Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
watchthesky schreef:Daarom geef ik gewoon niets, poes.
Ik doneer wel eens aan goede doelen die mensen van de straat helpen, maar ik geef nooit zomaar geld ‘op de man af’ zeg maar. Ik wil ze graag helpen, maar niet van de regen in de drup...
poes schreef:watchthesky schreef:Daarom geef ik gewoon niets, poes.
Ik doneer wel eens aan goede doelen die mensen van de straat helpen, maar ik geef nooit zomaar geld ‘op de man af’ zeg maar. Ik wil ze graag helpen, maar niet van de regen in de drup...
Ook jaren om die reden niet gegeven. Nog steeds weinig hoor. Doneer wel royaal aan goede doelen jaarlijks. Daarna een tijdje idd eten gekocht. Maar toen vond ik plots dat het al erg genoeg is. Als ze verslaafd zijn helpt die ene croissant ook niet. En ze zijn niet allemaal verslaafd. En hey, ja ik geef geld (dat is iets heel anders dan betalen), en geven is geven, niet bepalen. Die mensen hebben niets, gewoon niets. De keuze wat ze dan met die euro gaan doen, dat geef ik ze graag. Want nogmaals: als ze verslaafd zijn, vinden ze toch wel spul.
Ineke2 schreef:Ik wil soms nog wel eens een straatkrant kopen. Als ik een boterham / appel over heb krijgen ze die. Willen ze dat niet? Jammer en loop ik door.
Ik geef gewoon geen geld en in Rotterdam mogen ze ook niet bedelen. Worden ze voor opgepakt.
watchthesky schreef:Die wc-borstel
Dan heb je wel lef, dat je dat op die lijst zet.
Ons vorige huurhuis had een speciale houder met een borstel erin, die mocht er niet af want “dat is design”
Die hebben wij nooit aangeraakt, we hadden er gewoon zo’n ding van een euro naast staan...
Ineke2 schreef:Niet van iedereen koop ik hem nee. Er was er altijd 1 die stond bij de Bijenkorf zingend en deed de deur voor je open enzo.
Als ik er eens langs kwam dan kocht ik wel bij hem.
Maar mensen briefjes of instrument in de trein of iets nee die krijgen niks.
Telpeva schreef:Ineke2 schreef:Niet van iedereen koop ik hem nee. Er was er altijd 1 die stond bij de Bijenkorf zingend en deed de deur voor je open enzo.
Als ik er eens langs kwam dan kocht ik wel bij hem.
Maar mensen briefjes of instrument in de trein of iets nee die krijgen niks.
Maak me blij maak me blij,
Koop een krantje bij mijjjj![]()
![]()
Dat zingt ie altijd als ik hem tegen kom, ik vind het een leuke vent!
Shadow0 schreef:Overigens heb ik ook wel eens druiven gegeven maar niet in plaats van geld - ze waren in de bonus en had 1 bakje over. Die kon ik weggeven en de straatkrantverkoopster was de eerste die ik het aanbood, en die wilde ze wel