Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:47

Ja hele slechte dag. Teveel op marktplaats gekeken vandaag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:36

Ik wil de volgende mail graag even met jullie delen:
Citaat:
Beste,
wij hebben 3 paarden gered uit de hel (een kwpn,franse draver,gelders tuigpaard)
wij hebben nu een gratis stuk land gedoneert gekregen en ook gras zaad.....Waar onze dank zeer groot is
Maar wij zoeken nog meer hulp in de vorm van donatie's
-materialen voor een schuilstal
-omheining voor 1000cm2
-hooi,stro,houtvezel
-hoofdstelletjes, tuigzadels,dekens
- verzorgings materialen(borstels,hoevekrabber ect)
-voer, paarden snoepjes ect
-voerbakken, hooi ruiven.

dit om gewoon de komende maanden door te komen.
aangezien er vele kosten gemaakt zijn kwa dierenarts kosten omdat de paarden er zeer slecht aan toe waren
zitten wij nu gewoon aan de grond tijdelijk kwa financien
maar willen door knokken om deze paarden gewoon hun een goede oude dag voor zien en een echte paarden leven geven.
Wie o wie heeft het hart op de goeie plek zitten en heeft hier voor iets over.....
Het liefst het komt brengen hebben onze auto weg gedaan om de paarden alles te kunnen geven wat ze nodig hebben.

Ik snap best dat een paard redden flink in de papieren gaat lopen maar dit gaat toch wel een beetje erg ver vind ik!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:38

Als je geen middelen hebt om een paard te redden, moet je t niet doen. Simpel. En zeker geen 3.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:38

dit gaat inderdaad te ver. Als die paarden van een hel komen, dan hebben ze nu echt nog geen tuig nodig. Willen ze erop gaan rijden?! genoeg mensen die een van de 3 paarden onder zijn hoede zou willen nemen. Als je het niet kan betalen, pfff..... meer ga ik niet eens zeggen!

Edit: 1000cm2 is niet echt groot :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:42

Die mail heb je gekregen nav een advertentie die jij op marktplaats hebt staan?

Ik geloof graag altijd in het goede van de mens maar zet hier toch wel wat vraagtekens bij..
Vooral omdat er ook om hoofdstellen en zadels wordt gevraagd.. lijkt me niet geheel van toepassing in
zo'n situatie. (Paardensnoepjes ook..)

En dat laatste zinnetje met die auto.. tja.. Vooruit ik geef ze het voordeel van de twijfel maar of dit nou de juiste manier is om aan je middelen te komen?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:47

By the way Linneketeut 't is geen malle erpie maar Eppie.Jij bent dus één van die personen, die zonder blikken of blozen onredelijke biedingen doet en het dan nog vreemd vindt dat er negatief op wordt gereageerd. De titel Rare mensen op MP past jou prima.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:54

Weet niet of ik het hier goed plaats..

Had een advertentie geplaats op marktplaats dat ik wat onderdelen zocht voor mijn scooter. Kort daarna kreeg ik een reactie van l. van der kooij. Met de tekst: Die heb ik nog we voor je mocht je intresse hebben laat het mij dan even weten. Mvg . ik helemaal blij en dinsdag gelijk 100 euro overgemaakt over gemaakt. Ze zou het dezelfde dag nog opsturen. Vanaf woensdag zitten wachten tot mijn pakketje kwam maar het kwam maar niet. Nou dacht ik vanochtend is laat ik die naam is googlen. En en helaas kreeg ik gelijk een http://www.opgelichtopinternet.nl met daar de naam van de persoon waarmee ik conctact heb gehad + bankrekening nummer. Ik baal hier ontzettent van. Omdat ik hier al een hele tijd naar opzoek was en ik blij was dat ik het eindeijk gevonden had. En 100 voor mij als niet werkende 16 jarige best veel.
Weet iemand of ik op een of andere manier me geld nog terug krijg?

Ik hoop dat deze mensen gepakt kunnen worden en niet nog meer er intrappen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:54

staroo, hou even op wil je. Dat jij het niet prettig vind, wil niet zeggen dat een ander dat ook vindt. Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met haar. Het is toch altijd "verkopers vs. kopers".
Je moet niet vergeten dat MP een rommelmarkt is, tenminste, met dat idee is het gestart. Dat mensen er steeds meer gebruik van maken om nieuwe en dure dingen te verkopen en daar zoveel mogelijk geld uit willen halen, is pas van de laatste tijd. Koopjesjagers zijn er op iedere rommelmarkt, zo ook op MP. En dat is hun goed recht. En het gebeurt zo vaak dat iemand iets echt kwijt wil, blij is met iedere cent die ze er voor kunnen krijgen. En een laag bod kan ook een goed begin zijn van een prijsbespreking, of voor het biedspelletje. Ik denk dus niet dat je zo kortzichtig en persoonlijk mag zijn.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 02:33

