Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:00

Als mensen zo op mij lopen tieren.
Wacht ik....Heeeeeel geduldig.
En als ze klaar zijn kijk ik ze aan: En wat vind u wat wij er aan moeten doen en aan kunnen doen?

Dan kijken ze je dom aan.....Euhmm euhmmm.
Wij: Wij willen u graag helpen, het liefste op uw manier. Dus als u ook met een leuk idee komt?
Stil zijn ze dan. Staren ze je aan....euwm, ja eigenlijk wou ik mijn geld wel terug.
Wij: Dat kan geregeld worden, en sturen een notitie naar de fabriek waar dit proces word afgehandeld. U zult hier geen last van krijgen, omdat u geld geretourneerd krijgt.
Kijken ze je weer aan.....euhm....euhmm....okeey, bedankt.

En somss.....soms zijn er drift kikkers bij waarbij wij 20 minuten nodig hebben om onze mond dicht te houden en lekker uit te laten razen.
Maar vaak trekken ze wel weer bij.

En als ze dan eenmaal de deur uitlopen met hun grote waffel, wensen wij hun een fijn weekend.
En achteraf dachten wij :evaw: :evaw: DAAAAAAAAG %#@!^%$!!!!!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:07

WhySoWhite schreef:
Margoooo schreef:
Ik moest gisteren werken, stond kassa, maar was mn stem een beetje kwijt :+
Kwam er een man en die bestelde wat, ik vroeg of het meenemen was of hier opeten, maar verstond hem niet goed, hij mompelde wat.. Naja ik de bestelling pakken, zegt ie; Ja god#%*^ik wil het toch meenemen!.. Dus ik: Oke sorry, dan mag u wel even zitten kom het zo brengen.. Ik wilde hem zn milkshake alvast meegeven, nou toen kwam het hoor, hij schold me gewoon echt verrot omdat hij die milkshake toch #$%(#^@ ook mee wilde nemen! -:(-

Nouja ik stond daar echt zo van; wtf? En alle andere gasten in de rij keken ook stomverbaasd, met zo'n gezicht van; trek het je niet aan... :(:)

Later nog een man die echt op mij persoonlijk boos werd omdat we zo duur zijn, ja sorry hoor kan ik toch niets aan doen... }:0

Zo die was hier toch aan het verkeerde adres. Toen ik nog bij de mac werkte ook zo een driftkikker vloeken en tieren die zn blijkbaar koude broodje vanuit de auto TEGEN mijn gezicht aan gooie.. Die heeft een volle shake terug de auto in gekregen. Mensen die je niet respecteren kunnen echt heisa terug verwachten of dat nu gepast of ongepast is. Ik had het niet eens meer mee gegeven -O-..Zo vaak gehoord bij de mac duuuurtt laaangg.. Waarop mijn antwoord al snel was '' dan ga je zelf koken'' dit mocht overgens ook gewoon van de baas. Nu zit ik achter de kassa en hoef ook geen bellende of asociale mensen te helpen. Want omdat ik ''gay'' ben waren de hamburgers op :') Dan kan je bij mij echt oprotten :D

Ik vind jouw werkhouding eigenlijk niet zo super :n
En als jij een shake m'n auto inkegelde mocht jij mooi de kosten betalen om m'n leer terug proper te krijgen!
Nee het is idd geen excuus van de klant om eerst een broodje naar je te mikken (hij had het je ook vriendelijk kunnen geven), maar bij de mac verwacht ik toch ook een warm broodje

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:18

Optiwolk, ik snap dat je warme broodjes verwacht en wil, maar sommige gasten kunnen echt zooo boos worden... Dat snap ik niet, want de mc staat er niet echt om bekend dat ze moeilijk doen, als iemand terug komt krijgt ie van mij altijd een nieuwe mee hoor, ook als iemand bv zegt dat ik iets vergeten ben terwijl ik zeker weet dat ik het wel heb gegeven.... Dus snap het nut van boos worden niet helemaal, medewerkers van de mc blijven ook mensen :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:24

Ja, en ik zeg dat ik het van de klant ook niet goedkeur dat hij te kwaad wordt om een koud broodje oid!
Maar dan als werknemer terug een shake gewoon de auto inmikken?

Dat vind ik persoonlijk laag, het kan ook anders! Kijk maar naar het bericht van Maralyn :j
Bovendien zorg je zo voor negatieve reclame, en ok, elke reclame is reclame.
Maar als ik 1 keer zo behandeld zou worden bij de mac hier, ga ik nooit meer! En ik denk dat ik in die beslissing niet alleen zou staan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:04

Daar ben ik het wel mee eens. Ongeacht of een klant boos wordt of misschien eens onbeschoft is, je kunt het niet maken om je te verlagen tot dat niveau, en al helemaal niet om milkshakes een auto in te gooien.

