tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:26

CalipsoLover schreef:
Neverland schreef:
Volgens mij ben jij de enige die hier continu over kinderen praat? :+

Volgens mij begrijpen jullie niet goed wat ik bedoel.

In mijn vorige relatie richtte ik me enorm op de toekomst vanaf dag 1. Ik was oh god 16 jaar en dacht dat ik de liefde van mijn leven had ontmoet. Een agressieve jongen die stikjaloers was. Wij deden niet anders dan plannen voor de toekomst maken. Ik ben door hem met deze plannen enorm voorgelogen, wat mij waarschijnlijk het hardst gekwetst heeft. (Wil gerust wat voorbeelden geven) Ik heb door die plannen mijn geluk van iemand anders laten afhangen, mijn fout, maar dit is wel echt mijn ondergang geworden. Ik WIL gewoon niet meer zulke plannen maken. Liefst nooit meer tot ik 100% zeker ben dat dit de man is waar het geweldig mee gaat en lang blijft duren. Dit kan ik gewoon nog niet op een maand zeggen. Tuurlijk ben ik verliefd, en zou ik het liefst willen dat dit 'hem' is. Maar ik wil me niet meer focussen op dingen die er nog niet zijn, ik wil niet leven in de toekomst zoals toen noch in het verleden. Ik wil plezier hebben met hem en leven in het heden. Betekent dat dat ik geen toekomst zie met deze jongen? Tuurlijk niet. Ik ben gewoon niet van plan elke jongen die ik tegen kom meteen dezelfde leugens te vertellen zoals hij dat doet.

Meid, je bent 18. Er kunnen nog zoveel 'de wares' langskomen. Even een periode rust tussen relatie 1 en relatie 2 is ook goed. Leren alleen te kunnen zijn etc.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:44

Maar denken over de toekomst is toch heel normaal in een relatie? Mijn ex en ik wisten precies wat voor huis we wilden hebben. Met daarbij een donkerbruine Golden Retriever genaamd Lucas. Kinderen wouden we niet. We zouden een mooie campingwagen huren waarmee we op vakantie zouden gaan in Frankrijk, want daar konden we surfen.
En als het uitgaat dan is het even poedersuiker dat die leuke dromen van jullie samen nooit gaan uitkomen. Maar voor mij was het een eye opener voor wat ik nu zelf eigenlijk wou bereiken in mijn leven.

Ik zou eerst alles loslaten van je vorige relatie. Vergeet die ex, ga je eigen dromen achterna en dan komt die 'ware' wel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:46

Neverland schreef:
Maar denken over de toekomst is toch heel normaal in een relatie? Mijn ex en ik wisten precies wat voor huis we wilden hebben.

Doe ik momenteel met date-meneer ook hoor :j

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:32

Cioccolato schreef:
Een relatie ga je aan met iemand waarmee je toekomst ziet. Anders zonde tijd, energie etc. Aan het lijntje houden e zo kan je nog wel even door gaan.
Daten doe je om iemand te leren kennen en te zeggen: he, met jou zie ik toekomst! En dan bouw je uit in een relatie.
Of je date voor de lol. Ook gewoon een optie _O-

Hier ben ik het volledig mee eens. Naar mijn idee weet je pas of je bij elkaar past op het moment dat jullie de toekomst zien en je elkaars toekomstplannen accepteert.
Mijn vriend en ik hebben apart van elkaar toekomstdromen die wel op zeker na willen streven, en die hebben we naast elkaar gelegd om te zien of we die met elkaar kunnen combineren. Had hij of ik het leven heel anders gezien later, had het nooit gewerkt tussen ons.
Ik ga een relatie aan met de gedachte dat dit wel eens voor de rest van mn leven kan duren.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:38

CalipsoLover schreef:
Neverland schreef:
Volgens mij ben jij de enige die hier continu over kinderen praat? :+

Volgens mij begrijpen jullie niet goed wat ik bedoel.

