Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:45

:D Ga je dan via Gouda of via Den Haag?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:50

Hey, het leeft weer hier. :D

Ik trein nog vrolijk elke dag op en neer tussen Gouda en Utrecht. :Y)
Valt het jullie ook op dat je soms ook vrolijk ín de trein te maken hebt met de geluiden van de VIRM, tijdens de rit? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:51

Uhuh :+

Ik had de geluiden eerst in mijn onderschrift :))

Ik had vandaag niet gewerkt, had ik dat wel gedaan had ik VIRM gehad ipv DDAR :oo

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:54

Dat ie geluiden maakt tijdens het opstarten wist ik, maar ik kom nu af en toe ook geluiden uit de machinekamer of weet ik wat tegen, en die zijn enorm irritant. :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:12

Unwritten schreef:
Uhuh :+

Ik had de geluiden eerst in mijn onderschrift :))

Ik had vandaag niet gewerkt, had ik dat wel gedaan had ik VIRM gehad ipv DDAR :oo

Bedoel je zo'n intercityding als stoptrein? Ik was er bijna ingestapt op Gouda :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:15

jep :) hoop dat ze die vaker tot stoptrein bombarderen. Eindelijk geen kleffe trein :p

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:16

Was vanochtend ook nog een defecte trein, die naar Rotterdam zou gaan. Toen werd het ineens wel erg druk richting Rotterdam, op het perron. :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:47

Ik ga over Gouda, UW! Als ik vanaf Rotterdam kom, is het maar net waar het het rustigste is en welke trein er eerder gaat ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:00

MarrieLeen schreef:
Dat ie geluiden maakt tijdens het opstarten wist ik, maar ik kom nu af en toe ook geluiden uit de machinekamer of weet ik wat tegen, en die zijn enorm irritant. :P

Als je er echt last van hebt, kan je het beste in een rijtuig gaan zitten waar ook de eerste klas zit. Daar zitten namelijk geen tractie-motoren.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:05

Ja, als ik er last van heb, verplaats ik vaak wel. :j
Is er een reden dat het vaak de voorste coupés zijn? Heb er verder in de trein nooit geen last van.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:11

Last van geluiden? Heb ik eigenlijk niet hoor voor mij hoort het er een beetje bij.

Waar ik wel last van heb is mensen die gezellig gaan zitten telefoneren in de stiltecoupé!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:15

Ik had er gister één in de trein zitten....hoe aso! Er kwam een jongeman met loeiharde muziek op schuinachter mij zitten. Nu had ik het niet door, want ik had zelf ook muziek op (is alleen door mij hoorbaar :P). Diegene die achter mij zat vroeg dus aan die jongeman of de muziek wat zachter kon, want ze had er last van (en ze vroeg het heeeel netjes). Die jongeman werd me toch boos, hij mocht **** toch zelf wel weten hoe hard hij zijn muziek zette en hij mocht *** toch wel naar zijn muziek luisteren. Uiteindelijk is het meisje maar naar een andere coupé gegaan....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:18

MarrieLeen schreef:
Ja, als ik er last van heb, verplaats ik vaak wel. :j
Is er een reden dat het vaak de voorste coupés zijn? Heb er verder in de trein nooit geen last van.

In het voorste en achterste rijtuig (bak) zitten zoiezo bij de VIRM altijd de tractiemotoren. Bij een 4 zijn het er 2, bij een 6 zijn het er 3. Naar mijn weten is het geluid in alle bakken met tractiemotor hetzelfde.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:19

zap schreef:
Ik had er gister één in de trein zitten....hoe aso! Er kwam een jongeman met loeiharde muziek op schuinachter mij zitten. Nu had ik het niet door, want ik had zelf ook muziek op (is alleen door mij hoorbaar :P). Diegene die achter mij zat vroeg dus aan die jongeman of de muziek wat zachter kon, want ze had er last van (en ze vroeg het heeeel netjes). Die jongeman werd me toch boos, hij mocht **** toch zelf wel weten hoe hard hij zijn muziek zette en hij mocht *** toch wel naar zijn muziek luisteren. Uiteindelijk is het meisje maar naar een andere coupé gegaan....

Ik hoop wel dat ze in elk geval geprobeerd heeft een conducteur te waarschuwen ;) .

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:20

Let's hope :j

Over wat voor een herrie hebben jullie het eigenlijk? Van dat gepiep ofnie?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:22

Het klinkt een beetje alsof er iemand een poging doet om op een doedelzak te spelen :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:23

Inoterry schreef:
Het klinkt een beetje alsof er iemand een poging doet om op een doedelzak te spelen :D

Oja van dat IIIEEEEEIIIIIEEiiiieeeeiiiieeeIIIIIEEEEE zeg maar :P. Ik vind dat altijd wel gezellig en rustgevend:D (okeey, ik ben raar :+ )

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:25

Nou idd, met nadruk op een poging tot. :+

Het gedoedel als ie optrekt vind ik juist wel grappig, maar 's ochtends vroeg zijn die motoren niet altijd even fijn. :P
Maar goed, niet ten nadele van de trein, heb zelf in de hand waar ik ga zitten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:29

Toen de VIRM's net reden, waren de wanden van de motor-ruimte nog niet voor geluid geïsoleerd. Toen regende het klahten over de herrie.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:30

Oh, dát! :P Ik vind het eigenlijk wel grappig. Nee.. in dacht dat je echt het gerammel en het gepiep van de remmen bedoelde (bij de wat 'gedateerdere' treinstellen)

edit: Ik had laatst twee meiden bij mij inde Stiltecoupé zitten die me toch eens aan het lachen-gieren-brullen waren. Het was vroeg, ik had niet echt veel trek om er wat van te zeggen. Ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat er slaande ruzie was met een buitenlandse man waarvan de telefoonverbinding niet zo goed was en hij dus nog harder moest schreeuwen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:34

Oh, de typische treingeluiden die jij bedoelt, vind ik ook totaal niet erg hoor, lekker juist, hoort erbij. :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:48

Ik had ook een keer zo'n dom wicht in de stiltecoupe, ze was aan het bellen, hoor je haar opeens zeggen 'oh, de mensen hier hebben last van me, ik ga even ergens anders zitten'. Gaat ze twee rijen naar achteren...
Ik vraag me dan echt af of mensen serieus zo dom zijn?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:40

Ik zit weer in de trein Naar Gouda. Lekker rustig en toch maar een kaartje Gékocht. OV was wel al binnen maar pas geldig vanaf oktober.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:42

Virm word ook niet voor niets liefkozend doedelzak genoemd :D

ik reis ook dagelijks op dat trject Anne! Tussen nieuwerkerk en rotterdam en twee keer de andere kant op. Naar Amsterdam

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:55

Da's lekker, hoef je niet over te stappen :D vorig jaar mocht ik ook iedere dag naar Amsterdam. Ik zat toen ongeveer even lang in de trein als nu, best stom :P