[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:57

Ik zie ook best veel tere zieltjes opeens toch harder aangepakt worden. Blijkbaar werkt de methode minder goed als ze het zelf de hele dag moeten doen.. Hopelijk blijft het wel bij wat ze nu doen want het kan ook te gek

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:02

Ik vind het heerlijk om 24/7 samen thuis te zijn <3
Ben gek op mijn vriend en vind dat ik hem al te weinig zie als ik 40 uur werk.
Beetje jammer dat ik nu thuis zit vanwege de oververmoeidheid :/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:37

Ik vind het wel prima zo, lekker de hele dag met uitzicht op de konijnen werken. Tussendoor even buiten spelen en in de zon zitten met m‘n koffie. Dan nog even met paard wandelen en ik vergeet helemaal dat het eigenlijk geen soort vakantie is.
Als het nog even duurt vind ik dat stiekum niet zo erg :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:26

Nog een maand met de kinderen :( :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:59

Sizzle schreef:
Ik vind het wel prima zo, lekker de hele dag met uitzicht op de konijnen werken. Tussendoor even buiten spelen en in de zon zitten met m‘n koffie. Dan nog even met paard wandelen en ik vergeet helemaal dat het eigenlijk geen soort vakantie is.
Als het nog even duurt vind ik dat stiekum niet zo erg :o

Ik wel ;(. Ik wil heel graag aan het werk, maar vind niks omdat sollicitatiestop :').

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 00:18

Britta31 schreef:
Nog een maand met de kinderen :( :+

Je hebt ze zelf zo afgebakken. Kom op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:50

_San87_ schreef:
Duhelo schreef:
Goh, anderszijds heb ik er ook voor gekozen om in een relatie met iemand te gaan, maar stel dat we echt langere tijd, 24/7, constant bij elkaar zouden moeten zijn op een paar m², dan zou ik mij die keuze ook nog eens herafvragen hoor.
Gelukkig kunnen we beide nog een deel werken en kunnen we elk het huis eens ontsnappen met de hond (en ik een paar uur naar de paarden.)
:D :+

He wat vervelend relativerend weer van je :P.

Vriend en ik zitten nu een halve week 24/7 samen, maar dat gaat nog best goed. Gelukkig :=.

_O- Mijn man en ik hebben een gelijkaardig "probleem" en hier beginnen we het af en toe toch te merken hoor. :=
Hij is normaal veel weg en veel sociale contacten dus die loopt tegen de muren op nu natuurlijk.

Hij is bovendien ook erg angstig. :(:) Dat vind ik wel sneu voor hem, want ik kan die bezorgdheid niet wegnemen. :(:)
Inmiddels is er een 12 jarige met Covid19 en baby's, dus dat kinderen immuun zijn blijkt toch niet helemaal waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:09

Ik snap de gedachte dat kinderen immuun zouden zijn, of het virus niet verspreiden sowieso vanaf het begin al niet.
Kinderen zijn toch ook mensen? (Toch)??

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:12

Dat hun afweersysteem anders is dan bij volwassenen dat vond ik logisch klinken. Daardoor zouden ze veel minder vatbaar zijn. Maar dat ze het niet kunnen verspreiden of heel minimaal dat vind ik lastiger te vatten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:20

Biologisch gezien snap ik het ook niet helemaal, maar ik kan me wel voorstellen dat het psychologisch gezien voor kinderen beter is om (al dan niet op gepaste afstand) buiten te komen en met elkaar contact te hebben. Ik denk het kiezen tussen twee kwaden is en dat de fysieke nadelen van SARS-Cov-2/Covid-2019/Coronavirus niet opwegen tegen de psychologische nadelen van binnen opgesloten zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:21

brokjes schreef:
Kinderen zijn toch ook mensen? (Toch)??

Daar zijn de meningen over verdeeld :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:34

Soms zijn het ook duivels.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:53

capopjekop schreef:
Dat hun afweersysteem anders is dan bij volwassenen dat vond ik logisch klinken. Daardoor zouden ze veel minder vatbaar zijn. Maar dat ze het niet kunnen verspreiden of heel minimaal dat vind ik lastiger te vatten

Heel simpel: het virus heeft een toegangspoort (receptor) nodig om cellen binnen te dringen en daar te vermeerderen. Dat kan een virus namelijk niet zelf. Als kinderen vanwege hun leeftijd de receptor niet of maar beperkt hebben, hebben ze minder cellen waar het virus binnendringt en scheiden ze uiteindelijk ook minder virusdeeltjes uit.

Edit: en hoe dit alles precies werkt, komen we de komende jaren wel achter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:59

als ze weten op welke toegangspoort het virus zich nesteld (gezien ze weten dat kinderen er minder van hebben.) dan weten ze toch ook hoe ze een vaccin moeten maken of zelfs een geneesmiddel lijkt me. Dan blokkeer je die receptoren voor zolang als het virus kan overleven zonder receptor om op te nestelen. :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:01

Ik denk niet dat t zo simpel is, eigenlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:02

Waarom heb jij een smurf bij je naam :))?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:02

Vriend en ik zijn thuis aan het werk, allebei op een andere etage en ook andere tijden. Hij begint namelijk al om half zeven. :z

Ik ben echt zo blij dat we niet in hetzelfde kamertje of samen aan de keukentafel moeten werken. Nu hebben we in ieder geval de ruimte en is de huiskamer gewoon de huiskamer ipv nog 4 weken een werkplek.

