Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:13

Ik heb aankomende week ook tentamens en precies dan rijdt de tram ook een week niet... ;(

En ik ga inderdaad ook heel ruim van tevoren al naar mijn tentamens. Ik moet normaal een uur reizen, maar ik ga dan vaak al 3 uur van tevoren weg. Heb namelijk al een aantal keer gehad dat ik zo'n lange vertraging heb dat ik het dan maar net red...

Zoe_97 en damned: wat raar dat jullie univesiteit dat zo regelt zeg. Pff zou daar echt boos om worden. Jullie kunnen er niks aan doen dat je daar niet naartoe kan... alsof je een geldboom in de tuin hebt dat ze zeggen zoek maar een hotel. :n

Maar rijden er echt helemaal geen treinen meer door die stakingen? Of gewoon veel minder?
Want ik vind het echt niet kunnen als er helemaal geen treinen meer rijden. Leuk dat ze aandacht willen, maar sommige dingen kunnen gewoon niet...
Zou wat zijn als ze in de zorg zeggen we gaan staken en we helpen de ouderen niet meer: die blijven maar lekker heel de dag zonder eten en drinken in bed liggen ofzo :oo

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:28

Ierpier schreef:
Haha sorry :') mijn trein rijdt gewoon. Nouja we staan nu stil voor een goederentrein, maar we komen er wel :Y) ik plan altijd uuuren reserves in als ik tentamens heb.

Vorig semester lag heel t station plat toen ik tentamen had _-:(

Had ik ook een keer, bommelding Leiden Centraal toen ik tentamen had -O-
Heel het station afgesloten en ging voorlopig ook niet open, met bus naar dichtstbijzijnde station werd hem ook niet want dat zou veel te veel tijd kosten (moest naar Utrecht).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:17

MarlindeRooz schreef:
Ergenis vandaag, ik had al niet zo'n heerlijk humeur toen ik het station in stapte... Het werd alleen maar erger!

1. Mijn OV chipkaart heeft het begeven, die doet echt niks meer. -:(- Sta je daar op Amersfoort terwijl je naar Ommen moet. :+
2. Kaartje gekocht zonder korting, huppa 16.95 kwijt, en ik heb al weinig geld over. :')
3. Zit ik eindelijk in de trein, heerlijk in de stiltecoupe (!!!). Zit er een (Friese) moeder met 2 krijsende kinderen. Dan ben je toch niet helemaal 100% als je met een baby en een peuter in de stiltecoupe gaat zitten. En ja ze had het door want ze fluisterde tegen haar schreeuwende etters. :') Ging zo'n kind ook nog de hele tijd aan mij zitten en met spullen gooien. Ik dacht ik zeg er niks van want iets aardigs wordt het dan toch niet.

EN NU OPZOUTEN NAAR DE HERRIECOUPE

Zoiets?

Ierpier gelukkig maar. Ik ben gerustgesteld :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:28

Op tijd bij het tentamen aangekomen, nu op weg terug *\o/* vakantie *\o/*

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 00:34

Koper schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ergenis vandaag, ik had al niet zo'n heerlijk humeur toen ik het station in stapte... Het werd alleen maar erger!

1. Mijn OV chipkaart heeft het begeven, die doet echt niks meer. -:(- Sta je daar op Amersfoort terwijl je naar Ommen moet. :+
2. Kaartje gekocht zonder korting, huppa 16.95 kwijt, en ik heb al weinig geld over. :')
3. Zit ik eindelijk in de trein, heerlijk in de stiltecoupe (!!!). Zit er een (Friese) moeder met 2 krijsende kinderen. Dan ben je toch niet helemaal 100% als je met een baby en een peuter in de stiltecoupe gaat zitten. En ja ze had het door want ze fluisterde tegen haar schreeuwende etters. :') Ging zo'n kind ook nog de hele tijd aan mij zitten en met spullen gooien. Ik dacht ik zeg er niks van want iets aardigs wordt het dan toch niet.

