Bijzondere babynamen deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Bijzondere babynamen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:07

Dát is pas een leuke associatie. :+

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:23

Onze zoon heet Yannick.. Ook niet echt allerdaags..
Onze dochter heet "gewoon" Marije.
Yolien, vind jouw boktnaam wel heel erg leuk als meisjesnaam haha!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:24

Ik geef zwemles en kom ook wel eens leuke namen tegen!
De leukste blijft Joppe!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:25

Ik ken een Yannick, een Jannick (dat vind ik lelijk gespeld. :')) en een Yaniek. :P

Joppe vind ik niet zo, zou eerder Jippe kiezen. :))

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:34

Ik ken meerdere Jeppe's :))

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:08

Het is inderdaad Ksenia, en Ksander. En ik heb geen idee hoe je Xerxes uit zou moeten spreken _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:11

Ik zou Sjer-sjes zeggen. :')

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:12

Kserkses?

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:33

Ik kan er niets moois van maken :P
Van Xerxes.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:37

Ik ook niet, vind het ook een beetje sneu een kind zo'n naam te geven. Zie een vierjarige het in elk geval nog niet correct uitspreken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:57

Er komen hier echt ehh.... bijzondere namen voorbij.
Ben zelf nu zwanger van onze eerste, ben begin juni uitgerekend dus we hebben nog wel even de tijd voor het bedenken van een naam.
Ik heb zelf een heel eisenlijstje waaraan de naam moet voldoen :o
- geen naam beginnend met een A, want zowel mijn naam als die van mijn man begint met een A
- geen naam die eindigt op 'ja' of 'sja' qua klank aangezien wij Jansen heten van achternaam (dus geen Natasha bijvoorbeeld)
- geen naam die eindigt op de 'y' / 'ie' klank (Jaimy enz) want dat vinden we niet echt mooi
- geen naam bestaande uit 1 lettergreep, of het moet al een vet mooie naam zijn, ik vind iets met 2 a 3 lettergrepen mooier, en dan bij voorkeur nog iets wat je leuk kunt afkorten als het een langere naam is
- iets met een Frans karakter spreekt ons wel aan, maar het moet niet te kakkerig worden. Zo vinden we bijvoorbeeld Cecile wel een mooie naam, maar zo heet mijn schoonzusje al :+

We zoeken een naam die ook internationaal normaal uit te spreken is en niet verkeerd opgevat wordt (zoals inderdaad Joke) en waarover niet echt problemen ontstaan wat schrijfswijze betreft. Wij hebben beide wel weinig voorkomende namen en mijn naam wordt vaak verkeerd geschreven, dat vind ik altijd erg hinderlijk.
Wat we beide wel een mooie naam vinden is Esra, maar ik vind het iets te Turks (?) klinken voor bij onze Hollandse achternaam :Y)
Verder vind ik het belangrijk dat een naam zowel voor de kindertijd als volwassentijd leuk moet zijn.
Ik zeg altijd je moet er zowel postbode als advocaat mee kunnen worden zeg maar, maar het moet niet zo stijfjes zijn dat het niet leuk past bij een lief kinderkopje :)

Heeft er iemand na al deze wensen nog wat leuks over? _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:04

Thomas, Vincent, Marcus, Heleen, matthieu, Amelie (jaja wel een A :P ), ilya, elya

George, uitgesproken als Sjors vond ik ook best maf haha :D

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:06

Olivia! :D

Mijn favoriete meisjesnaam O:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:08

Vincent en Matthieu hebben we al in de familie, amelie, ilya en elya en Olivia vallen af (door de ja klank aan het eind en de a aan het begin. Ik vind Olivia Jansen niet mooi klinken).
Thomas hebben we het inderdaad over gehad, is niet bijzonder maar daardoor ook niets mis mee ;)

Bedankt :)

George op zn Engels vind ik niet leuk, Sjors (ondanks 1 lettergreep) vind ik wel leuk.

Luca vonden we ook wel leuk trouwens, alleen ik ken het als meisjesnaam en mijn man als jongensnaam, dan klinkt het zo gek.
Wat we ook wel een leuke naam vinden is Monique; Frans, klinkt goed bij de achternaam en verder niets geks mee aan de hand.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:11

Maurits vind ik ook mooi!

Mattheo

Bijzondere naam van een kennis; Sindre, is inderdaad Noors :j

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:14

marius schreef:

