wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:14

Ik heb hier geen 1 roker hier iets neer zien zetten over dat ze het nu niet meer naar hun zin hebben in de kroeg zonder sigaret.

Ik drink nooit 1 druppel alcohol, ik kan makkelijk een avondje zonder sigaret.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:16

Karin schreef:
Ik realiseerde het me toen ik er twee weken later was en ineens een hoop mensen vóór de kroeg zag roken. Kwartje moest even vallen Clown maar sindsdien ben ik er vaker (uit) geweest en ik heb nou niet echt het idee dat men de pubs niet meer vol krijgt.

Weet je wat ik apart vond? In landen als Tsjechie en Slowakije, waar ik dus afgelopen pasen ben geweest, rookt zeker 90% van de mannen daar, ik heb er geen een ontmoet die niet rookte. Maar niemand rookte in huis, allenaal buiten. Ook al vroor het buiten Clown
Viel me op.

Ik denk zelf dat de onderliggende gevoelens van de rokers niet zozeer het niet-roken in horecagelegenheden an sich is, maar eerder de gevoelens van betutteling door onze regeringen.
Ik vraag me soms af of er inderdaad in 2012 een alcoholverbod in de kroeg, een vet-verbod in de snackbar en een caffeine-verbod in de restaurants gaat komen.

In 2025 hoeven we ook niet meer zelf na te denken over of we wel gezond genoeg eten, want dan is er alleen nog maar hoogwaardig astronautenvoer te koop, want alle ruimten die we ooit nodig hadden om eten te verbouwen, zijn dan ingenomen voor het produceren van schone biodiesel.

Maarja. da's offtopic Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:18

nou ja wat noem je betuttelingen? Kijk eens naar de kosten in de zorg door ongezond leefgedrag Knipoog
En dan bedoel ik niet alleen roken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:20

gezien de jeugd van tegenwoordig vrijwel allemaal overgewicht heeft, zal dat ook zeker een probleem gaan worden.
Toch maar gaan roken dan? Roken maakt slank zeggen ze toch? Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:21

door een sigaretje te nemen, graai ik niet de snoepkast leeg.
Ieder nadeel heeft zijn voordeel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:21

je komt altijd aardig gefrustreerd over Needje waarom begin je niet weer met roken misschien dat het dan wat makkelijker voor je is? Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:22

Kom ik gezellig bij jou voor de deur een peukie roken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:24

Needje schreef:
Kom ik gezellig bij jou voor de deur een peukie roken.

Waarom ik zit niet te wachten op die smerige ongezonde lucht Vork

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:27

En ik niet op jouw opmerkingen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:28

MISTRAL94 schreef:
nou ja wat noem je betuttelingen? Kijk eens naar de kosten in de zorg door ongezond leefgedrag Knipoog
Hier kan ik wel een hele discussie over opstarten, maar dat is volkomen offtopic...

Het is niet alleen maar 'ons' ongezonde leefgedrag, het is de hele maatschappij, de hele economie.
Als de overheid het zo belangrijk vindt, maken ze gezondheid goedkoper en ongezond duurder. Maar het is nog steeds andersom. En dan heb ik het over biologisch en verantwoord geproduceerd voedsel e.d.
Accijnzen op snacks ('vettax') is net zo'n schijnheilige maatregel als vliegtax, accijnzen en de brandstof die duurder wordt. Niemand stopt ermee en de overheid blijft incasseren.

En het is ook de plicht van de doktoren om iedereens leven maar te redden, puur omdat de technologie en de kennis er is. 100 Jaar geleden ging iemand maar gewoon dood aan iets wat nu genezen kan worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:29

Needje schreef:
En ik niet op jouw opmerkingen.

Laat een ander dan in zijn waarde. Jij hebt jou mening en ik die van mij.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:31

Nicolletje schreef:
MISTRAL94 schreef:
Hier kan ik wel een hele discussie over opstarten, maar dat is volkomen offtopic...

Het is niet alleen maar 'ons' ongezonde leefgedrag, het is de hele maatschappij, de hele economie.
Als de overheid het zo belangrijk vindt, maken ze gezondheid goedkoper en ongezond duurder. Maar het is nog steeds andersom. En dan heb ik het over biologisch en verantwoord geproduceerd voedsel e.d.
Accijnzen op snacks ('vettax') is net zo'n schijnheilige maatregel als vliegtax, accijnzen en de brandstof die duurder wordt. Niemand stopt ermee en de overheid blijft incasseren.

En het is ook de plicht van de doktoren om iedereens leven maar te redden, puur omdat de technologie en de kennis er is. 100 Jaar geleden ging iemand maar gewoon dood aan iets wat nu genezen kan worden.

Maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, je moet ergens beginnen en ik denk dat ze wel steeds actiever wordne om mensen te wijzen op ongezond gedrag. Kijk naar de bewuste keus logo ed het begin is gemaakt. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat je het ook anders kunt zien als betutteling Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:32

als iedereen nou eens stopt met roken, zouden ze het geld, ipv van peuken, voor duuder wordende Benzine kunnen gebruiken Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:34

bewust logo is echt bullshit naar mijn mening.
kies bewust logo wil niet zeggen dat iets gezond is

als iedereen stpt met roken krijgt de overheid erg veel minder centjes binnen.. dat halen ze vast wel weer ergens anders vandaag dan Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:37

Kies bewust het woord zegt het al Vork

Als iedereen stopt met roken en andere ongezonde dingen heb je minder zorgkosten dus besparen ze daar weer op Vork Hoe dan ook trekken ze een poot uit, is het niet links om dan is het rechtsom Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:37

Lizzle schreef:
Nadya schreef:
Vind het niet zo'n interessante graadmeter nog, aangezien het gisteravond nog bloedheet was. Ik zit dan liever op het terras buiten (hier in Loosdrecht lekker aan het water Go jij! Go jij! ) dan in een benauwde kroeg. Haha! Ben benieuwd hoe het is als het buiten heel koud is. Knipoog

Het was geen terras, maar op straat. Alsnog stonden ze in mijn stinkrook. Knipoog
Het kan natuurlijk aan het weer hebben gelegen, maar ik denk eigenlijk dat dit ook het geval zal zijn als het minder mooi weer is (m.u.v.) regen. De tijd zal het leren.

Buiten in de stinkrook staan is iets heel anders dan binnen in de rook staan, maar neem aan dat je dat zelf ook wel beseft Nadya. Ik ben gisteren ook buiten bij de rokers gaan zitten, het was heerlijk weer. Zo gauw het kouder of natter worden gaan ze d'r maar fijn alleen zitten hoor.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:39

Nicolletje schreef:
Behalve in het hotel waar ik werke, heb ik nooit een eetpauze gehad, nee.

En gewoon 8 uur per dag gewerkt, geen pauze? Dan zou ik toch eens naar mijn baas stappen, dat is ie namelijk verplicht Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:52

Beetje laat 10 jaar na dato IkBenEllen Clown
En anders:

[STW] serveerster troubles

Lachen

suze_ schreef:
bewust logo is echt bullshit naar mijn mening.

Inderdaad Lips are sealed wat een onzin Lips are sealed en wat een marketing vooral Lips are sealed
Kies bewust voor de minst slechte mayonaise Clown gemaakt door de Unilevergroep *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:52

precies nicolletje Rolleyes

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:53

Als iedereen stopt met roken worden de brandstof prijzen 3 keer verdubbeld. Dus rokers zijn wel ergens goed voor Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:54

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:58

Nicolletje schreef:
Inderdaad Lips are sealed wat een onzin Lips are sealed en wat een marketing vooral Lips are sealed
Kies bewust voor de minst slechte mayonaise Clown gemaakt door de Unilevergroep *LOL*

Maar dan kies je toch bewust? Je kunt het eerste de beste pot mayo pakken of je kunt kijken naar mayo die minder vet is dan kies je bewust voor die mayo Vork Bewust is niet per definitie gezond maar met bewust kiezen ben je dus wel bezig met een gezondere levenstijl Vork

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:02

Ik vind bewuste voeding wel belachelijk duur. Ik eet zeer bewust doordat ik geen vlees en vis eet, maar mijn vegalapjes zijn altijd duurder dan die vieze stukken vlees.

misschien moet ik toch maar eens kappen met paffen, dan hou ik weer meer geld over om vega-saucijzenbroodjes van te betalen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:16

Als ik van mijn werk naar huis loop, loop ik langs een kroeg. Heb daar nog nooit zoveel mensen buiten gezien op het terras!
Zegt genoeg over de bezoekers: iedereen wil wat drinken met een rokertje erbij. De niet-rokers waren daar ook bij trouwens en zulk mooi weer was het niet echt vandaag. Binnen was leeg...
Zal een kwestie van wennen zijn voor iedereen, maar ben nu al benieuwd hoe het in de winter zal gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:17

MISTRAL94 schreef:
Bewust is niet per definitie gezond maar met bewust kiezen ben je dus wel bezig met een gezondere levenstijl Vork

Deze paradox moet je me nog eens uitleggen maar dan in Jip en Janneke-taal geloof ik Gestoord