Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:12

Verschilt. In de eerste lessen deden we elke les van twee dansen een nieuw iets leren, na een halfjaar was het aan het begin even warm dansen en dan besloten de docenten ter plekke " we gaan even aan de techniek van de fallaway-throwaway in jive werken want dat gaat nog wat lastig" . Zoiets.

Wendy_Komen

Berichten: 6340
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:20

Eerste jaar leer je de basis van 6 dansen. Dus de eerste lessen ben je echt bezig met de basis passen. En dan lig je in bed en hoor je nog steeds: "Loop loop zijsluit. Loop loop zijsluit. Loop loop zijsluit. Enz enz enz....."

Wendy_Komen

Berichten: 6340
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:07

We zijn nu bij een wedstrijd van swingmasters aan het kijken in Joure. Wel leuk om te zien!

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:43

Ja wedstrijd kijken is altijd wel gezellig!
Even een update over mijn dansende zoon (de reden dat ik hier mee (mag) praten).
Hij is gestopt met zijn partner. De afstand deed hem (ons) de das om en er kon mede daardoor niet meer getraind worden in de week.
Nu heeft hij een nieuwe partner, een meisje uit de basis 1 cursus dat een balletachtergrond heeft. Er wordt dus al weken keihard getraind want ze gaan natuurlijk direct Amateurs meestarten. Zoals het er nu naar uitziet zal hun eerste wedstrijd de WDC van 29 maart in Bergen op Zoom zijn, superspannend dus.
De nieuwe kleding (gesponsord door JB Dancefashion helemaal top) is klaar en getest op een demo een week geleden dus daar zal het niet aan liggen hihi.
Ben zo benieuwd hoe ze het gaan doen :).

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:40

Spannend Eva. :) Volgende week dus, ben benieuwd!

Ik was dus gevraagd om te figureren in een stuk over de TU Delft in WOII, daar zit een gala-deel in waar ze figurerende dansers voor nodig hadden die gezellig een beetje rond lopen te zwieren terwijl de scène bezig is. Helaas heb ik het veel te druk daarvoor de komende tijd dus ik moet 'm laten passeren... Heel jammer!

We zijn nu alweer over de helft van het eerste blok, en de beginselen van quickstep, samba, wals en rumba. Ik merk dat we allebei Latin leuker vinden maar gek genoeg zijn we beter in ballroom :') We sloven ons enorm uit en crossen iedereen voorbij in quickstep terwijl zij lopen te klungelen, hihi :o
Gek hoeveel het scheelt dat wij al danservaring hebben, we pikken alles behoorlijk snel op! En we zijn de schaamte van een nette ballroomhouding ook al voorbij (waarbij je dus tegen elkaar aan staat), zelf de "stelletjes" doen dat niet!
Rumba is erg saai tot dusver... Kan iemand me zeggen of álle figuren hetzelfde zijn als in chacha? :') Die lessen zijn erg saai, even figuur uitgelegd krijgen, okee prima, ennnnn... Dan maar wachten. Tja, je moet er iets voor over hebben.
Samba vinden we ook nog niet zo heel leuk, dat is volgens mij zoiets wat ineens heel leuk wordt als je er goed in bent, maar dat zijn we nog niet. Het ziet er nog een beetje lompig uit allemaal. :=

Oh en mijn vriend heeft aangekondigd ook eens met mij te willen dansen, wat ik echt een doodeng idee vind, hij kan super goed dansen namelijk, straks faal ik jammerlijk omdat ik toch niet zo goed ben als ik dacht :=

Hoe is het met de rest? Nog spannende dingen gedaan/geleerd? :)

Edit: ik heb trouwens een Spotify-afspeellijst met muziek van de eerste 8 dansen van 2 uur. 6 nummers jive/chacha/slow fox/tango en twee van de rest (omdat we daar nog niet zoveel van kennen). Als iemand geinteresseerd is kan ik 'm openbaar gooien, het is een leuke lijst, al zeg ik het zelf :o

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 23:56

iemand tips tegen blaren dansen onder de bal van je voet?

