[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:22

Dan neem je er toch gewoon geen? Als je het zo een last vindt laat het dan zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:26

Mijn moeder liet me ook wel eens in de auto hoor. Bij de pomp bijvoorbeeld. Vroeger had je nog niet van die handige pinnen-aan-de-pomp automaten. En als ik net lag te slapen ging ze me echt niet wakker maken voor dat wandelingetje naar de winkel zodat ik om snoep kon gaan zeuren :')

Doet me denken aan een verhaal van de Olijke Tweeling, dat waren boeken die ik vroeger las. Zo'n verhaal dat ze op hun broertjes moesten passen maar ook naar de film wilden. Uiteindelijk werden ze gek van schuldgevoel en gingen ze maar naar huis :=

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:27

Ik laat de hondjes ook wel eens in de auto, ben ik nou een loedermoeder :P natuurlijk nooit als het warm is, maar met dit weer redden ze zich prima hoor. Ze hebben een mooie bench met zacht dekentje en water, niks te klagen denk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:32

Ik doelde wel op de zonnige dagen 8)7

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:59

Ik kan me wel voorstellen dat als het niet in je routine zit, je je kind kan vergeten. Volgens mij is het 9 van de 10 keer ook zo dat ineens vader het kind naar de opvang moet brengen ipv de moeder. Dan zit het niet in de dagelijkse routine. Als ik boodschappen moet doen nadat ik thuis kom van het werk, vergeet ik het ook wel eens omdat ik het normaal op een ander moment doe.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:06

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:12

Dat pony'tje is echt kei schattig _O-

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:25

DeMolenhoek schreef:
Zo kun je het ook oplossen... Dan begin je toch gewoon niet aan kinderen :+

Bron: Politiebureau Delft

EEN AVONDJE NAAR DE BIOS

Het is een drukke avond op de meldkamer en de meldingen komen achter elkaar binnen. Het is zo’n avond dat er geen moment rust zit tussen de aangeboden telefoontjes.
Mijn telefoon gaat, het is een 112 melding.
Ik begin met ”goedenavond politie…” maar voordat ik ben uitgesproken hoor ik een kinderstemmetje vragen: “waar is mama?”
Meestal als kinderen 112 bellen zijn zij aan het spelen met de telefoon en aan de stem van de kleine te horen is zij vast niet ouder dan 3 of 4 jaar.

Het meisje begint te huilen en zegt: “Ik weet niet waar mama is”.
Op de achtergrond hoor ik een baby huilen. Ik vraag aan haar: ”Hoe heet jij?”
Met snikkende stem zegt ze: “Emma”. Ik vraag aan Emma wie ik op de achtergrond hoor huilen.
Emma zegt: “Dat is mijn broertje, maar hij is nog erg klein”.

Het vervelende is dat er geen gegevens met de telefoon zijn meegekomen. Als iemand met een vaste lijn belt, wordt soms het geregistreerde adres en telefoonnummer meegezonden.
In dit geval zie ik geen gegevens.
Ik vraag aan Emma of ze zeker weet dat mama niet thuis is. Voor de zekerheid vraag ik of papa thuis is. Emma begint weer te snikken en zegt: “Ik kan ze niet vinden”.

Ik vind het een vreemd verhaal dat kinderen van die leeftijd alleen zijn.
Wellicht is moeder even naar de buurvrouw en komt zij zo weer terug denk ik. Ik weet even niet wat ik moet doen met een huilend meisje, een huilende baby, geen adresgegevens en geen telefoonnummer.

Ik zeg tegen Emma: “Blijf maar aan de telefoon, ik ga je helpen en wij gaan samen mama zoeken”. Ik vraag aan Emma waar zij woont. Zachtjes zegt zij: “Rotterdam”.
Het adres of de straatnaam weet zij niet te noemen. Ik vind het een lastige zaak worden, twee kleine kinderen alleen thuis en ik heb geen idee waar zij zich bevinden.
Emma kletst alweer ronduit over haar beer die zij in haar handen heeft en de baby is ook stil.

Ik vraag aan mijn collega het telefoonnummer bij de 112 centrale in Driebergen na te trekken om op die manier achter het adres te komen. Gelukkig hebben wij een hit, een straat in Rotterdam waar zij zou moeten wonen.
De collega’s op straat gaan onderweg en ik houd Emma aan de telefoon. Bij het adres aangekomen vraag ik aan Emma of zij al politie voor de deur ziet. Emma zit boven in de slaapkamer en kijkt uit het raam. “Nee.” zegt zij stellig. Wat blijkt, het gezin is volgens de huidige bewoners recentelijk verhuisd maar onbekend naar welk adres.