Het valt mij tot nu toe nog heel erg mee. We hebben er nog geen ruzie over gehad of zo en in de pauze gaan we gezellig samen naar buiten. *\o/*

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:25

Ayasha schreef:
als ze weten op welke toegangspoort het virus zich nesteld (gezien ze weten dat kinderen er minder van hebben.) dan weten ze toch ook hoe ze een vaccin moeten maken of zelfs een geneesmiddel lijkt me. Dan blokkeer je die receptoren voor zolang als het virus kan overleven zonder receptor om op te nestelen. :?

Dan neem je impliciet ook aan dat die receptor geen andere functie heeft voor het menselijk lichaam.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:28

Hilli schreef:
capopjekop schreef:

Heel simpel: het virus heeft een toegangspoort (receptor) nodig om cellen binnen te dringen en daar te vermeerderen. Dat kan een virus namelijk niet zelf. Als kinderen vanwege hun leeftijd de receptor niet of maar beperkt hebben, hebben ze minder cellen waar het virus binnendringt en scheiden ze uiteindelijk ook minder virusdeeltjes uit.

Edit: en hoe dit alles precies werkt, komen we de komende jaren wel achter.

Weet ik eindelijk hoe de serie The Tribe tot stand is gekomen.
Die was zijn tijd vooruit :))

Citaat:
The Tribe is set in a post-apocalyptic city in which all adults have been killed as the result of an unknown virus.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:36

_San87_ schreef:
Waarom heb jij een smurf bij je naam :))?

Zal met 1 april te maken hebben gehad. Zie meer bokkers ermee. Maar wat en hoe? Dat is mij volledig ontschoten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:38

_San87_ schreef:

Dan kunnen ze dus ook niet stellen dat kinderen het niet kunnen verspreiden. :)
En dat bewijst ook het feit dat er baby's met covid-19 zijn en een 12jarige in het ziekenhuis ligt er mee. :)

Maar geef dan wel gewoon correcte info zodat er geen moeders met vijf jung door de supermarkt kachelt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:40

Hilli schreef:
Ayasha schreef:

Dan neem je impliciet ook aan dat die receptor geen andere functie heeft voor het menselijk lichaam.

Geen die de kinderen ernstig lijkt te beperken indien je er minder van hebt blijkbaar. Dus ik gok dat die receptor tijdelijk uit schakelen minder nadelige gevolgen heeft dan de longen tijdelijk laten uit schakelen door Covid-19.
Ik neem zoveel medicatie die heus niet alleen maar voordelen heeft (integendeel zelfs.) maar waarvan de voordelen opwegen tegen de nadelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:47

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Dan kunnen ze dus ook niet stellen dat kinderen het niet kunnen verspreiden. :)
En dat bewijst ook het feit dat er baby's met covid-19 zijn en een 12jarige in het ziekenhuis ligt er mee. :)

Maar geef dan wel gewoon correcte info zodat er geen moeders met vijf jung door de supermarkt kachelt.

Dat stellen ze ook niet. Ze stellen dat kinderen een minimale rol spelen in de verspreiding.

En er is ook nooit gezegd dat kinderen/baby's niet ziek kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:57

Ik twijfel om na 19/4 terug naar 30u te gaan ipv fulltime. Het verdient leuk (extra sparen is altijd welkom) en ik ben bezig met iets waar ik me goed bij voel. Het geeft voldoening.
Echter is het ook best confronterend en mentaal niet zo makkelijk om altijd weer ingezet te worden als "gatenvuller". Ik vang namelijk alle "gaten" op die in het rooster vallen van collega's die ziek worden, of binnenkort mss van dienst gaan wisselen.

Maar mijn grootste knelpunt? Mijn vriend. Die kan er enkel uit voor boodschappen en een rondje wandelen in het dorp. Hij fietst nu 2x/week: 1x alleen en 1x met een vriend. We hebben geen tuin en zowat alle vrienden werken nog van thuis uit.
Kortom: hij heeft bitter weinig sociale contacten en buiten komt hij nog minder. Hij sprak gisteren uit dat het huis een gevangenis is geworden en dat hij er ook zo over begint te dromen.
Na de crisis zal hij terug moeten gaan werken en dat is wss ook alweer 6-8 weken... in een soort lockdown. Want hij zit die hele periode op zee.

Dus ik zou dan meer thuis zijn zodat hij iig niet alleen zit, maar anderzijds voelt het ook een beetje als mijn collega's in de steek laten.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:05

Afbeelding

Die dame van de reactie zou ook in dit topic passen.