wij zijn nu ergens bij les 5 ofzo voor brons :)
zelf vinden we dat we t best goed doen :))

wij dansen vanaf vrij in t begin al tegen mekaar geplakt aan,
danst veel fijner vind ik, maar had geen idee dat t de bedoeling ook was, hahahaha
*blonT*
we staan ook niet exact tegenover mekaar maar ik net iets rechts van hem,
gaat ook beter..

hoop dat iemand goede tips heeft voor die rot blaren..
vooral onder mn rechter voet, niet leuk, en die komt ook steeds sneller trg..
grmblllll

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 00:27

Bij mij verdween dat direct toen ik wél goeie schoenen kocht... :) Met een lekker soepel zooltje en goed passend ook, heerlijk!

En het klinkt eigenlijk een beetje alsof jullie niet fatsoenlijk uitgelegd hebben gekregen hoe je een nette danshouding hebt want wat jij beschrijft is de "juiste" ballroomhouding, die jullie dus toevallig goed doen. Dat is normaal les 1 ;)
Bovendien is die houding niet voor niets de correcte houding, het heeft wel een soort oorsprong natuurlijk :D bij ballroom is het volgen zo veel makkelijker, en als je recht voor elkaar staat bots je gegarandeerd met je voeten aan alle kanten. Niet praktisch dus! En verder hoor je van elkaar weg te kijken :j Als je tenslotte in een balzaal bent en je wordt ten dans gevraagd door iemand die misschien wel uit zijn mond stinkt of die vet creepy is, dan heb je daar geen last van :)* (tenminste, met dat idee is het vroegah ingevoerd, heb ik mij laten vertellen)

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 08:49

Nou, meestal wordt in les 1 wel de basis van de houding verteld, maar meestal wordt dat veel later pas uitgelegd. Bij de meeste dansscholen begin je ook iets uit elkaar, omdat je elkaar dan minder in de weg staat.

Maar het klopt dat je iets rechts van hem moet staan (right to right). Ga alleen alsjeblieft niet zelf aan de houding lopen kl*ten. Een verkeerde houding is namelijk heel moeilijk af te leren. Daarnaast, als een van jullie (of allebei) in de rug hangt, dan is dat erg slecht voor je rug. Vraag dus regelmatig na of je het wel goed doet, een verkeerde houding is zó zonde!

Wij zijn na een pauze van een week of 6 nu weer een paar weken aan het opbouwen. Maar jeetje, ik mis duidelijk conditie, kracht en balans! Wat gaat dat snel achteruit!
Maar goed, met een hoop les en voorzichtig opbouwende trainingen komen we weer langzaam bij het niveau waar we waren :)

Wat leuk dat je vriend ook eens met je wil dansen, Magrathea.
En fijn dat het zo goed gaat in de lessen!

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:36

Wat jammer Magrathea dat je geen tijd hebt/had om te figureren, de ambiance lijkt me heel bijzonder!
Fijn dat het met iedereen zo goed gaat. Samba gaat vaak veel fijner als je de 'bounce' begrijpt en uit kan voeren. Het in de muziek dansen gaat dan ook beter.
Conditie bouwt heel snel af Bernette, nadat Sem ooit 1x een vakantie niks aan dansen/conditie heeft gedaan is hij daar heel hard van terug gekomen hihi.

Blaren onder je voet lijkt me een kwestie van een niet passende schoen, ze ontstaan immers door wrijving.

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:17

oke, weer wat bijgeleerd...

wbt danshouding ga ik a.s vrijdag eens over buurten idd..
vind het "plakken" en iets rechts van hem staan wel echt heerlijk..
maar of het voor de rest goed is, ga ik wel navragen..
liever gelijk goed dan een hoop worstelen later met iets wat nu verkeerd aanleer..

blaren probleem las ik ergens dat je hansaplast tape over die plekken moest plakken dat dat goed hielp..
kan dat kloppen?

intussen wel eens uitkijken naar goede dansschoenen idd...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:31

Haal een paar zooltjes bij de schoenmaker :j
Zelf geen ervaring mee maar het schijnt echt heerlijk te zijn, oud collega's in de horeca die veel uren maken op nette (ie oncomfortabele) schoenen maken zweren erbij!
Het is geen permanente oplossing maar wel handig om de tijd naar goede schoenen te overbruggen :j

