Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marius schreef:Onze zoon heet Yannick.. Ook niet echt allerdaags..
Onze dochter heet "gewoon" Marije.
Yolien, vind jouw boktnaam wel heel erg leuk als meisjesnaam haha!
opisop_shop schreef:Er komen hier echt ehh.... bijzondere namen voorbij.
Ben zelf nu zwanger van onze eerste, ben begin juni uitgerekend dus we hebben nog wel even de tijd voor het bedenken van een naam.
Ik heb zelf een heel eisenlijstje waaraan de naam moet voldoen![]()
- geen naam beginnend met een A, want zowel mijn naam als die van mijn man begint met een A
- geen naam die eindigt op 'ja' of 'sja' qua klank aangezien wij Jansen heten van achternaam (dus geen Natasha bijvoorbeeld)
- geen naam die eindigt op de 'y' / 'ie' klank (Jaimy enz) want dat vinden we niet echt mooi
- geen naam bestaande uit 1 lettergreep, of het moet al een vet mooie naam zijn, ik vind iets met 2 a 3 lettergrepen mooier, en dan bij voorkeur nog iets wat je leuk kunt afkorten als het een langere naam is
- iets met een Frans karakter spreekt ons wel aan, maar het moet niet te kakkerig worden. Zo vinden we bijvoorbeeld Cecile wel een mooie naam, maar zo heet mijn schoonzusje al![]()
We zoeken een naam die ook internationaal normaal uit te spreken is en niet verkeerd opgevat wordt (zoals inderdaad Joke) en waarover niet echt problemen ontstaan wat schrijfswijze betreft. Wij hebben beide wel weinig voorkomende namen en mijn naam wordt vaak verkeerd geschreven, dat vind ik altijd erg hinderlijk.
Wat we beide wel een mooie naam vinden is Esra, maar ik vind het iets te Turks (?) klinken voor bij onze Hollandse achternaam![]()
Verder vind ik het belangrijk dat een naam zowel voor de kindertijd als volwassentijd leuk moet zijn.
Ik zeg altijd je moet er zowel postbode als advocaat mee kunnen worden zeg maar, maar het moet niet zo stijfjes zijn dat het niet leuk past bij een lief kinderkopje
Heeft er iemand na al deze wensen nog wat leuks over?
opisop_shop schreef:Vincent en Matthieu hebben we al in de familie, amelie, ilya en elya en Olivia vallen af (door de ja klank aan het eind en de a aan het begin. Ik vind Olivia Jansen niet mooi klinken).
Thomas hebben we het inderdaad over gehad, is niet bijzonder maar daardoor ook niets mis mee
Bedankt
George op zn Engels vind ik niet leuk, Sjors (ondanks 1 lettergreep) vind ik wel leuk.
Luca vonden we ook wel leuk trouwens, alleen ik ken het als meisjesnaam en mijn man als jongensnaam, dan klinkt het zo gek.
Wat we ook wel een leuke naam vinden is Monique; Frans, klinkt goed bij de achternaam en verder niets geks mee aan de hand.
Yolien schreef:marius schreef:Onze zoon heet Yannick.. Ook niet echt allerdaags..
Onze dochter heet "gewoon" Marije.
Yolien, vind jouw boktnaam wel heel erg leuk als meisjesnaam haha!
Dank je!
Mijn naam schrijf je met een J, dus gewoon Jolien
Maar moet zeggen dat ik na al die jaren die Y ook wel leuk vind.
Al zou het mij tegenhouden om deze aan mijn kind te geven, want dan moet ze voor de rest van haar leven haar naam spellen, en das niet leuk.
Als ze mij vragen naar mijn naam, zeg ik altijd Jolien, op de Hollandse manier. En mijn achternaam, van de rijke tak, met H U en een N.