Dank je!
Mijn naam schrijf je met een J, dus gewoon Jolien
Maar moet zeggen dat ik na al die jaren die Y ook wel leuk vind.
Al zou het mij tegenhouden om deze aan mijn kind te geven, want dan moet ze voor de rest van haar leven haar naam spellen, en das niet leuk.
Als ze mij vragen naar mijn naam, zeg ik altijd Jolien, op de Hollandse manier. En mijn achternaam, van de rijke tak, met H U en een N.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:16

opisop_shop schreef:
Er komen hier echt ehh.... bijzondere namen voorbij.
Ben zelf nu zwanger van onze eerste, ben begin juni uitgerekend dus we hebben nog wel even de tijd voor het bedenken van een naam.
Ik heb zelf een heel eisenlijstje waaraan de naam moet voldoen :o
- geen naam beginnend met een A, want zowel mijn naam als die van mijn man begint met een A
- geen naam die eindigt op 'ja' of 'sja' qua klank aangezien wij Jansen heten van achternaam (dus geen Natasha bijvoorbeeld)
- geen naam die eindigt op de 'y' / 'ie' klank (Jaimy enz) want dat vinden we niet echt mooi
- geen naam bestaande uit 1 lettergreep, of het moet al een vet mooie naam zijn, ik vind iets met 2 a 3 lettergrepen mooier, en dan bij voorkeur nog iets wat je leuk kunt afkorten als het een langere naam is
- iets met een Frans karakter spreekt ons wel aan, maar het moet niet te kakkerig worden. Zo vinden we bijvoorbeeld Cecile wel een mooie naam, maar zo heet mijn schoonzusje al :+

We zoeken een naam die ook internationaal normaal uit te spreken is en niet verkeerd opgevat wordt (zoals inderdaad Joke) en waarover niet echt problemen ontstaan wat schrijfswijze betreft. Wij hebben beide wel weinig voorkomende namen en mijn naam wordt vaak verkeerd geschreven, dat vind ik altijd erg hinderlijk.
Wat we beide wel een mooie naam vinden is Esra, maar ik vind het iets te Turks (?) klinken voor bij onze Hollandse achternaam :Y)
Verder vind ik het belangrijk dat een naam zowel voor de kindertijd als volwassentijd leuk moet zijn.
Ik zeg altijd je moet er zowel postbode als advocaat mee kunnen worden zeg maar, maar het moet niet zo stijfjes zijn dat het niet leuk past bij een lief kinderkopje :)

Heeft er iemand na al deze wensen nog wat leuks over? _O-

Laura? O:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:17

Ik wil ook geen moeilijke naam voor een kind, heb een rottige achternaam (wel prachtige) en die moet ik al elke keer spellen haha :D om een kind nou beide te laten spellen is niet tof, duurt zo lang :')
(kan natuurlijk ook de naam van mijn vriend later aannemen, maar ik wil mijn naam houden en de kinderen ook mijn achternaam doorgevn :j weet mijn vent alleen nog niet :'). Ach, duurt nog minstens 2 jaar haha )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:18

zo heet mijn schoonzusje :P

wahaha, nu maak je me wel heel nieuwsgierig naar de achternamen :D

Ik was net bij de verloskundige en kijk dan altijd even geboortekaartjes, leuk voor inspiratie voor kaartje en leuke namen :)
Vind het altijd heel storend als mensen de naam "verkeerd" (modern?) schrijven.
Zo zag ik bijvoorbeeld een Tomas en een Robbin (vind die dubbele B niet nodig).
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 03-01-12 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:18

Lauren voor een meisje en Laurens voor een jongen vind ik ook tof

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:19

opisop_shop schreef:
Vincent en Matthieu hebben we al in de familie, amelie, ilya en elya en Olivia vallen af (door de ja klank aan het eind en de a aan het begin. Ik vind Olivia Jansen niet mooi klinken).
Thomas hebben we het inderdaad over gehad, is niet bijzonder maar daardoor ook niets mis mee ;)

Bedankt :)

George op zn Engels vind ik niet leuk, Sjors (ondanks 1 lettergreep) vind ik wel leuk.

Luca vonden we ook wel leuk trouwens, alleen ik ken het als meisjesnaam en mijn man als jongensnaam, dan klinkt het zo gek.
Wat we ook wel een leuke naam vinden is Monique; Frans, klinkt goed bij de achternaam en verder niets geks mee aan de hand.

En Manou?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:20

Op is op, ik pb je even mijn achternaam :') anders kan google mij vinden haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:21

Manou, manou, manou (spreek het ff een paar keer uit :P) ...
op zich wel leuk, maar zou er zelf niet voor kiezen.
We hebben ook nog een Marilou in de familie, daar klinkt het dan weer teveel naar.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:22

Yolien schreef:
marius schreef:

Dank je!
Mijn naam schrijf je met een J, dus gewoon Jolien
Maar moet zeggen dat ik na al die jaren die Y ook wel leuk vind.
Al zou het mij tegenhouden om deze aan mijn kind te geven, want dan moet ze voor de rest van haar leven haar naam spellen, en das niet leuk.
Als ze mij vragen naar mijn naam, zeg ik altijd Jolien, op de Hollandse manier. En mijn achternaam, van de rijke tak, met H U en een N.

Ben bang dat onze zoon daar ook al last van gaat krijgen, heb nu al de meest bijzondere creaties voorbij zien komen.
Of ze zeggen allemaal Yanniek of Janiek of Jan-nick etc. etc.
Ik heb iets met de Y ;)
En met namen die bijvoorbeeld door een bepaalde letter toch iets aparts hebben..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:22

Lucas dan? Iets langer en is echt mannelijk haha :D