Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:46

En als ik een centje zou krijgen voor iedere puber die zichzelf volwassen vindt zou ik heel rijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:48

Goof schreef:
hyppolyte schreef:
Ik vind ziek wel erg raar gedacht, kom op zeg, hij is 8 jaar ouder, geen 28jaar, ik had dat ik 15 was een vriend van 25, soms voegt dat op het mentale vlak gewoon beter dan iemand van je eigen leeftijd

Ik weet niet hoe oud je nu bent?

Ik zou het nog kunnen snappen vanuit het perspectief van het 15-jarige meisje, maar draai het eens om.
Je bent 25 en valt op iemand (een kind) van 15. Vind je dat nog steeds 'normaal'? Ik vind het iig niet gezond dat een volwassen man op een kind valt (en ja, je kan jezelf nog zo volwassen voelen en voordoen, maar je bent en blijft een kind als je 15 bent).

Hier sluit ik me volledig bij aan. Hoe volwassen iemand ook overkomt, ik kan er met mijn goed verstand niet bij dat je als volwassene aanpapt met iemand die gewoon minderjarig is.

En juist dat ik mezelf zo volwassen vond toen ik 15-18 was maakte dat ik enorm gevoelig was voor invloeden van mensen die ouder waren dan ik.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:50

Ik vind een volwassen persoon met een minderjarige ook niet Ok.

En inderdaad al mijn puberleerlingen zijn allemaal erg volwassen en weten het allemaal al erg goed..... uhu.... Als een van mijn meiden of jongens een relatie zou hebben, zou ik als eerst bij de ouders checken of zij daar wel van op de hoogte zijn....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:51

MMIDV schreef:
Ik vind een volwassen persoon met een minderjarige ook niet Ok.

En inderdaad al mijn puberleerlingen zijn allemaal erg volwassen en weten het allemaal al erg goed..... uhu.... Als een van mijn meiden of jongens een relatie zou hebben, zou ik als eerst bij de ouders checken of zij daar wel van op de hoogte zijn....

Nou, dat wilde ik eigenlijk ook nog typen.
Als mijn pubermeiden met een volwassen man aan komen zetten..... Nee, niet goed. Niemand komt aan mijn puberleerlingen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 18:05

Goof schreef:
hyppolyte schreef:
Ik vind ziek wel erg raar gedacht, kom op zeg, hij is 8 jaar ouder, geen 28jaar, ik had dat ik 15 was een vriend van 25, soms voegt dat op het mentale vlak gewoon beter dan iemand van je eigen leeftijd

Ik weet niet hoe oud je nu bent?

Ik zou het nog kunnen snappen vanuit het perspectief van het 15-jarige meisje, maar draai het eens om.
Je bent 25 en valt op iemand (een kind) van 15. Vind je dat nog steeds 'normaal'? Ik vind het iig niet gezond dat een volwassen man op een kind valt (en ja, je kan jezelf nog zo volwassen voelen en voordoen, maar je bent en blijft een kind als je 15 bent).

Ik ben 31 :')

Ik hecht gewoon niet zo'n waarde aan leeftijd, ervaringen zeggen wat over je, niet je leeftijd. Ik was vroeger ook niet echt een kind meer met 15 jaar, ik werd toen vaak al veel ouder geschat, omdat ik gewoon mentaal verder was dan leeftijdsgenoten. It's not the years in your life, it's the life in your years.
Dus het hangt helemaal van de situatie af, bij de een kan het al niet gezond zijn als er maar 3 jaar leeftijdsverschil is, bij een ander is een verschil van 15 jaar niet vreemd.

Ik moet zeggen dat er bij mij nu een verschuiving gaande is, ik val tegenwoordig ook wel eens op guppies, dat is juist weer iets van de laatste jaren. Als je je laat beperken door leeftijd dan mis je een heleboel mooie ervaringen

Oh wow, ik ben heel blij dat mijn ouders niet zo bekrompen waren in hun gedachten als jullie hier. Ik heb de meest vervelende ervaringen juist gehad met de jongens die wel van mijn leeftijd waren vroeger. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen is meteen een pervert als ze met iemand zijn die een stuk jonger is.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-17 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:08

Mwah, de ervaring om als 25-jarige met een 15 jarige te gaan laat ik dan idd maar lopen ja. Geen moeite mee.