In mijn vorige relatie richtte ik me enorm op de toekomst vanaf dag 1. Ik was oh god 16 jaar en dacht dat ik de liefde van mijn leven had ontmoet. Een agressieve jongen die stikjaloers was. Wij deden niet anders dan plannen voor de toekomst maken. Ik ben door hem met deze plannen enorm voorgelogen, wat mij waarschijnlijk het hardst gekwetst heeft. (Wil gerust wat voorbeelden geven) Ik heb door die plannen mijn geluk van iemand anders laten afhangen, mijn fout, maar dit is wel echt mijn ondergang geworden. Ik WIL gewoon niet meer zulke plannen maken. Liefst nooit meer tot ik 100% zeker ben dat dit de man is waar het geweldig mee gaat en lang blijft duren. Dit kan ik gewoon nog niet op een maand zeggen. Tuurlijk ben ik verliefd, en zou ik het liefst willen dat dit 'hem' is. Maar ik wil me niet meer focussen op dingen die er nog niet zijn, ik wil niet leven in de toekomst zoals toen noch in het verleden. Ik wil plezier hebben met hem en leven in het heden. Betekent dat dat ik geen toekomst zie met deze jongen? Tuurlijk niet. Ik ben gewoon niet van plan elke jongen die ik tegen kom meteen dezelfde leugens te vertellen zoals hij dat doet.

Denken aan de toekomst is ook veel meer dan alleen kinderen en trouwen.

Je bent 18 dus ik denk dat je nog naar school gaat? Weet je al wat voor werk je later wil gaan doen, en wat vind je vriend daarvan, past dat in zijn straatje? Als je wil gaan samen wonen, ga je dan eerst een huis huren of meteen kopen? Heb je een paard of wil je in de toekomst een paard, wat vind je vriend daar van?
Dat soort dingen horen ook allemaal bij toekomst plannen.

Jungles

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:46

Goedemorgen,

Ik denk dat Calipso een goede instelling heeft op haar 18e en dat ze het goed heeft geprobeerd uit te leggen. Ze heeft in ieder geval geen slechte bedoelingen en wie weet is ze over 15 jaar nog steeds met deze jongen.

Ik ben het wel met jullie eens: je gaat geen relatie aan met het idee: dit is maar voor een jaartje. Als ik een relatie aanga, dan is dat met de intentie om de rest van m'n leven met diegene te delen. Dat kan natuurlijk altijd mislopen, maar het is wel de bedoeling. En dan vecht ik er ook keihard voor! Anders inderdaad zonde van tijd en energie.

Lieveli: Jij bent ook een kanjer! Ik moet vaak zo lachen om jouw reacties in bepaalde topics. Jij bent zo iemand die het allemaal wat minder zwaar/serieus maakt en dat kan ik echt waarderen.

Vandaag weer k*t begonnen..... Weer over m'n ex gedroomd en dan word je wakker en dan is het zo'n klap in je gezicht: Oh nee, we zijn niet meer samen, ik woon niet meer in mijn vertrouwde huis :(. Het is ook heel wisselend: soms voel ik me redelijk, soms voel ik me totaal gevoelloos en soms ben ik intens verdrietig om het feit dat heel mijn toekomstdroom met hem weg is. Ik hield echt verschrikkelijk veel van hem. En het is pijnlijk dat ik zolang in een soort illusie heb geleefd, maar toch, ik mis hem nog elke dag.

Ik wilde dat ik weer eens ontspannen was, weer eens heerlijk kon lachen en dat ik mijn oude-ik weer eens tegen zou komen. Ik ben namelijk altijd iemand geweest die mensen aan het lachen maakte, het leven niet zo serieus nam en ik werd graag gezien. Sinds een jaar ben ik echter een enorme stresskip en ik heb al lang niet meer gelachen.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:02

Madison, ga dingen doen buiten je comfortzone. Klinkt misschien heel raar maar dat brengt je gedachte wel op andere dingen en vaak krijg je fantastisch leuke ervaringen ervan.
Zoek een vriendin die dat ook leuk vind om te doen en gaan met die banaan! Misschien helpt het, en anders heb je een leuke ervaring opgedaan.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:15

Thanks Colien. Even nadenken wat buiten mijn comfortzone ligt.... Zo'n beetje alles op dit moment :') Maar ik ga morgen even een drankje doen bij mijn nichtje. Klinkt gek, maar zelfs dat ligt buiten de comfortzone van m'n bed en de iPad. Wie weet, helpt het!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:17

Zo, veel gepraat in de tussentijd. Ik denk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, zo lang je eerlijk over bent. Té erg focussen op de toekomst is ook niet goed.