EN NU OPZOUTEN NAAR DE HERRIECOUPE

Zoiets?

Grinnik, op het toppunt van irritatie, wordt de herkomst belangrijk :-)

Nee, erg irritant, ik wijs mensen er eerst vriendelijk op, en schijn dodelijke blik te hebben, mooi.
Alleen schijnt het tegenwoordig in de spits niet meer stil te hoeven zijn....balen, de spits wordt ik per definitie sjaggerijnig van.

JA JIJ MAG IN MIJN COUPE *\o/*

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 00:36

Ik word echt zuur van luide mensen in de stiltecoupe, zeker als ik moet leren. Helaas is het vaker herrie dan stilte. Het is bijna nog stiller in de normale coupe :') .

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:14

Ik heb altijd muziek doppen in, vanwege het geschetter van sommige mensen. Dan kom ik iets minder overprikkeld op school :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:11

Ik moet de 20ste voor het eerst sinds tijden met ov, en dan ook nog in Rotterdam waar ik helemaal niet meer bekend ben...
Moet met de bus van Werkendam naar Dordrecht, dan met de trein naar Rotterdam CS, en dan weer met een bus naar plaats van bestemming....
Moet ik me mentaal voorbereiden? :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:27

Hangt van het tijdstip af, maar Dordrecht Rotterdam is vaak prima hoor!
Hoogstens dat je moet staan, maar vaak kan je ook gewoon zitten. Plus. Tis maar 15 min :D

Edit: en de bussen in Dordrecht liggen op 2m van de treinen. Zie je zo :)
Laatst bijgewerkt door Moon_light94 op 11-06-16 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:39

Rotterdam CS is ook goed te doen! Bussen zijn ook goed te vinden. Succes!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:56

Hn ik heb eigenlijk altijd wel goede ervaringen op mijn vaste traject, maar zodra ik en ander traject heb is het steevast ellende met vertraging, mensen op het spoor en wisselstoringen, dus ik zeg niks :') volgens mij heb ik een goed traject :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:54

Friezen in de stilte coupe :') , deze Fries is wel stil ik hou wel van rust na vaak een lange dag kan ik even alles gaan verwerken scheelt me een rusteloze nacht. Helaas heb je er altijd volk tussen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:22

Wat is dat toch met "Het is puntjepuntje uur puntjepuntje en geheel volgens dienstregeling komen wij zo aan bij station Huppeldepup." En dat dan bij elk station wat de trein aandoet. Het lijkt me niet meer dan normaal dat het ding volgens dienstregeling rijdt?

Maar dat was niet mijn grootste ergernis vandaag. Oh nee.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:27

Koper schreef:
Wat is dat toch met "Het is puntjepuntje uur puntjepuntje en geheel volgens dienstregeling komen wij zo aan bij station Huppeldepup." En dat dan bij elk station wat de trein aandoet. Het lijkt me niet meer dan normaal dat het ding volgens dienstregeling rijdt?

Misschien applaudisseren iedere keet als de trein op tijd komt? :')

Wat was de grootste ergernis?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:38

Ierpier schreef:
Koper schreef:

Misschien applaudisseren iedere keet als de trein op tijd komt? :')

Wat was de grootste ergernis?

Net zoals bij vliegtuigen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:40

Applaudisseren? Dan krijg je toch gedonder met je medereizigers in de stiltecoupe?

Okee, grootste ergernis. In mijn thuisstation had je al sinds de jammerlijke uitvinding van de ov-chipkaart van die palen waar ie in EN uit kon checken. Zo'n paal kon beide handelingen aan. En daarnaast hadden we sinds een klein jaar zo'n rij met van die poortjes, die het nog niet deden omdat je naar de paal moest met je kaart.

Vandaag storm ik het station in, volle vaart op weg naar eerst paal en dan het achterste perron om de trein nog te halen. Kaart in mijn hand en in gestrekte rentelgang door die poortjes en naar zo'n paal. Op de paal hangt een briefje dat je nu ineens bij de poortjes had moeten inchecken. Okee, gauw terug naar zo'n poortje, kaart ervoor, piiiieeepp en húp naar trein, hog driekwart minuut om door de stationshal en de trap af het perron op te galopperen.

