Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Ik realiseerde het me toen ik er twee weken later was en ineens een hoop mensen vóór de kroeg zag roken. Kwartje moest even vallenmaar sindsdien ben ik er vaker (uit) geweest en ik heb nou niet echt het idee dat men de pubs niet meer vol krijgt.
Needje schreef:Kom ik gezellig bij jou voor de deur een peukie roken.
MISTRAL94 schreef:Hier kan ik wel een hele discussie over opstarten, maar dat is volkomen offtopic...nou ja wat noem je betuttelingen? Kijk eens naar de kosten in de zorg door ongezond leefgedrag
Needje schreef:En ik niet op jouw opmerkingen.
Nicolletje schreef:MISTRAL94 schreef:Hier kan ik wel een hele discussie over opstarten, maar dat is volkomen offtopic...nou ja wat noem je betuttelingen? Kijk eens naar de kosten in de zorg door ongezond leefgedrag
Het is niet alleen maar 'ons' ongezonde leefgedrag, het is de hele maatschappij, de hele economie.
Als de overheid het zo belangrijk vindt, maken ze gezondheid goedkoper en ongezond duurder. Maar het is nog steeds andersom. En dan heb ik het over biologisch en verantwoord geproduceerd voedsel e.d.
Accijnzen op snacks ('vettax') is net zo'n schijnheilige maatregel als vliegtax, accijnzen en de brandstof die duurder wordt. Niemand stopt ermee en de overheid blijft incasseren.
En het is ook de plicht van de doktoren om iedereens leven maar te redden, puur omdat de technologie en de kennis er is. 100 Jaar geleden ging iemand maar gewoon dood aan iets wat nu genezen kan worden.
Lizzle schreef:Nadya schreef:Vind het niet zo'n interessante graadmeter nog, aangezien het gisteravond nog bloedheet was. Ik zit dan liever op het terras buiten (hier in Loosdrecht lekker aan het water) dan in een benauwde kroeg.
Ben benieuwd hoe het is als het buiten heel koud is.
Het was geen terras, maar op straat. Alsnog stonden ze in mijn stinkrook.![]()
Het kan natuurlijk aan het weer hebben gelegen, maar ik denk eigenlijk dat dit ook het geval zal zijn als het minder mooi weer is (m.u.v.) regen. De tijd zal het leren.
Nicolletje schreef:Behalve in het hotel waar ik werke, heb ik nooit een eetpauze gehad, nee.
suze_ schreef:bewust logo is echt bullshit naar mijn mening.
Nicolletje schreef:
Nicolletje schreef:Inderdaadwat een onzin
en wat een marketing vooral
Kies bewust voor de minst slechte mayonaisegemaakt door de Unilevergroep
MISTRAL94 schreef:Bewust is niet per definitie gezond maar met bewust kiezen ben je dus wel bezig met een gezondere levenstijl