Overigens, mijn vriend is ook 5 jaar jonger, maar als je beiden 30+ bent merk je dat niet meer.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 18:09

Dat is je goed recht, maar dan hoef je een ander er nog niet om te veroordelen.

Ik vind het jammer dat het blijkbaar vanaf een bepaalde leeftijd normaal is om te denken dat je de wijsheid in pacht hebt en dingen beter weet dan een ander. Ik merk dat ik daar echt enorm allergisch voor ben, en ja, natuurlijk krijg je andere inzichten als je ouder wordt (hoewel ook niet iedereen dat heeft), maar dan nog zegt je leeftijd daar niks over. Alsof je meer recht van spreken hebt als je 30/40/50 bent ofzo. Ik krijg altijd bij dat soort mensen de neiging om te zeggen, ach gut, je moet nog een hoop leren :(:).
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-17 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:13

hyppolyte schreef:
Dat is je goed recht, maar dan hoef je een ander er nog niet om te veroordelen.

True, en iedereen moet vooral doen wat hij of zij wil.
Echter is een volwassen man samen met een kind wettelijk niet eens toegestaan en vind ik het ziek dat een volwassen man sexuele gevoelens heeft voor een kind. Dus sorry als ik niet zeg wat je graag leest, maar ik veroordeel dat leeftijdsverschil op die leeftijd wel.

Flessuh

Ik hecht ook niet veel waarde aan leeftijd, maar toen ik als 25-26 jarige een net 17 jarige achter me aan had was het toch wel ff slikken. Is niks geworden, en jaar er op begon ze dus wat met 50+ kerel :')

Zelf ben ik nu 30 maar zo "voel" ik me nog niet, waarschijnlijk ook omdat ik weer ben gaan studeren..

Goof

Weet je wat het ook is? Ik werk met pubers. Ik moet er niet aan denken dat ik als volwassen vrouw met zo'n kind in bed lig.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:18

Dat is het ook inderdaad Goof. Door het werk.
Al vind ik het daarnaast ook gewoon echt geen gezond idee dat een volwassen persoon met een kind gaat.

Ik zou daar bij een leerling dan ook echt flink werk van maken ja, ook als ouders dus akkoord zijn met zo'n relatie. Dan leg ik dat wel bij de maatschappelijk werkster neer en mag die gaan kijken wat daar nog mee gedaan kan worden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 18:18

Ja prima, dan reageer je dus vanuit jouw kader, mijn kader is duidelijk anders, dat blijkt maar. En ik weet dat er ook gerust haken en ogen zijn hoor, maar soms krijgt iemand juist van een oudere partner de steun die ze op dat moment hard nodig hebben en die een ander van dezelfde leeftijd niet kan bieden. En sorry hoor, maar als ik hier een rits plaatjes neerzet van mooie meiden tussen de 15 en de 20, dan heeft iedere vent daar dergelijke gedachtes bij.

Mmdiv, dat vind ik wel echt een behoorlijke inbreuk, daar heb je je echt nit mee te bemoeien. Signaleren is prima, ouders inseinen, ook best. Maar maatschappelijk werk inschakelen, doe ff normaal zeg

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:22

hyppolyte schreef:
Mmdiv, dat vind ik wel echt een behoorlijke inbreuk, daar heb je je echt nit mee te bemoeien. Signaleren is prima, ouders inseinen, ook best. Maar maatschappelijk werk inschakelen, doe ff normaal zeg

Hier ben ik het mee eens. Informeren prima, maar er echt werk van maken. Het is niet jouw probleem als de ouders het weten.

Ik vind leeftijd wel een dingetje :+ Ik zeg niet dat ik het echt niet not done vind, maar ik sta heel anders in het leven dan iemand die een stuk jonger of ouder is. Ik heb ook eigenlijk alleen maar vrienden die jonger zijn dan ik :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:26

Als ik mij zorgen maak om een leerling dan schakel ik wel degelijk maatschappelijk werk in. Liever een keer teveel dan te weinig. Daarnaast had ik er misschien bij moeten zeggen dat ik op het praktijkonderwijs werk, leerlingen met een lager iq en leerachterstanden. Wij hebben extra zorg voor onze leerlingen.

