[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:19

Ik heb de bomvolle stoptrin ook laten rijden.. Nu ben ik via Utrecht. :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:39

Heen was vandaag weer drama, die van 7.14 20 minuten vertraging, 7.29 reed alweer niet. 7.16 had alleen dit keer ook vertraging, dus via cs was niet zo'n goed idee, maar hopen dat die van 7.14 niet geschrapt zou worden. En gelukkig niet. Al reden we vanaf bijlmer tot utrecht wel achter de ander naar den bosch eindhoven, dus tja we moesten weer tijdje wachten voor utrecht.
Morgen werken dus niet treinen. Heb wel weer genoeg vertraging gehad. En waarom? sneeuw lag er vanochtend nog amper hier. Terug ging wel weer goed. Voor de verandering koploper naar schiphol :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:18

Hulde trouwens aan de aanpassing op de NS website _/-\o_
En dan bedoel ik dat je meteen op het kaartje van Nederland in het rood kan zien op welk traject iets mis is... heerlijk, lekker makkelijk :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:22

Mijn zus beld mij zojuist met de medeling op ns.nl te kijken. Ze staat op rotterdam centraal...en moet naar Leiden. Er rijdt echt niks die kant op....ja allemaal een half uur vertraging of meer. Wat is er in vredesnaam aan de hand daaro?

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:13

Staat een kapotte trein bij Zoeterwoude, geen treinverkeer mogelijk tussen Leiden en Utrecht Centraal.
Maar weet niet of dat de oorzaak is :P

Ik ben via schiphol gegaan vanmorgen vanaf Leiden.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:18

Zometeen met de RandstadRail naar het station.. pff, daar heb ik zo'n hekel aan. Hij rijdt naar mijn weten nooit op tijd, dus het is maar een beetje gokken.. daarbij kan het ook nog wel 's voorkomen dat ie maar om het kwartier rijdt.. en ze hebben nooit een mooie aansluiting op de trein.
Ik kan niet wachten tot de RR aangesloten wordt op de Erasmuslijn.. als het goed is was dat deze zomer.. maar dat zal wel weer uitgesteld zijn.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:56

Wat een vertragingen deze week zeg.
Eerst al een bommelding in Den bosch. Halfuur vertraging.

Gister een uur vertraging wegens sneeuw.
En vandaag weer een kwartier, geen idee waarom. XD

Heb gister echt een koudje gevat op het station, brrrr..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:22

Dr zit hier een oudere man in de trein.. Die stak net op z'n gemak een sigaretje op :') Gelukkig zeiden er andere mensen wat van.. Ik had het niet gedurfd :O

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:13

Toen we vandaag in Rotterdam aankwamen werd er omgeroepen: "U wordt verzocht vriendelijk uit te stappen" :D
Dus boze mensen moesten maar blijven zitten? :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:32

Misschien was het Inoterry wel. :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:42

Laatst ook ".. en denkt u daarbij ook aan uw bagage.. en neem die dan ook mee." :')

Wat een drama weer op het spoor zeg! Ik moet volgende week zaterdag van Zwolle naar Arnhem Velperpoort, vriendin is jarig.
Is weer eens wat anders dan Zwolle-Groningen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:43

Oeh das wel een leuk stukje :))

Eerst de intercity naar Zwolle, van Zwolle de IC naar Zutphen en dan de stoptrein nemen. Of in de IC naar Zutphen blijven zittne tot Arnhem, en dan 1 halte terug met de stoptrein :D (Voordeel, dan heb je er 6 per uur omdat je ook die van de Syntus kan nemen) :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:46

Iets anders, ik ben dan al in Zwolle omdat ik vrijdag mijn nieuwe auto op ga halen. Dus Zwolle-Zutphen-Arnhem Velperpoort en dan lopend naar vriendin. Dat heb ik één keer eerder gelopen, dus als jullie iets lezen over 'verwarde 22-jarige Groningse aangetroffen in Arnhem'.. dat ben ik dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:47

:') ik zal de kranten in de gaten houden :D

Jammer dat ik die dag niet in Doetinchem ben, want dan had ik ook langs Velperpoort gekomen. Misschien dat ik die avond nog ga, en dan zondag weer terug naar huis. Eigenlijk wel zin in. Toch eens met mn ouders over hebben :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:07

Karin schreef:
SimoneDV schreef:

Vandaag ging mn trein van utrecht ineens van spoor 4, had m gelukkig meteen zien staan dus ik had m nog, als ik eerst naar 8/9 was gegaan had ik m wel gemist denk ik :P

Had je toevallig de trein van 8u ongeveer? Ik stond vanmorgen ook zo opeens op spoor 4 oid (en ik zit in de trein van Deventer-Rotterdam). Iig niet het normale spoor. Was even verbaasd toen ik uit stapte :')

nee ik had m 's middags.
Berdien schreef:
Laatst ook ".. en denkt u daarbij ook aan uw bagage.. en neem die dan ook mee." :')

ja dat grapje hoor ik ook steeds vaker, wordt een beetje saai nu haha. Wat ik wél weer leuk vind als ze echt een leuk deuntje maken van het fluiten :P

Anne. schreef:
Dr zit hier een oudere man in de trein.. Die stak net op z'n gemak een sigaretje op :') Gelukkig zeiden er andere mensen wat van.. Ik had het niet gedurfd :O

