Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 00:27

Xanthippe schreef:
Vooral een onpopulaire mening bij Nederlanders, gok ik:
Ik gruwel van het gebruik van het woord "moeders", als het niet als meervoud gebruikt wordt.

Een variant daar op: moeder de vrouw...brrr naar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:41

Of je ouders pa en ma noemen. Ik vind, zeker als je volwassen bent noem je elkaar bij de naam. Ik krijg de kriebels daarvan. Komt vooral omdat mijn schoonouders en mijn man die termen bezigen en ik mijn ouders al sinds de puberteit bij de voornaam noem.

Moeder is gewoon het meervoud van moe. Wat je over het algemeen ook bent, als je kinderen hebt zeker als ze klein zijn.

elnienjo

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:46

Als puber even gedaan m'n ouders bij de voornaam noemen, maar ik kon er niet aan wennen. Ze zijn voor iedereen al A en B, voor mij alleen zijn ze pap en mam. Ook op m'n 50e.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:47

Oh ik vind het ouders bij de naam noemen juist heel raar aanvoelen als mensen dat doen. Zo afstandelijk.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:50

pmarena schreef:
Oh ik vind het ouders bij de naam noemen juist heel raar aanvoelen als mensen dat doen. Zo afstandelijk.

Inderdaad, voelt het gelijk alsof het mijn ouders niet zijn. Hier blijft het ook altijd pap en mam.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:51

Cowboy55 schreef:
Shenavallie schreef:
Het zal mij niets verbazen dat dat 'Gouden Eeuw'-geneuzel een PR-stunt is. Net zoals dat indertijd met Negerzoenen was.

En ik maar denken dat ik de meest cynische Bokker was...... :D
Maar nee, dat denk ik niet.....PR technische zelfmoord. Elke Nederlander met een Calimero complex valt over deze club heen.

_O- :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:56

pmarena schreef:

Ik vind dat ook echt afstandelijk als mensen dat doen. Alsof ze ineens je ouders niet meer zijn. Gewoon papa en mama hier.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:57

Mondy schreef:
Mensen moeten vanaf hun pensioen regelmatig een strengere controle krijgen of ze nog wel mogen autorijden en daar strenger op selecteren. Een beginnend bestuurder heeft restricties... een ouder ook indien nodig.

Daar kan ik een aanvulling op doen. Mijn mening is echt zeer onpopulair in mijn omgeving, maar ik blijf ervoor staan: iedere automobilist moet ELKE 5 jaar opnieuw theorie- èn rijexamen doen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 08:59

Shenavallie schreef:
Daar kan ik een aanvulling op doen. Mijn mening is echt zeer onpopulair in mijn omgeving, maar ik blijf ervoor staan: iedere automobilist moet ELKE 5 jaar opnieuw theorie- èn rijexamen doen.

Zwaar op tegen. Alleen maar weer een manier om mensen nog verder financieel uit te melken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:06

Nessie schreef:
pmarena schreef:

Ik vind dat ook echt afstandelijk als mensen dat doen. Alsof ze ineens je ouders niet meer zijn. Gewoon papa en mama hier.

Ik vind pap en mam juist afstandelijk. Het voelde niet meer fijn toen ik ouder werd, om ze zo te noemen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:11

Ik noem ze ook meestal bij de naam. Mijn moeder soms wel mam maar vast altijd bij zijn naam eigenlijk. Of, bij wijze van grapje, 'vader..?'

Ik krijg kriebels van volwassenen die papa en mama gebruiken. Vind het zo kinderachtig staan. Zeker als je óver ze praat. Zeg dan gewoon 'mijn vader' of 'mijn moeder'. Papa en mama is voor kinderen van 3.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:27

Mijn ouders bij naam noemen? Echt niet := Dat vind ik zo afstandelijk staan. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ze bij naam zou noemen als ik 50 ben bijvoorbeeld. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:28

SusanH schreef:
Moeder is gewoon het meervoud van moe. Wat je over het algemeen ook bent, als je kinderen hebt zeker als ze klein zijn.

