Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:57

Woensdags gaan wel de nieuwe acties in. Dus wie weet... :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:33

Hier aankomende periode 3 extra rekeningen bovenop de vaste lasten, waardoor ik 64 euro per week heb voor boodschappen, luiers en tanken. Voor 5 personen. Dat betekend, na het tanken en de luiers, dat ik 2x 54 euro overhou voor de boodschappen en 2x 44 euro overhou.

Een echte budget challenge dus :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:29

hopelijk heb je een goede voorraad?
Want lijkt mij wel krap met 5 personen?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:47

Ik heb voor ongeveer 8 dagen eten op voorraad waarbij ik maar enkele dingen hoef bij te halen. Dus ik hoop op die manier het geld van de eerste week zoveel mogelijk te behouden zodat ik dan de andere drie weken die overblijven iets meer te besteden heb.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:13

Debgizmo dat wordt een uitdaging, maar na alles wat ik gelezen heb gaat dit jouw lukken.

Hier een geluk bij een ongeluk. Ons zoontje moet over op de pepti ( normal moet je 1 maand zelf betalen maar we kregen direct een verklaring mee) dus dit betekend gratis babyvoeding. vandaag 6 potten gekregen.

met babyvoeding erbij was ik nu steeds 55 euro kwijt ( alleen luiers zater er niet bij maar die koop ik van de kinderbijslag).
wil iedere week 60 euro pinnen en daar moet ik het van doen, dus zoals het nu gaat kunnen we iedere week lekker sparen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:17

Vervelend voor je kindje LiesJ, maar kwa kosten voor jullie natuurlijk wel fijn. Hier kregen de kinderen borstvoeding, dat was ook lekker goedkoop :D

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:48

DebGizmo schreef:
Vervelend voor je kindje LiesJ, maar kwa kosten voor jullie natuurlijk wel fijn. Hier kregen de kinderen borstvoeding, dat was ook lekker goedkoop :D

dat is ook goedkoop inderdaaf :D

mijn zoontje wordt erg benauwd van de hero,
dochter begon ervan over te geven

hopelijk slaat dit bij hem ook aan..
voor de kosten scheelt het zeker.

ik ben nu bezig met een weekmenu samenstellen voor komende week..
we eten graag simple hollandse pot of italiaans.

iemand nog leuke ideen naast de stampot en pasta/nasi

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:35

Salade

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:17

Soep :) courgettesoep, venkelsoep, tomatensoep. Als je er een aardappel bij mee kookt en pureert heb je een voedzame soep. Des noods nog wat pasta koken en er doorheen doen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:09

Ik ga een paar soepen maken en dan invriezen, vult goed en dan altijd een verse soep bij de hand. Ook ff kijken wat ik nog meer kan maken en invriezen. Dit weekend veel tijd over, dus mooi moment om goed voorraadje aan te leggen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:22

pastasaus is ook goed in te vriezen.
Verse pizza's maken en quiche en die (deels) invriezen kan ook, altijd handig voor een restjesdag of luie dag of naast de soep.

Wat ik ook weleesn doe is verse groenten blancheren en vlees in grote verpakking/aanbieding kopen en die per portie invriezen (ben alleen), wellicht dat je dat ook kunt doen met boodschappen die je haalt. :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:51

Vlees eet ik niet meer, dus dat is al een leuke besparing. Verse pizza is idd een goed idee. Bedankt verder voor de tips!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:19

Zo, de eerste twee zakken tomatensoep zijn gevuld en liggen nu af te koelen om de vriezer in te gaan. Morgen groentesoep maken en zaterdag zoete aardappelsoep.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:33

Lekker! Mijn ouders krijgen van een kennis groente van een volkstuin maar dat is zoveel dat ze het mer zijn 2en ook niet opkrijgen dus ik krijg elke keer wat mee. Van de week al een grote courgette gekregen en nu weer een stuk spitskool.
Ook erg lekker en simpel! Een hamburger in stukjes snijden en bakken. Courgette en tomaat in stukjes snijden en even bakken. Dit bij de hamburger gooien, een eetlepel boursin cuisine er doorheen en macaroni koken en er doorheen gooien. Erg lekker!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:27

Op het moment zijn de courgettes heel goedkoop,dus courgettesoep!
Of broccoli ,overal kun je soep van maken :j

Ik zit mooi op schema met mijn uitgaven.
heb nog tot zondag aan eten en ben dan voor de helemweek nog geen 20 euro kwijt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:57

