Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:41

Cardy schreef:
Ik probeer vaak 40% van de nieuwprijs aan te houden en dan net iets daaronder, ook vergelijk ik andere aanbieders. Wil het liefst de goedkoopste zijn haha.

Hier een hele lading rijbroeken op internet gezet, normaal gaat dat erg vlot maar nu.. Nog maar 2 verkocht. Ligt het aan mij of komt het door de zomerperiode (vakanties)?

Jammer dat de montar al weg is haha die is wel gaaf! Ik heb vaak moeite met het vinden van een goede passende rijbroek. Bestelde ze vroeger vaak maar kon ze altijd terug sturen dus ik pas ze liever. Misschien hebben andere mensen dat ook? En er zijn er inderdaad veel op vakantie!

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:56

Weer een positieve ervaring. Boek verkocht, meteen betaald en geld staat al op mijn rekening. Fijn als het vlot gaat! :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:03

Wat een rare snuiter 3u te vroeg komen.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:19

Abercrombie schreef:
Wat een rare snuiter 3u te vroeg komen.

Yep.. En dan nog verwachten dat ik naar huis kom ook..
Hij maakte trouwens ook nog een opmerking die mij een beetje verkeerd viel.. Ik stuurde m'n hond z'n mand in omdat ie aant blaffen was (doet ie altijd als er iemand aan de deur komt) zei ie: Ja dat krijg je he als ie heel de dag alleen zit..
Ben er niet op in gegaan maar vond het behoorlijk brutaal

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:18

_love12_ schreef:
Had vandaag ook weer n mooie..
Had een longboard verkocht via marktplaats, duidelijk aangegeven dat niet eerder dan 15:00 thuis zou zijn, meneer zou dus tussen 15:00 en 15:30 hier zijn. Krijg ik om 12:00 een berichtje dat ie voor de deur staat.... Ik terug gereageerd dat we om 15:00 afgesproken hadden en ik niet thuis was, meneer reageert terug: Ja dat klopt, maar ik had eerder tijd dus ben er eerder.
Ik nogmaals gezegd dat ik niet thuis was. Krijg ik een reactie: Oke, dan kan je toch naar huis komen? Dan wacht ik wel.

Was voor mij geen mogelijkheid dus dat gemeld, uiteindelijk is hij om 15:00 alsnog gekomen. Vond het maar raar dat ie er vanuit ging dat ik naar huis zou komen terwijl hij 3 uur voor de afgesproken tijd voor de deur stond...

Nouja :') dat is inderdaad nogal raar... maar hij is niet boos geworden toen je vertelde dat je dat niet ging doen?

Vorige week maandag is bij mij een bed inclusief matras en matrasbeschermers opgehaald. In de advertentie stond ook dat het nachtkastje erbij zat... toen ik het klaar ging zetten ben ik die er helemaal vergeten bij te zetten. Man heeft het opgehaald en er zelf ook niets van gezegd.
Die ochtend erna deed ik mijn gordijnen open en daar stond mijn nachtkastje nog :oo maar ik had ondertussen alle mails al gewist en telefoongesprekken ook. Dus ik had geen gegevens meer van ze om ze te contacteren. Ik heb zelf na een paar dagen ook niets meer van hun gehoord, dus ging ervanuit dat ze het zelf ook wel prima vonden (is een kastje die je bij de ikea volgensmij voor 5 euro kan kopen, dus stelt niet veel voor. En deze is ook best beschadigd) en ik heb hem nu weggegeven.
Maar nu kreeg ik, ruim een week later een appje dat ze het nachtkastje missen en of ze hem vanavond op kunnen halen.
Ik heb nog niet gereageerd en weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen...
Ik vind eigenlijk zelf niet dat het helemaal mijn schuld is. De man had het zelf ook kunnen zien. Daarbij is het nachtkastje eigenlijk geen geld waard... zonder nachtkastje had ik het bed ook wel voor die prijs kunnen verkopen. En hij heeft er iets anders bij gekregen dat eigenlijk niet in de advertentie stond. Wat vinden jullie?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:12

Lastig, zou wel eerlijk blijven tegenover de verkoper. En anders zeggen dat je hem hebt weggegooid mocht je zoiets willen zeggen. Zou dan niet zeggen dat je hem hebt weggegeven ;)

