Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:39

Soms moet ie verder weg rijden omdat ie dan in de buurt bekend staan als iemand die ratten kopen als slangenvoer.

Dat komt echt voor.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:17

Ik heb er nu net 1 binnen gekregen, waar ik mijn vraagtekens bij zet...
Mijn 1,5 jarige paard heb ik nu te koop staan, kreeg gisteren een mailtje binnen met de tekst.
''mag ik een filmpje''
Nouja, best dacht ik. Dus filmpje toe gestuurd, kreeg ik vandaag als reactie terug.

''erg krachtige draf heeft ze, kunt u haar komen brengen, mijn trailer staat bij de garage''

Nou, ik weet niet wat ik hiervan moet denken,
heb terug gestuurd dat ze eerst maar even moet komen kijken en ze niet naar de eerste en beste koper gaat, en er in overleg met vervoer dan altijd wel iets mogelijk is...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:19

@Grace het eerste woordje wat in mn hoofd schiet is handelaar :j
Maar je kunt altijd zeggen, kom eerst maar eens kennis maken en dan kan ze altijd nog in overleg gebracht worden? Edit, wat je zelf dus zegt :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:24

Is dat niet gewoon de vraag of het dier eventueel gebracht kan worden, als ze zijn komen kijken en ze willen haar kopen?
Dat vragen veel mensen direct. Als dat niet kan, kijken ze verder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:25

Zou dat dus inderdaad ook echt niet doen!!
Ten eerste wil je niet dat je diertje op zo'n manier weg gaat en ten tweede zie ik het nog gebeuren dat hij maar een klein bedrag geeft met het idee dat je eenmaal gekomen niet met je paardje terug gaat.... :P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:27

GamblersCup schreef:
Is dat niet gewoon de vraag of het dier eventueel gebracht kan worden, als ze zijn komen kijken en ze willen haar kopen?
Dat vragen veel mensen direct. Als dat niet kan, kijken ze verder.

Dat kan natuurlijk ook nog, sommige mensen zijn niet zo mailerig, willen gewoon liever komen kijken zonder hele verhalen :j
Maar zo brengen zonder te kijken had ik echt niet gedaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:30

Dat is zo...
Had er gister nog een 'Geef naam, adres en bank'.....
Dacht toen nog kom je het halen of moet ik het opsturen :P

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:30

@kentaro daar zeg je mij inderdaad ook nog wat.
Nou ik was sowieso niet van plan haar zomaar naar iemand toe te rijden, die ik nog niet eens ontmoet heb. Als ze haar zo graag willen kunnen ze op zijn minst hier naar toe komen om te kijken.
Maar ik vermoed zelf ook dat het om een handelaar of iets dergelijks gaat.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:32

Kentaro schreef:
Dat is zo...
Had er gister nog een 'Geef naam, adres en bank'.....
Dacht toen nog kom je het halen of moet ik het opsturen :P

Haha, voor een paard bedoel je?
Ja hoor mensen.. paarden worden tegenwoodig ook vrolijk verstuurd met post.nl
Aangezien de crisis zijn de mensen daar bij post.nl zo wanhopig dat ze ALLES wel willen versturen..
-O-

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:35

jeetje wat een verhalen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:40

Paardje zou ik ook niet zomaar langs brengen, laat ze inderdaad eerst maar komen kijken en kennis maken, je hebt het niet over een bankstel.

Gisteren weer zo'n fijn antwoord gehad op mijn bod van 50 euro (er stond eerst een bod van 40): krijg ik een mailtje, er is 85 euro geboden, wil je daaroverheen bieden? Dan mag je het op komen halen.
Op MP stond geen hoger bod dan mijn 50 euro. Natuurlijk ga ik er dan niet overheen bieden, wie zegt mij dat er daadwérkelijk 85 euro geboden is en dat de dame in kwestie niet gewoon probeert meer geld eruit te slepen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:41

Ik heb het gelukkig niet over een paard :D (ging even over een uitgebreide mail die je af en toe krijgt :P )
Ik heb best wel eens een pony verkocht en ook gebracht i.v.m. mensen geen trailer, maar ze zijn allemaal eerst wezen kijken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:43

GC, het zou natuurlijk kunnen dat ze een direct mailtje heeft ontvangen. Het ligt er nu alleen aan of jij dat bedrag er wel of niet voor over hebt?!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:44

hier erger me ik wel soms aan mp.

heb nu 10 euro geboden op nike schoentjes, het was ook bieden vanaf 10 euro.
maar dat was 29 maart en nog steeds niks gehoord.
dus ga straks het bod maar weer verwijderen en verder zoeken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:53

Kentaro schreef:
GC, het zou natuurlijk kunnen dat ze een direct mailtje heeft ontvangen. Het ligt er nu alleen aan of jij dat bedrag er wel of niet voor over hebt?!

