakt foto's van de zolen, de binnen-en buitenkant en daaraan kan je dat goed zien. Bij kledij ligt dat toch moeilijker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:39

Als je in plaats van "nieuw met kaartje" krijgt "gedragen met kaartje" dan lijkt dat me een goede reden om terug te willen sturen :j En dan zou het fijn zijn als dat wat makkelijker ging en je niet als koper de kosten-knauw krijgt maar dat de verkoper op de eigen blaren gaat zitten :)

Of iets nog heel goed is of gewoon goed is niet afhankelijk van hoe vaak je het draagt, maar van hoe het er uitziet, lijkt mij :)
Die kleine van ons speelt bvb. nogal graag op zijn knieën op het schoolplein.... dat is echt funest voor schoenen -O-

Dan krijg je dus de situatie dat je op dag 1 schoenen nieuw uit de doos haalt en aantrekt naar school.
Op dag 2 zijn de klittenbandjes al lelijk beschadigd. Weer 2 dagen later beginnen de neuzen erg lelijk te worden. En letterlijk na een week alleen naar school aantrekken, zien ze er uit alsof ze door een heel gezin afgeragd zijn.... de gaten er aan alle kanten in :oo

Dermate dat ik de juf gewoon een berichtje heb gestuurd van "Joh als je schrikt van zijn schoenen: die zijn een week geleden nieuw uit de doos gekomen maar...." zodat dalijk niet Veilig Thuis op de stoep staat omdat dat kind geen fatsoenlijk schoeisel krijgt :=

Ik zou dit soort "maar een paar dagen gedragen" niet graag kopen hoor :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:15

tengeltje11 schreef:
Maar zelfs bij ‘nieuw zonder kaartje’ heb je geen garantie, al meermaals iets in die categorie gekocht die echt overduidelijk wel gedragen was, en dan een reactie krijgen a la ‘ ja, maar wat had je gedacht dan voor die prijs?’ Sorry, slaat nergens op, al zat echt nieuwe dingen voor een prikje gekocht die duidelijk ook nieuw waren, zet het dan als ‘heel goed’ en iedereen tevreden. Zoiets snap ik nooit goed…

Als je garantie wilt moet je lekker in de winkel kopen, dat is gewoon zo.

Maar ik heb tot nu toe altijd veel geluk gehad met m'n aankopen. En Vinted met mij want er komen weer leuke collecties aan dus ik gooi er weer een hoop moois op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:19

Hier gaat het meeste gelukkig ook prima, en het is super fijn dat Vinted er is +:)+

Alleen tja sommige dingen zouden wat beter kunnen.
En goede, eerlijke omschrijvingen door verkopers (en anders zèlf op de blaren zitten) zijn er daar 1 van.

Hier vorige week nog een heel aantal pakjes weggebracht, en gisteren nog een bundel voor 100 euro verkocht, dat gaat lekker!

Helaas daarnaast ook nog een Homerr pakje....ben benieuwd hoe lang dat gaat duren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:08

Mama en ik liepen een tijd terug door de stad en kwamen een relatief jonge meid tegen. Uit de jas en haar trui van een beet duur merk kwamen de prijskaartjes piepen. Ofwel gejat ofwel online aangekocht en dan zullen die zo terug gestuurd worden. Of verkocht op vinted.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:16

Of misschien vergeten, gebeurt mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:16

pmarena schreef:
Hier gaat het meeste gelukkig ook prima, en het is super fijn dat Vinted er is +:)+

Alleen tja sommige dingen zouden wat beter kunnen.
En goede, eerlijke omschrijvingen door verkopers (en anders zèlf op de blaren zitten) zijn er daar 1 van.

Hier vorige week nog een heel aantal pakjes weggebracht, en gisteren nog een bundel voor 100 euro verkocht, dat gaat lekker!

Helaas daarnaast ook nog een Homerr pakje....ben benieuwd hoe lang dat gaat duren....

Inderdaad, een eerlijke omschrijving. Ik heb nu ook wat toe gekregen. Nou, dat is al zo verwassen en verkleurd dat ik blij ben dat het een pyjama is. Anders ging het zo de kledingcontainer is. Ik zou zoiets niet meer te koop durven zetten. Anderen dus wel. Pakketje zou retour moeten naar Frankrijk. Die kost is het gewoon niet waard. Het was geen groot pakket, dus terug sturen kost mij meer dan het maar gewoon te houden.

Ik vind het zonde. Ik denk nu zelfs sterk dat de verkoopfoto's een filter hebben gekregen om het er nog mooi te laten uitzien.

Varekaj: Ik stond zaterdag op een gelegenheid ook nog een kaartje weg te knippen nadat ik mij constant afvroeg wat er zo jeukte. Vergeten :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:17

Mja, zo heb ik ook jaren geleden een bundeltje kinderkleding ontvangen via KrijgDeKleertjes en daar waren de kaartjes wel af, was ook goed gedragen, maar dan zaten die plastic "stokjes" er nog aan waar de labeltjes aan vast zitten weet je wel. Zowel broeken als shirts, maatje peuter.... Zo'n kind moet daar toch last van gehad hebben... :=

Ik vind het op Vinted trouwens ook wel mooi wanneer er in een advertentie staat "nooit gedragen" terwijl er dan foto's bij staan waarop het kledingstuk aangetrokken voor de spiegel gefotografeerd is :))

Moestuin: Verwassen vind ik wel een lastige. Van bvb. die Zweedse eco merken kinderkleding kunnen er best snel verwassen uitzien, maar dan is er nog steeds veel animo voor :j Zonde om weg te gooien dan denk ik zo :) En eerlijk gezegd raak je er zo aan gewend dat het er snel zo uitziet, dat ik me kan voorstellen dat mensen dat vergeten specifiek te vermelden.... omdat het toch soort van normaal is dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:21

Oh nee, het is kleding van Disney :) Geen hip eco merk of dergelijke. Je ziet gewoon dat het echt flink gedragen is geweest en al heel vaak is gewassen.