Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:23

Bij ons doen ze maar wat met prijzen. Voerbakken van de action die daar 99 cent waren. Koste bij de kringloop 2.50...

Jas die nieuw even duur was bij het goed. Ze hebben daar de 'bij nina' hoek. Verdwijnt de betere mode naar... zetten ze een 1 voor de prijs, is het direct 10 euro duurder. En dan is het niet altijd kwaliteit dar je koopt. Vaak genoeg C&A of primark kleding.

Heb je 2 precies dezelfde speeltjes in de handen. De een 1.00 euro, de ander 2.95.

En ga zo maar door. Dus het bekende sticker eraf en ander erop is helaas vaste prik bij hetgoed in Emmen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:07

Door de hogere prijzen kom ik ook minder in de kringloop de laatste maanden.

Ik vind tegenwoordig vaker bij een rommelmarkt of een kofferbakmarkt leuke dingen nog voor leuke prijsjes.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:26

Ik ben dit weekend naar een aantal kringlopen geweest en alles was zwaar teleurstellend. Zou graag wat oude meubels willen. Maar het is voornamelijk afgeragde Ikea troep of een crea bea die overal krijtverf op moet kwakken :+

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 06:44

Ik vind het Goed ook vaak belachelijk duur voor een kringloopwinkel. Daar zag ik gisteren een jurkje voor bijna 40 euro, t-shirts en andere spullen van de Action waar meer voor gevraagd werd dan de nieuwprijs.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 07:48

Het Goed is hier ook altijd flink aan de prijs. Dat terwijl de meeste spullen gewoon gratis worden gebracht. Je hebt natuurlijk bepaalde kosten maar iets voor meer of dezelfde prijs in de winkel verkopen is gewoon te zot voor woorden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 07:57

Bij ons is het Goed al een tijdje weg omdat het niet winstgevend was.
Is nu Rataplan geworden maar ook die is niet echt goedkoop te noemen.

Ik zag bij het Goed ooit eens van die lacktafeltjes van de Ikea voor €9.00 terwijl ze nieuw goedkoper zijn.

Keurig gemeld maar ze bleven voor die prijs staan.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:40

Wat een leuk topic. En ik moet echt nog beter gaan kijken.

Deze heb ik laatst gekocht. Wilde graag een oude stoel als deco op de slaapkamer. Kostte 20 euro. Vond ik wat aan de dure kant, maar zag dat ze op marktplaats voor meer werden aangeboden. En ach, heb ook wel eens iets gekocht wat echt spot goedkoop was. Trekt weer recht :P

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:49

Leuk stoeltje! Dit soort meubels had mijn oma staan. Toen het huis leeg moest wilde de kringloop het niet eens hebben. Is allemaal naar de vuilstort gegaan. Zonde eigenlijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:00

De kringloop in Groesbeek is echt de moeite waard.Niet duur,kom er wel elke week.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:20

Suzanne F. schreef:
Leuk stoeltje! Dit soort meubels had mijn oma staan. Toen het huis leeg moest wilde de kringloop het niet eens hebben. Is allemaal naar de vuilstort gegaan. Zonde eigenlijk.

Zonde... series als Bridgerton maken dit toch wel weer erg hip. Zij het met een andere kleur...

Echt heel gaaf PrizTwir! Prachtige vloer ook! Doet me er aan denken dat ik nodig weer wat moet doen met mijn stoelen :D

Is de kringloop niet duurder geworden omdat het ook erg hip is? Waar ik heen ga zie ik nauwelijks minima lopen, ja dan moet ik al naar Mamamini in Groningen gaan, maar die ontwijk ik ook omdat er allemaal van die gelamineerde oliebol staat. Hetzelfde met kringlopen die van een sociale werkplaats zijn, staat vaak niet veel soeps. :n
Een kringloop draait veelal ook op vrijwilligers, ik betwijfel of die allemaal even bekend zijn met de trendgevoeligheid van spullen en de werkelijke waarde. Hier zie je veel van die winkeltjes aan huis ontstaan, daar begrijpen ze doorgaans beter de waarde, alleen zie je daar ook de betere spullen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:24

Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend:
- bananendoos vol met houten treinbaan 18 euro
- pocketreeks de fantastische vijf en eerste jeugfboek van de grijze jager, 10 cent per boek!
- vaasje met groen blad erop 3 euro
- grote vaas, is getekend handwerk, met Franse lelie, 6.5 euro
- klein blauw vaasje met afsluitdop, 20 cent
- 2 glazen appelschaaltjes (ik heb er al 4), blauwe glazen bokaal, beige bloempot en lichtblauwe vaas, allemaal 1 euro per stuk
- klein glazen flesje zonder dop 10 cent
- houten schaal 0.25 euro

Totaal 33.65 euro

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:22

Ik had gisteren een zeer magere vangst: 2 boeken. Maar eentje lijkt me wel een pareltje, ik probeer later nog een foto te posten.