@ kiki1976: Daar zet ik toch ook flink m'n vraagtekens bij. Gezien mensen heel vaak oneerlijk zijn ga ik er ook dit keer maar vanuit dat het weer onzin is. Je auto verkopen om een stel paarden te redden? Wie doet dat nou? O.o
Daarbij, mensen die ik op bokt zie langskomen of die ik in RL ken en die paarden hebben gered, die zetten nooit van die meelijopwekkende berichten op marktplaats. Die proberen via kennissen aan spullen en/of hulp te komen, of zoeken er gewoon erg goedkoop materiaal uit. En die mensen verkopen sowieso hun auto niet :')

Beetje raar verhaal weer..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 03:05

Courses schreef:
linneketeut schreef:
Marktplaats, zucht, daar kun je een boek over schrijven.
Het ergste iriteer ik me aan: Bieden.
Ga dan GVD niet lopen miepen als ik maar 50 euro bied, terwijl je er minimaal 150 voor wil hebben, want zet dat er dan gewoon GVD bij! Of: Geen onzin biedingen.
Nou da ga ik al spontaan niet meer bieden want dan ben ik bang dat ik met een onzin bieding kom. Komop zeg jij gaat iets verkopen weet dan ook te vertellen wat je er voor moet hebben.

Ja was laatst zo'n vrouwke helemaal over de pis dat ik maar 50 euro bood op een nieuwe GPA speed air. Ik snap zelf ook wel dat dat niet genoeg is, maar moet ik dan 200 bieden terwijl zij er maar 100 voor hoeft? Ben gekke erpie niet.

Zo, slechte dag gehad? 't Kan ook allemaal wel iets netter ;)

Ik vind persoonlijk ook dat het taalgebruik wel iets minder mag.
En als je niet weet wat te bieden, dan mail je toch gewoon.
Mijn ervaring is dat mensen die maar wat bieden meestal geen echte interesse hebben, of voor een buppie op de eerst rij willen zitten.

@ kiki1976 vind dit wel erg tries, maar krijg ook wel eens van dat soort mails.
Helaas voor ze, meestal worden er zulke rare dingen gevraagd, zoals ik jou mail ook, tuig.
Wat moet je met tuig als het paard bijna dood is 8)7

En denk als die mensen zelf een advertentie zetten op MP of iets dat ze best dingen kunnen krijgen van mensen, maar dat zal dan niet nieuw zijn :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:49

Ik had al eens eerder die soort bedelmailtjes gehad maar niet zo als deze.
Ik had ook al zoiets van "jaja weg gehaald uit de hel maar al wel hoofdstellen, en tuig etc nodig :?
Ga dus ook helemaal niets sponsoren. Kijk is het nu iemand waarvan je het zeker weet dat het echt is wil ik gerust iemand ermee uit de brand helpen hoor, maar hier heb ik het idee dat het allemaal nep is.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:00

Ik ben dan zo iemand die vraagt om foto's van de paarden enzv. En meer informatie, dan staan ze vanzelf met de mond vol tanden, en houd het snel op met mailen haha.

Maar inderdaad belachelijk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:54

Op bokt vraag ik vaak wat iemand ervoor wil hebben en als ze dan terug schrijven; dat weet ik niet, doe maar een bod dan reageer ik niet eens meer want geloof dat iedereen wel weet wat ze min of max voor hun product willen hebben.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:10

pff ik heb ook weer eens wat
Ik had een western show halster te koop zet en iemand op mp deed een goed bod en mog het halster er wel voor over nemen.
Dus ik een mailtje gestuurd dat ze het halster voor het bod mogen hebben.
Paar dagen daarna nog geen mailtje terug.
Dus ik heel netjes weer een mailtje gestuurd met dat ze het halster voor dat bod mogen hebben.
Na een paar dagen eindelijk antwordt gekregen.
Dat ze hem graag bij me wilde ophalen en of ik hem vast wilde houden tot de 26e want dan kwam haar geld.
Nou dat vond ik dus prima en had gezegt dat ik hem die paar dagen wel voor de vast hield.
Daar was ze erg blij mee, maar toen het al de 26e was hoorde ik nog niks van haar dus enkele dagen later had ik haar gemailt.
Want wilde weten waneer ze hem wilde ophalen,kreeg ik terug dat ze hem ergens einde van de week wilde ophalen en dat ze nog contact met mij opnam erover.
Dus toen het donderdag was had ik haar gemailt dat we al bijna aan het einde van de week waren en wanneer ze wilde komen.
Geen reactie terug, toen mailde ik haar gister weer van dat ik het erg jammer vond dat het al einde van de week is en ze niks van zig liet horen (heb hem wel een week voor der vast gehouden).
Nog geen mailtje terug nu heb ik vandaag nog een mail gestuurd dat ik het niet erg netjes van haar vond, omdat ze zelf had gezegt dat ze einde van week hem kwam ophalen en dat ze met mij contact zou opnemen erover, maar dat heeft ze tot nu toe dus nog niet gedaan.
Ik ben benieuwd of ik nog wat van haar hoor

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:24

@kiki: ik zou normaal nooit ingaan op dit soort mailtjes, marktplaats lijkt me niet geschikt om zo te bedelen.. Maar in dit geval zou ik ze die 1000cm2 aan omheining opsturen, van Lego in een envelop :=

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:47

Alja schreef:
Rowan_ schreef:
Nee ik ga niet ophouden omdat 1 of ander iemand zich beter voelt dan mij.
Ik ben blij dat jij zo perfect bent, en altijd braaf achter de kudde aanhobbelt.
Toch? Anders had je niet zo'n commentaar op mij.

