Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:EskeGirl schreef:Roze koek spul wordt ook gemaakt van geplette luizen (de kleurstof).
(...) Insecten schijnen heel gezond te zijn.
Finliox schreef:Wat is een depressie nou echt (iets te veel/te weinig van een stofje in je hersenen?) en hoe wordt dat beïnvloed door je omgeving?
Janneke2 schreef:(Diagnostic statistic manual: het was bedoeld, om vast te leggen: " hoe werkt pil/ therapie / combi bij 1000 mensen die voldoen aan kenmerken zus en zo".
SaskiaKa schreef:Goed, snap ik. Maar stel dat het een snorfiets betreft die 45 km/u kan, maar je rijdt netjes 25 km/u. Een snorfiets is 9 van de 10 keer gewoon een begrensde bromfiets, dus 45 km/u kan het frame prima aan.
Je rijdt dus netjes de toegestane snelheid, waarom dan toch bekeuren?
Indy_Mouse_9 schreef:Janneke2 schreef:(Diagnostic statistic manual: het was bedoeld, om vast te leggen: " hoe werkt pil/ therapie / combi bij 1000 mensen die voldoen aan kenmerken zus en zo".
Is dat zo ja? Dat hebben ze mij bij psychologie er nooit bij verteld
Ik heb wel opgepikt dat de Quetelet Index of het BMI een dergelijke misbruikte schaal is. Die is ook eigenlijk alleen gemaakt als waarneming, terwijl mensen het tegenwoordig als een standaard om naar te leven gebruiken.
JolisaJ schreef:In principe denk ik ook dat je in de knieholte kan prikken, die ader ligt ook oppervlakkig en is goed te palperen. Bij je heup of bovenbeen liggen de aders daar te diep voor, dat gaat echt geen lekker gevoel wezen. Maar ja, als je bij iedereen in de knieholte prikt, duurt bloedprikken 3 keer zolang met al dat aan- en uitkleden.
Riddershow schreef:JolisaJ schreef:In principe denk ik ook dat je in de knieholte kan prikken, die ader ligt ook oppervlakkig en is goed te palperen. Bij je heup of bovenbeen liggen de aders daar te diep voor, dat gaat echt geen lekker gevoel wezen. Maar ja, als je bij iedereen in de knieholte prikt, duurt bloedprikken 3 keer zolang met al dat aan- en uitkleden.
en dat lijkt me nu ook echt niet een prettige locatie...
JolisaJ schreef:In principe denk ik ook dat je in de knieholte kan prikken, die ader ligt ook oppervlakkig en is goed te palperen. Bij je heup of bovenbeen liggen de aders daar te diep voor, dat gaat echt geen lekker gevoel wezen. Maar ja, als je bij iedereen in de knieholte prikt, duurt bloedprikken 3 keer zolang met al dat aan- en uitkleden.
Indy_Mouse_9 schreef:Ze moeten wel groot genoeg zijn om flinke druk te geven om het bloed er uit te laten komen he? Volgens mij is dat niet het geval met bloedvaten/aders aan 'de buitenkant' op je heup of bovenbeen.
Ik meen dat er in je lies wel weer dikke aders lopen, maar om daar te prikken om even bloed af te nemen, zijn ook geen grappen
LisannePruts schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Ze moeten wel groot genoeg zijn om flinke druk te geven om het bloed er uit te laten komen he? Volgens mij is dat niet het geval met bloedvaten/aders aan 'de buitenkant' op je heup of bovenbeen.
Ik meen dat er in je lies wel weer dikke aders lopen, maar om daar te prikken om even bloed af te nemen, zijn ook geen grappen
Iewll echt? In je lies gadverdamme zou dat dan ook in de oksel kunnen? Want even uit mijn geheugen
met een stent gaan ze altijd via de lies maar kan blijkbaar ook via de oksel..