Ik stond een keer met jongens van mn studie te wachten op de trein naar huis, dus stond op utrecht cs. En raakten aan de praat met een conducteur, op een gegeven moment ging het over mensen die herrie maken in de stilte coupé en niemand er dan wat van zegt. Oja en we vroegen ons af of er een brandalarm in een trein zit. Vertelde die man dat hij een keer "in burger" in de trein zat in de stiltecoupé met nog 1 man en die was aan het bellen. En toen heeft ie een sigaret opgestoken, de beller begon van ja mag niet dit en dat, en dat hij dus begon over het bellen in de stilte coupé. En er zit dus geen brandalarm in de trein :+

Ik had gister ochtend ook een kwartier vertraging, stonden stil omdat we utrecht niet binnen konden rijden. Zat dus in de stiltecoupé en 2 vrouwen gingen steeds uitbundiger kletsen, hele coupé VOL en niemand zei wat, en ik kon mn muziek niet meer horen, aangezien ik die nooit zo hard zet dat anderen het weer horen. Uiteindelijk heb ik gezegd "sorry maar weet u dat dit een stilecoupé is?" Kennelijk hadden ze dat dus niet door al kan ik me dat bijna niet voorstellen maar goed ze waren erna redelijk stil.
Maar ik moest toch even moed verzamelen hoor :o

En 's middags was de trein die ik wilde uitgevallen, dus toen maar die erna genomen. Het blauwe bord was ook voor de helft kapot trouwens :Y)
Laatst bijgewerkt door SimoneDV op 12-02-10 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:10

Dat doet me allemaal denken aan een artikel dat ik laatst in Mind Magazine las: mensen die bijvoorbeeld in een stiltecoupé een reiziger erop wijzen dat er niet gebeld of gepraat mag worden doen dat vaak niet omdat ze zelf last hebben van het geluid, maar om waardering van andere reizigers te krijgen :')
Geloof best dat daar wat in zit! Natuurlijk is er ook een groot deel mensen dat anderen erop aanspreekt omdat ze echt zelf last hebben van het lawaai, maar ik geloof zeker dat een groot deel van de mensen ook alleen maar wat zegt omdat ze zich dan 'trots' voelen omdat ze dan het voortouw daarin hebben genomen :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:12

Oh, en nog een mooie: op het bord van de Thalys op station Rotterdam CS stond weer wat geweldigs :D Het eindstation was volgens het witte bord namelijk Heerlen... Spannend, een Thalys die van Rotterdam-Antwerpen-Brussel een mooie draai maakt terug naar Heerlen? :))

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:24

Szan schreef:
Dat doet me allemaal denken aan een artikel dat ik laatst in Mind Magazine las: mensen die bijvoorbeeld in een stiltecoupé een reiziger erop wijzen dat er niet gebeld of gepraat mag worden doen dat vaak niet omdat ze zelf last hebben van het geluid, maar om waardering van andere reizigers te krijgen :')
Geloof best dat daar wat in zit! Natuurlijk is er ook een groot deel mensen dat anderen erop aanspreekt omdat ze echt zelf last hebben van het lawaai, maar ik geloof zeker dat een groot deel van de mensen ook alleen maar wat zegt omdat ze zich dan 'trots' voelen omdat ze dan het voortouw daarin hebben genomen :+

Denk dat het best zou kunnen ja. Ik had alleen zelf liever gehad dat ze stil waren geweest en ik niks hoefde te zeggen, want dan voel ik me weer zo'n zeurpiet eigenlijk. Eerst las ik de krant en dan hoor ik herrie nooit zo, maar toen ik muziek wilde luisteren hoorde ik alleen hen erdoor praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:22

5 telefoongesprekken.. 1 stiltecoupe.. Waarom snappen mensen het woord stilte niet?

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:23

Ow wat een drama vandaag in Groningen... ik heb nooit iets en reis toch bijna elke dag op en neer tussen Hoogeveen en Groningen. Ik wilde dus terug en toen reed er geen trein meer wegens wisselstoring. Maar via Leeuwarden had ook geen zin, want de andere kant op gingen ze ook niet. Ik wilde om 12.30 weg, dat werd 14.46. Eindelijk in de trein stonden we als haringen in een ton, er moesten zelfs mensen achter blijven. Toen kregen we een mededeling in de trant van, we zijn nog niet weg en het volgende probleem doet zich alweer voor, een sein en overwegstoring, dus voor elke overweg stonden we stil!! Nou dat zijn er best wat, we hebben bijna een uur gedaan over Groningen-assen wat normaal 20 minuutjes duurt, daar moest iedereen eruit en over in een 2x zo korte trein. Dat ging niet passen dus... dus weer de helft achter gelaten en toen met een lichte vertraging naar Hoogeveen. Ik ben echt nog nooit zo gesloopt geweest na een treinreis.....

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:42

Gelukkig hebben wij voor de bus gekozen ipv de trein :=

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:52

Nouja toen ik van Groningen weer naar Meppel moest waren die bussen ook propvol. Ik was om half 4 op het station en om iets over half 5 ging er eindelijk een trein, waar op een gegeven moment niemand mee bij kon. Toen kreeg er nog iemand een voet tussen de deur. Die mocht in het HC hokje zitten en in Zwolle zou een ambulance klaar staan.

Wat een drama.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:56

Ik moet naar Wolvega dus had de Qliner naar Heerenveen en dan stukje trein. Ga ook wel eens over Meppel en dan weer Wolvega maar gelukkig dus niet gedaan :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:36

Szan schreef:
Toen we vandaag in Rotterdam aankwamen werd er omgeroepen: "U wordt verzocht vriendelijk uit te stappen" :D
Dus boze mensen moesten maar blijven zitten? :')

Ik was het niet, ben niet in Rotterdam geweest vandaag :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:07

@Ino, heb jij vaak van dat soort uitspraken dan? :P