GC is juist iemand die nergens achteraan hobbelt en zeer duidelijk der eigen mening heeft 8-)

helemaal gelijk (ik vind het trouwens ook aso van jou )

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:51

Kunnen we dan nu weer gezellig door gaan? :D Ruzie's mogen via PB, thank you!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:01

Yessy schreef:
@kiki: ik zou normaal nooit ingaan op dit soort mailtjes, marktplaats lijkt me niet geschikt om zo te bedelen.. Maar in dit geval zou ik ze die 1000cm2 aan omheining opsturen, van Lego in een envelop :=

En toch wordt er regelmatig gebedeld via MP (maar ook direct gemaild naar de webshop), maar ook om te sponseren. Laast nog iemand met de vraag of ik een verrijdbare wedstrijdzadelkast wilde sponseren twv 999,99 euro....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:13

Hihi, heb weer lekker bij kunnen lezen. Vooral die geluidsinstallatie was echt suf.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:24

ik had mijn vorige paard te koop met haar gebrek(slecht voorbeen met voetbalknie)dus alleen voor lichte recreatie en aangezien ik de sport in wilde kon dit niet met haar.
Krijg je reactie's van "kan ze wel 3 uur in de duinen strand draven galoperen"
"Is ze geschikt voor springen"

En terwijl alles in de advertentie stond nog vragen waarom doe je haar weg!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:01

Ik had toch een mail terug gestuurd, sorry kon het niet laten :o
Daarin aangegeven dat ik toch wel wat twijfels had. En wat ze oa wilde doen met tuig etc als ze in zulke slechte conditie zijn.
En gezegt dat ze er echt geen geld voor hebben om deze kosten te dragen ze wellicht beter een ander goed tehuis te zoeken eventueel via 144.

Nou ook daar heb ik van hun een reactie op terug gekregen.

Citaat:
Oke ik kan me je reactoe goed voorstellen.
Maar 144 is geen optie omdat hun ze wilde in laten slapen toen ze nog in de hel stonden. Wij vinden ze daar nog niet oud genoeg voor, ca rond de 20 jaar.
Omdat we nu al ruim 15.000 euro hebben uitgegeven (dierenarts en gedragsdeskundige) zitten we nu gewoon aan de grond qua geld. We hopen dat maar voor een paard maanden is.
Als je ze nu ziet, zien ze er al weer goed uit

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:52

Beste,
wij hebben 3 paarden gered uit de hel (een kwpn,franse draver,gelders tuigpaard)
wij hebben nu een gratis stuk land gedoneert gekregen en ook gras zaad.....Waar onze dank zeer groot is
Maar wij zoeken nog meer hulp in de vorm van donatie's
-materialen voor een schuilstal
-omheining voor 1000cm2
-hooi,stro,houtvezel
-hoofdstelletjes, tuigzadels,dekens
- verzorgings materialen(borstels,hoevekrabber ect)
-voer, paarden snoepjes ect
-voerbakken, hooi ruiven.

dit om gewoon de komende maanden door te komen.
aangezien er vele kosten gemaakt zijn kwa dierenarts kosten omdat de paarden er zeer slecht aan toe waren
zitten wij nu gewoon aan de grond tijdelijk kwa financien
maar willen door knokken om deze paarden gewoon hun een goede oude dag voor zien en een echte paarden leven geven.
Wie o wie heeft het hart op de goeie plek zitten en heeft hier voor iets over.....
Het liefst het komt brengen hebben onze auto weg gedaan om de paarden alles te kunnen geven wat ze nodig hebben.

ik heb deze mail ook gehad, dus ik stuur een nette mail terug: jullie mogen gratis 92.5 kilo paardenvoer halen van Pavo en Subli, brokjes, muesli en slobber, krijg ik een mail terug of ik het niet even kan komen brengen of op kan sturen? ja hoor 92.5 kilo voer opsturen }:0

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:00

Hoe heb je daar op gereageerd? Ben je nog steeds van plan om deze mensen te helpen?
Het is wel echt een vreemd verhaal..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:03

Sorry maar als je paarden wilt redden maar er geen geld voor hebt kun je het beter aan de dierenbescherming overlaten.
Allemaal wel leuk bedoeld maar die gaan echt de winter niet doorkomen zonder hooi enzo. En of iedereen wilt doneren? Wat gaan ze dan doen?
Sorry, beetje off topic maar dat vraag ik me wel af.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:26

Nee ik ga niets aan hun doneren! Ik heb ze ook geschreven dat wanneer ze er zelf de financiele middelen niet voor hebben ze het aan bv 144 over moeten laten.
Toen kreeg ik dus een mail terug dat ze al ruim 15.000!!! uit gegeven hadden alleen aan een da en gedragsdeskundige. En dat 144 ze wilde laten slachten.....

Maar ergens geloof ik helemaal niets van het verhaal.