Ik heb van de week slamix, veldsla, frambozen en andijvie met 30% sticker, een kilo wilde perziken (aanbieding: €1,99/kilo), een courgette en een aubergine gehaald bij de Aldi.
Meeste gaat naar mijn slakken en logeerratten toe maar op deze manier kun je goed uitsparen, ook op je eigen boodschappen.
Zag overigens nog veel meer met 30% sticker liggen in het koelschap, oa sperziebonen en (maaltijd)salades.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 00:33

Bij ons is de maand weer voorbij en ik heb nog 90 euro over! Dat gaat mooi weer op de spaarrekening!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:14

Netjes!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:27

:wave: Hoi
Ik wil ook heel graag gaan bezuinigen op de boodschappen, dus ik lees mee en probeer hier wat tips te vinden :D
Mijn vriend en ik doen voor ruim 100,- per week boodschappen en dat vind ik heel veel... dus het mag minder. Ik heb ook een idiote hoeveelheid voorraad in de kasten en de vriezer, dat tekent wel dat we lang niet alles verbruiken. Dus... minderen. Echter vind ik gezond en gevarieerd eten wel heel belangrijk. Wij lusten allebei wel bijna alles, maar ik eet niet graag uit de magnetron of twee dagen hetzelfde... Klinkt wel erg verwend }:0
Wij gebruiken graag biologische producten en zo weinig mogelijk vlees. Dit wordt een uitdaging voor mij (ik doe altijd de boodschappen) want ik kijk echt nergens naar.
We willen proberen wat vaker bij de lokale boeren hier producten weg te halen (wortelen, knoflook, fruit) en naar de markt te gaan.
Aardappelen en uien hebben we hier vrijwel het hele jaar gratis dus dat hoeven we niet te kopen. We gaan nu eerst proberen of we het met 80,- per week redden. Wat we overhouden gaat in een apart potje, waar we dan ooit eens iets leuks van kunnen doen. En als we niks overhouden is het jammer, op is op.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:59

Hoe gaat het hier met iedereen? Is er nog iemand druk met een budget Challenge voor zichzelf?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:06

Hier gaat het redelijk, wel steeds nog bewuster boodschappen aan het doen als voorheen maar het kan nog wel beter. Gooi nu eig nog best vaak spul weg wat over is of niet eens is gebruikt omdat we onverwachts toch wat anders aten ofzo.

Ga over 2 weken dit appertement uit en we hopen dat de verbouwing van ons nieuwe huis snel gaat straks dus dan heb ik ook een fatsoenlijke vriezer waar wat in kan want dat mis ik hier wel echt. Met 2 1/2 broden is dat ding van nu al vol.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:11

Hier ook vooral bezig met besparen op de boodschappen, want op andere dingen valt weinig te besparen daar ik verder niks koop, behalve als het écht noodzakelijk is.

Helaas wel weer de decembermaand in aantocht met Sinterklaas, kerst en twee verjaardagen thuis.. duuuuure maand :(

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 06:12

Hier zitten we nog steeds rond hetzelfde budget als eerst wat betreft eten. Ik had het iets aan willen scherpen, maar het blijft toch rond de 50 euro schommelen en er zitten echt geen overbodige of luxe dingen bij waar nog een tientje op te besparen valt.

Wel gaan we, als alles goed gaat, zonnepanelen leggen. Een eenmalige investering, maar het dekt ons hele energieverbruik dus daarna weinig energie kosten (alleen t gas dan) en een hoger rendement dan wanneer je je geld op je spaarrekening laat staan :$ en goed voor t milieu. Dus voor ons reden genoeg om t te doen.

En daarnaast ben ik weet gaan studeren, dus minder inkomen... dus alles moet gewoon een tandje minder wat budget betreft. -:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:04

Tijdje niet meegepraat. Deze week echt binnen m'n budget denk ik.
Al eten voor 4 dagen in huis. Heb nog een vriezer vol met groente.
Ook gister overgestapt naar een andere maatschappij via gaslicht.com
Krijg een welkomstpremie van 270 euro volgend jaar

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:28

Ivm nieuwe hond die nog niet alleen kan zijn heb ik boodschappen besteld.
Morgen worden ze bezorgd en ik geloof dat ik ex krat(ten) zo'n €38,- kwijt ben.
Heb wel extra kaas ingeslagen zodat ik geen bezorgkosten had, kaas is toch al bijna op dus kwam mooi uit. :)
Denk dat ik heel november boodschappen bestel en intussen de hond ga aanwennen om alleen te zijn, dan kan ik in december wsl weer zelf boodschappen doen. :)