HAHA IS DIT ECHT. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:53

Hier gewoon pa en ma, want dat bekt ook lekker "Ha die pa!" of heel nadrukkelijk voor de grap met een raar stemmetje "Moeder" en "vader".
Maar als je het tegen iemand hebt over je moeder zeg je toch gewoon "mijn moeder is volgende week jarig" en niet "Truus is morgen jarig". Als ze Truus heet dan :P

Bij mijn man thuis schijnt zijn broertje hun vader een tijdlang "Piet" genoemd te hebben vanwege dat liedje van "15 miljoen mensen" waarin gezongen wordt "een zoon die noemt zijn vader Piet...." maar die beste man heette absoluut geen Piet :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:55

Oh ik heb er nog een! (En ik doe dit zelf ook! |( _O- )
“Mama gaat even ....”
“Kom maar, mama maakt het wel open”
“Geef eens aan mama”

:r

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:57

Is toch ook gewoon logisch bij klein grut :j

Net als dat je het tegen je kind hebt over "de mamma van..." want tja die namen van al die kinderen op school onthouden is al lastig zat, als ze ook de namen van al die ouders / oma's / opa's moeten onthouden :=

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:56

Probeer amders eens ons pap, ons mam .
...lekker Brabants :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:46

Brabants is dan ook verschrikkelijk lelijk :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 11:46

Krijg ik meteen zo'n Roy Donders gevoel bij...dat vind ik dan weer niks :=

Maar een zachte G is geweldig :+:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:18

Ik noem mijn vader Fìdel H en mijn moeder mama gewoon.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 14-09-19 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:19

Shenavallie schreef:
Mondy schreef:
Mensen moeten vanaf hun pensioen regelmatig een strengere controle krijgen of ze nog wel mogen autorijden en daar strenger op selecteren. Een beginnend bestuurder heeft restricties... een ouder ook indien nodig.

Hmm niet eens met iedere 5 (zeker voor jonge mensen vind ik dat te snel). Iedere 10 is imo al beter, dus steeds bij het aanvragen van een nieuw rijbewijs.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:21

Ik ken best wel wat mensen die jaaaaaaaaaren geen auto gereden hebben en dan na 5 jaar of langer het gewoon weer eens gaan proberen :oo

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:44

Shenavallie schreef:
Mondy schreef:

Hier ben ik het wel mee eens op een manier (ondanks dat ik zelf mijn rijbewijs nog niet eens heb). Maar zoals elnienjo zegt... Ik vind dat het dan geen geld zou mogen kosten om het opnieuw af te leggen.

Ik vind ook dat fietsers verplicht een examen af zouden moeten leggen. Zeker in België waar je het grootste deel toch op de baan, vlak tussen of naast de auto's moet fietsen. Echt, wat ik sommige mensen wel niet uit zie halen soms. 8)7
Ik denk dat velen nog niet eens weten wat haaientanden op de weg betekenen en ze altijd geloven in 'voorrang van rechts'. Can't blame them natuurlijk, moest ik vroeger niet vaak bij mijn ouders in de auto gezeten hebben had ik het misschien ook niet geweten. (En op een kruispunt stap ik vaak nog van mijn fiets af wanneer er meer dan twee auto's uit een verschillende richting komen omdat mijn hoofd dan blokkeert. :') )

Andere mening; ik vind dat je als 'kind van', niet verantwoordelijk gesteld zou mogen worden voor de zorg van je ouders. Blijkbaar kunnen ze je dus echt verplichten om voor je ouder te zorgen of geld te betalen voor bepaalde zaken. Te gek voor woorden... Omdat er een bloedband is kunnen ze je dus ineens verplichtingen opleggen. Je vraagt er ten eerste al niet om om geboren te worden en dan dat er nog eens bovenop joh. :')
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 14-09-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:45

Een herexamen met alleen tips lijkt me voldoende, je rijbewijs kunnen kwijtraken vind ik wel heel grof. Verplichte cursus bij zakken vind ik ok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:52

Mijn ouders hebben beiden al 30+ jaar niet meer gereden en hebben nog steeds een geldig/legaal rijbewijs. Zou het echt niet aandurven om bij hun in de auto te stappen hoor. :')