Wat klote zo'n droom Madison :(:) zoek inderdaad dingen die je zelf leuk vindt en wil, ook buiten je comfort zone!

Ik ben voor mijn ex lang vrijgezel geweest, kwam toen uit een relatie waarin ik me constant aanpaste. Toen ben ik voor mezelf gaan nadenken wat ik zelf wilde en zo mijn leven ingericht. Nu pak ik daardoor wel makkelijker de draad op.
Ik heb nu in mijn relatie weer dingen opgegeven, daar stond ik achter hoor, maar nu heb ik de kans om dat toch te gaan doen :)

Ik heb zo mijn dipmomentjes nog, met name als mijn ex contact opneemt en zichzelf weer lijkt te zijn (in plaats van afstandelijk en kil).

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:20

Ik heb de laatste tijd heel veel dingen buiten mijn comfortzone gedaan, niet om mijn ex te vergeten maar wel om gewoon weer het gevoel te hebben dat ik mijn leven in eigen handen heb, mijn ex had ook best een dominante stempel op mij waardoor ik onbewust vaak aan hem aanpaste. Dit heeft mij wel geholpen om weer het gevoel te hebben dat ik mijn leven in eigen handen heb hoor. Het hoeven geen grote dingen te zijn, maar al is het maar iets kleins zoals in je eentje naar de bioscoop gaan.
Mocht je er hulp bij nodig hebben mag je altijd roepen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:55

Madison schreef:
Thanks Colien. Even nadenken wat buiten mijn comfortzone ligt.... Zo'n beetje alles op dit moment :') Maar ik ga morgen even een drankje doen bij mijn nichtje. Klinkt gek, maar zelfs dat ligt buiten de comfortzone van m'n bed en de iPad. Wie weet, helpt het!

Ja en zo niet, ook goed hoor. Je hoeft niet ineens een verbeterde 2.0 versie van jezelf te zijn, als het bij jou tijd kost, is dat ook prima. Zolang je jezelf elke dag maar even feliciteert dat je van die droeftoeter af bent en aan het einde van de dag 3 dingen kunt benoemen die goed zijn gegaan.

En bak een taart en vreet hem op in bed terwijl je Netflix aan zet. Beste gevoel ooit.

Darah3 schreef:
Zo, veel gepraat in de tussentijd. Ik denk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, zo lang je eerlijk over bent. Té erg focussen op de toekomst is ook niet goed.

Wat klote zo'n droom Madison :(:) zoek inderdaad dingen die je zelf leuk vindt en wil, ook buiten je comfort zone!

Ik ben voor mijn ex lang vrijgezel geweest, kwam toen uit een relatie waarin ik me constant aanpaste. Toen ben ik voor mezelf gaan nadenken wat ik zelf wilde en zo mijn leven ingericht. Nu pak ik daardoor wel makkelijker de draad op.

Ik heb nu in mijn relatie weer dingen opgegeven, daar stond ik achter hoor, maar nu heb ik de kans om dat toch te gaan doen :)

Ik heb zo mijn dipmomentjes nog, met name als mijn ex contact opneemt en zichzelf weer lijkt te zijn (in plaats van afstandelijk en kil).

