Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:38

Shadow0 schreef:
Lenaatje: ik weet het, maar ik zou zoveel liever willen dat men dan herrie maakt om duidelijk te maken dat het echt niet kan. Heel veel kan doorgaan omdat mensen eindeloos goedbedoelend zijn en er 'toch maar wat van proberen te maken.'
Met de beste intenties, maar het maakt ook heel veel ruimte voor het volhouden van slecht beleid.

Die herrie is vorig jaar wel gemaakt hoor :+
Of het uit de verf kwam was een tweede. Blijkbaar zeurde we toen alleen om salaris... wat het hele punt van de stakingen niet was :')

En heel eerlijk. Nu vind ik de zorg voor leerlingen te belangrijk om daar werk van te maken. En daarbij veel van mijn collega’s.
Even voor de duidelijkheid ik woon en werk in een gebied waar Corona gelukkig nog steeds minimaal aanwezig is. Ik geloof echt wel ik het heel strikt zijn op milde klachten effect gaat hebben. En ja dat vraagt nu al extra van het personeel. Waarbij wij orde houden voor de docent die verkouden thuis zit, de groepjes bij het verwerken aanstuurt etc.
Vergeet ook niet dat er wel echt ruimte is voor uitzonderingen. Dit juist voor collega’s en leerlingen uit een risicogroep (of familie uit )

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:10

Veel besmettingen weer, 754.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:11

Bloodymary schreef:
Veel besmettingen weer, 754.

Er staat bij dat er gister een storing was en een deel van de besmettingen van gisteren vandaag zijn meegenomen
Staat op coronadashboard

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:23

Eigenlijk zeggen die besmettingen me steeds minder.
Wel de opgenomen mensen, die zijn echt ziek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:42

Gelukkig nog steeds voor het grootste gedeelte in de categorie 15 tot 40jarigen dus de groep die meestal zonder problemen doorheen fiets. Ik ben nog steeds voorzichtig en met mij blijkbaar meerdere risicogroepen .

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 04:13

ik ben gelukkig negatief.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:00

Ik word morgen getest. Collega van mij vandaag. Moeten beide naar Wageningen (en wonen in regio Nijmegen). Ik ben benieuwd, hoop dat de uitslag een beetje vlot binnen is. Op de website stond 2-3 dagen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:56

Precies. Je kunt de Corona goed vergelijken met een waar zwaarder griep. Om de zoveel tijd komt die voor.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:22

Behalve dan dat je er vaak chronisch klachten aan over houdt door blijvende beschadigingen.... juist de jongere mensen die het gehad hebben hoor ik hierover.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:43

Tuurlijk. Behalve alle vitale mensen die eraan onderdoor gaan. Of van een zware griep lig je ook 5 maanden aan de beademing

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:36

Ik vindt het geen vergelijking met griep. Natuurlijk als het lichte klachten zijn zonder pijn op de borst en benauwd snap ik dat mensen het met een griep vergelijken. Nu kan je bij elke flinke griep ook longproblemen krijgen. Ik had ze ook een aantal jaar terug en wel aan over gehouden dat mijn neus altijd dicht zit en van de laatste keer ergere titinus door een ontsteking... Dus ook de normale griep moet je ook af en toe wel serieus mee omgaan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:50

Bij influenza is het hoogt uitzonderlijk als een 70-minner er zo ziek van wordt dat hij/zij op de IC belandt, bij COVID bleek dat toch wat anders...

tienus63 schreef:
Wauw astorga!

Een prestatie van formaat en een opsteker en motivatie om handprotocol goed vol te houden.
Chapeau voor jullie afdeling.

Wat lief van je! Beetje een late reactie van mij en ik postte het echt niet om naar complimentjes te vissen, maar ik waardeer je reactie echt.

En als ik dan toch mijn achterstand hier inloop:
lenaa_tje schreef:
Astorga schreef:
Hoe denk je dat dat in een ziekenhuis gaat, qua werkdruk niet de meest gunstige werkplek. Maar het moet en het moet zorgvuldig, dus doe je het. Ik desinfecteer mijn handen soms wel 10x per uur en uiteindelijk went je huid daar echt aan. Fijne handcreme mee en smeren in de pauze werkt ook.
Het fijnste spul vind ik trouwens Sterilium (mocht je wat beters willen voorstellen op school), maar door leveringsproblemen hebben we maandenlang vage alternatieven gehad.

Dat zeg ik niet maar jou setting is wel heel anders dan 32 leerlingen in 1 ruimte :)
Die van jou op een bepaalde manier wat verwachten en waar groepsdynamiek, mimiek, houding etc. Heel belangrijk zijn.

Gelukkig niet zoveel mensen in één ruimte, maar wel op één afdeling, waarbij er mensen liggen met infecties (sommigen met resistente waarvoor isolatie) en er mensen liggen met een sterk verminderde afweer. Ook een interessante combinatie.

Overigens vind ik het gewone leven ook nog steeds ingewikkeld voelen hoor. Een congres met zorgmedewerkers waar ik achteraf toch liever niet heen gegaan was omdat er niet altijd voldoende afstand was, een lesje buitensporten waarbij iemand vertelt net terug te zijn uit oranje gebied, een uitvaartbijeenkomst waarbij afstand houden moeilijk is. Overal kom je nog zo veel dilemma's tegen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:51

Blussem schreef:
Precies. Je kunt de Corona goed vergelijken met een waar zwaarder griep. Om de zoveel tijd komt die voor.

Volgens mij ben je uit op aandacht
Al heel lang
Sneu

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:53

tokedri schreef:
Blussem schreef:

Al heel lang
Sneu

:o en toch krijgt ze het ... steeds weer.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:59

juval schreef:
tokedri schreef:
Al heel lang
Sneu

:o en toch krijgt ze het ... steeds weer.

Is toch juist goed dat er af en toe een knuppel in het hoenderhok gegooid wordt. Anders komen we nooit bij Coronatopic #5 :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:06

Ik moest wel even hardop lachen toen ik vandaag las dat de Kanadese gezondheids top regering mevrouw gezegd had dat je bij sex het beste een masker kan dragen :+

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:08

_O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:10

Sizzle schreef:
Ik moest wel even hardop lachen toen ik vandaag las dat de Kanadese gezondheids top regering mevrouw gezegd had dat je bij sex het beste een masker kan dragen :+

Er bestaan zelfs een soort mondkapjes voor om de geslachtsdelen. Daarover worden hier in Nederland zelfs de kinderen al jaren voorgelicht.
Kennen ze die in Zwitserland niet?

Overigens ook een prima methode om in de toekomst de druk op het onderwijs te verlagen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:11

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:22

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:29

Sizzle schreef:

Bij bepaalde standjes helemaal niet nodig joh :=

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:26

Google maar op coronasutra. De keuze is reuze!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 21:37

SusanH schreef:
Sizzle schreef:

Bij bepaalde standjes helemaal niet nodig joh :=

Je bedoelt die waarbij je 1,5m afstand kan houden? :o?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:23

Ook vandaag weer dik boven de 700 positieve gevallen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:31

bigone schreef:
Ook vandaag weer dik boven de 700 positieve gevallen.

Niet best!