Ik probeer al 3 weken een buikkastje te verkopen, ze komt er gewoon niet om of spreekt geen nieuwe datum en tijd af. Heel vervelend...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:39

gribaldi schreef:
Lastig, zou wel eerlijk blijven tegenover de verkoper. En anders zeggen dat je hem hebt weggegooid mocht je zoiets willen zeggen. Zou dan niet zeggen dat je hem hebt weggegeven ;)

Ik probeer al 3 weken een buikkastje te verkopen, ze komt er gewoon niet om of spreekt geen nieuwe datum en tijd af. Heel vervelend...

Haha oeps ik dacht al dat ik iets belangrijks vergeten was... het was in principe geen probleem geweest, maar ik heb hem dus echt weggegeven (aan mijn nichtje).
Ik heb het net inderdaad maar eerlijk verteld en nu wil hij een klein bedrag terug. Hhm vervelend gedoe weer :(

Dat is inderdaad erg vervelend... heb je geen andere geinteresseerden? Dan zou je eventueel aan kunnen geven dat als ze over 3 dagen nog niet is langs geweest om het op te halen het naar een ander gaat.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:42

Huhm lastig inderdaad! Hopelijk wil hij geen groot bedrag voor dat kastje...

Nee helaas nog geen andere geïnteresseerde, anders had ik hem gewoon aan iemand anders verkocht. Wil gerust iets achter de hand houden maar 2 weken is wel erg lang...
Ik blijf positief :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:51

Kun je 'm niet meer bij je nichtje ophalen? :=

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:19

Ik zou toch je nichtje even bellen en haar een ander kastje geven (desnoods van een gratis afhaalhoek op facebook, daar kom ik regelmatig kastjes tegen). Het is immers wel jouw fout zeker als het nachtkastje erbij hoort. Ik ben ook wel eens wat vergeten mee te nemen (2 hele lades die bij een kast horen). Soms gebeurt dat in de consternatie. Gelukkig waren de lades er nog en kwam ik er snel achter.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:43

Bij mijn nichtje kan ik hem echt niet meer ophalen...
Helemaal mijn fout vind ik het niet. Het is een fout van ons beide. Ik ben hem vergeten erbij te zetten en hij heeft zelf ook gecontrolleerd of alles er was. Hij heeft het hele bed ook geïnspecteerd (dat had ik nog nooit meegemaakt).
Maar ik heb het gestuurd en hij wil geld terug... oké, daar kan ik in komen. Maar... het bed incl. Lattenbodem, (bijna nieuw) matras en twee matrasbeschermers heeft hem 50 euro gekost en nu wil hij 10 euro terug. Dat vind ik veel teveel.

Maar bedankt voor de hulp! Ik denk dat ik het zelf nu wel probeer op te lossen door te kijken of we een bedrag overeen kunnen komen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:47

Ik heb een driewieler ligfiets te koop op marktplaats, krijg ik reactie van iemand die vanaf prijs wil geven en of ik de fiets dan ook kan brengen. Opzich geen probleem als het beetje in de buurt ligt... Maar of ik het in België kan brengen... ik zit in Friesland :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:25

Vind €10 ook wat overdreven voor een nachtkastje, hopelijk komen jullie eruit :)

Haha wauw, je bent zo op en neer joh Faline :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:43

Het is wel degelijk jouw fout dat het kastje er niet meer is. Hij heeft gekocht incl. kastje. Het klopt dat het niet handig is dat hij het eerst niet meegenomen heeft maar hij heeft er wel recht op.
Kan je het niet meer geven dan heeft hij recht op het bedrag waarvoor hij dit kastje in dezelfde staat kan kopen. Als dat 10 euro is, zal het dat bedrag zijn dat hij redelijkerwijs zou moeten krijgen. Dat het onderdeel van een pakket is geweest wat goedkoop was en jij andere dingen bij gegeven hebt doet daar helaas voor jou niet aan af.

Dit is de juridische situatie. Dat het voor jou rot is snap ik. Maar ik zou hem of een vervangend bedrag bieden of toch zorgen dat ik het kastje alsnog kan geven..