Met Emma nog aan de telefoon gaan wij op zoek naar het nieuwe adres. Emma is nog te jong om te lezen, dus een kenteken van een geparkeerde auto oplezen lukt ook niet.

Mijn collega krijgt een man aan de lijn, die een klein meisje in een raamkozijn ziet staan in een donker huis en vindt dat gevaarlijk. De man had aangebeld maar kreeg geen reactie. Direct zijn de collega’s naar dat adres gestuurd en zagen daar een klein meisje in het raamkozijn.
Ineens zegt Emma: “Ik zie een politieauto”! De kleine meid in het raamkozijn is Emma.

Opgelucht kan ik ademhalen want Emma en haar broertje zijn in goede handen bij de collega’s.
De ouders van Emma bleken een avondje naar de bioscoop te zijn. Emma en haar broertje slapen altijd door en worden nooit voor een bepaalde tijd wakker. De ouders konden geen oppas krijgen en hebben het er op gegokt dat het wel goed zou komen...

Helaas werden zij beiden te vroeg wakker waardoor er een zeer vervelende situatie is ontstaan. De ouders hebben een stevig gesprek gehad met de collega’s op het bureau en daarnaast krijgen zij begeleiding van Bureau Jeugdzorg. Ik ben gerustgesteld dat Emma veilig is en de volgende beller dient zich weer aan…

Bron: Operationeel Centrum Den Haag

#DH247 #politie #Delft #blog #politieblog #bios #meldkamer

En dan vind ik het al heel wat als ik met de babyfoon onder m'n arm naar stal loop in de middagslaap...die in de tuin staat...wtf...zulke mensen hadden echt nooit aan kinderen moeten beginnen |o
Maar het moet allemaal maar kunnen...want je hebt natuurlijk gewoon recht op kinderen 8)7

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 03:26

Tjees, ik laat al met moeite mijn katten alleen en dat kan prima. Maar dan zit je toch ook niet lekker in de bios? Wat idioot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 04:44

Toen ik klein was ging mijn moeder ook wel eens snel even boodschappen doen toen ik lag te slapen, ik leef nog steeds. :') Ze melde het wel altijd even bij de buurvrouw voor het geval dat. Maar een grote reden voor mij om geen kinderen te willen: als ze klein zijn kun je niet even weg of je moet oppas regelen, wat een gedoe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 07:06

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:05

dat bijna klinkt te mooi om waar te zijn :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:31

Maak van die A een O en je krijgt Obceedee (Obceedee, een geobsedeerd iemand).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 09:34

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:29

c_alsemgeest schreef:
dat bijna klinkt te mooi om waar te zijn :')

Alle reden tot wantrouw dus!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:50

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:24

@brainfall, zou dat jochie van #26 al kunnen lezen dan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:42

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:46

De vrouw is hiermee alsnog verantwoordelijk voor het gebruik. Díe moet het spul iedere dag inmasseren :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:47

Ik hoorde op de radio iets over armoede in bijstandsgezinnen. Zo'n vrouw bij Pauw die dan zegt: ja het is niet alleen dat je de hele dag moet werken, maar daarna ook nog zorgen voor je kinderen want er is geen geld voor oppas, je hebt geen eigen leven meer.

Ahhh boeh wat sielugh :(:)
Tja ik snap dat dingen tegen kunnen zitten in het leven maar ik kan er toch echt niets mee dat je dan gaat zitten klagen over dat je moet zorgen voor je kinderen net zoals elke andere ouder ter wereld 8)7

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:49

Goeie 1 aprilgrap wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:05

Ibbel schreef:
De vrouw is hiermee alsnog verantwoordelijk voor het gebruik. Díe moet het spul iedere dag inmasseren :+

En wat nou als je een plek vergeet? :') Toch nog zwanger?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:48

Magrathea schreef:
Ik hoorde op de radio iets over armoede in bijstandsgezinnen. Zo'n vrouw bij Pauw die dan zegt: ja het is niet alleen dat je de hele dag moet werken, maar daarna ook nog zorgen voor je kinderen want er is geen geld voor oppas, je hebt geen eigen leven meer.

Ahhh boeh wat sielugh :(:)
Tja ik snap dat dingen tegen kunnen zitten in het leven maar ik kan er toch echt niets mee dat je dan gaat zitten klagen over dat je moet zorgen voor je kinderen net zoals elke andere ouder ter wereld 8)7

Als ik de hele dag moet werken breng ik tijd met mijn kind door..

Dochter is bijna 4.. enige oppas zijn oppas en oma's geweest en misschien 5x per jaar..(buiten hun vaste oppasdag, als wij werken).

Vind dat echt een kulopmerking.. dom ook. Wees blij dat je toch nog financieel gesteund wordt.. niemand zei dat je kinderen moest nemen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:15