Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik vind het wel prima zo, lekker de hele dag met uitzicht op de konijnen werken. Tussendoor even buiten spelen en in de zon zitten met m‘n koffie. Dan nog even met paard wandelen en ik vergeet helemaal dat het eigenlijk geen soort vakantie is.
Als het nog even duurt vind ik dat stiekum niet zo erg
_San87_ schreef:Duhelo schreef:Goh, anderszijds heb ik er ook voor gekozen om in een relatie met iemand te gaan, maar stel dat we echt langere tijd, 24/7, constant bij elkaar zouden moeten zijn op een paar m², dan zou ik mij die keuze ook nog eens herafvragen hoor.
Gelukkig kunnen we beide nog een deel werken en kunnen we elk het huis eens ontsnappen met de hond (en ik een paar uur naar de paarden.)![]()
He wat vervelend relativerend weer van je.
Vriend en ik zitten nu een halve week 24/7 samen, maar dat gaat nog best goed. Gelukkig.
capopjekop schreef:Dat hun afweersysteem anders is dan bij volwassenen dat vond ik logisch klinken. Daardoor zouden ze veel minder vatbaar zijn. Maar dat ze het niet kunnen verspreiden of heel minimaal dat vind ik lastiger te vatten
Ayasha schreef:als ze weten op welke toegangspoort het virus zich nesteld (gezien ze weten dat kinderen er minder van hebben.) dan weten ze toch ook hoe ze een vaccin moeten maken of zelfs een geneesmiddel lijkt me. Dan blokkeer je die receptoren voor zolang als het virus kan overleven zonder receptor om op te nestelen.
Hilli schreef:capopjekop schreef:Dat hun afweersysteem anders is dan bij volwassenen dat vond ik logisch klinken. Daardoor zouden ze veel minder vatbaar zijn. Maar dat ze het niet kunnen verspreiden of heel minimaal dat vind ik lastiger te vatten
Heel simpel: het virus heeft een toegangspoort (receptor) nodig om cellen binnen te dringen en daar te vermeerderen. Dat kan een virus namelijk niet zelf. Als kinderen vanwege hun leeftijd de receptor niet of maar beperkt hebben, hebben ze minder cellen waar het virus binnendringt en scheiden ze uiteindelijk ook minder virusdeeltjes uit.
Edit: en hoe dit alles precies werkt, komen we de komende jaren wel achter.
Citaat:The Tribe is set in a post-apocalyptic city in which all adults have been killed as the result of an unknown virus.
_San87_ schreef:Ik denk niet dat t zo simpel is, eigenlijk.
Hilli schreef:Ayasha schreef:als ze weten op welke toegangspoort het virus zich nesteld (gezien ze weten dat kinderen er minder van hebben.) dan weten ze toch ook hoe ze een vaccin moeten maken of zelfs een geneesmiddel lijkt me. Dan blokkeer je die receptoren voor zolang als het virus kan overleven zonder receptor om op te nestelen.
Dan neem je impliciet ook aan dat die receptor geen andere functie heeft voor het menselijk lichaam.
Ayasha schreef:_San87_ schreef:Ik denk niet dat t zo simpel is, eigenlijk.
Dan kunnen ze dus ook niet stellen dat kinderen het niet kunnen verspreiden.
En dat bewijst ook het feit dat er baby's met covid-19 zijn en een 12jarige in het ziekenhuis ligt er mee.
Maar geef dan wel gewoon correcte info zodat er geen moeders met vijf jung door de supermarkt kachelt.