Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:56

DoretteK schreef:
Oh nee ik heb wel gezegd dat ik haar tegemoet wil komen mocht het op niets uitdraaien, inderdaad in de vorm van 50/50. Maar pas na dat ik een reactie op de claim heb := Mocht ik meer van de claim terug krijgen, dan krijgt de koper dat natuurlijk ook terug. Maar vandaar mijn vraag hier wat ik van die claim kan verwachten :D

Dan alles de koper blijft doorzeuren om nu al haar geld terug te krijgen, zou ik voorstellen haar de helft van het bedrag terug te storten en dat het dan ook meteen volledig afgehandeld is, wil ze het volledige bedrag terug ze geduld moet hebben.
Wel zou ik haar de correspondentie met dhl toezenden, zodat ze wel goed op de hoogte is en weet dat jij er wel daadwerkelijk mee bezig bent.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:35

DoretteK schreef:
Hi allemaal! Niet perse een raar verhaal, maar ik heb via Marktplaats skeelers verkocht en verzonden met DHL. Echter is het pakket kwijt geraakt. Na lang zeuren heb ik eindelijk contact gehad met DHL en ze hebben een onderzoek hiervoor opgestart. Na vijf werkdagen antwoord dat het pakket toch echt kwijt is en dat ik een claim kan indienen. Dat weer gedaan vorige week en moet daar weer binnen vijf werkdagen antwoord op krijgen.

Ik houd de koper netjes op de hoogte als er updates zijn of als ik iets hoor. Nu stuurde ze vorige week dat ze het allemaal te lang vind duren (pakket is 8 april vestuurd) en dat ze graag gewoon haar geld terug wil. Maar ik wacht zelf liever de claim af, gezien ik mijn product kwijt ben en dan ook mijn geld.

Ze heeft zelf voor verzenden met DHL gekozen. Heeft er iemand ervaringen met claims? Hoe groot is de kans dat dit vergoed gaat worden? Ik vind het allemaal lastig, gezien er niet echt regels voor zijn voor zulke dingen. Wel vond ik op internet dat als de koper voor verzenden kiest, het risico voor verzenden dan bij de koper ligt. Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik ook weer niet...

Ik zou vooral haar geruststellen. Zet je eens in haar plaats: zij is geld kwijt en heeft nog niks toegeleverd gekregen. Eigenlijk zit zij al in de situatie die jij voor jezelf vreest (skeelers én geld kwijt).
Ik zou de communicatie met haar dus enorm open, eerlijk en begripvol opstellen. Dat je ervan baalt dat het pakket kwijt is en dat je zeker wel het geld wilt terugstorten moest de koop uiteindelijk echt niet doorgaan, maar dat je liever ook eerst de communicatie van DHL zelf afwacht. Verder zou ik ook vaak communiceren, iedere update van DHL, alles wat jij naar DHL stuurt,... met haar delen. Niet dat er een week overgaat voor ze iets van je hoort.

Ik zou haar nu niet voor een ultimatum stellen zoals Gooiske het voorstelt. Zij is op dit moment de meest benadeelde partij. Als ik koper was en ik was én mijn geld kwijt én ik had nog geen skeelers en de verkoper komt op dat moment met "ofwel krijg je nu de helft terug en dan is het klaar ofwel wacht je nog en krijg je alles terug", oeh, dat zou bij mij echt niet in goede aarde vallen.

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:17

Thanks allemaal! Ik heb (naar mijn weten) altijd eerlijk gecommuniceerd. Ik stuur inderdaad elke update van DHL door, maar daar gaat nu een tijdje over heen omdat ik op die claim wacht. Ze zeurt verder ook niet, het was één berichtje dat ze graag haar geld terug wilde. Daarna heb ik netjes uitgelegd dat ik liever wacht op reactie van de claim, en dat dit binnen vijf werkdagen weer afgehandeld moet zijn. Geen reactie daar verder op gehad, maar wel gisteren een berichtje of ik al meer wist. Maar ook daar weer netjes op geantwoord dat ik nog niets heb gehoord.

Maar ik denk dat we er wel gewoon netjes uit gaan komen :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:57

Hier net zoiets gehad bij postnl met een pakketje van 100,- ook nooit terug gevonden, en de post doet er niks mee helaas. (Ze hebben het pakket naar bol gestuurd, terwijl het particulier verstuurd was, enkel wel in een bol doos. Niet meer te traceren) ook 50/50 met verkoopster gedaan. Balen, maar vooral superslecht van postnl.
Hoop voor je dat dhl wat betere service heeft en dat t weer terecht komt!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:15

Ik doe duurdere dingen altijd verzekerd versturen maar als de koper het anders wil dat zeg ik duidelijk dat het haar keus is en dus haar verantwoordelijkheid.