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:45

ow das een goed idee idd...

zijn dat speciale zooltjes of hebben die een naam of iets waar ik dan naar moet vragen?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:26

Pff, volgens mij zijn het gewoon steunzooltjes. Het idee is dat ze de druk op je voet over een groter oppervlak verspreiden waardoor je minder last krijgt. Maar pin me er niet op vast hoor, voor sommige toepassingen zal het beter werken dan anderen... :D Maar ze zijn niet duur dus als het niet werkt is het ook geen ramp.

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:23

Volgens mij heb je ook van die gelkussentjes die je in je schoen kan plakken

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:44

Trouwens van horen zeggen heb ik ook dat een netpanty ook kan helpen tegen blaren omdat de bandjes dan niet op je voet zelf schuiven. Of dat aan de onderkant ook gaat helpen weet ik niet.

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:29

Wat was dat weer een gezellige WDC wedstrijd in Bergen op Zoom, superdruk. Uiteindelijk 43 koppels in de national amateurs waar de kids 17e van zijn geworden (halve finale B-poule). Heel erg trots en zij zelf super tevreden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 00:22

Hé dames, zijn we nog een beetje bezig? :)

Ik heb slecht nieuws gekregen - mijn danspartner kan niet meer op de dag dat er nu les is en hij gaat waarschijnlijk komende zomer verhuizen naar Amsterdam en kan dan niet meer met mij dansen ;(
Mijn vriend wil nu graag met me dansen maar ik weet niet of ik dat wel durf. Het voelt raar. :P Al zal dat ook wel verdwijnen. Ik ben het nu zo met mijn oude partner gewend, heel stom.

Nu eerst maar eens kijken of ik voor het laatste blok nog een partner kan vinden, anders wordt het dansen met de docent haha. Ik wil heel graag nog het jaar afmaken maar zonder partner is het gewoon lastig...

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 16:35

Nou ik zou het wel weten als mijn vriend met me wilde dansen. Super handig toch? Waarom vind je dat zo ongemakkelijk? Welk niveau danst hij dan?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:46

Hij heeft zes jaar gedanst en landelijke wedstrijden en alles := het is wel een tijdje geleden en allemaal weggezakt enzo, maar toch. Ik weet dat ie 't goed kan, ik ben zo ongeveer voor hem gevallen toen hij met me ging dansen op een feestje (niet letterlijk! := maar je snapt wat ik bedoel)(dat hij me nog erg charmant rond kon zwieren ook al kon ik amper op mijn benen staan van de drank...)

Ach, ik zal wel bijtrekken. Maar toch.

Ik heb nu wel een heeeel leuke jurk gekocht om in te dansen <3 te dragen met petticoat, geweldig :D

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:48

15 jaar geleden heb ik op hoog niveau wedstrijden gedanst. Nog steeds beheers ik veel van die dansen, maar zal ook wel het een en ander verleerd zijn. Ooit wil ik het wel weer op gaan pakken :j.
Nog steeds vind ik het erg leuk :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:07

Nou ja, mijn vriend dus ook :=
Het is wel stom hoor, dat mijn vaste danspartner niet meer wil. Hij heeft allerlei redenen genoemd maar volgens mij is zijn vriendin er gewoon tegen. Beetje jammer dat ie dat niet rechtstreeks zegt ofzo.

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:17

ja is idd jammer. Alleen bij mij is zeker niet alles weggezakt :)

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:46

Oh jee, ja als jaloezie om de hoek komt kijken.... jammer. Nou lekker met je vriend gaan dansen joh!

Cinnepin waarom ben je gestopt 15 je geleden?

Cinnepin

Berichten: 8988
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:06

Er was een akkefietje waardoor we een wedstrijd niet konden dansen en ben ik de wedstrijd groep uitgegooid. Toen ben ik daar helemaal maar gestopt.

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:08

Dat is wel een echte rotreden zeg :(. En tot nu toe ook nooit meer gedanst?