Je bent aan het werk, niet met je vrienden aan het hangen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:09

Jaa klopt hoor, met verlagen tot dat niveau schiet je ook niets op idd! Als me dat zou overkomen bij de mc zou ik er ook niet weer heen gaan nee.. Maar mijn baas zou dat ook niet pikken als ik zo met gasten om zou gaan.... :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:31

Ik doe ook niet onbeschoft ofzo hoor.. (Werk ook bij de mac) maar ben wel zo dat ik je dan niet meer wil en ga helpen. Dan zeg ik ook gewoon dat ik ze niet meer help en als ze nog willen bestellen dat ze bij mijn collega in de rij mogen gaan staan, waardoor t nog langer duurt voor de gast de bestelling heeft, of dat de de deur dáár is. Ik jou met respect behandelen, jij mij ook. Ben niet je slaafje. Heb dit ook al een paar keer ten uitvoer moeten brengen en geen problemen mee gekregen. Management was t nog met me eens ook in die paar gevallen ;-)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:48

Ja wij hadden een tijdje een groep jongelui die dachten dat ze grappig waren, achteruit in de drive, engels bestellen terwijl ze gewoon nederlands waren, frikandellen willen bestellen en dergelijke.. Toen ze mij begonnen uit te schelden was het voor mij klaar en hen help ik niet meer, al zijn ze al echt heel lang niet meer bij ons geweest... Die voelden zich vast niet meer zo welkom :))

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:14

Margoooo schreef:
Mwah WhySoWhite, ik ga me niet verlagen tot dat niveau, tuurlijk het is vreselijk onbeschoft, maar ga geen gasten terug uitgeschelden ofzo.. Denk ook niet dat mijn baas daar blij mee gaat zijn haha :)

Ik vind dat geen 'verlagen tot dat niveau' ik vind dat gewoon 'niet pikken wat elke halve zool te zeggen heeft'

Ik zou geen ruzie gaan maken maar een antwoord terug kan iemand wel verwachten. Je hoeft niet alles over je heen te laten komen omdat je toevallig in dienst bent :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:18

NeverGiveUp schreef:
Margoooo schreef:
Mwah WhySoWhite, ik ga me niet verlagen tot dat niveau, tuurlijk het is vreselijk onbeschoft, maar ga geen gasten terug uitgeschelden ofzo.. Denk ook niet dat mijn baas daar blij mee gaat zijn haha :)

Ik vind dat geen 'verlagen tot dat niveau' ik vind dat gewoon 'niet pikken wat elke halve zool te zeggen heeft'

Ik zou geen ruzie gaan maken maar een antwoord terug kan iemand wel verwachten. Je hoeft niet alles over je heen te laten komen omdat je toevallig in dienst bent :P

Er zit een verschil tussen 'niet pikken' en 'onbeschoft'. Als iemand zegt dat het lang duurt kun je ook je excusses aanbieden en zeggen dat het er zo aankomt ipv ze te zeggen dat ze zelf maar moeten koken. Als iemand een hamburger naar binnen gooit (wat ze uiteraard niet mogen doen) kun je ook zeggen dat je hen op basis van dit gedrag vanavond service weigerd, en ze verzoeken om door te rijden.

Je hoeft idd niet alles over je heen te laten komen, maar er zijn wel normale minder normale manieren om te reageren.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:22

Ja, ben ik het mee eens.

Wij hebben zelfscan en een paar jongens (jaar of 12) vonden het nodig om in mijn ogen te schijnen met dat ding. Echt etterig gedrag. Ze gingen er echt voor staan en met dat ding precies in mijn ogen bliepen. Ik heb het ding afgepakt, de spullen aangepakt en vertelt dat ze de winkel konden verlaten. Tien minuten later stonden ze er weer. Heb weer de spullen aangepakt en verzocht ze de winkel te verlaten. Ik heb ze nooit meer gezien!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:23

Dat vind ik ook inderdaad. Als ik je baas was, kostte dat grapje je je baan, denk ik... Boos worden om zo'n actie ok! Doe ik mee. Maar een milkshake iemand zijn auto in smijten? :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:24

Als ik die klant was zou ik de rekening van het laten reinigen van mijn auto opsturen. Een milkshake naar binnen is ontzettend smerig, mierzoet, plakt aan alle kanten, gaat overal zitten en met stoffen bekleding heb je het er ook niet zomaar weer uit. Dat zou echt een dikke vette klacht worden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:26

Vjestagirl schreef:
Er zit een verschil tussen 'niet pikken' en 'onbeschoft'. Als iemand zegt dat het lang duurt kun je ook je excusses aanbieden en zeggen dat het er zo aankomt ipv ze te zeggen dat ze zelf maar moeten koken. Als iemand een hamburger naar binnen gooit (wat ze uiteraard niet mogen doen) kun je ook zeggen dat je hen op basis van dit gedrag vanavond service weigerd, en ze verzoeken om door te rijden.

Je hoeft idd niet alles over je heen te laten komen, maar er zijn wel normale minder normale manieren om te reageren.

Uiteraard ja, als iemand het gewoon lang vind duren is dat een beetje overdreven. Dan had ik ook gewoon vriendelijk gebleven.
Maar als iemand zegt ''Kan je godverd*mme niet opschieten''
Dan ~~}>

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:28

NeverGiveUp schreef:
Uiteraard ja, als iemand het gewoon lang vind duren is dat een beetje overdreven. Dan had ik ook gewoon vriendelijk gebleven.
Dan ~~}>

"Nee sorry meneer, het gaat al zo snel als het kan gaan."
Vriendelijk, simpel, niet te veel op ingaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:35

Vjestagirl schreef:
NeverGiveUp schreef:
Dan ~~}>

"Nee sorry meneer, het gaat al zo snel als het kan gaan."
Vriendelijk, simpel, niet te veel op ingaan.

Had ik niet gekund.. Had dan wel echt een pissig antwoord gegeven hoor.

Tijdje terug bleef een meneer maar door gaan, hij wilde beneden iets ruilen. Kán niet, moet boven.
Eerst vriendelijk uitgelegd, gezegd dat er een lift is. Bleef maar doorgaan, toen heb ik gezegd ''Meneer nu moet u ophouden, of u gaat naar boven óf de winkel uit maar uit gaan nu weg uit de rij''
Vind ik niet meer dan eerlijk, hij hield ook iedereen op.

Wat ik er meer mee wilde zeggen is dat het soms lijkt of je nooit eens wat terug mag zeggen omdat je maar de werknemer bent. Ten alle tijden klantvriendelijk terwijl je wordt uitgemaakt voor rotte vis. Sommige klanten weten dat ook dondersgoed. Maar je gaan natuurlijk niet onbeschoft zitten doen en op alles reageren. Sommige zijn je reactie niet eens waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:38

Werken in een winkel leer je wat dat betreft veel van. :j Mijn geduld is bijna oneindig en ben zo nu en dan oostindisch doof. Gescheld reageer ik niet op, is het ook snel over. 9 van de 10 klanten die compleet uit hun dak gaan bieden uit eindelijk links om of rechts om hun excuses wel aan. Die ene die dat niet doet had hoe dan ook wel staan schelden of het nu nodig was of niet en onafhankelijk wie er in de buurt was geweest om tegen aan de schreeuwen. Ik heb liever een dag waarbij alle boze klanten tevreden de winkel uit gaan dan dat ik ze met de zelfde munt terug betaal. En daar hoef ik niet voor over de grond te kruipen of nederig te zijn. Met de juiste manieren en een flinke dosis geduld krijg ik mijn respect ook wel. :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:39

zap schreef:
Ja, ben ik het mee eens.

Wij hebben zelfscan en een paar jongens (jaar of 12) vonden het nodig om in mijn ogen te schijnen met dat ding. Echt etterig gedrag. Ze gingen er echt voor staan en met dat ding precies in mijn ogen bliepen. Ik heb het ding afgepakt, de spullen aangepakt en vertelt dat ze de winkel konden verlaten. Tien minuten later stonden ze er weer. Heb weer de spullen aangepakt en verzocht ze de winkel te verlaten. Ik heb ze nooit meer gezien!

Goed opgelost!! +:)+

Een milkshake de auto ingooien vind ik ook veel en veel te ver gaan, en denk dat er weinig bazen zijn die dat zouden goedkeuren.. :P

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:40

Judith_ schreef:
Werken in een winkel leer je wat dat betreft veel van. :j Mijn geduld is bijna oneindig en ben zo nu en dan oostindisch doof. Gescheld reageer ik niet op, is het ook snel over. 9 van de 10 klanten die compleet uit hun dak gaan bieden uit eindelijk links om of rechts om hun excuses wel aan. Die ene die dat niet doet had hoe dan ook wel staan schelden of het nu nodig was of niet en onafhankelijk wie er in de buurt was geweest om tegen aan de schreeuwen. Ik heb liever een dag waarbij alle boze klanten tevreden de winkel uit gaan dan dat ik ze met de zelfde munt terug betaal. En daar hoef ik niet voor over de grond te kruipen of nederig te zijn. Met de juiste manieren en een flinke dosis geduld krijg ik mijn respect ook wel. :D

Knap hoor! Serieus haha

Ik ben meestal echt beleefd maar inderdaad niet te nederig en zo, maar als iemand mijn lontje aan steekt.. Is die snel bij het brandpunt helaas.
Daar heeft mijn paard me nog veel meer bij geholpen dan 3 jaar in een winkel :P

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:43

als klanten bij mij gaan zeuren reageer ik altijd standaard met 'ja mevrouw u heeft gelijk' 'oke' en zo maar door echt heel ongeïnteresseerd.
resultaat: ze denken dat ze gelijk hebben, ze hebben door dat ze zeuren over onzin en gaan zich er voor schamen óf ze worden nog veeeeel bozer.
en dan is het : ik zal mijn baas wel even roepen.

laatst nog een alcoholist die boos was dat de huiswijn op de koppen stond met een plaatje van voordeel erbij (was van het rek erboven en er stond geen reclamebordje bij omdat hij niet in de reclame was maar er te weinig plek in het normale vak was doordat huiswijn met kerst veel wordt verkocht).
ik dat uitleggen, niet willen begrijpen en hij ging helemaal schreeuwen, baas erbij geroepen want ik dacht dan wordt ie wel wat rustiger.
neee hoor, meneer gaat te keer tegen baas en flipt helemaal :Y)
baas heeft hem maar gelijk gegeven en zei met een kinderachtig stemmetje 'ik zal het volgende keer niet meer doen.'
ik had zo veel moeite met mijn lach in houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:49

NeverGiveUp schreef:
Judith_ schreef:

Knap hoor! Serieus haha

Ik ben meestal echt beleefd maar inderdaad niet te nederig en zo, maar als iemand mijn lontje aan steekt.. Is die snel bij het brandpunt helaas.
Daar heeft mijn paard me nog veel meer bij geholpen dan 3 jaar in een winkel :P

Tja, ook al krijg ik betaald het werk moet wel een beetje leuk blijven. En dat gaat beter met tevreden klanten dan klanten de kans geven om mij op de kast te jagen. Ik sta boven het geschreeuw en gescheld van de klanten. Ik laat niet mijn werkdag beïnvloeden daardoor. :)

En paarden zijn ook bijzonder goed voor je geduld inderdaad. :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:53

Idd Judith, als je geen plezier in je werk hebt is elke cent zuur verdiend. Ik negeer klanten altijd een beetje als ze raar doen. Of ik maak er een dolletje van, meestal worden de klanten niet boos in de winkel bij ons. Ik ben ook eigenlijk altijd vrolijk in de winkel. En als ik dat niet ben zal ik alsnog naar de klant lief lachen en ze proberen zo goed mogelijk te helpen.. Als iemand lelijk doet lekker uit laten razen en vervolgens een oplossing zoeken..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:54

Ik heb het trouwens héél erg weinig gehad!

Weet ook heel veel niet meer, de leuke onthou ik wel :j

Vooral de complimentjes hihi

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:11

Over rare opmerkingen trouwens nog, ik werkte een paar jaar geleden bij Outlaw City. Een partycentrum in westernstyle. compleet met paardenshow waar ik in mee reed.

Ik kreeg standaard elke week de vraag of je klaar komt op een paard..
We gaven dan meestal het antwoord dat dat alleen is als je zonder zadel zit.. Er zat altijd 1 iemand op een paard zonder zadel! Dus die was vervolgens de klos! :P

Ik kreeg ook altijd de vraag of ze er ook op mogen enzo

ook wel eens een hele rare gast gehad. Toen moest ik voor de 1e keer alleen grillen en toen zat er een man in die groep die vroeg of we nog rodeo gingen doen. En ik dacht dat hij gewoon als spel bedoelde op zo'n rodeo koe. Dus ik zeg: Zie jij hier een stier dan?.. Zegt hij: Ik bedoelde eigenlijk wij, zeg maar.. Ik: Ik zie nog steeds geen stier.. x]

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:01

deze zpant ook weer een kroontje

meisje van 15/16 MOEST een konijn. Ze kon hem NIET laten staan.

Maamaaa? Toee.....?? PLEAASSEE? Asje asje asje blieeeeft?

Moeders: Nee

Maaamm?? Mag ik aaaaaaalsjeblieeeeft?

Moeder: Nee

Maaaaam toe nou....ik wil dit konijntje mee nemen.

Moeders, na 20 minuten gezuer. Nou voorruit dan maar weer!

Ik hbe gelachen.....diep van binnen. Anders was die vrouw ook echt boos geworden.
Heb haar nog ff voer advies gegeven en welk strooisel het beste+ makkelijkeste+ goedkoopste was in verhouding.

Klant tevree, moeders alsnog blij door het goedkope uitkomst. Meisje helemaal gelukkig met haar konijntje.

-_-" Daar stond mijn baas -_-" ben je 15....ga je zo zeuren om een konijn.....Kom op...grow up.
Dat zei hij pas wel toen we geld aan het tellen waren.