Bij mij is er 1x een pakketje twv 25 euro kwijtgeraakt bij Bpost. Omdat de koopster het op een bepaalde manier verzonden wilde hebben en ook duidelijk in onze berichten stond dat het dan haar verantwoordelijkheid was, heb ik er gelukkig nooit last mee gehad. Natuurlijk wel voor haar een onderzoek laten instellen en regelmatig contact gezocht met Bpost maar pakketje was weg en uiteindelijk heeft de koopster alleen haar verzendkosten terug gekregen van Bpost.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:09

Ik zet vanaf nu het bieden op standaard uit. Word er inmiddels moe van hoeveel mensen een bod doen, waarbij ik gelijk reageer en ze vervolgens niks meer van zich laten horen, waarom bied je dan? ^)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:08

Ik had een prachtig setje van zadeldek, oornetje en 4x bandages. Wel een fotoshoot en een ritje mee gedaan maar is daarna in de kast blijven liggen en ook nog niet gewassen, want niet echt vies.
Ik bood het op MP aan voor iets meer dan 2/3 van de nieuwprijs en heb dat er ook voor gekregen.
Koper wilde het wel gewassen ontvangen (had in de advertentie aangegeven dat het ongewassen was, maar dat het in overleg na betaling gewassen kon worden), dus heb gewacht tot ze betaald had en het daarna in de wasmachine gedaan op delicaat programma, ik was wel even bang dat het dekje en/of oornetje zou krimpen, het sierkoord los zou gaan etc. Gelukkig is het goed gegaan en hangt het nu te drogen.

Ik zou het zelf dus ongewassen willen ontvangen (in het geval dat het net als dit set maar 1x gedragen is) en het zelf willen wassen, ik was dus verbaasd dat koper het gewassen wilde hebben.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:46

Niet iedereen mag/wil het thuis in de wasmachine elders doen kost toch weer geld.

Nu zal jou dekje mooi zijn geweest op de foto's. Maar zie wel eens van die best vieze dekjes, dan denk ik ik altijd, dat je die zo te koop aanbied? Ik zou dat dus nooit doen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:15

_Penotti schreef:
Niet iedereen mag/wil het thuis in de wasmachine elders doen kost toch weer geld.

Nu zal jou dekje mooi zijn geweest op de foto's. Maar zie wel eens van die best vieze dekjes, dan denk ik ik altijd, dat je die zo te koop aanbied? Ik zou dat dus nooit doen.

Die echt vieze dekjes kan ik ook niet tegen, maar dit dekje was zo goed als nieuw nog, opgehad met fotoshoot en met een relaxt ritje daarna nog. Aan de rand en waar het zadel had gelegen was er iets vervuiling van waar het op de rug wat wrijving heeft gehad en natuurlijk wat losse haren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:54

Ik wil zulke spullen ook graag gewassen hebben.
Na het wassen ook nieuwe foto’s.

Meestal klik ik overigens door bij ongewassen spullen ( die echt duidelijk vies zijn)
Als je die moeite al niet doet om de spullen netjes op de foto te zetten...
Of ik bied een imo een onzin bod erop als ik er eventueel interesse in heb.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:27

Om nog even terug te komen op mijn claim. Hij is behandeld en volgens hen is het gewicht 1 kg. Vraag me af waar ze dat vandaan halen, want ik heb het zelf gewogen voordat ik het opstuurde en het was toch echt ruim 4 kg. Ik ga er nog maar een keer achter aan mailen, maar dit zal vast op niets uitdraaien >;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:45

DoretteK schreef:
Om nog even terug te komen op mijn claim. Hij is behandeld en volgens hen is het gewicht 1 kg. Vraag me af waar ze dat vandaan halen, want ik heb het zelf gewogen voordat ik het opstuurde en het was toch echt ruim 4 kg. Ik ga er nog maar een keer achter aan mailen, maar dit zal vast op niets uitdraaien >;)

Ik gok er op van niet. Vrienden van mij hadden zwemkleding laten opsturen ter waarde van ongeveer €300, die kregen ook maar een paar euro terug. Heel kromme redenering, want als je dus een paar bakstenen verstuurd (/verliest) krijg je meer terug.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:49

Nou ja, ik snap op zich wel dat het per kg wordt vergoed. Zo staat het ook in de voorwaarden. Maar vraag me af waar ze dat gewicht vandaan halen, want ik weet niet welke skeelers maar 1 kg wegen? :+

En las ook op anderen claims dat de verzendkosten worden vergoed, maar dat wordt bij mij ook niet gedaan. Dus daar heb ik ook nog maar eens naar gevraagd.

