CalipsoLover schreef:Neverland schreef:Volgens mij ben jij de enige die hier continu over kinderen praat?
Volgens mij begrijpen jullie niet goed wat ik bedoel.
In mijn vorige relatie richtte ik me enorm op de toekomst vanaf dag 1. Ik was oh god 16 jaar en dacht dat ik de liefde van mijn leven had ontmoet. Een agressieve jongen die stikjaloers was. Wij deden niet anders dan plannen voor de toekomst maken. Ik ben door hem met deze plannen enorm voorgelogen, wat mij waarschijnlijk het hardst gekwetst heeft. (Wil gerust wat voorbeelden geven) Ik heb door die plannen mijn geluk van iemand anders laten afhangen, mijn fout, maar dit is wel echt mijn ondergang geworden. Ik WIL gewoon niet meer zulke plannen maken. Liefst nooit meer tot ik 100% zeker ben dat dit de man is waar het geweldig mee gaat en lang blijft duren. Dit kan ik gewoon nog niet op een maand zeggen. Tuurlijk ben ik verliefd, en zou ik het liefst willen dat dit 'hem' is. Maar ik wil me niet meer focussen op dingen die er nog niet zijn, ik wil niet leven in de toekomst zoals toen noch in het verleden. Ik wil plezier hebben met hem en leven in het heden. Betekent dat dat ik geen toekomst zie met deze jongen? Tuurlijk niet. Ik ben gewoon niet van plan elke jongen die ik tegen kom meteen dezelfde leugens te vertellen zoals hij dat doet.
Meid, je bent 18. Er kunnen nog zoveel 'de wares' langskomen. Even een periode rust tussen relatie 1 en relatie 2 is ook goed. Leren alleen te kunnen zijn etc.