Mijn mama was super blij haha. Voor we vertrokken, keek ze hier naar de snoepjes-toren voor de poezen, en zei ze "zoiets moet je broer ook hebben voor zijn Sia!"
Jullie raden het al - we kwamen exact dezelfde tegen in de kringloop voor maar 3 euro *\o/*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:21

Afbeelding
Deze vaas <3

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:39

Nou ik had dus voor 99 cent deze leuke walrus gekocht (ja, die van het Dolfinarium!) maar de vorige eigenaar had op de éne slagtand PAPA en op de ándere SAHEL geschreven met ik-weet-in-godsnaam-niet-wat-dat-nou-voor-PEN-was want wat ik ook probeerde, de letters BLEVEN! Na een namiddagje zwoegen om de letters weg te halen (ook met schuurmiddel, haha bleef gewoon staan hoor die letters....) dan maar het onwaarschijnlijke: slagtanden eraf. Nu is het een walrus zonder tandjes. Tja. Sorry.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:46

Nachtje in bleekwater( chloor) had hem weer een prodent-smile gegeven..
Zou het proberen en ze er dan weer aan naaien.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:26

Nielojram schreef:
Nachtje in bleekwater( chloor) had hem weer een prodent-smile gegeven..
Zou het proberen en ze er dan weer aan naaien.

Klinkt raar maar dat hebben we niet :(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:36

Ook de huishoudelijke dienst niet waar je woont?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:37

Britta31 schreef:
Ook de huishoudelijke dienst niet waar je woont?

Sorry nee. |(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 09:41

En op je werk?Of iemand waar je op bezoek gaat?Pas dan wel op met je kleding dat het niet spat,de vlekken gaan er nooit meer uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:57

Ik heb een heel oud (40 jaar) boekje gevonden over buitenrijden met je paard. En daarin staat dat als je gaat zwemmen met je paard dat je als ruiter ook moet kunnen zwemmen, haha. Geweldig. Ook staan er fatsoensnormen in als pas een bak betreden als je toestemming gevraagd EN gekregen hebt.
Totaal niet nuttig dat boekje, maar oh zo grappig.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:48

germie schreef:
Ik heb een heel oud (40 jaar) boekje gevonden over buitenrijden met je paard. En daarin staat dat als je gaat zwemmen met je paard dat je als ruiter ook moet kunnen zwemmen, haha. Geweldig. Ook staan er fatsoensnormen in als pas een bak betreden als je toestemming gevraagd EN gekregen hebt.

Zo heb ik een oud boek over het houden van vogels, speciaal over voer en bouw van je voliere. Gaat best diep op het onderwerp in. Nu is er heel vele verandert in de kennis... zoals het bouwen van je Asbest muurtjes... Ik moest zo hard lachen in de winkel dat hij wel mee moest!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 18:55

Ik was vandaag even langs de kringloop geweest. Hadden ze een embleem van een cavalerie eenheid. Nou die wilde ik wel! Prijs stond niet heel duidelijk erop, ik dacht 95 cent. Bij de kassa bleek ie 9.50 euro te zijn :oo Dit vond ik echt bizar. Is verder geen speciale eenheid of een heel oud embleem ofzo. Dus die heb ik toch niet meegenomen:=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:42

Benfan schreef:
germie schreef:

Zo heb ik een oud boek over het houden van vogels, speciaal over voer en bouw van je voliere. Gaat best diep op het onderwerp in. Nu is er heel vele verandert in de kennis... zoals het bouwen van je Asbest muurtjes... Ik moest zo hard lachen in de winkel dat hij wel mee moest!

Ja, asbest, haha. Dat was vroeger normaal. Maar inderdaad niet echt meer van deze tijd.

Het Goed heeft hier ook afgedaan, is echt veel te duur en het maakt niet uit of je in Groningen of Assen of waar dan ook naar het Goed gaat, het is gewoon te duur. Helaas.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spelletje gekocht, nog even uitzoeken hoe het werkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:57

Wow dat is echt al heel oud!