Echter was het echt geen groot bedrag, dus heb netjes contact opgenomen met de ontvanger of we de kosten zullen delen. Moet wel zeggen dat ik iets voor €300 zeker zou verzekeren :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:50

Skeelers wegen echt wel meer dan 1 kilo.
Dit doen ze expres zodat ze zo min mogelijk hoeven uit te betalen als ze het pakket niet kunnen vinden.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:56

Nou het gekke is dat je dat bij DHL helemaal niet krijgt? Je dropt het af bij een DHL punt, ze scannen het en klaar. Weet bij PostNL dat ze het inderdaad wegen als je het brengt. Maar bij DHL nog nooit mee gemaakt...

Oh hé, net stond er nog een berichtje over een verzendbewijs hierboven? Maar nu niet meer :')

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:14

Even een vraagje. Ik heb wat verkocht met gelijk oversteken en de ander heeft het vandaag ontvangen. Heeft mij ook een bericht gestuurd dat ze het heeft. Hoe kan ik zien dat je ze bij mp heeft aangegeven dat ze het heeft ontvangen zodat ik straks mijn geld krijg?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:25

Kan je dat zien op het Online Betaalplatform? Is al wel even geleden dat ik dat heb gedaan... Of in je transactieoverzicht? Maar je moet wel uiterlijk de volgende werkdag dan je geld krijgen, dus je zou dat anders ook even kunnen afwachten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:27

Het duurt sowieso maximaal een week voor je je geld op je rekening hebt staan.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:53

Gini schreef:
DoretteK schreef:
Hi allemaal! Niet perse een raar verhaal, maar ik heb via Marktplaats skeelers verkocht en verzonden met DHL. Echter is het pakket kwijt geraakt. Na lang zeuren heb ik eindelijk contact gehad met DHL en ze hebben een onderzoek hiervoor opgestart. Na vijf werkdagen antwoord dat het pakket toch echt kwijt is en dat ik een claim kan indienen. Dat weer gedaan vorige week en moet daar weer binnen vijf werkdagen antwoord op krijgen.

Ik houd de koper netjes op de hoogte als er updates zijn of als ik iets hoor. Nu stuurde ze vorige week dat ze het allemaal te lang vind duren (pakket is 8 april vestuurd) en dat ze graag gewoon haar geld terug wil. Maar ik wacht zelf liever de claim af, gezien ik mijn product kwijt ben en dan ook mijn geld.

Ze heeft zelf voor verzenden met DHL gekozen. Heeft er iemand ervaringen met claims? Hoe groot is de kans dat dit vergoed gaat worden? Ik vind het allemaal lastig, gezien er niet echt regels voor zijn voor zulke dingen. Wel vond ik op internet dat als de koper voor verzenden kiest, het risico voor verzenden dan bij de koper ligt. Maar hoe betrouwbaar dat is weet ik ook weer niet...

Ik zou vooral haar geruststellen. Zet je eens in haar plaats: zij is geld kwijt en heeft nog niks toegeleverd gekregen. Eigenlijk zit zij al in de situatie die jij voor jezelf vreest (skeelers én geld kwijt).
Ik zou de communicatie met haar dus enorm open, eerlijk en begripvol opstellen. Dat je ervan baalt dat het pakket kwijt is en dat je zeker wel het geld wilt terugstorten moest de koop uiteindelijk echt niet doorgaan, maar dat je liever ook eerst de communicatie van DHL zelf afwacht. Verder zou ik ook vaak communiceren, iedere update van DHL, alles wat jij naar DHL stuurt,... met haar delen. Niet dat er een week overgaat voor ze iets van je hoort.

Ik zou haar nu niet voor een ultimatum stellen zoals Gooiske het voorstelt. Zij is op dit moment de meest benadeelde partij. Als ik koper was en ik was én mijn geld kwijt én ik had nog geen skeelers en de verkoper komt op dat moment met "ofwel krijg je nu de helft terug en dan is het klaar ofwel wacht je nog en krijg je alles terug", oeh, dat zou bij mij echt niet in goede aarde vallen.

