Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:06

Ik snap dat staken echt niet hoor! Hier is dan ook amper gestaakt. Er zijn zo'n 20 mensen die een aantal lesuren genegeerd hebben, maar dat is dan ook echt alles.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:09

Vanavond eerst maar eens afwachten wat er werkelijk uit komt. Is het LAKS het er niet mee eens dan weten we dat er waarschijnlijk vrijdag weer word gestaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:11

stephanie09 schreef:
precies denk ook niet dat je er dommer van wordt! en als de kwaliteit van de les slecht is. Ja nog een tip. Waarom maak je dan gewoon in de les alvast niet wat dingen in je boek. Doe ik nu ook en krijg alleen maar complimenten. Vaak als je het even twee keer doorleest begrijp je het ook nog wel of doe anders even de moeite om naar de leraar te stappen.

En als je dat nou niet snapt zonder uitleg van de leraar? Verward En als je leraar die uitleg nou ook niet kan geven Verward

Je boek doorlezen verbetert echt niet de kwaliteit van het onderwijs hoor.. lekker nagedacht voor je iets zegt Ja

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:27

WildWings schreef:
stephanie09 schreef:
precies denk ook niet dat je er dommer van wordt! en als de kwaliteit van de les slecht is. Ja nog een tip. Waarom maak je dan gewoon in de les alvast niet wat dingen in je boek. Doe ik nu ook en krijg alleen maar complimenten. Vaak als je het even twee keer doorleest begrijp je het ook nog wel of doe anders even de moeite om naar de leraar te stappen.

En als je dat nou niet snapt zonder uitleg van de leraar? Verward En als je leraar die uitleg nou ook niet kan geven Verward

Je boek doorlezen verbetert echt niet de kwaliteit van het onderwijs hoor.. lekker nagedacht voor je iets zegt Ja

hmm vaak staat het al in het boek uitgelegd hoor. ik weet niet. En ja ik heb nagedacht voordat ik het schreef anders zou ik het toch niet neerzetten. Vaak lezen leerlingen het een beetje snel, heb ik ook de neiging om dat te doen, er is mij dan ook vertelt dat het meestal gewoon in het boek staat uigelegd en tja denk ook echt wel dat de leraar zoiets kan uitleggen. Denk niet dat de kwaliteit van de onderwijs zo slecht achteruit is gegaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:32

stephanie09 schreef:
hmm vaak staat het al in het boek uitgelegd hoor. ik weet niet. En ja ik heb nagedacht voordat ik het schreef anders zou ik het toch niet neerzetten. Vaak lezen leerlingen het een beetje snel, heb ik ook de neiging om dat te doen, er is mij dan ook vertelt dat het meestal gewoon in het boek staat uigelegd en tja denk ook echt wel dat de leraar zoiets kan uitleggen. Denk niet dat de kwaliteit van de onderwijs zo slecht achteruit is gegaan. Knipoog

En de uitleg in het boek is niet altijd, vaak zelfs in de boeken die wij gebruiken, NIET toerijkend genoeg om alles goed uit te leggen zodat je alle opgaves kan maken.

Ik denk het niet alleen ik weet het wel zeker bij ons op school. En zit er toch echt al bijna 7 jaar, dus denk dat ik het heus wel merk als de kwaliteit van ons onderwijs achteruit is gegaan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:35

Ik hoorde vandaag toch een paar verstandige jongens bij ons op school.
Ze zeiden; "ik ga niet mee met de staking hoor, vind het allemaal vette onzin. Volgend jaar zitten wij hier toch niet meer op school (vierde klassers) en ik heb geen zin in dat gerel".
Had niet verwacht dat uit de mond van een zestienjarige jongen te horen. Clown

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:37

Tja denk ook wel dat het mede aan de leerlingen ligt. Zit zelf in de derde hoor helaas in de vierde. Ben toch echt door mijn eigen schuld blijven zitten. Vaak is de klas niet rustig of zijn sommige vervelend en dan kan de leraar niet verder met uitleggen en speelt hij/zij voor agent terwijl hij normaal leraar is.
Dit komt dan op mijn school voor. Ik zeg ook niet dat de kwaliteit van de lessen niet achteruit zijn gegaan maar dat ik denk dat ze juist niet zover achteruit zijn gegaan dat de leraar niet normaal iets kunt uitleggen. Dan hoort die persoon gewoon duidelijk die voor de klas te staan.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:38