In de trein zit ik nog uit te hijgen toen de conductrice tegen mij zegt: "U heeft niet ingecheckt".
Ik: jawel hoor.
Zij: Nee, u heeft uitgecheckt. En nu is er 20 euro van uw kaart afgeschreven.

Wat blijkt: dat schermpje van dat poortje waar ik die kaart voor had gehouden wat de uitcheckkant. Want ik was al door die poortjes heen gelopen, naar paal, terug naar poortje. Totaal niet bij stilgestaan.

"Ja want het is nog de uitprobeerfase". Ja dat kan wel wezen maar het is weer zo tiefes onhandig geïmplementeerd. Doe die poortjes gewoon dicht, dan snapt iedereen meteen dat je daar nu voortaan moet inchecken en doet iedereen dat dus aan de goede kant van die dingen. In plaats van dat mensen naar de palen lopen, terugrennen en dat het dan fout gaat. Een vrouw die tegenover mij zat in de trein had precies het zelfde meegemaakt maar dan in Utrecht.

En in Rotterdam stonden die poortjes natuurlijk wel overal dicht te wezen maar ik had aan het begin van de reis al uitgecheckt. Ik ben maar even achter iemand aan door zo'n poortje gesneakt :+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:47

Jeetje wat een irritant gedoe. Ze zijn hier nu ook van die ellendige poortjes aan het maken. Doe mij maar zo'n paal.

Ik verwees idd naar de vliegtuigen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:51

Ik vind die poortjes niet erg. Ik vind het irritant dat je pas bij die palen het bericht krijgt dat je bij het poortje ineens al had moeten inchecken. Waardoor mensen dat dus doen aan de kant het dichtste bij de palen, wat de verkeerde kant is.

Tegenwoordig wordt er toch nauwelijks nog geklapt in vliegtuigen na de landing?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:53

Ja dat is extra storend :')

Nee gelukkig niet. Ik vind dat zo stom :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:57

Jeetje koper. Dat is wel flink balen... kan je niet een klacht indienen bij de ns en vragen of je geld terug kan krijgen o.i.d.?

Wel fijn dat de conductrice je geloofde en geen bon heeft gegeven.

Ik heb inderdaad de laatste jaren helemaal nooit meer mensen horen klappen bij landing met het vliegtuig... vind ik wel heel jammer. Vond het altijd zo leuk :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:02

Réken maar dat er een klacht naar de NS gaat. Ik wou dat eerst bij TransLink doen maar conducteur 2 (jaja, 2 x controle) zei dat ik bij NS moest zijn. Beide conducteurs konden gewoon zien dat ik had uitgecheckt en dat die 20 euro van mijn saldo af was.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:41

Koper schreef:

Er is onderzoek naar gedaan en de reizigers (lees ROVER en de wereldvreemde mensen in Den Haag) wilden dat heel graag. We worden er nog op afgerekend ook als we het niet doen. Een omroep zonder die flauwekul telt niet 8)7

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:42

En maakt het ook nog uit wat de daadwerkelijke reiziger die zich ook echt in de trein bevindt wil? Of eigenlijk: niet wil? Deze reiziger wil bij voorbeeld geen borstklopperij?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:44

Dat word niet gezien als borstklopperij, maar als informatie die de reiziger zou willen zodat ze weten of ze eventuele overstappen nog kunnen halen....alsof reizigers zelf geen klok kunnen kijken :roll:

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:47

Ik vind het eigenlijk altijd wel fijn als er gezegd wordt of de trein op tijd is of dat hij een paar minuten eerder of later is.. Dat kan net het verschil maken voor sprinten of rustig wandelen :)

Wat me dan wel weer mateloos irriteert is die stem in de sprinter die elk station 2 keer noemt en ook nog bij de grotere stations 2 keer zegt waar de trein heen gaat..