Ik zou dat ook zeker niet meteen doen hoor, ik begreep van ts dat koper meermaals zat te zeuren om haar geld, lees nu dat dat maar 1 x was.
Tis voor beide partijen vervelend, hopen dat dhl snel met oplossing komt

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:01

Ik noemde wel zeuren in mijn verhaal, komt vast daardoor haha. Had vandaag dan antaoord van DHL dat ze 1 kg vergoeden, maar heb het ondertussen netjes afgehandeld met de koper (50/50). Ben wel klaar met DHL nu :o

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:57

Heel erg jammer! Maar wel netjes van je.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:54

annelieke92 schreef:
Even een vraagje. Ik heb wat verkocht met gelijk oversteken en de ander heeft het vandaag ontvangen. Heeft mij ook een bericht gestuurd dat ze het heeft. Hoe kan ik zien dat je ze bij mp heeft aangegeven dat ze het heeft ontvangen zodat ik straks mijn geld krijg?

Als het goed is, heeft marktplaats zelf al aangegeven dat verkoper heeft betaald. En dan krijg je vanzelf een melding dat het aangekomen is, en je het geld krijgt. Heeft bij mij wel een week geduurd hoor.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:57

Ik moest toen heel goed zoeken, maar die link van marktplaats waarmee ik had betaald, daarop moest ik dus weer klikken om aan te geven dat ik het had ontvangen.
In mijn geval stond dat best een stuk terug in onze chat dus viel echt niet op.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:29

Bedankt allemaal! Ik kreeg vanmorgen bericht dat de koper het had aangegeven aan ontvangen. Geld zal denk ik na het weekend wel op mijn rekening staan.
Afgelopen 1,5 week veel verkocht via mp maar dit was de eerste keer gelijk oversteken, weet ik ook weer hoe dat werkt :).

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:03

Ik heb 2 weken terug een zadel opgehaald. Prima contact gehad met de verkoper en was snel afgehandeld. Eigenlijk zou ik het op een later moment ophalen, maar ze had een andere geinteresseerde die eerder kon komen dan mij.
Gauw de volgende dag afgesproken en toch maar het zadel opgehaald. Erg aardige mevrouw en het werd netjes afgehandeld.
Ik had er bij verteld dat ik wacht met passen tot een zadelmaker er naar zou komen kijken, en omdat we het eerder ophaalde dab eerst afgesproken had ik de zadelmaker nog niet gesproken. Paard heeft een gevoelige rug en wil niet zomaar rijden met dingen die misschien niet passen.
Volgens de advertentie klopte de maten met het zadel wat ze nu had.
Helaas door enorme drukte kon de zadelmaker pas na 2 weken komen. Baalde hier enorm van en voelde me ook schuldig tegen over de verkoper. Heb haar de hele tijd goed op de hoogte gehouden.
Nou gister de zadelmaker geweest en het paste dus niet ;( het zadel had volgens de verkoopster een medium wijd boom en volgens mijn zadelmaker was het zeker een wijde boom...
Baal hier van want als ik dat van te voren had geweten had ik het zadel niet eens opgehaald.
Nu heb ik de verkoopster weer een berichtje gestuurd. We hadden afgesproken dat als het niet zou passen het zadel weer terug mocht. Alleen voor mij is het zo’n 3 uur heen en weer rijden, dus dat doe ik ook niet zomaar aangezien ik fulltime werk.
Zelf wilde ze het zadel hetzelfde weekend terug omdat ze het dan aan de andere geinteresseerde kon verkopen (heeft nu al een ander zadel) en omdat ze zo lang heeft moeten wachten wil ze me maar 750 euro terug geven, ik heb het zadel voor 850 overgenomen :\ dan zou ik dus 100 euro verlies hebben en nog is enorme benzine kosten..
Heb aangegeven het gewoon voor 850 Terug te brengen.
Uiteindelijk afgesproken dat ik m voor 800 terugbreng. 1x in de week is ze ergens wat een stukje dichterbij is, dit is dan maar 2 uur heen en weer rijden. Dus afgesproken dat ik m op die plek terug breng.
Ik had geen zin meer in gezeur en snap haar kant ook echt wel maar vind het nog steeds een beetje raar, vooral omdat het voor mij onmacht was vanwege de zadelmaker.
Kan mezelf wel voor mn kop slaan en regel het voortaan allemaal met de zadelmaker, niks meer zelf regelen. Weer een les geleerd :')

Ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie?