OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:16

Afbeelding
Zulk soort kastjes zijn er dan in de bus!

@Batje: inderdaad :j Zo werkt het!

Anoniem

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:17

Nou het is me helemaal helder :j Bedankt voor de antwoorden !

@ Steffi ; echt nog nooit gezien :+
(Hebben doordeweekse bussen de dinger er niet instaan ?)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:18

Jawel want doordeweeks moet je ook gewoon in en uitchecken ook al heb je een Week Ov ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:19

Eerlijk waar ?
Ik gebruik m'n OV vanaf na Oud&Nieuw (ik woon in Brabant) en dan heb je die dingen nog niet in de bus ? Of ik ben ze nog niet tegengenkomen misschien ? Want doordeweeks laat ik m'n OV gewoon zien als ik de bus inloop en dan krijg ik een 'in orde knikje' van de chauffeur.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:21

Vanaf 1 februari mag je niet meer met je gewone OV (oude)reizen, dus dan zullen die palen er wel moeten zijn.
Kan zijn dat jou busorganisatie nog geen palen heeft, hier hebben alle palen het(regio amsterdam-utrecht)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:21

Hoe zit het trouwens als je de kaart wel geactiveerd hebt, maar er geen geld opgezet hebt?
Ik heb m een keer voor zo'n ding gehouden toen ie het eigenlijk nog niet hoorde te doen en nu staat mijn saldo in de min. Ik neem aan dat dat verrekend wordt zodra ik hem oplaad.
Morgen wil ik weer met de bus, maar ben weer te lui geweest om m op te laden.
Kan ik hem dan gewoon gebruiken zodat ik nog mee in de min kom? Hoeveel/hoelang mag je dan rood staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:22

Ohhh dan zal het daar inderdaad aan liggen :j
Want daar heb ik inderdaad wat van opgepikt, dat het in Amsterdam al wel was en hier in Brabant (Veolia) nog niet :)

Nou volgens mij zijn al m'n vragen beanwoord :Y)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:24

Cerilene_ schreef:
Hoe zit het trouwens als je de kaart wel geactiveerd hebt, maar er geen geld opgezet hebt?
Ik heb m een keer voor zo'n ding gehouden toen ie het eigenlijk nog niet hoorde te doen en nu staat mijn saldo in de min. Ik neem aan dat dat verrekend wordt zodra ik hem oplaad.
Morgen wil ik weer met de bus, maar ben weer te lui geweest om m op te laden.
Kan ik hem dan gewoon gebruiken zodat ik nog mee in de min kom? Hoeveel/hoelang mag je dan rood staan?

Nee je mag maar 1x inchecken terwijl je in de min staat.
Daarna weigert hij je pasje en zal de buschauffeur je aanspreken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:44

he jammer :P...

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:47

Das wel vreemd.. mijn vriend kreeg vorig jaar al de chipkaart *regio rotterdam welliswaar)
maar ik ben bang dat je er toch zelf achteraan moet gaan :(
vanaf februari kan je in rotterdam zoiezo al nergens meer zonder chip
voor je het weet kan niks mee rzonder de chip :(
ik vind het maar vervelende dingen :P
vergeet steeds uit te checken bij de bus.. gelukkig zeggen ze nu..
vergeet bi jhet uitstappen niet uit te checken..! heeeel handig! :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:52

SteffiiY schreef:
Vanaf 1 februari mag je niet meer met je gewone OV (oude)reizen, dus dan zullen die palen er wel moeten zijn.
Kan zijn dat jou busorganisatie nog geen palen heeft, hier hebben alle palen het(regio amsterdam-utrecht)

Dan mogen ze in Tilburg wel opschieten, de bussen daar hebben nog niet zo'n apparaat erin.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar weet iemand waarom hij 2 producten laadt? Is dat het weekov en een normaal abbo voor als je in het weekend reist?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:58

Staat hier echt al heel vaak in uitgelegd, het is inderdaad een product voor je gratis reizen periode, en eentje voor je kortingsperiode :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:05

Szan, 9 van de 10 vragen die gesteld worden staan al heel vaak uitgelegd :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:14

Da's waar :')

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:24

echt he.. ik moet t even kwijt t is en blijft ten 1e een enorme rotzooi dit gebeure de komende tijd.
maar nu heb ik eindelijk en dan ook echt eindelijk na 4x pasfotos sturen en weet ik het hoeveel keer gebeld me ov chipkaart binne gehad.
kreeg ik gistere dan me TIJDELIJKE OV binnen of ik die asjeblieft terug wilde sture als ik me gewone ov binnen kreeg.
EN WAT KRIJGE WE VANDAAG BINNE..
De gewone ov..
lekker belachelijk.. heb echt zoiets van welke koei zit er die dinge te versture en verstuurd ze een dag na elkaar op :s..
beetje vaag allemaal.
maja

Er is in ieder geval zoals ik hier in dit topuc lees lekker veel gedoe met dit hele gebeure :p
succes iedereen ermee!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:27

Het is zoveel gedoe als je er zelf van maakt.
Ik denk niet dat er maar 1 persoon die chipkaarten verstuurd trouwens. Zullen ze vast wel meer mensen voor in dienst hebben :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:33

En het was veel gedoe voorheen, nu valt het mee ;) De informatievoorziening is nu tenminste duidelijk op de website te volgen en voor veel vervoersmaatschappijen hetzelfde, terwijl ze voorheen allemaal andere dingen riepen.
Dus het valt allemaal wel mee hoor ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:37

ja haha ..
t is allemaal wat.
hier bij de treinen kan je als ik naar school ga niet eens uit checken als ik bij school aan kom.
(in barneveld)
daar staat niet eens zoon paal.
dus als je onbekend ben en braaf vanaf bijvoorbeeld amersfoort incheckt op t station en je stapt bij barneveld uit..
dan heb je dikke vette pech.
want die paal vind je niet XD
haha

ik denk dat als ik die ov chipkaart ga gebruike dat er dan meer dinge duidelijk worden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:38

Trein hoef je ook niet in en uit te checken.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:30

_Tara_ schreef:
Trein hoef je ook niet in en uit te checken.

ow maar..
waarom staan er dan palen en checken er heel veel mensen daar in of uit of wat ze ook doen??
:p
op t parron zelf..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:12

Dat zijn dan mensen die op saldo reizen of wat dan ook.
Maar studenten hoeven echt NIET in en uit te checken, dat staat overal, op de website, op de stations zelf, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:04

Berdien schreef:
Op verschillende websites staat het inderdaad uitgelegd, en in dit topic nog maar een keertje of 100 :+ Het is inderdaad erg makkelijk en zo gebeurd. Dus misschien iets minder hard roepen, en het gewoon even lezen en proberen? :)

Ohmygod. WIE ben jij? Je wil dat ik even 80 pagina's ga lezen of het MISSCHIEN al wel gezegd is want O god dat ik iets vraag wat al gezegd is? DRAMA! Gezeik. :roll:

Voor iedereen behalve Berdien: Thanks! Ben blij dat het niet zo is dat mn kaart blokkeert als ik vergeet uit te checken. :+

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:16

ik heb vandaag weer aan vraag formulier gekregen dat mijn pasfoto niet klopte met me foto van me ID, dat kan wel kloppen maar goed een id kan je langer hebben dan dat je steeds nieuwe foto's moet maken. nu moet ik dus een nieuwe id en nieuwe pasfoto's maken anders is het toch weer niet goed. gelukkig is me nieuwe id al klaar die moest ik vorige week aanvragen. dus die heb ik nu en nu dus nog dat papier opsturen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:35

Tinkelbell schreef:
Ohmygod. WIE ben jij? Je wil dat ik even 80 pagina's ga lezen of het MISSCHIEN al wel gezegd is want O god dat ik iets vraag wat al gezegd is? DRAMA! Gezeik. :roll:

Sociaal... een volgende keer zou ik wel even nadenken of ik nog een vraag van jou zou beantwoorden. Er zijn hier vele mensen die gewoon uit vriendelijkheid de moeite nemen om anderen te helpen. JIJ bent degene die geen moeite doet en geen zin heeft om zich te verdiepen in de situatie en verwacht dat anderen dat maar even voor je opknappen. Berdien wijst je daar op, en niet eens op een onvriendelijke manier.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:17

Tinkelbell, je kaart word wel geblokkeerd als je te vaak niet uitcheckt.
Verder ben ik het wel met Berdien eens. Op de site is alle informatie toch echt te vinden. Dat je deze 80 pagina's niet door gaat lezen begrijp ik. Maar googlen op ov-chipkaart lijkt me toch niet zo moeilijk...