Inderdaad, het zóu kunnen dat ze een mailtje heeft gehad. Maar het zou kunnen dat ze dat ook niet heeft gehad, ik heb geen zekerheid. En dus ga ik daar niet overheen bieden. Genoeg mensen tegen gekomen die zelf de prijs opdrijven.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:56

@GC
Oh, daar ga ik ook nooit op in, vind ik zulke flauwe kul.
Heb ik 1 keer hier mee gemaakt, wilde de vraagprijs wel geven (25,00incl), dus ze ging natuurlijk akkoord.
5 min. later krijg ik nieuwe bericht, sorry er is 27,50 geboden, dus ik bood weer hoger, tot dat ik op een gegeven moment bij de 45,00 zat. Het was iets wat ik erg graag wilde en niet meer veel te krijgen was. Blijkbaar had ze dat door en probeerde ze het uiterste er uit te halen.
Ik ben namelijk naar 45,00 afgehaakt. Terwijl het daarna nog wel zeker een maand te koop heeft gestaan...???

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:57

Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant zeg iemand wil iets niet voor minder dan 85,00 weg doen, dan haalt het mij niet uit of ze zegt dat dat geboden is of dat ze zegt dat ze dat er minimaal voor wilt hebben. (is misschien niet helemaal eerlijk, maar komt dan op hetzelfde neer)
Het ligt er dan natuurlijk aan of ik het voor dat bedrag wil hebben.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:58

Kentaro schreef:
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant zeg iemand wil iets niet voor minder dan 85,00 weg doen, dan haalt het mij niet uit of ze zegt dat dat geboden is of dat ze zegt dat ze dat er minimaal voor wilt hebben. (is misschien niet helemaal eerlijk, maar komt dan op hetzelfde neer)
Het ligt er dan natuurlijk aan of ik het voor dat bedrag wil hebben.

Maar daar heeft marktplaats het bieden vanaf toch voor uitgevonden, denk ik dan weer ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:00

Malima, wanneer is de advertentie op MP gezet? Als ik wat via MP verkoop, wacht ik ook de eerste week af, wat er geboden wordt. Als daar niet veel beweging (meer) in zit, ga ik reageren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:02

Dat is helemaal waar!!
Maar het klinkt stom, ik heb bij een gedeelte advertenties wel prijzen vanaf er bij staan en bij een gedeelte niet en toch wordt daar meer op geboden?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:03

kentaro, als iemand niet minder wil dan een bepaald bedrag, prima. Maar zet dat dan ook in de advertentie en/of "bieden vanaf". Daar hou ik dan rekening mee. Maar er staat ook nog (ik heb de advertentie even opgezocht, niet dat ik het verdraai ofzo :D ) "Mag voor een kleine prijs weg" en geen "bieden vanaf".

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:07

Dan verschillen blijkbaar de ideëen over 'klein' prijsje nogal..... :+ :D
Heb ook liever dat de mensen gewoon duidelijk zijn hoor! Had laatst iets dat ik graag wilde hebben. Mail ik wat het ging kosten inclusief verzenden.
Krijg berichtje terug dat het als brievenbuspost kon, dus dat viel weer mee. Ik terug gemaild dat ik het dan graag over wilde nemen. Hoorde eerst niets. En toen een mailtje dat ze het voor iemand anders (die hoger geboden had....) gereserveerd had maar als dat niets werd ik het over mocht nemen :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:09

Ik weet inmiddels waarom ik altijd gek werd van marktplaats, heb nu ook weer veel spullen erop staan.
En elke dag moet ik wel tussen de 20 en 50 mailtjes door lezen en beantwoorden.
En waar ik momenteel aan erger is omdat het elke keer wel een paar keer gebeurd.
mensen plaatsen of mailen je een bod ver onder je vraagprijs, maar goed je bent de beroerdste niet, je wilt er vanaf anders verkoop je het ook niet.
Je mail netjes terug dat je dat toch iets aan de lage kant vind en je gaat tussen je vraagprijs en hun bod inzitten, vervolgens hoor je echt werkelijk nooit meer iets terug.
neem je daar al die moeite voor? #zucht.
Oh en las net wat pagina's terug over ernstig ziek, in het ziekenhuis en al die andere verhalen.
Je hoort ze inderdaad vaak genoeg en soms trek je je er ook zeker wel je twijfels bij, maar je weet nooit de waarheid van die kant.
Zo had ik een keer een afspraak gemaakt, had iets gevonden en wou het graag kopen.
Afspraak was zover, moest ik afscheid nemen van mijn paard (overleden) natuurlijk nooit meer aan die afspraak gedacht.
Volgende dag direct netjes gemaild, maar kreeg een niet zo heel net mailtje terug en toen heb ik het er maar gewoon bij laten zitten.
Van hun kant begrijpelijk als je soms al die verhalen hoor, maar ik voelde me er wel mooi klote door.
@GC er word vaak op mijn ad's ook niet zo kunstig geboden ja af en toe en dan bieden ze elkaar overheen, maar vaak word het via een mail gedaan en ja dat kan waar zijn, maar het kan ook een verkoop truc zijn dat weet je nooit, gewoon je bod laten staan wie weet komt ze er op terug.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:09

Vinden jullie 1000 euro voor een 15 jarige haflinger veel?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:11

het is de 28ste erop gezet, dus nu een week geleden.
ben benieuwd.
nog 1 dag wachten en anders zoek ik wel andere.