:(:) :(:) :(:) Over die van jou ga ik niet eens beginnen. Waardeloos.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:15

Ik kom ook weer even binnenvallen naar aanleiding van het hele toekomst-gebeuren. Ik vind dat er een verschil is tussen 'ik zie het niet zitten' en 'het zou kunnen'. Met dat eerste gevoel vind ik het persoonlijk niet eerlijk om in een relatie te zitten, met het tweede gevoel zeker wel. Ik zou het eerder creepy vinden als mijn vriend vanaf dag 1 al 100% zeker weet dat hij mij wil hebben en dat steeds kenbaar maakt. Dat komt erg onoprecht op mij over en daar hol ik ook hard voor weg. Ik vind het logisch dat je niet meteen weet of je je hele leven samen blijft. Er kan immers zoveel gebeuren.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:25

Darah: zo te lezen, was jouw vorige relatie niet zo best. Dingen opgeven en aanpassen etc. Ik heb dat ook gedaan, al vroeg mijn ex dat niet van mij. Het ging vanzelf. Hij had altijd problemen. Dan weer depri, dam weer burn-out, dan weer afkicken van de wiet, dan weer geld, dan weer familie.... ik heb me er teveel in mee laten zuigen, denk ik.
Fijn datje nu wel een goede relatie hebt! En dat kille en afstandelijke ken ik. Daarom wil ik geen contact meer. Ik ben meer van: verwijderen en weg. Sommige mensen vinden dat maar raar. Het voelt ook raar, van vier jaar lang altijd samen naar opeens helemaal niks, maar ik kan het gewoon niet aan en het zou me denk ik tegenhouden mbt mijn herstel.

Colien: thanks! Volgens mij ben jij een hele positieve chick! Ik was altijd positief, maar besef me steeds meer dat ik in de afgelopen jaren een neerslachtige zenuwenpees ben geworden, bah. En dat is volgens mijn ex allemaal mijn schuld! Ja klopt, hij deed nooit wat fout idd :')
Als ik iets ga doen buiten de comfortzone en het lukt niet, zal ik je PB'en. Kan je m'n handje vast houden.... :P

Lieveli: de drie dingen die vandaag goed zijn gegaan. Ik ben met m'n hond naar de dierenarts geweest voor controle, ik ben aardig geweest voor m'n ouders en ik heb (nog) niet gehuild :P maaaar de avond is nog lang....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:28

Ahhh wat voor hond heb je?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:30

Oh om 22.15 begint er een gave film op Canvas. Ga lekker kijken moppie!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:32

Madison, dat klinkt goed. Nog even deze avond volhouden en dan heb je weer een dag gehad :D Morgen is er weer een dag die je weer zo positief tegemoet kan gaan :)

Lieveli, je bent echt een topper met hoe positief je bent, kunnen nog een hoop mensen (waaronder ik) wat van leren :D

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:43

Ik heb een West Highland White Terriër, een lieve dame van bijna 11 jaar :) echt de liefste!
Die film klinkt leuk! Nu nog Prison Break aan het binge watchen.

Lieveli, ik las ergens dat jij zwanger bent. Gefeliciteerd! Jij wordt vast een toffe moeder.

Diertjec: thanks! Ik hoop dat morgen inderdaad ook redelijk zal gaan. Ik probeer er maar niet al teveel aan te denken. Op het moment dat ik aan hem ga denken, voel ik letterlijk echt pijn in m'n hartstreek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:44

Thanksies <3

En jullie zijn ook positief, jullie weten het alleen nog niet!

Ik wil ook zo'n hondje! Zo lievvv!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:06

Oh dit is een mooie afleiding! Krultenen krijg ik er van -O-

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:27

OMG.... ik vind mezelf nooit beter dan een ander, maar..... na het zien van dit filmpje ben ik weer 1% blijer met mezelf :P inderdaad krultenen!! Heb nu kramp :')

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:41

Madison schreef:
Colien: thanks! Volgens mij ben jij een hele positieve chick! Ik was altijd positief, maar besef me steeds meer dat ik in de afgelopen jaren een neerslachtige zenuwenpees ben geworden, bah. En dat is volgens mijn ex allemaal mijn schuld! Ja klopt, hij deed nooit wat fout idd :')
Als ik iets ga doen buiten de comfortzone en het lukt niet, zal ik je PB'en. Kan je m'n handje vast houden.... :P

Ik durf wel te zeggen dat ik enorm positief ben ingesteld ja :D .
Die neerslachtige zenuwpees kun je zelf er weer uitwerken, mogelijk met wat hulp van buiten af maar jij bent degene die bepaald hoe je in het leven staat.
Ik hou met liefde je handje vast hoor als het niet lukt, en ben dan ook wel degene die graag een schop onder je reet erbij geeft om je toch het zetje de goede kant op te geven.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:03

[/quote]Denken aan de toekomst is ook veel meer dan alleen kinderen en trouwen.