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:11

Wanneer het kastje bij ikea voor €5 te koop is, regel je een nieuw kastje voor je nichtje en het oude kastje voor de koper...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:27

10 euro voor een kastje dat bij een bed hoort dat je in zijn geheel voor 50 euro heb gekocht?? Erm.. Kom zeg :=

Als we het dan over juridische situatie gaan hebben... terwijl dit nooit bij een rechtbank gaat komen heb je nog te maken met afschrijvingswaarde, zeldzaamheid, beschadiging etc.. Ik zou 'm 2,50 tot 5 euro teruggeven en anders de groeten ermee.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:40

2,50 is inderdaad zat voor een 2e hands kastje. Maargoed hij kan het proberen. je kan hem terugsturen dat de waarde van het bed hoger was dan de aanschaf waarde, maar dat je hem tegemoet wil komen voor maximaal €2,50. Hij heeft niet veel voor het bed betaald.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:16

Heeft die man geen onderzoeksplicht?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:51

Onderzoeksplicht ziet op de eigenschappen en is iets van voor de koop.

Sammie goed lezen: 'dit kastje in dezelfde staat' dus recht op de vervangende waarde van het kastje zoals hij hem kocht. Daar zit de afschrijving in.
Ik zeg niet DAT het 10 euro is. Enkel dat als dát 10 euro is dan zou hij recht hebben op 10 euro. Als hij hetzelfde soort kastje in die staat voor 1 euro kan kopen is dat 1 euro.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:54

Ik lees prima, hoor. Ik ben het gewoon deels niet met je eens, dat heeft niks met niet goed lezen te maken. :Y)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:05

ElizevdS: heb je een juridische opleiding dat je dit weet?
Het tafeltje hoort niet persé bij het bed en is nu niet meer te koop. Het kastje bij de ikea lijkt er wel sprekend op, vandaar dat ik het daarmee vergelijk.
Er staan er daar heel veel van op marktplaats. Zelfs gratis aangeboden. Ik heb zelf geen auto of ander vervoer anders had ik die opgehaald en bij hem afgeleverd.

Maar ik heb hem 2.50 geboden, dit vind hij niet genoeg en hij wil nu 7.50 euro anders komt hij hem terugbrengen... ik ga als laatst nog 5 euro bieden en anders heeft hij pech. Voor 5 euro kan die prima een nieuwe kopen. Terugbrengen doe ik niet aan. (Ik hoop niet dat hij vervelend gaat doen, hij weet natuurlijk nu wel waar ik woon)...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:07

Waarom ruil je gewoon het niet om bij je nichtje? Dat snap ik gewoon niet.. geef haar eentje die gratis van marktplaats komt en dan is alles klaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:08

5,00 vind ik een prima bod! Een vijfde van het totaalbedrag staat in mijn ogen in verhouding met het tafeltje.
Het is niet handig hem vergeten mee te geven, maar hij was er toch ook zelf bij en om er dan een week later op terug te komen is ook wel weer apart.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:10

Hahaha, laat het hem lekker terug brengen dan. Het is niet gezegd dat hij dan z'n geld terug krijgt. Wat een gezeur over een kastje. Dat heen en weer rijden kost nog meer!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-08-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:11

Mag ik hier ook even mee komen praten? Ik heb vorige week een tafel op mp gezet, gratis af te halen.
Dan valt het mee toch maar weer op hoe.. tsja, asociaal? Dom? Sommige mensen een reactie sturen.
Variërend van : ik kom hem om half 5 ophalen (verder geen Hallo of groetjes erbij) tot een vaag bericht in het Engels.
Uiteindelijk zou een meisje hem zondag komen ophalen om 7 uur, ze stuurde een kwartier van tevoren een bericht dat de Ramspolbrug open stond en niet meer dicht ging. Nou prima, dat was ook zo zat ik dus hebben we een afspraak gemaakt voor maandag dezelfde tijd.
Nooit meer komen opdagen natuurlijk en niks meer van gehoord -O-
Dus nu heb ik de volgende gegadigde gemaild (ik reageer alleen op mensen die een normaal bericht met volzinnen sturen, beetje principe :o ) en die komt hem als het goed is vanavond ophalen. Ben erg benieuwd..