Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:47

elnienjo schreef:
Katja schreef:
https://nos.nl/artikel/2335949-vakantie ... elijk.html
Dit is wel goed nieuws voor vakantie binnen een groot deel van Europa.

Tis maar hoe je 't bekijkt natuurlijk. Voor mensen die geboekt hebben maar niet durven is het waarschijnlijk geld kwijt nu.

Dat idd. Ik vind het balen. Ik zie het niet zitten om met 30 man in 1 woning te zitten en weinig anders te kunnen... Dus wilde graag annuleren. Maar kost nu geld (off nou ja, annuleren kan niet dus gewoon kwijt)

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:52

Voor de bokkers die geïnteresseerd zijn: De expositie van George Stubbs is nog in het Mauritshuis

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:02

purny schreef:
Voor de bokkers die geïnteresseerd zijn: De expositie van George Stubbs is nog in het Mauritshuis

Kaartjes en tijdslot zijn al in the pocket :):)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:13

Mooi dat er vanaf 15 juni weer grenzen op groen gaan voor toerisme maar dat is uiteraard ook afhankelijk van het aantal besmettingen. Hopelijk gooit de demonstratie van gisteren op de dam geen roet in het eten voor de Nederlandse vakantiegangers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:13

Hilli schreef:
purny schreef:

Ik wil ook nog even voor de 15e gaan

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:15

vilheide schreef:
Mooi dat er vanaf 15 juni weer grenzen op groen gaan voor toerisme maar dat is uiteraard ook afhankelijk van het aantal besmettingen. Hopelijk gooit de demonstratie van gisteren op de dam geen roet in het eten voor de Nederlandse vakantiegangers.

Niet alleen in Nederland maar door heel Europa heen. Hier in Frankrijk in 3 plaatsen grote demonstraties. Je zou toch zeggen dat mensen intelligenter zijn dan dat maar niet dus...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 20:32

Hilli schreef:
purny schreef:

Die wil ik ook nog zien. Was leuk geweest als ik daar vanuit mijn donderdagkantoor naartoe had kunnen lopen, maar dan had ik maar gewoon eerder moeten zijn. :))

Voor 15 juni ga ik niet redden. Ik kijk in augustus wel, fijn dat-ie een eind verlengd is!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:36

De Stubbs wil ik ook graag heen. Alleen kijken hoe ik er kom. Ik heb geen auto en met de trein naar een museum is niet echt handig nog. Ook voor mijn vakantie geldt dat probleem. Huisje in Nederland was in december al geboekt, maar gebaseerd op de fiets mee in de trein. Maar ja we zien de komende weken wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 21:53

Normaal gesproken zou ik ook met de trein naar hartje Den Haag gaan. Nu maar ergens bij een station parkeren en een OV-fiets regelen. Ben niet zo'n fan van duur parkeren in de stad. Maar goed, ik heb iig een auto.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:12

Lastig daffieduck, volgens mij mag je fiets momenteel uberhaupt niet meer in de trein, maar dat zou wel balen zijn van je vakantie.

Blij dat de grenzen open lijken te gaan, dit geeft hoop voor een weekje Oostenrijk in augustus! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:32

Pfff nou,..ik weet nu nog niets(Griekenland). Nou ja...we wachten maar weer een stukje verder. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:35

Rutte is duidelijk:
Citaat:
De premier is heel duidelijk dat de overheid geen Nederlanders gaat terughalen die in een vakantieland in de problemen zijn gekomen vanwege een plotselinge corona-uitbraak. "Dat gaan we niet doen. Als je in een land bent en het land floept op oranje, dan moet je zien hoe je terugkomt."

Het is je eigen risico als je iets boekt en afreist. Het leven is risico nemen. En hij is Frits Bom niet :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:36

Wat ben je weer heerlijk positief elnienjo!

Zo'n land gaat echt niet in een keer op oranje wanneer daar duizenden NLers zitten. Daar komen echt wel waarschuwingen voor.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:39

sureido schreef:

Zo'n land gaat echt niet in een keer op oranje wanneer daar duizenden NLers zitten. Daar komen echt wel waarschuwingen voor.

Waarom zouden ze dat niet doen? Ze gaan je echt niet rustig een week de tijd geven om terug te komen wanneer er een hele grote uitbraak is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:40

Voor Canada medio september ziet het er somber uit :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:42

September Tajikistan kunnen we vergeten. Op naar plan B (oost Europa).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:43

Destination schreef:
sureido schreef:

Waarom zouden ze dat niet doen? Ze gaan je echt niet rustig een week de tijd geven om terug te komen wanneer er een hele grote uitbraak is.

Maar je ziet zoiets toch zelf al aankomen? Wij gaan een weekje naar Mallorca. Ik kan me niet voorstellen dat ze opeens van de een op de andere dag Mallorca als oranje bestempelen, als daar opeens weer veel besmettingen komen een aantal dagen op rij dan ga je toch niet?

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:46

Nou ik wil zelf het risico niet nemen naar Mallorca, ‘veilig’ of niet.. maar ik baal wel dat het naar grote waarschijnlijkheid niet word geannuleerd (vertrek 6 juli). Dus ik ga maar eens kijken naar omboeken..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:50

sureido schreef:

Rutte was daarover héél duidelijk: een land waar een uitbraak is kan een stad, regio of zelfs het hele land op slot gooien en dan zit je vast en Nederland gaat je niet repatrieeren.
We zitten midden in een pandemie, dus als je toch wil reizen dan neem je bewust het risico om ofwel je geld kwijt te zijn ofwel vast te komen zitten of thuis 2 weken in thuisquarantaine te moeten.
Ik vond dat Rutte dat onderwerp goed duidelijk maakte.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:52

sureido schreef:
Maar je ziet zoiets toch zelf al aankomen? Wij gaan een weekje naar Mallorca. Ik kan me niet voorstellen dat ze opeens van de een op de andere dag Mallorca als oranje bestempelen, als daar opeens weer veel besmettingen komen een aantal dagen op rij dan ga je toch niet?

Maar het kan zomaar opeens omslaan terwijl je daar bent, dat hebben we in februari ook gezien hoe snel landen in lockdown kunnen gaan. Nu wéten we dat het kan gebeuren, dus nu kun je voor jezelf inschatten welk risico je bereid bent te lopen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:55

sureido schreef:

En heb je een uitbraak in een nachtclub en gaat alles weer ineens op slot. Of heb je een glazen bol dat jij het aan ziet komen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:57

Of je hotel gaat op slot en dan zit je daar weken opgesloten op je balkonnetje.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:02

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Rutte was daarover héél duidelijk: een land waar een uitbraak is kan een stad, regio of zelfs het hele land op slot gooien en dan zit je vast en Nederland gaat je niet repatrieeren.
We zitten midden in een pandemie, dus als je toch wil reizen dan neem je bewust het risico om ofwel je geld kwijt te zijn ofwel vast te komen zitten of thuis 2 weken in thuisquarantaine te moeten.
Ik vond dat Rutte dat onderwerp goed duidelijk maakte.

Dat vond ik juist ook, alle lof daarvoor. Wij en de toeristen die op dat moment in een ander land waren, kregen toch ook geen waarschuwing met “over een week krijgen we een intelligente lockdown en kan je niet meer terugvliegen?”

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:21

Ach ik mag toch geen 2 weken in quarantaine. Ziekenhuispersoneel moet altijd werken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 20:25

Ik moet tot 1 september in ieder geval vanuit huis werken. Dus in de praktijk veranderd er niet veel als ik daarna in quarantaine moet. :')