Je bent 18 dus ik denk dat je nog naar school gaat? Weet je al wat voor werk je later wil gaan doen, en wat vind je vriend daarvan, past dat in zijn straatje? Als je wil gaan samen wonen, ga je dan eerst een huis huren of meteen kopen? Heb je een paard of wil je in de toekomst een paard, wat vind je vriend daar van?
Dat soort dingen horen ook allemaal bij toekomst plannen.[/quote]

Ja over zo van die kleine dingen hebben we het wel al eens gehad. Ik heb al gezegd dat ik over enkele jaren wel nog een paard wil bijnemen. Waarop zijn reactie: 'oh nee' (lachend) was. Hij heeft bijvoorbeeld al gezegd dat ik later al het kapitaal mag gaan binnenhalen en hij wel huisman wordt. Ik heb hem al mijn 'droomtrouwjurk' laten zien enz. Maar dit zijn volgens mij heel onschuldige toekomstplannen die je ook niet kan vermijden om daarover te praten. Ik heb het vooral moeilijk met echt vaste plannen maken, mijn ex had bijvoorbeeld, toen we niet meer samen waren (Maar wel bijna, dat dacht ik toch), gevraagd of ik volgend jaar met hem in de stad wou wonen, zelfs al eens gaan kijken enzo... Toen hij 1,5 maand later met een andere meid begon brak dit echt mijn hart. Want wij hadden zoveel plannen. Voor mij is dit echt een no-go geworden. Wij hadden letterlijk al namen voor onze kinderen :') Wil dit gewoon niet meer omdat dit heel slechte herinneringen oproept.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:14

Ik snap ook wel dat je, zeker op je 18e, niet al meteen complete toekomstideeën hebt. Ik ben iets ouder en hou echt van m'n vriend. Maar geen idee of we over 20 jaar nog samen zijn. Tuurlijk hebben we het weleens over 'later' (wat voor huis we willen, wat voor huisdieren, beroepsdromen e.d.). Dat zijn onschuldige dromen. Maar zolang we beide nog studeren... dan maak ik alleen concrete plannen voor vakanties of samenwonen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:49

Eske_B schreef:
Ik snap ook wel dat je, zeker op je 18e, niet al meteen complete toekomstideeën hebt. Ik ben iets ouder en hou echt van m'n vriend. Maar geen idee of we over 20 jaar nog samen zijn. Tuurlijk hebben we het weleens over 'later' (wat voor huis we willen, wat voor huisdieren, beroepsdromen e.d.). Dat zijn onschuldige dromen. Maar zolang we beide nog studeren... dan maak ik alleen concrete plannen voor vakanties of samenwonen.

Inderdaad, heb het gevoel alsof ik 'eindelijk' iemand heb die mij begrijpt zonder verwijten naar mijn hoofd te slingeren dat ik mijn vriend enkel voor seks gebruik en eigenlijk een rebound is. Je wilt gewoon niet te hard van stapel lopen om uiteindelijk teleurgesteld en gekwetst te worden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:44

Tsja dat zie ik anders. Ik ga er vol voor of niet. Liever dat ik dan keihard op mijn bek ga dan dat ik mij in ga houden en niet mijzelf kan zijn. Als iemand mijn vriend is dan vind ik het hoe dan ook wel mega poedersuiker als het over gaat, ben dan toch wel gekwetst. Maar ik heb geen zin om daar bij voorbaat al vanuit te gaan.