En natuurlijk als ik een film kijk en daar speelt iemand een 17-jarige kan ik die best aantrekkelijk vinden maar dat wil niet zeggen dat ik daar ook iets mee moet gaan doen ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 18:27

Wat ik me indd afvraag, hebben jullie dan ook vrienden van je eigen leeftijd, of hebben jullie daar wel variatie in?

Mwah, dan nog vind ik het inbreuk, tenzij je echt een hele zorgwekkende situatie treft. Dus in een specifiek geval misschien wel, maar niet standaard omdat er een leeftijdsverschil is wat jij te groot vindt
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-17 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:27

Dan begrijp ik het idd heel goed MMIDV..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:28

hyppolyte schreef:
Wat ik me indd afvraag, hebben jullie dan ook vrienden van je eigen leeftijd, of hebben jullie daar wel variatie in?

Ik heb vooral vrienden van mijn eigen leeftijd. Zie ook niet in wat ik qua vriendschap zou moeten met iemand van 15 die in een compleet andere levensfase zit. Laat staan op romantisch gebied.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:30

Ik blijft het creepy vinden volwassen vent die met zo'n jonkie gaat :') als een van mijn vrienden met zo'n gup aan kwam zetten dqn zou ik hem ook niet meer serieus nemen :o

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 18:31

Dat verklaart het dan dus ook al wel. Ik heb vrienden van 18 tot in de 60, want ik heb niet maar met een bepaalde leeftijdscategorie raakvlakken, je kunt met alle leeftijden mooie gesprekken hebben of gewoon lol hebben. Ik laat me dus niet beperken door een leeftijdscategorie, word je leven heel mooi van, het mijne iig wel :j

@gianti, tot je het een keer treft dat je de leeftijd niet weet en je gewoon op je eigen niveau leuk kan praten met iemand en je diegene dus inschat op je eigen leeftijd. Dan kan zo'n gup je toch ineens blij verrassen
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-17 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:32

Leuke gesprekken en lol hebben vind ik totaal iets anders dan een relatie..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:34

Je kunt zeker mooie gesprekken hebben met mensen in alle leeftijdscategorieen. Ik geniet volop van mijn gesprekken met ijn pubers bijvoorbeeld. Maar dat wil niet zeggen dat al die mensen je vrienden zijn.

Een vriendschap tussen een kind/puber en een volwassene is mijns inziens ook niet gelijkwaardig. Een puber kan niets delen over vaste lasten, hypotheken, banen, vooruitzichten, relaties, kinderen etc etc. Ik zie het meer als een kind-coach relatie. Het kind zoekt iets dat de volwassene kan bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:38

Ik heb vrienden van 10 jaar jonger tot 10 jaar ouder, ieder heeft zijn charme, ik denk daar eigenlijk nooit over na..

Een kameraad van mijn ex heeft een vriendin die op dat moment de helft jonger was. Hij 36, zij 18.. Ik snapte dat echt niet, zij zat in zo'n andere fase dan hij.. Ik heb wel eens met haar gepraat, maar ook ik was zo door het gesprek heen, totaal geen raakvlakken :n

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:39

Ik heb ook absoluut fantastische gesprekken met mijn leerlingen en met mijn collega's tot 65 jaar maar dat wil niet zeggen dat je er daarom ook een relatie mee aan moet gaan. Dat staat voor mij echt los van elkaar.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:53

Een vriendin van mij is dik 10 jaar ouder maar dat vind ik toch weer heel wat anders dan een relatie.. Kan super gezellig met haar kletsen over wat er allemaal speelt in ons leven ook al zijn dat hele verschillende dingen. Maar ik zou echt geen relatie nemen met iemand van die leeftijd

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:59

Ik heb in mijn werk contact met mensen van 18 tot 80. En ik kan met allemaal een leuk gesprek voeren, daar ben ik in getraind :+ Maar dat wil niet zeggen dat ik het direct tot mijn vrienden reken. Of als ik in de kroeg aan het geinen ben met iemand van begin 20. Dikke lol, maar meer ook echt niet. Moet er niet aan denken om met iemand van begin 20 een relatie te hebben := Een man van 25 met een meisje van 15... :n :n Daar hadden mijn ouders ook écht wel wat van gevonden. En imo terecht.