Ilzjuh schreef:
Ik hoorde vandaag toch een paar verstandige jongens bij ons op school.
Ze zeiden; "ik ga niet mee met de staking hoor, vind het allemaal vette onzin. Volgend jaar zitten wij hier toch niet meer op school (vierde klassers) en ik heb geen zin in dat gerel".
Had niet verwacht dat uit de mond van een zestienjarige jongen te horen. Clown

zo weer wat verstandige mensen Tong uitsteken

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:16

Het is niet meer in Den Haag hè. Nu in Amsterdam.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:18

de csg beilen heetf ook gestaakt, maar ik hreb uitgerekend dat zij 6/6.5 uur per dag draaien inimaal dus gemiddels op de 29.5 uur zitten... dat x 40 = 1180 uur..
Wáár maken ze zich druk om!!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:18

Jaduuh schreef:
Het is niet meer in Den Haag hè. Nu in Amsterdam.

haha wat erg nou! Clown
bij ons op school zeggen ze nu: ja als je gaat staken dan koop je maar je eigen kaartje naar den haag.

daar ben ik het ook totaal mee eens Duivel
vind eht zelf ook wel een beetje heel erg onzinnig Haha!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:19

Jolliegirl schreef:
de csg beilen heetf ook gestaakt, maar ik hreb uitgerekend dat zij 6/6.5 uur per dag draaien inimaal dus gemiddels op de 29.5 uur zitten... dat x 40 = 1180 uur..

dat zijn dus kinderen die niet eens weten waarom ze staken of ze weten het wel maar hebben totaal niet door dat ze al meer uren draaien.

Ze zijn gewoon niet genoeg geinfomeerd

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:23

Ik hoorde op de radio dat de staking niet op het Malieveld is, maar in Amsterdam omdat het veld in Den Haag te drassig is. Ik ga zoziezo niet omdat ik een toets heb helaas en anders staat er een 1 Boos!

Wij hebben tijdens maatschappijleer eens een sommetje van de lesuren gemaakt, nou heb ik het priefiel Natuur en Gezondheid, met gymnasium (dus 5 uur extra in de week) en dan nog 2 keuzevakken (economie en duits2, maar daar hoef ik maar 1 van de 3 uur te volgen, want roostertechnisch is het niet mogelijk). Dit betekent dat ik 36 uur les van drie kwartier heb. Op maandag heb ik dan nog 2 tussenuren. Ik zit twee keer in de week tot half vijf.
Ik heb dus een heel vol rooster, de meesten hebben dit niet. Maar zelfs ik kom nog niet eens aan de norm. Sterker nog ik kom misschien niet eens aan de 900 (klokuren), met uitvallende lessen gerekend.
Tsja ik vraag me dan af of de norm echt niet gewoon te hoog gegrepen is.

@ Jolliegirl het gaat niet om 1040 lesuren, maar klokuren!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:25

dus het gaat om klokuren ohw oke ik dacht gewoon lesuren nou zal ik het nog een keertje uitrekenen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:27

en klokuren zijn??
toch elke les, die een uur duurt???
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 28-11-07 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:27

ik kom uit op 1033.333333333333333 uren heb ik heb een 32-urige lesweek. dus kom er net niet aan. maar even duidelijk ze hebben het 40 uur verlaag dat betekent dus 1000 uren norm

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:28

Jolliegirl schreef:
en klokuren zijn??

klokuren dat is gewoon 60 minuten. Knipoog

Jolliegirl

stephanie09 schreef:
Jolliegirl schreef:
en klokuren zijn??

klokuren dat is gewoon 60 minuten. Knipoog

dus dan heeft mijn vorige school 1180 uur les Knipoog
KLOKuren, dus ELK uurtje les en de pauzes niet meegerekend

paix

Jolliegirl schreef:

Hiero gingen vrienden staken terwijl ze in examen jaar zitten en examen jaar heeft maar 700 uren..ROFL

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:30

lottehorse schreef:
Jolliegirl schreef:

Hiero gingen vrienden staken terwijl ze in examen jaar zitten en examen jaar heeft maar 700 uren..ROFL

dat is nóg belachelijker!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:31

bij de 1000 uren norm betekent dat dat ik het makkelijk red.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:31

Jha inderdaad! ik wist dat niet eens hun ook niet. tot ze bij de rector moesten komen die hun vertelde dat ze maar 700 uur heben dit jaar dus dat hun geen enkele reden heben tot staken. dat was dus nakomen voor hun Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:32

ik heb 25 uur per week Nagelbijten / Gniffelen + nog wat tussenuren enz.
da's dus nog minder haha, maarja zit MBO he Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:33

Kijk nu dan Ned. 1 Huilen van het lachen Te triest die blagen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:34

lottehorse schreef:
Jha inderdaad! ik wist dat niet eens hun ook niet. tot ze bij de rector moesten komen die hun vertelde dat ze maar 700 uur heben dit jaar dus dat hun geen enkele reden heben tot staken. dat was dus nakomen voor hun Knipoog

hahaha weer niet genoeg geinfomeerd Clown